20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2010  (Lest 422331 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1710 på: 25. Juli 2010, 12:22 »
For Ben Arfra er vel veldig interessert i å få karrieren på kjøl i igjen. Og det viktigste da er fast spilletid, noe jeg tror CH kan garantere ham. Jeg husker gutten fra Lyondagene, og da var han outstanding.

SuperAlmeida

• Midtbaneanker
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
« Svar #1711 på: 25. Juli 2010, 12:39 »
Ifølge artikkelen til LeEquipe er det snakk om et lån. Ville gjerne hentet han permanent, men et lån med oppsjon på kjøp hadde også vært konge.  :)

Likevel er det ikke en kantspiller vi har størst behov for. Vi har Routledge og Jonas på kantene fra før. Ben Arfa liker vel best å spille i 4-3-3, eller tar jeg feil?

Ser ikke helt hvem av Jonas og Routledge som må vike for Ben Arfa. Det er jo Jonas som stort sett har spilt på venstrekanten, og har tidvis storspilt i kompani med Enrique. Routledge var en av de beste spillerne på tampen av forrige sesong.
« Siste redigering: 25. Juli 2010, 12:53 av SuperAlmeida »
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1712 på: 25. Juli 2010, 13:08 »
Jeg tror Ben glatt slår Jonas i den offensive biten. Jonas' innleggsfot er jo praktisk talt død, og det er et stort problem når man spiller kant og har Carroll på topp.  Men han gir Enrique mye hjelp bakover. Noe som ikke skal  undervurderes.

Lån med opsjon på kjøp hadde vært perfekt. Kan være risky business å hente ham permanent med en gang, spesielt med tanke på hans litt trøblete fortid..

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1713 på: 25. Juli 2010, 14:26 »
Routledge har vært god for oss til nå, men når leverte han egentlig sist i PL?
Og har han ikke tidligere vært plaga med mye skader?

Jonas og Routledge kan ikke spille på hver sin kant hele sesongen heller, så vi er nødt til å få inn en kantspiller til!

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1714 på: 25. Juli 2010, 15:28 »
Konkurranse på kantposisjonene må vi bare ha i en lang sesong! Ben Arfa vil bare sørge for ytterligere konkurranse og høyere gjennomsnitt på vingprestasjonene. Dessuten er Ben Arfa herlig kreativ noe vi sårt savner i vårt lag. Hvis dette ryktet er sant kan vi vel ikke heller se bort ifra at han er tiltenkt en litt friere rolle bak vår(e) spiss(er).  Håper inderlig de klarer å fikse noe. Hadde vært magisk!

Med Ben Arfa inn hadde vi bare hatt behov for en lynrask spiller ved siden av Carroll på topp. Kanskje Morimoto *vagt linket* (Catania) hadde vært akkurat hva vi trenger? Hadde sikkert vært spennende med tanke på å selge effekter i asia også! ;)

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1715 på: 25. Juli 2010, 16:59 »
Ben Arfa og Barton ville gitt oss den nødvendige kreativiteten sentralt. Da vil Løven i mye større grad komme til sin rett: Mannen er en mester til å time løpene. Og han er en god avslutter. Får han de rette ballene vil han gjøre det godt i PL. Med Ben Arfa på plass trenger vi egentlig en backupspiss for Løven.

David 7

• Supersub
  • Goliath
    • Vis profil
« Svar #1716 på: 25. Juli 2010, 19:57 »
FÅ INN SOL CAMPBELL!!

tayls e ute te okt
Gutten fra Karmøy var 8 år,
 og Keegan hadde fremdeles 80-talls hår

Mitt hjerte ble svart og hvitt,
 samme år som Ginola ga sitt

Som Alan Shearer har jeg vært lojal,
 heldigvis fikk jeg oppleve en pokal

HOWAY!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1717 på: 25. Juli 2010, 20:14 »
Ben Arfa og Barton ville gitt oss den nødvendige kreativiteten sentralt. Da vil Løven i mye større grad komme til sin rett: Mannen er en mester til å time løpene. Og han er en god avslutter. Får han de rette ballene vil han gjøre det godt i PL. Med Ben Arfa på plass trenger vi egentlig en backupspiss for Løven.

Eg er einig i at han er god til å tima løpa sine, men han treng ofte mange sjansar. Det er ikkje så enkelt at så lenge han får dei rette ballane så gjer han det bra i PL denne sesongen.
Det hadde vore litt betryggande fått inn Sol Cambell, som har masse rutine og er god nok til å hjelpa oss i å overleva i PL.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1718 på: 26. Juli 2010, 01:35 »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1719 på: 26. Juli 2010, 08:38 »
http://www.telegraph.co.uk/sport/football/leagues/championship/newcastleunited/7909439/Newcastle-United-step-up-the-hunt-for-Marseille-winger-Hatem-Ben-Arfa.html?

Linkes stadig til Ben Arfa. Skal visstnok prøve forhandle ferdig en låneavtale i morra!

The Daily T. er vel en seriøs avis også? Håper det i hvertfall :)

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1720 på: 26. Juli 2010, 15:08 »
Men som nevnt tidligere med Cleverely -Hvis denne avtalen ikke har et opsjon kan vi nesten bare drite i det...
Når det er sagt begynner det å bli en del år siden Ben var et hot navn på markedet, og arret\ster meg gjerne nå, men det er vel en stund siden han presterte?
Lån med opsjon er tryggest her. Man vet akldri hvordan en spiller tilvenner seg.
Er også enig i det med Martins, kunne vært greit å få tilbake.

8mp for Otamendi? Å djizez! Aldri i livet. Han ble så parkert i VM når først Argetina måtte forsvare seg. Lukter ny Colo lang vei.. Altfor mye penger
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1721 på: 26. Juli 2010, 15:51 »
hadde vært helt supert å få Ben Arfa! har ikke fulgt så mye med på fransk fotball de siste årene, så vet ikke så altfor mye om hvordan han har spilt i det siste. Men dette er iallefall en spiller med mye kvalitet, og jeg tror han vil bli en klar forsterkning for laget. Men er enig i at lån, med oppsjon på kjøp vil være det beste. Men det er vel dette det også er snakk om, utifra det jeg har lest. Men det spørs om ryktene stemmer, ettersom at CH gikk ut i forrige uke å sa at Ben arfa er en strålende spiller, men det har overhodet ikke vært noen kontakt mellom klubbene.
« Siste redigering: 26. Juli 2010, 17:22 av tveit »

Simmio

• Gjest
« Svar #1722 på: 26. Juli 2010, 17:17 »
Enig med Tveit, hadde vært supert å få en kvalitetsspiller som Ben Arfa. Han har jo sju kamper på landslaget til Frankrike. (Ikke det at de har gjort det så bra i det siste, men.)

Dette er noe annet enn å signere James Perch og Leon Best! Hvis vi får han da vel og merke..

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #1723 på: 26. Juli 2010, 17:45 »
No skal eg ikkje hevde Ben Arfa ikkje er ein kvalitetsspeler, det er jo han med tanke på ferdighetene han besitt, men det inntrykket eg har fått av han er at han er ekstrem på at han skal på død og liv gjere det så utruligt vanskeleg og pent når han kan gjere det enkelt. Er ikkje heilt sikker på om eg vil ha han, men lån er jo eit bra alternativ.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

ErikLi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1724 på: 26. Juli 2010, 21:26 »