20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Derby County - Newcastle United (09.februar 20:45)  (Lest 30237 ganger)

0 medlemmer og 25 gjester leser dette emnet.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Derby County - Newcastle United (09.februar 20:45)
« Svar #195 på: 09. Feb. 2010, 23:33 »
Greit nok at vi taper i dag, men som så mange andre så sliter jeg med å forstå hvorfor Løven ikke startet. At CH så setter standarden for uforståelige rokkeringer når han tar Jonas ned på backen, gjør at jeg igjen er overbevist om at han ikke er rette mann for denne klubben på lang sikt.

Vi spiller uten mønster i angrepsspillet vårt, og ingen løp kommer på en sånn måte at angrepsspillerne kan passe nærmest i blinde. Det vi trenger for å greie dette er nettopp innøvde mønster å spille etter. Når vi tenker på at Routeledge hadde nærmest fritt spillerom på kanten sin, og at vi ikke greide å utnytte dette bedre, er godt nok bevis på dte jeg sier.

bla bla bla... Dette våset kommer hver gang vi taper.

Det er stor forskjell på å skåre 3-0 en de 2 målene som kommer som nr 4 og 5. Løven var alene på sin del av banen når han sate målene. Det vil han ikke vært idag.

Jeg synes det er rett å gi de samme spillerne tillit. De var de første i år til å virkelig få det til framover og da setter man ikkedem ut av laget. Klippekort trenger vi ikke.

Idag gambler vi og feilet. Jeg skjønner tanken. Jonas hjelper i forsvar men i etablert angrep skal han fram og ligge på kanten ilag med Guthrie. Caroll er sliten og Best fikk det ikke til idag så de byttene er grei. Det gikk bare galt.

Det jeg liker er at vi tør å gamble når vi ligger under 3-0. det er ingen garanti for hva som vil funke. Og det var være et forsøk. Jeg synes det sier mer om Venstre backen som blir lovpriset en noe annet når Han blir tatt av.

Vi tapte og det er spillerne som må ta smellen for det idag. De mistet motet når de styrte kampen og fikk 2 overraskelse mål imot seg. Hadde vi hatt flaks med oss og litt mer dyktighet så ville vi vunnet denne kampen.

Å si at vi ikke klarer å utnytte Routledge godt nok bør ikke være en overraskelse. Man kan ikke sette inn 5 nye spillere og forvente gode relasjoner og et godt spillemønste i 2 kampen.

Vi gikk på snørra og må forbedre oss. Spillerne må ta denne og vi må rett og slett bare gi laget et par kamper på å bli samspillte. 5 av 11 spillere ifra kjernen som har fungert er borte. Er dere veldig overrasket? Mener dere fortsat at vi skal selge halve laget og kjøpe 7-8 nye spillere i sommer? Tayls, enrique og colo må bli frisk. Da snakker vi!
Han kom, ble mett og dett var dett....

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #196 på: 09. Feb. 2010, 23:39 »
Jeg har ofte for vane å være uenig i mye av det du skriver Erlend, men her er jeg jevnt over særdeles enig :)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #197 på: 09. Feb. 2010, 23:48 »
Kjipt med tap idag, men vi kommer sterkt tilbake! Ikke faen om vi skal rote oss ned til playoff plass nå, for der kan absolutt alt skje :s

steppe

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #198 på: 09. Feb. 2010, 23:54 »
Å rope på Hughtons avgang etter dette tapet er patetisk. Vi trenger stabilitet i alle ledd. Vi ser at ingen kamper er walkover. Kanskje var dette tapet sunt? Slik at ikke spillerne tror det går på autopilot

Theo

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #199 på: 10. Feb. 2010, 13:43 »
Å rope på Hughtons avgang etter dette tapet er patetisk. Vi trenger stabilitet i alle ledd. Vi ser at ingen kamper er walkover. Kanskje var dette tapet sunt? Slik at ikke spillerne tror det går på autopilot

Helt enig, man lærer av sine feil.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #200 på: 10. Feb. 2010, 18:08 »
Gambler på stillingen 3-0?
Hvilken gambling var det vi gjorde da?
Å ta av Van venstreback?
Såvidt jeg greide å høre kritiserte kommentatorene Hughton for nettopp å IKKE tørre å gamble når vi ligger under 3-0. Smith kom inn og ble liggende som et anker på midten. Hvorfor skal han gjøre det, når skaden allerede har skjedd?
Det var kanskje drastisk å ta av venstrebacken vår, men hvor mye gambling det egentlig var når Alan Smith ble liggende som defensivt anker på midten, og såvidt jeg forsto på kommentatorene spilte vi fremdeles 4-4-2, men med et defensivt anker. Og da forstår jeg det som at vi ble mer defensivt orientert enn før 3-0. Og det synes jeg er ganske snodig.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #201 på: 10. Feb. 2010, 20:42 »
Tror ikke dette var en kamp vi fortjente å tape for å si det på den måten. Derby hadde vel 3. muligheter og dommeren hadde et noen hårreisende avgjørelser.

Vi skulle kanskje ha spilt med defensiv midtbane i denne kampen, men da må Nolan ut. Veldig skuffende at Løven ikke stilte fra start. Jeg tror dette kunne ha redusert derbypresset (og kanskje behovet for en defensiv midtbane også) fordi de ville passet på å ikke etterlate for stort bakrom for Løven. DET er den største tabben CH gjorde i går etter min mening.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #202 på: 10. Feb. 2010, 20:44 »
Jeg tror tanken rett og slett var å bruke Jonas som støtte til forsvaret på venstre siden. når vi ble presset bakover skulle han bidra til at laget skulle få ballen tilbake...

Når laget hadde ballen er jeg ganske sikker på at laget skulle stabilisere presset i formasjonen 3-5-2

amøba Løva
Jonas guthrie smith Nolan Routledge

Det kunne blitt veldig bra, Jonas har arbeidskapasitet til å spille litt bak Guthrie når vi er presset. problemet er bare at alt gikk til faens når vi skulle framover.. synd, men er lufta slått ut av laget så skal det litt til for å heve seg.

Jeg har ofte for vane å være uenig i mye av det du skriver Erlend, men her er jeg jevnt over særdeles enig :)

tøfft!:D

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #203 på: 10. Feb. 2010, 20:51 »
Tror ikke dette var en kamp vi fortjente å tape for å si det på den måten. Derby hadde vel 3. muligheter og dommeren hadde et noen hårreisende avgjørelser.

Vi skulle kanskje ha spilt med defensiv midtbane i denne kampen, men da må Nolan ut. Veldig skuffende at Løven ikke stilte fra start. Jeg tror dette kunne ha redusert derbypresset (og kanskje behovet for en defensiv midtbane også) fordi de ville passet på å ikke etterlate for stort bakrom for Løven. DET er den største tabben CH gjorde i går etter min mening.

Når man taper 3-0 har man åpenbart gjort noe feil, har ikke sett kampen, men vi fortjente nok desverre å tape. Derby var mer effektive enn oss, og man må faktisk score for å vinne kamper

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #204 på: 10. Feb. 2010, 21:11 »
Som kommentatorene sa: I've seen them played much worse but got a better result.  Litt drøyt å basere inntrykket på hva de sa. Derby var mer effektive, og målene kom veldig gunstig for dem. Speseilt de 2 første: i perioder vi kjørte kampen

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #205 på: 10. Feb. 2010, 21:35 »
Greit nok at vi taper i dag, men som så mange andre så sliter jeg med å forstå hvorfor Løven ikke startet. At CH så setter standarden for uforståelige rokkeringer når han tar Jonas ned på backen, gjør at jeg igjen er overbevist om at han ikke er rette mann for denne klubben på lang sikt.

Vi spiller uten mønster i angrepsspillet vårt, og ingen løp kommer på en sånn måte at angrepsspillerne kan passe nærmest i blinde. Det vi trenger for å greie dette er nettopp innøvde mønster å spille etter. Når vi tenker på at Routeledge hadde nærmest fritt spillerom på kanten sin, og at vi ikke greide å utnytte dette bedre, er godt nok bevis på dte jeg sier.

bla bla bla... Dette våset kommer hver gang vi taper.

Det er stor forskjell på å skåre 3-0 en de 2 målene som kommer som nr 4 og 5. Løven var alene på sin del av banen når han sate målene. Det vil han ikke vært idag.

Jeg synes det er rett å gi de samme spillerne tillit. De var de første i år til å virkelig få det til framover og da setter man ikkedem ut av laget. Klippekort trenger vi ikke.

Idag gambler vi og feilet. Jeg skjønner tanken. Jonas hjelper i forsvar men i etablert angrep skal han fram og ligge på kanten ilag med Guthrie. Caroll er sliten og Best fikk det ikke til idag så de byttene er grei. Det gikk bare galt.

Det jeg liker er at vi tør å gamble når vi ligger under 3-0. det er ingen garanti for hva som vil funke. Og det var være et forsøk. Jeg synes det sier mer om Venstre backen som blir lovpriset en noe annet når Han blir tatt av.

Vi tapte og det er spillerne som må ta smellen for det idag. De mistet motet når de styrte kampen og fikk 2 overraskelse mål imot seg. Hadde vi hatt flaks med oss og litt mer dyktighet så ville vi vunnet denne kampen.

Å si at vi ikke klarer å utnytte Routledge godt nok bør ikke være en overraskelse. Man kan ikke sette inn 5 nye spillere og forvente gode relasjoner og et godt spillemønste i 2 kampen.

Vi gikk på snørra og må forbedre oss. Spillerne må ta denne og vi må rett og slett bare gi laget et par kamper på å bli samspillte. 5 av 11 spillere ifra kjernen som har fungert er borte. Er dere veldig overrasket? Mener dere fortsat at vi skal selge halve laget og kjøpe 7-8 nye spillere i sommer? Tayls, enrique og colo må bli frisk. Da snakker vi!
HVis dette var et svar til meg så skjønner jeg ikke noe av det. Du skriver at man ikke skal bytte ut spillere som har spilt bra, så hvorfor putte Løven på benken da? Og hvordan mener du vi gambler når vi ligger under 3-0???
Og vitsen med å ha et spillemønster er at nye spillere kommer fortere inn i systemet. Det skal ikke mye fantasi til å vite hva man skal gjøre hvis vingen kommer forbi backen, det er jo skrevet lærebok om sånt ;-)

Det du skriver om at Løven ikke hadde fått være alene på sin side av banen, stemmer sikkert, men vet vi det? Kanskje er det bare spekulasjoner???

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #206 på: 10. Feb. 2010, 21:36 »
Har noen ropt på Hughtons avgang???

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #207 på: 11. Feb. 2010, 20:10 »
Har noen ropt på Hughtons avgang???

Stussa litt på den eg også  ::)

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #208 på: 11. Feb. 2010, 20:32 »
Newcastle har omtrent aldri vært et stabilt godt bortelag. Det er hjemme på St. James Park klubben har hentet poengene sine. Slik har det vært i veldig mange år nå. Også under Robson slet vi på bortebane. Det kan se ut som at CH også har "arvet" denne trenden.
Med 6-4-4 og kun 18 mål på 14 bortekamper er klubben ganske så jevngode med de 9-10 øverste lagene i ligaen på bortebane. Så det er viktig at vi fortsetter å holde bra stand på hjemmebane.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #209 på: 11. Feb. 2010, 21:31 »
At CH så setter standarden for uforståelige rokkeringer når han tar Jonas ned på backen, gjør at jeg igjen er overbevist om at han ikke er rette mann for denne klubben på lang sikt.

dette er vell første ropet etter avgang.