20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2010  (Lest 422087 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Ipt

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #2580 på: 27. Aug. 2010, 10:22 »
Oioi, snakker vi Ben Arfa og Keane inn, og Ameobi og Best ut? Det kan jeg like!

Tviler på noen er interessert i Best, sålenge han er skadet, med ukjent omfang.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2581 på: 27. Aug. 2010, 10:27 »
Oioi, snakker vi Ben Arfa og Keane inn, og Ameobi og Best ut? Det kan jeg like!

Tviler på noen er interessert i Best, sålenge han er skadet, med ukjent omfang.

Virker også som Hughton synes å ha litt tro på Leon Best. Ser for meg at han hadde fått et innhopp i de to kampene som er spilt nå, hvis han ikke var skadet.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2582 på: 27. Aug. 2010, 10:35 »
Uenig der Jokke. Vi er i en situasjon der vi faktisk ikke kan få begge deler. Dekningen på midtstopperplass er ikke suveren, men den er god nok. Vi skal være rimelig uheldig med skader om to av våre tre midstoppere er ute samtidig. Spesielt siden Colo sjelden er skadet. Og hvis det er krise kan Perch flyttes inn og Simpson ut på back. Ergo har vi nok dekning på den fronten til at vi klarer oss.

Det som derimot er KATASTROFE er hvis Barton, Jonas eller Enrique blir skadet. Vi har ikke dekning på venstreback og heller ikke god nok dekning offensivt sentralt eller på kant. Det på disse plassene ressursene må fokuseres. Klubben har ikke tid nok, eller penger nok til å hente inn Ben Arfa, erstatter for Tayls og en reserve for Enrique i dette vinduet. Vi må prioritere.
At vi må prioritere, og at vi ikke får inn tre-fire-fem spillere på de ytterst få dagene som er igjen av overgangsvinduet er jeg helt enig i. Dermed må vi heller drite i å selge Taylor. Selv om det betyr at vi ikke vil få penger for han, om vi ikke greier å forlenge med han. Det vil være synd, selvsagt, men vi trenger mer enn bare tre stoppere.

Jeg mener det vil være fullstendig uholdbart å selge Taylor uten å erstatte han.
Får vi inn Ben Arfa, er det ingen krise om Jonas blir skadet. Og Guthrie kan uten problemer ta Bartons rolle på midtbanen, uten at vi blir veldig svekket. Det største problemet ligger selvsagt på venstrebacken. Der har vi ikke det minste kvalifisert backup. Og vi bør absolutt forvente at Enrique blir skadet minst én gang i løpet av sesongen. At vi fremdeles ikke har cover for Enrique er en aldri så liten skandale.

Tar gjerne imot Keane om han kommer, men ser ikke for meg at han gjør det.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2583 på: 27. Aug. 2010, 10:39 »
Guthrie kan ikke erstatte Barton, mener jeg. Guthrie har en strøken innleggsfot. Men dessverre har han ikke samme drivet som Barton. Ei har han ikke den samme duellstyrken,  Og ikke minst (og det aller viktigste poenget), det er ingen i Castle som er i nærheten av å ha like god pasningsfot og blikk for spillet. Barton er i stand til å vri spillet gjennom crossere, og å slå stikkpasninger. 

Taylor selges for å finansiere Arfa, og det er helt greit, siden vi har tilstrekkelig dekning på midtstopperplass, mens vi har null dekning på den OFFENSIVE sentrale midtbanespilleren (barton)

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2584 på: 27. Aug. 2010, 11:17 »
Det er jo åpenbart: Hvem klarer å si nei til Chris. He's pure class :D

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2585 på: 27. Aug. 2010, 11:24 »
Om Ben Arfa; "What I can tell you is there have been some discussions with Ben Arfa which are very much ongoing and hopefully, that's something that can be done."

Om Taylor; "As always, we would prefer to keep it in-house, but it becomes very difficult these days," said Hughton.

"But discussions are ongoing. Steven is certainly a player we would like to remain at this football club.

"He is a player we value very highly and discussions are very much ongoing. We are very hopeful."

Om Keane; "That's very much speculation at this moment in time,"

http://www.skysports.com/story/0,19528,11678_6341004,00.html

Har vel hørt dette før så mulig det er noe i historiene om Keane. Han avskriver det hvert fall ikke. Kommer muligens an på om spurs henter en ny spiss...

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2586 på: 27. Aug. 2010, 11:33 »
Håper virkelig en klarer å bli enig med Taylor. Jeg tror medialekkasjen kommer fra klubben i et forsøk på å presse Taylor, noe jeg synes er helt greit. Et krav på £60k er enormt, og urealistisk. Saken i Sky Sport News er likevel ikke nok for å få meg til å mislike Taylor. Jeg tviler på at han går, etter bare noen dager som tilgjengelig. Det er nok bare en velplassert lekkasje for å få agenten litt ned på jorden.

Ben Arfa: Get done, already!

Keane: Spennende om vi kunne fått han på lån! :)

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2587 på: 27. Aug. 2010, 11:48 »
Nesten litt trist å miste Ameobi etter 15 år i klubben ;) :P

Bare hvis han, som litt for mange andre vi har solgt tidligere, begynner å storspille etter at han er solgt...

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2588 på: 27. Aug. 2010, 11:51 »
                    Carroll     Keane
Jonas          Barton  Tiote       Ben Arfa
Enrique       Williamson Colo Pearch
                      Harper

Sånn heilt seiøst folken; står dette laget nokke som helst tilbake for lag som Everton og Villa som tippa å kjempe 7-10 ? Tror faktisk ikkje det eg, og om vi skulle få inn dissa så har vi faktisk en fin stall med nok spillere til å klare oss gjennom sesongen
Ikke på papiret nei, men det gjenstår å se hvordan det slår ut i praksis.

Tenker da først og fremst på at det er endel spillere i den startoppstillingen som IKKE har mye PL erfaring, først og fremst Tioté og Ben Arfa. Williamson, Carroll og Perch har klart seg brukbart til nå, men sesongen er lang. Er også litt spent på hvordan kommunikasjonen innad i laget blir med Tioté og Ben Arfa, snakker de engelsk?

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2589 på: 27. Aug. 2010, 12:00 »
Gammel og høy lønn ja, tror dette bare er oppspinn. Bortsett fra Sol, har Castle overholdt sitt gode prinsipp om å hente inn ungt og lovende. Tror ikke de kommer til å skifte spor nå.

Gammel og høy lønn er ulempen med Keane. Men det er også en del fordeler: først og fremst at han har PL erfaring og kan gå relativt greitt rett inn i laget. Han kan helt sikkert hjelpe de yngre spillerne våre endel med sin erfaring også. Selv om Robbie Keane kanskje ikke er den ideelle å hente, så er han absolutt interessant etter min mening.

Hughton avviser det heller ikke, og dermed er det vel iallfall oppe til vurdering
Om Keane; "That's very much speculation at this moment in time,"

http://www.skysports.com/story/0,19528,11678_6341004,00.html

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2590 på: 27. Aug. 2010, 12:03 »
Sitat fra: Joakim link=topic=3740.msg229717#msg229717
Det største problemet ligger selvsagt på venstrebacken. Der har vi ikke det minste kvalifisert backup. Og vi bør absolutt forvente at Enrique blir skadet minst én gang i løpet av sesongen. At vi fremdeles ikke har cover for Enrique er en aldri så liten skandale.

Perch, eller tilogmed Simpson eller Ryan Taylor kan vel vandre over på motsatt side og spille venstreback? Var det ikke også snakk om at Perch sin foretrukne posisjon var venstreback?

I nødens stund så kan vel også Perch trekkes inn i midtforsvaret?

Ikke optimalt, men det gir iallfall Hughton alternativer...

Ble mange innlegg på en gang, skjer mye nå når vi nærmer oss deadline day...  :P

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2591 på: 27. Aug. 2010, 12:15 »
Fra the daily star:

"Striker Shola Ameobi will hold talks with boss Chris Hughton. Stoke and Blackpool are both monitoring his situation."

La det skje - om vi får inn en ny spiss. Så kan vi kvitte oss med Xisco i januar.
Kvifor skal me kvitte oss med Xisco? Han har vore meget postetiv til nå. Nesten litt trist å miste Ameobi etter 15 år i klubben ;) :P

En blanding av tre faktorer.

1. Han har visstnok en høy lønn. En lønn som langt ifra gjenspeiler hans kvaliteter.
2. Han er skadeplaget
3. Han har vist tendenser i pre-season og de siste innhoppene, men var ikke god for verken Newcastle eller Santander når han var der på lån.

( I tillegg til at det var snakk om at han faket en skade for en stund siden..)

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2592 på: 27. Aug. 2010, 12:17 »
Litt morsomt at folk har meir tro på Xisco etter denne pre seasonen bare fordi han ikkje har vert håpløs i alle kampene han har spilt. Eg har større forventinger til spillere som skal spille i denne klubben enn bare det i alle fall !

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2593 på: 27. Aug. 2010, 12:26 »
Egentlig ganske vilt, men i forhold til tonen med media og internt i spillergruppa så tror jeg ikke jeg kan komme på en manager jeg heller ville hatt en Chris Hughton akkurat nå. Om Ben Arfa går i orden nå har vi i tillegg en stall som skal være for god til å rykke ned (akkurat som sist gang vi var i PL).

Roblee

• Midtbaneanker
  • Geordie for ever!
    • Vis profil
« Svar #2594 på: 27. Aug. 2010, 12:27 »
http://msn.tv2sporten.no/fotball/england/premierleague/-ben-arfa-likevel-til-newcastle-3275640.html

http://soccernet.espn.go.com/news/story?id=818033&sec=transfers&cc=5739

Da er vel Ben Arfa så godt som klar også. Perfekt avtale vil jeg si, lager han kvalme i klubben rykker han på hue og ræva ut, hvis ikke kjøper vi han..

Ingen tvil om at vi er blitt mer attraktiv for spillere etter forrige helgs oppvisning.