20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2010  (Lest 422167 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Anders Nordeide

• Supersub
  • Newcastle United - One Toon - Howay the lads!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #2235 på: 17. Aug. 2010, 13:26 »
Enig med kø1, vi har ikkje hatt kreativitet ELLER fart i midtbaneleddet siden vi hadde Emre... Vi trenger en spiller som Fer (vi burde også skaffet oss Aimar i fjor!), og gjerne en rask spiss... Bellamy hadde vert midt i blinken. De som såg kampen igår la også merke til mangelen på fart på topp. Vi fikk gang på gang se Carroll prøve på soloraid vs 4 united-spillere... Det var 2 ganger i hele kampen jeg følte vi var farlige, det var på 2 cornere! Få inn fart og kreativitet! Det får vi absolutt i Ben Arfa, Fer og Bellamy. Gi meg 2 av dei 3, og eg seier meg storfornøyd med transfervinduet! Ang Perch trenger han meir tid, kan umulig vere lett å debutere i PL på Old Trafford, uansett kor masse hjelp han fikk av Routledge...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2236 på: 17. Aug. 2010, 13:39 »
Skjønner ikke hvor du får det fra at Perch er så udugelig, og at vi kjøpte han omtrent usett, Tommen. Alle er enig i at Perch hadde en dårlig dag på jobb i går, men jeg har sett langt mer rutinerte backer bli betydelig mer rævkjørt av dårligere spillere enn det Perch ble i går. Og han møtte altså Evra og Nani. En av PLs aller aller beste venstrebacker og venstrekanter.

Rapportene fra sommerens treningskamper tilsier at Perch har vist seg som en brukbar høyreback. Nå har vi ikke møtt noen lag som er på nivå med Manchester United. Men så er det heldigvis bare to lag i PL som holder et så ekstremt høyt nivå, og det er ManU og Chelsea. De fire kampene mot disse to lagene avgjør ikke vår skjebne i Premier League, og de skal ikke brukes som pekepinn på hvor god eller dårlig en av våre nye spillere er. For som sagt, langt bedre spillere enn James Perch har blitt rævkjørt av spillere som Nani og Evra.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2237 på: 17. Aug. 2010, 13:43 »
Nå har vi jo en kar ved navn Peter Løvenkrands, som vi skrek desperat etter i går. Så jeg er usikker hvor stort behovet for Bellamy egentlig er, selv om jeg naturligvis tar han imot med åpne armer, om han mot formodning skulle dukke opp.
Det viktigste er at vi får inn fart på midtbanen. Både defensivt og offensivt.
Men sånn som jeg har fått Leroy Fer beskrevet, så vet jeg ikke helt om det er drømmesigneringen.

Ben Arfa er viktig å få inn, men han kommer som kjent ikke før på overgangsvinduets aller siste dag.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2238 på: 17. Aug. 2010, 13:55 »
Håper virkelig CH skjønner behovet for å spille med Løven på topp mot Villa. Fordelen med Perch er at han faktisk er rask. Som kommentatorene i kampen mot Rangers sa, det er kanskje derfor han plasserer seg litt feil av og til også. Han er litt nonsjalant fordi han vet han er i stand til å rette opp feilene med farten. Men det holder ikke mot de aller beste. Derimot betalte vi lite for ham, og det kan hende at hever seg i takt med nivået.

Og en kommentar til deg Tommen: Routledge var ikke ned for å "rydde opp." Det er faktisk hans jobb å trekke ned når f.eks det blir doblet på back, eller hvis Perch må trekke inn. Routledge plasserte seg også feil en del ganger, 3. målet kom som et resultat av Routledges feilplassering f.eks. Han var overhodet ikke klar over at Giggs var umarkert på bakerste, før ballen kom over hans hode.

Tommen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2239 på: 17. Aug. 2010, 14:33 »
Hvordan i huleste h...... skal høyrekanten dekke opp deres venstrekant ?, det er backen sin jobb å ta kanten og klarer han ikke det alene så får di bruke en som kan det.
Jeg skal gi han sjangsen i 5 kamper, men kampen i går var noe av det værste jeg har sett av en back.
Opphevet offsiden gang på gang, rundlurt flere ganger, oppspill som hadde adresse rød spiller vær gang, pussekatt i duellene og var det Berba som løp i fra han når han hold på å få rødt kort ? Da er han ikkje rask heller.
1 poeng for oppmøte og 1 poeng for å takle Evra etter at dommeren hadde blåst :)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2240 på: 17. Aug. 2010, 14:54 »
Du mener at Routledge skal stå igjen sammen Carroll på midtstreken med hoftefeste og se på at KUN de fire forsvarsspillerne sørger for å holde ManU unna? Det er jo indirekte det du sier. At det utelukkende er forsvarets oppgave å forsvare seg. Resten skal bare angripe.

Når Perch må trekke inn, eller ManU dobler på kant, så må jo Routledge med den største selvfølge ned og hjelpe til. Han kan ikke bare stå og se på at Perch må håndtere Evra og Nani helt alene. ManU trekker også ned kantene for å hjelpe til i forsvar, når det er nødvendig. Vi angriper som et lag, og vi forsvarer oss som et lag.

Eller vil du tilbake til den tiden da Odd Iversen sto på motstanderens banehalvdel og så på at Nils Arne Eggen slapp motstanderen til scoring.

Tommen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2241 på: 17. Aug. 2010, 14:59 »
Nevnte jeg noe om en back ? Så du kampen i går ?  Det 3 målet scorer Giggs da han får stå alene bak i feltet, ingen dobbling av backer eller noen ting. Det er Perch mann, f... ikkje routhlege sin.

Selvfølgelig dobbles det, så må han hjelpe til, men mener det er usaklig å si at giggs er routhlege sin mann .

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2242 på: 17. Aug. 2010, 15:42 »
Bellamy drar altså til Cardiff på lån. De kan da neppe ha må betalt avskrekkende mye i lønn til ham heller da. Nesten litt sjukt at en så god spiller skal spille i CCC.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2243 på: 17. Aug. 2010, 15:48 »
Litt overrasket over dette jeg også.

Kanskje det er halvparten av Premier League klubbene som sitter igjen med et dårlig inntrykk av ham etter at han har spilt for dem, den andre halvparten, som han IKKE har spilt for, har etterhvert skjønt tegninga...?

Tommen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2244 på: 17. Aug. 2010, 15:56 »
Synes og dette er litt synd, men han har vel brent sine bruer i Newcastle tenke eg.

Tenk å vunnet ett av disse store lotteriene i USA, der det er over 1 milliard i 1 premie. Da gutter, skulle dere fått ett par gode signeringer. Bellas og Ireland er da ute av dansen.
Ser at ryktet om Djalo ikke helt dør hen, men blir vel for mye med 4 mp for Ash. Han er i vertfall rask.
Ben Arfa, Djalo og Bouncher håper jeg da på, men blir nok like skuffet som di foregående vinduene.

Skjønner ikke at jeg ikke kan lære meg å slutte å ha forventninger. Blir like skuffet kver gang.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2245 på: 17. Aug. 2010, 15:58 »
Routledge var no minst like svak som Perch i går. Perch hadde vel vore på benken hadde Simpson vore skadefri.

Håpar me får inn Arfa og denna nederlendaren. Bellamy er eg glad me sleppe sjå i Nufc-drakt att, synst folk tilgir for lett.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2246 på: 17. Aug. 2010, 16:29 »

Håpar me får inn Arfa og denna nederlendaren. Bellamy er eg glad me sleppe sjå i Nufc-drakt att, synst folk tilgir for lett.

Enig.

Ben Arfa, Fer og en spiss (nei, ikke Bellamy), så er jeg meget fornøyd. Optimalt hadde vi også fått inn en skikkelig høyreback, men det kan vente.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2247 på: 17. Aug. 2010, 17:37 »
Vi må ikke slakte Perch etter en opptreden. Det kan virkelig hende at han hever seg. Vil som sagt vil mye mer bekymret om han fortsetter å drite seg ut mot antatt svakere lag..Må gi ham litt tid, noe castlesupportere generelt ikke er flinke til å gi sine spillere...

Anders Nordeide

• Supersub
  • Newcastle United - One Toon - Howay the lads!
    • Vis profil
« Svar #2248 på: 17. Aug. 2010, 18:40 »
Vi må ikke slakte Perch etter en opptreden. Det kan virkelig hende at han hever seg. Vil som sagt vil mye mer bekymret om han fortsetter å drite seg ut mot antatt svakere lag..Må gi ham litt tid, noe castlesupportere generelt ikke er flinke til å gi sine spillere...
Word!

Håper bare ikke supporterne er så utolmodige at han (Perch) ikke får sjansen til å heve seg...! Har trua på Perch, men kan se stygt ut for han om han ikke imponerer før Sol, Tayls (kan vel også spille back?) og Simpsson kommer tilbake.

Er spent på hva som skjer med Xisco denne sommeren... Viss vi henter inn en spiss kan vel det fort bety en exit for Xisco? Tipper han ikke vil nøle med å dra om en spansk klubb banker på døra...

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2249 på: 17. Aug. 2010, 18:41 »
Jeg lurer på hvem den norske spilleren Tommen snakket om her om dagen er jeg?