20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2010  (Lest 419513 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #2280 på: 18. Aug. 2010, 12:36 »
kø1: 18.august idag, giddar ikkje å kalle overgangsvinduet ein nedtur før 1.september. Så klart er det ein nedtur, om me ikkje får fleire spelar til 1.september. Det eg prøver å få fram, er at det er ganske idiotiske å klage på MA og overgangane før 1.september. Forsatt mykje som kan skje.

OBS! Xisco kan også reknast som ein forsterkning i forhold til ifjor ;)

Sesongstarten var 16.august. Alle vet at det er mest gunstig å ha spillere klare lenge før det, sånn at de får muligheten til å gjennomføre deler av pre-season. Det var poenget. Se på Sir Alex Ferguson. Han var tidlig ute med å hente Smalling og Hernandez f.eks. Han sjanser ikke, og bruker tiden etter sesongslutt ekstremt godt til å hente de spillerene han vil ha. Vi var ferdig med sesongen 2.mai, og det er jammen meg utrolig at vi kun hadde en nysignering klar til første ligakamp. Jeg sa ikke at overgangsvinduet har vært en nedtur, for som du sier varer det et par uker til, men du undervurderer viktigheten av å hente inn nye spillere i god tid før seriestart. Integreringen i et nytt lag tar tid, ikke tro at det alltid er så jævla gunstig å vente til siste dagen av transfervinduet..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Jonas99

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2281 på: 18. Aug. 2010, 12:44 »
Får nok ikke Ben Arfa, hvis det stemmer at vi kjemper med Milan, Werder Bremen og Arsenal. Og ifølge nettavisen, så skal Wenger være villig til å legge rundt 120mill på bordet. Ender vel i Arsenal da..

Blir for dumt hvis småpenger skal avgjøre eventuelle kjøp av spillere som Ben Arfa, Fer osv.. Er jo slike spillerere klubben skriker etter, så da er det vel egentlig ikke noe å lure på?! Få inn disse to+ en rask spiss! På tide at det skjer noe!

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2282 på: 18. Aug. 2010, 12:46 »
Exactly! Det er mye forlangt, men vi hadde to måneder på oss fra sesongslutt og frem til pre-season startet.

Et eksempel er jo Jonas og Coloccini. Jonas kom til Newcastle når pre-season startet og hadde en mye bedre sesong enn Colo, som ankom tre-fire dager før sesongstart. Skal ikke se bortifra at det kan ha vært en av årsakene...
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2283 på: 18. Aug. 2010, 13:47 »
Bææææææææ, nå ser det ut som interessen for Weiss er der enda for Newcastle sin del. Er sikkert en bra fyr det, men blir litt skuffa om det blir han og ikke HBA som kommer:(

Nå er det onsdag i dag og tipper det ikke skjer noe før i neste uke eller siste time i overgangsvinduet som vanlig..

SuperAlmeida

• Midtbaneanker
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
« Svar #2284 på: 18. Aug. 2010, 13:50 »
Noe nytt rundt Arevalo? Eller har vi blitt prist ut igjen?  :(
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2285 på: 18. Aug. 2010, 14:12 »
Tommel opp InspectorC. For ein gang skuld er Newcastle den seriøse parten i ein overgangstvist. Me nekta å snakke med Ben Arfa, når han var i Newcastle. Trur det er mykje med denne dealen som ikkje har komme fram i media, så trur folk må passe seg litt for å gi MA skulda for dealen ser ut til å rykke.

Akkurat :) Og til dere skeptitkere, vi får forsterkninger. Vi må ikke glemme at vi manglet både Guthrie, Løven,  Sol og Simpson mot Scum og det  i som sannsynlgivis var årets vanskligste bortekamp! Som Christian allerede har nevnt, folk må ikke svartmale ting med en gang, bare fordi Ben Arfa kanskje ikke kommer. Hvis vi hadde fått ham, ville det vært en transferkupp av de sjeldne uansett.

Så lenge vi ikke får ekstremt mange skader, kommer vi til å holde oss. Tviler sterkt på at vi har svakere stall enn Blackpool, West H, Wigan, WBA, Blackburn, Shitland, Bolton og Stoke. Alle er lag som potensielt kan være der nede, og definitivt så om skadene kommer..

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2286 på: 18. Aug. 2010, 14:47 »
Svartmaler ikke bare fordi Ben Arfa ikke kommer, men dette er ikke akkurat første gang vi ser denne tendensen med Ashley. Overgangsvinduet i januar var første gang vi brukte penger siden Big Sams sommervindu i 2007.

Syntes du overvurderer stallen vår fryktelig Inspector. Vi har overhode ikke bedre tropp enn Blackburn, Stoke og West Ham. Bolton og Sunderland føler jeg ikke vi er så langt unna, men føler de har flere spillere som har vist at de holder PL-nivå. Vi har f.eks. ingen Martin Petrov eller Darren Bent. Har vi den troppen vi har nå tror jeg det blir en kamp med Wigan, WBA, Blackpool og muligens Wolves om å ikke rykke ned. Vi var bedre enn Backpool og WBA sist, men i motsetning til oss har de forsterket seg.
« Siste redigering: 18. Aug. 2010, 14:48 av fredd »

Filla

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2287 på: 18. Aug. 2010, 15:05 »
Jeg hadde ikke så store forventninger til transfervinduet denne gangen og er faktisk ganske fornøyd med det vi har fått inn.Brukt lite penger, både Gosling og Perch kommer sannsynligvis til å stige kraftig i verdi(ihvertfall Gosling som kom gratis :) ) og vi kaster ikke penger etter spillere som vi har gjort i altfor mange år...selv om det alltid var spennende med store navn og store signeringer, så ledet det til slutt til en skrall økonomi og et nedrykk.
Tror det er mer bak denne sagaen om Ben Arfa enn det som har kommet fram i lyset..tipper at OM har bedt om mye mer penger enn det som var avtalt på forhånd og derfor har Newcastle bestemt seg for å ikke gjøre det samme som de har gjort i alle år, nemlig å slenge mer penger på bordet og gi etter for kravene. 
Jeg skjønner ikke hva som er feil med det..dette gir et signal til andre klubber som vi skal gjøre avtaler med senere at vi ikke tolererer slik tull, det hadde heller ikke Man U og Ferguson gjort f.eks. Tror at vi tjener på dette i det lange løp.

Nå sier jeg ikke at vi ikke trenger forsterkninger, for det gjør vi..Håper vi får inn en litt mer kreativ midtbanespiller og en hurtig spiss før vinduet stenger. det kan godt være forskjellen på en sikker midtplassering og et nytt nedrykk..

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2288 på: 18. Aug. 2010, 16:08 »
En ting jeg har tenkt litt på i det siste. Newcastle har alltid slitt masse med skader. Mulig jeg tar litt feil, men i hvertfall, hva gjør Newcastle hvis feks Enrique, Jonas og Carroll med fler blir skada? Skadene kommer, spørsmålet er bare hvem som blir skada og hvor lenge de blir ute. Det er i grunn dårlig dekning over alt, spesielt på vingene. Ser en bortifra Kazenga så har vi vel bare to ordentlige vinger i klubben?
Begynner og bli litt nervøs nå som vinduet snart stenger. Det skjer jo ikke, men vi trenger faktisk ganske mange spillere.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2289 på: 18. Aug. 2010, 16:15 »
Hvis Ben Arfa ryker så er det ikke pga småpenger. Da er det fordi OM drøyer dette så lenge som mulig, og større bud kommer. Newcastle må vise at de ikke lar seg bli spilt med på overgangsmarkedet. Det er en stor forvandling å begynne å styre klubben fornuftig, ettersom dette ikke har skjedd på veldig mange år. Luque, Boumsoung, Marcelino, Viana, Guivarch, bla, bla, bla.

Batty

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2290 på: 18. Aug. 2010, 16:40 »
Vi er vel ikke i en posisjon der stolthet er det viktigste? Kanskje bedre å krype litt for å få in en spiller som vil styrke oss betraktelig og som har akkurat det vi mangler enn å havne på 18 plass med hevet hode?

Shearer9

• Benkvarmer
  • **
  • Prowd to be a GEORDIE!
    • Vis profil
« Svar #2291 på: 18. Aug. 2010, 17:12 »
Hvis Ben Arfa ryker så er det ikke pga småpenger. Da er det fordi OM drøyer dette så lenge som mulig, og større bud kommer. Newcastle må vise at de ikke lar seg bli spilt med på overgangsmarkedet. Det er en stor forvandling å begynne å styre klubben fornuftig, ettersom dette ikke har skjedd på veldig mange år. Luque, Boumsoung, Marcelino, Viana, Guivarch, bla, bla, bla.

Synes Viana spilte utrolig bra for oss jeg, trist når han dro.

Glad jeg var der!

Tommen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2292 på: 18. Aug. 2010, 20:47 »
Bremen avkrefter at di er intressert i Ben Arfa. Men ingen røyk uten ild....

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2293 på: 18. Aug. 2010, 22:43 »
Bremen avkrefter at di er intressert i Ben Arfa. Men ingen røyk uten ild....
De og Hoffenheim var jo interreserte tidligere, men så sa Ben Arfa nei fordi han ville til oss visstnok. Dessuten vil de visst ha Wesley fra Santos til å erstatte Özil.

Tipper presidenten i OM bare prøver å legge press på oss. Leste på N-O at han har vært journalist tidligere, så han har nok gode kontakter i fransk media.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2294 på: 19. Aug. 2010, 00:34 »
Får nok ikke Ben Arfa, hvis det stemmer at vi kjemper med Milan, Werder Bremen og Arsenal. Og ifølge nettavisen, så skal Wenger være villig til å legge rundt 120mill på bordet. Ender vel i Arsenal da..

Blir for dumt hvis småpenger skal avgjøre eventuelle kjøp av spillere som Ben Arfa, Fer osv.. Er jo slike spillerere klubben skriker etter, så da er det vel egentlig ikke noe å lure på?! Få inn disse to+ en rask spiss! På tide at det skjer noe!

Det der beviser vel bare hvor elendig nettavisen er, i alle medier har det stått om en prislapp på £7-8M foir HBA, hvorfor skulle plutselig gjerrige Wenger og Arsenal kline til med nesten det dobbelte?