20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2010  (Lest 419546 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

mrlove

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #2265 på: 17. Aug. 2010, 23:34 »
Fy faan Christian, Mike Ashley gjør en god jobb? Hva faan gjør han som er bra egentlig?

Vi er i desperat behov etter nye spillere. Vi har hentet inn en utrent Sol Campbell, Dan Gosling som mest sannsynlig ikke kommer til å være på topp denne sesongen i det hele tatt og James Perch som sålangt har vist seg å være shite.

Vi går inn i denne sesongen med et forsvar med store spørsmålstegn, spesielt i midtforsvaret og høyrebacken. Midtbanen vår har null tempo og kreativitet og vi har kun en spiss som vi kan ha litt trua på i PL.

I Ben Arfa har vi en spiller med en ENORMT potensiale. €8mill i dagens marked er småpenger for en slik spiller og bare på en sesong kan denne verdien lett dobles! Det er jo slike spillere vi må jakte!

Chris Hughton er ute i media uke etter uke og prater om hvor sikker han er på å få inn forsterkninger. HVOR FAAN BLIR DET AV FORSTERKNINGENE? Vi er ikke i en posisjon hvor vi kan "drite" i de første kampene i sesongen og hente spillere på deadline day. Vi trenger spillere NU!

Så hva i alle dager Mike Ashley gjør bra, det lurer jeg noe jævli på!

Veldig 100prosent enig..MA kjører klubben rett ned igjen..
TIl og med blaackpool har forsterket bedre og har ett bedre lang på mange måter enn oss..vi kommer ikke til å overleve uten  spillere som benarfa...
oger

Daffen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2266 på: 17. Aug. 2010, 23:58 »
Fy faan Christian, Mike Ashley gjør en god jobb? Hva faan gjør han som er bra egentlig?

Vi er i desperat behov etter nye spillere. Vi har hentet inn en utrent Sol Campbell, Dan Gosling som mest sannsynlig ikke kommer til å være på topp denne sesongen i det hele tatt og James Perch som sålangt har vist seg å være shite.

Vi går inn i denne sesongen med et forsvar med store spørsmålstegn, spesielt i midtforsvaret og høyrebacken. Midtbanen vår har null tempo og kreativitet og vi har kun en spiss som vi kan ha litt trua på i PL.

I Ben Arfa har vi en spiller med en ENORMT potensiale. ?8mill i dagens marked er småpenger for en slik spiller og bare på en sesong kan denne verdien lett dobles! Det er jo slike spillere vi må jakte!

Chris Hughton er ute i media uke etter uke og prater om hvor sikker han er på å få inn forsterkninger. HVOR FAAN BLIR DET AV FORSTERKNINGENE? Vi er ikke i en posisjon hvor vi kan "drite" i de første kampene i sesongen og hente spillere på deadline day. Vi trenger spillere NU!

Så hva i alle dager Mike Ashley gjør bra, det lurer jeg noe jævli på!

Takk Daniel,slapp jeg å prøve å forklare dt,hehe...Jeg er så utroligt enig!!
Joey Barton 7

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2267 på: 18. Aug. 2010, 03:13 »
Enig med Daniel her. Om ikke vi får inn offensive spillere med fart og evnen til å gjøre det uforutsette, så har vi ihvertfall driti oss ut i sommer. Da er det vanskelig å gi Ashley skryt for jobben i sommer. At Hughton har ønsket Ben Arfa blant annet, det er jeg ikke i tvil om.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Batty

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2268 på: 18. Aug. 2010, 05:06 »
Vi bør lett kjøpe nederlenderen og Ben Arfa. £6m for Fer (eller hva het han?) og £8m for Ben Arfa er ikke mye penger og vil nok utgjøre en massiv forskjell for laget. Om de imponerer kommer Ashley til å selge de til neste år uansett, med god fortjeneste.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2269 på: 18. Aug. 2010, 07:49 »
Det finnes faktisk en mellomting mellom Pompey og Manchester City. Vi har fått ned lønnskostnadene med mange millioner, vi fyller omtrent 50.000 hver eneste hjemmekamp, vi får bra med TV-penger denne sesongen osv. Ingen skal komme å fortelle meg at en klubb som Newcastle ikke skal ha penger til å investere fornuftig.

Sånn som det ser ut nå, så går dette straka vegen ned i Cola igjen. Og du må ikke komme her og tru at jeg skriver dette fordi vi tapa på Old Trafford. Vi har sett det samme i pre-season også. Ufarlige fremover og store mangler i forsvaret.

Det hjelper ikke om Ashley har fått på plass en sunn økonomisk kur som du kaller det, hvis det ender med at vi rykker rett ned igjen.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2270 på: 18. Aug. 2010, 08:00 »
Men bare det at du kan komme inn her å si at Ashley gjør en god jobb nå, gjør meg ganske provosert! :P

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2271 på: 18. Aug. 2010, 08:09 »
Nei, for i januar f.eks så han tydeligvis manglene og gav Hughton midler til å forsterke. Nå er det plutselig ikke en krone å få. Og det er nå vi virkelig trenger det.

Men det er jo bare å innse det. Mike Ashley er ikke interessert i å drive Newcastle. Kommer det et ok bud vil han selge tvert.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2272 på: 18. Aug. 2010, 11:12 »
Hadde vært konge med Ciljan. :)

Moa går for 12mill, Annan er verdsatt til 35.

Hvor mye er Skjelbreid verdt? 20?
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2273 på: 18. Aug. 2010, 11:34 »
Maks, synes det er drøyt høyt for Annan også. Siden de har bare litt over år igjen av kontrakta.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2274 på: 18. Aug. 2010, 11:38 »
Ciljan er ikke god nok dessverre. Han har drivet, men han mangler et sluttprodukt. Gjør for mye galt i avgjørende situasjoner. Hadde han hatt beder avslutningsegenskaper, ville saken vært en helt annen.

Og vedrørende Arfa. Hvis dette stemmer "The Magpies were understood to have agreed a deal with Marseille to take Ben Arfa on a season-long loan at a cost of 800,000 euros, with an option to sign the 23-year-old permanently for £5 million next summer ? a sale which would have been triggered if he made 25 Premier League appearances."

så sier dette mere om OM enn MA. Hadde OM holdt ord ville Arfa vært i castle. Skjønner godt at MA ikke akseptere slik utpressing som OM kanskje har vist. Har man inngått en avtale, har man inngått en avtale.. Hvis MA hadde gått med på de nye kravene, hva ville hindret OM på å finne åp nye..?
« Siste redigering: 18. Aug. 2010, 11:43 av InspectorC »

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2275 på: 18. Aug. 2010, 12:12 »
Tommen og NUFfranC: Herregud. Synst Ashley gjere ein god jobb eg no. Vil ikkje ha noko indisk riking. Nedtur? Me gjord ein ok kamp på Old Trafford. Målet er å overleve i år, ikkje å vinne PL. Ben Arfa, han er ein bortkjemt drittunge. CH har garantert fleire spelar på blokka.

Endelig litt fornuft i overgangene i Newcastle. Det fører til at vi taper noen kamper. Ser vi tilbake noen år skulle jeg ønske at vi hadde tapt flere overgangskamper. Lønnspolitikken er også mye bedre nå.

Ambisjonen til Newcastle bør være å unngå nedrykk, og da må forventningene være deretter. Kampen på Old Trafford var OK, og det er ikke der vi skal dømme laget.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2276 på: 18. Aug. 2010, 12:19 »
Herregud.... Jeg regner med dere sier det samme 1. september, hvis vi sitter med tre fattige spillerkjøp på hånda på en hel sommer? (Perch, Sol, Gosling altså...)

Jeg gir ikke Ashley skylda for noe som helst(da dette har blitt en veldig uoversiktelig sak), men hvis han har hatt muligheten til å få Ben Arfa innenfor rimelige rammer uten å slå til, så har han begått en stor feil..

Det irriterer meg at vi har kun en spiller på plass som har gjennført deler av pre-season, og som var klar til seriestart. Nemlig James Perch, og han kan knapt kalles en forsterkning heller. Med andre ord stilte vi til seriestart uten at førsteelleveren var forbedret. Det er ikke bare det å hente spillere i slutten av august heller, spillere trenger ofte litt tid i en ny klubb, så derfor er det genialt at de får gjennomføre pre-season sammen med laget. Må si jeg hadde forventet litt bedre enn det her, men vi har en fordel av å ha et brukbart lag fra forrige sesong, så uten de største skadeproblemene tror jeg vi klarer oss veldig greit uansett. Men poenget her er at jeg vil se klubben gå fremover, bli bedre hele tiden. Nå har vi nesten stått stille i sommer.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2277 på: 18. Aug. 2010, 12:21 »
Og vedrørende Arfa. Hvis dette stemmer "The Magpies were understood to have agreed a deal with Marseille to take Ben Arfa on a season-long loan at a cost of 800,000 euros, with an option to sign the 23-year-old permanently for £5 million next summer ? a sale which would have been triggered if he made 25 Premier League appearances."

så sier dette mere om OM enn MA. Hadde OM holdt ord ville Arfa vært i castle. Skjønner godt at MA ikke akseptere slik utpressing som OM kanskje har vist. Har man inngått en avtale, har man inngått en avtale.. Hvis MA hadde gått med på de nye kravene, hva ville hindret OM på å finne åp nye..?

Tror det er helt vanlig at slikt skjer. Marsielle solgt Niang og da forandret situasjonen seg for dem. Var noe lignenede med Colo der vi også først skulle ha blitt enig om pris før presidenten presset høyere. I tillegg har vel vi tidligere vært enda verre med Milner da han skulle til Villa. Alt var klart før vi i siste sekund trakk oss fra avtalen.

Dette er bare et nytt bevis på at vi ikke vil bruke penger. Ingen overaskelse kanskje etter pressemeldingen som kom tidligere, men jeg ser ikke problemet med å investere i yngre spillere. Ben Arfa har helt klart gode ferdigheter og hvis han hadde slått til i PL kunne vi eventuelt tjent godt på et salg med så mange pengesterkeklubber i ligaen. Nedrykk er heller ikke særlig gunstig økonomisk...

Shearer9

• Benkvarmer
  • **
  • Prowd to be a GEORDIE!
    • Vis profil
« Svar #2278 på: 18. Aug. 2010, 12:23 »
Skulle bare ønske det kom inn en lokal eier med interesse for klubben ikke sånn som MA driver klubben på...
Vi trenger flere klasse spillere! Irriterer meg at Chris sier han har penger til å bruke, men han gidder det ikke.
Hughton - I can spend http://www.skysports.com/story/0,19528,11678_6272333,00.html

Tipper det ikke blir noen flere spillere og kanskje 2 kjøp til jul, også blir det nedrykk igjen! Vi må bli bedre defangsivt og offensivt. Alle så jo at vi ble presset tilbake til 5 metern og knapt kom over egen banehalvdel sist kamp. Kan ikke la det skje mot de 10 øverste på tabellen også spille uavgjort mot resten.

[/quote]

Endelig litt fornuft i overgangene i Newcastle. Det fører til at vi taper noen kamper. Ser vi tilbake noen år skulle jeg ønske at vi hadde tapt flere overgangskamper. Lønnspolitikken er også mye bedre nå.

Ambisjonen til Newcastle bør være å unngå nedrykk, og da må forventningene være deretter. Kampen på Old Trafford var OK, og det er ikke der vi skal dømme laget.
[/quote]

Saken er da at for å overleve må vi ha bedre spillere en det vi har! Kan ikke bare bli sittene å se på top 6-7 lagene voldtar oss helt. For å overleve i premier league må man spille offensiv fotball ikke satse på forsvaret og 0-0.

Glad jeg var der!

Tommen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2279 på: 18. Aug. 2010, 12:27 »
Unngå nedrykk spør om går, ettersom laget våres er perfekt for CCC. Hadde Allardyce våre her nå så kansje vi kunne vunnet noen kamper ?
Hva med ett bud på Rory Delap ? Så bruker vi panserlaget for d det er værdt.

Problemet mitt er at jeg mener hadde Ash invistert 10 mill pund av di 50-60-70 han fikk for å rykke opp. Så mener jeg vi har ett topp 10 lag.
Noen lån og Fer , Arfa, Djalo så hadde det sett bra ut.

Grunnen til jeg er en smule negativ, er at jeg er så dritt lei av å få negative nyheter, gang på gang på gang på gang. Skal ikke mye til å glede meg og flere andre Newcastle fans, så Ben Arfa hadde hjulpet kraftig på.

Men det skjer ikke nå.