20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2010  (Lest 422915 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1950 på: 09. Aug. 2010, 18:03 »
En hengende spiss trenger ikke være så veldig rask etter min mening. En hengende spiss jobber jo i hovedsak i rommet mellom spiss og mitbane, og ikke bakrom. Nolan har en grei fot, og et godt blik, og vil kunne fordele baller til kantene, og opp til spiss. Nolan har sin styrke i å time innløpene i boksen. Han er i tillegg en god hodespiller og en bra avslutter og vil komme til avslutninger hvis kantene fungerer.
Han spilte bra i den hengende spiss rollen sist sesong, og vil også klare seg fint der denne sesongen tror jeg. Farten til Nolan har aldri vært noe våpen, og jeg skjønner ikke at det er dette som nå plutselig hemmer ham i forhold til andre sesonger.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1951 på: 09. Aug. 2010, 18:16 »
Problemet er som jeg har nevnt tidligere: Det hjelper lite å ha en supergod hodespiller i Carroll og en god midtbanespiller i Nolan hvis evne til å time boksløp er god, når det er en reell fare for at ingen av vingene våre er i stand til å levere gode crossere til carroll eller gode pasninger inn til Nolan.

Jonas og Routledge leverte varene i fjor, men jeg er stygt redd for at de faller gjennom i PL, hovedsakelig fordi begge har en tendens til å spille alt for tungvint.
« Siste redigering: 10. Aug. 2010, 09:06 av InspectorC »

trondie

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1952 på: 09. Aug. 2010, 19:37 »
Problemet er som jeg har nevnt tidligere: Det hjelper lite å ha en supergod hodespiller i Nolan og en god midtbanespiller i Nolan hvis evne til å time boksløp er god, når det er en reell fare for at ingen av vingene våre er i stand til å levere gode crossere til carroll eller gode pasninger inn til Nolan.

Jonas og Routledge leverte varene i fjor, men jeg er stygt redd for at de faller gjennom i PL, hovedsakelig fordi begge har en tendens til å spille alt for tungvint.

Uansett om dei faller gjennom elr ikkje så har vi ikkje økonomi nok til å hente inn spillera som er bedre per dags dato.....

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1953 på: 09. Aug. 2010, 20:34 »
Dere har gode argument begge to. Vi kan gjerne spille 4-4-1-1 mot lag hvor vi åpenbart er fornøyd med ett poeng, som Chelsea, Scum etc. Jeg er litt tvilende derimot til Nolan. Han er god rundt boksen, men han er kanskje litt for lite bevegelig. Men mot lag (spesielt på hjemme) hvor vi bør ha mulighet til å slå de fleste untatt de som havnet på 6. plass og oppover i fjor, mener jeg det blir galt å bruke den formasjonen.  I tillegg, det er viktig at vingene er i stand til å jobbe tilbake når vi spiller 4-4-2 slik at de kan hjelpe midtbanen og sine respektive backer....

Det er flere måter å angripe og skape sjanser og spille fotball på!
Du maser om bakrom hele tiden, at Carroll skal stusse videre til Løvenkrands og så skal alt gå sin gang. Det er greit det, men om det er det eneste vi kan by på fremover blir vi lett match.

Det å utnytte Carroll sin hodestyrke og duellstyrke blir jo viktig i angrepsfasen, men det som blir like viktig er jo at laget flytter seg raskt frem og hjelper han, og spesielt den sentrale midtbanen. Da vil man kunne få like god om ikke bedre nytte av Carroll om man spiller med f.eks. 3 på midten derav 2 indreløpere.

Det er jo bare å se på de beste lagene det. Alltid godt med folk sentralt i banen med gode offensive backer som opererer på kantene og gjerne med vinger som kan trekke inn sentralt eller midtbanespillere som kan trekke ut på vingen, alt etter behov.
Chelsea hadde jo eksempelvis Essien, Lampard og Mikel fra start i Community Shield igår med Cole som veldig offensiv fra sin backposisjon.
Arsenal har kantspillere som Rosicky og Nasri som er gode til å trekke inn sentralt og ikke minst har de gode raske offensive backer som kan overlappe dem igjen.

SuperAlmeida

• Midtbaneanker
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
« Svar #1954 på: 09. Aug. 2010, 21:13 »
Selv om britiske medier kunngjorde Hatem Ben Arfa veldig nær Newcastle, Jean-Claude Dassier, president i OM, nektet mandag kveld på den offisielle siden til klubben har inngått en avtale med teamet fremmet denne sesongen i Premier League. "Newcastle er interessert. Men økonomisk er det i dag ingen enighet oppnådd, sier presidenten for Olympique Marseille.

Oversettet fra et Fransk nettsted.
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

ripsgard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1955 på: 09. Aug. 2010, 22:09 »
Nå som en av mine yndlingsmanagere er fri på markedet så bør det jo være mulig å skaffe en dyktig manager i Martin O'neil?
Jeg skal slutte å HATE! Manchester united den dagen ei stum dame kan fortelle en døv mann at ei blind jente hadde sett en lam gutt sykle!

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1956 på: 09. Aug. 2010, 22:26 »
Å erstatte Hughton nå ville om ikke annet i alle fall være å sende ut feil signaler.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1957 på: 09. Aug. 2010, 22:32 »
Synes det vil være helt på tryne å sparke hughton nå! Han må jo få sjansen til å vise hva han duger for i PL. Personlig tror jeg Hughton er den absolutt beste løsningen for oss, iallefall så lenge MA eier klubben. For disse har vist at de klarer å samarbeide, og har opparbeidet en viss stabilitet i klubben. Skulle vi sparke Hughton til fordel for O'neil, ødelegger vi denne stabiliteten som er utrolig viktig nå som vi er nyopprykka.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1958 på: 09. Aug. 2010, 22:34 »
At folk orker å å skrive lange innlegg om dette er jo ganske bisart ! :)

maik assly

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #1959 på: 09. Aug. 2010, 23:46 »
Nå som en av mine yndlingsmanagere er fri på markedet så bør det jo være mulig å skaffe en dyktig manager i Martin O'neil?
Tviler på at O'neil vil til Newcastle når han sa opp i Villa grunnet at han ikke fikk bestemme spillersalg og kjøp.

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1960 på: 10. Aug. 2010, 10:15 »
Nå har vel ikke Newcastle motvillig solgt spillere på en stund, sett bort i fra etter nedrykket, som er en legit grunn, og selv da var vel ikke motvillig ordet.

Skjønner O´Neill veldig godt jeg.
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1961 på: 10. Aug. 2010, 10:42 »
Det var jo nettopp pga. manglande innflytelse på transferfronten (salet av Milner som hovudeksempel) at Keegan sa opp. Det er jo ikkje akkurat frykteleg lenge sidan, relativt sett.

Vi veit jo heller ikkje om Ashley overstyrer Hughton, dersom det kjem eit bod som han meiner er for godt til å takke nei til. Men det skulle ikkje forundre meg mykje om Hughton ein gong i framtida trekk seg av akkurat same årsaker som O'Neill i går... 

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1962 på: 10. Aug. 2010, 14:44 »
http://www.skysports.com/story/0,19528,11678_6302787,00.html

I går meldte også seriøse Skysports at vi nærmerer oss Ben Arfra.. Oi oi oi..de hadde jo rett både med Campell og Gosling. Kan virkelig drømmesigneringen gå i oppfyllelse...

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1963 på: 10. Aug. 2010, 14:51 »
Tenk om vi hadde fått tak i gutten og han hadde senket møkkalaget på "Theatre of Silence". En ting er da sikkert: Det kommer til å gå inflasjon i Ben Arfra-drakter. Er ikke tvil hva jeg skal ha bakpå den nye drakta i hvert fall hvis så skjer..

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1964 på: 10. Aug. 2010, 15:19 »
http://www.skysports.com/story/0,19528,11678_6302787,00.html

I går meldte også seriøse Skysports at vi nærmerer oss Ben Arfra.. Oi oi oi..de hadde jo rett både med Campell og Gosling. Kan virkelig drømmesigneringen gå i oppfyllelse...
Har vel strengt tatt stått at vi nærmer oss han i flere uker nå uten at det har skjedd noe :P Er redd denne overgangen kommer til å dra ut...
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.