Jeg ville gått for milan formasjonen. Vi har mange def. midtbanespillere pr dags dato, så da ville denne formasjonen passet oss perfekt.
4-3-1-2, med en playmaker som ligger på offansiv midtbane. Hadde nok passa Viana perfekt den rollen, ettersom han ligger i mellomleddet til det andre laget.
På midtbanen så kunne vi hatt parker sentralt, indreløper butt/faye/bowyer, andre indreløper dyer/JJ.
Carr, baba(evt bernard) hadde passet perfekt på backplassene, hvor de i denne taktikken skal være veldig offansive. Carr er jo bedre i det offansivet spillet en det deffansive(samme med bernard), vi veit jo alle at carr har dårlig plasseringsevne.
Alle så vel når Ac milan løp over man utd i CL? lenge siden man utd er blitt så rundspillt. Jeg har sett milan løpe over de fleste 4-4-2 formasjonene, og rundspillt lag som spiller det systemet. Noe mange lag i premier league gjør, og derfor ville vi hatt en stor sjangse til å lykkes med det systemet. Vi har heller ingen vinger lengre i klubben, kun sentrale spillere som kan spille på kanten(men skal egentlig ikke være der). Sammenligne oss med milan blir jo feil, men med denne taktikken så tror jeg vi ville fått det beste ut av spillerne våre.