20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2010  (Lest 421693 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1365 på: 17. Juni 2010, 19:26 »
Enig i det du sier der Sebastian. Men samtidig er det jo irriterende å utvikle spillere for andre klubber. Derfor tror jeg også CH kommer til å sikre seg ved å ta med en kjøpsklausul i kontrakten til spillere vi låner inn. 

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1366 på: 17. Juni 2010, 19:53 »
Peter: Hvorfor skal vi låne et stortalent fra en konkurrent, og utvikle han for konkurrenten vår?

En veldig sjelden gang er jeg enig med Joakim.  :o

Synes heller ikke vi skal utvikle talentene til de antatt større/bedre klubbene. Det er jo noe alle tjener på bortsett fra NUFC. Spillerne blir bedre, får hevet markedsverdien, går tilbake til sin klubb som da kan velge å bruke spilleren eller selge vedkommende.
Da vil jeg heller at klubben satser på å utvikle våre egne talenter. Det eneste godkjente alternativet for å leie slike spillere er at man får en kjøpsklausul der prisen er avtalt på forhånd for å sikre seg.

Batty

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1367 på: 17. Juni 2010, 23:20 »
Det er jo noe Newcastle tjener på også. Det er vinn/vinn for de vi låner av, vinn/vinn for spilleren, men også vinn/vinn for oss den aktuelle sesongen, da spilleren uansett komemr til å lånes ut til noen andre.

Mongolid å mene at vi bør takke nei til noen av de største talentene i England for en sesong, om vi kan låne dem. Vi kommer neppe til å være fast topp 5 innen de 5-10 neste sesongene uansett, så jeg ser ikke problemet. Vi er en nedrykksklubb, ikke en utfordrer!

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #1368 på: 17. Juni 2010, 23:55 »
Tror vi skal være forsiktige med å "heve" oss over det å låne spillere fra noen av våre "fiender". Er sannsynligvis ennå ganske mange sesonger før vi er kapable til å true de på jevnlig basis uansett. Da tror jeg det kan være lurt å låne spillere for å styrke oss selv på kort sikt. I ett lengre perspektiv er det selvsagt å forvente at vi satser på egne unge spillere. Det er da viktig at de vi låner faktisk STYRKER oss - ikke at vi har egne talenter som er like gode. Da skal våre egne spillere selvsagt gå foran.
Tror heller ikke det vil være snakk om mer enn 1-2 spillere på lån uansett.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1369 på: 17. Juni 2010, 23:59 »
Vi skal ikke være noen nedrykksklubb. Vi skal være en klubb som er god nok til å ligge der Tottenham har ligget lenge, der Aston Villa ligger, der Everton ligger. Altså rett oppunder topp 4, med mulighet for å ta en ledig plass, om den oppstår. Når Liverpool nå gjorde en veldig dårlig sesong, så ble det en ledig plass på topp 4, og Spurs grep sjansen. Der skulle vi ha vært, om vi hadde skjøttet ting på en ordentlig måte. Jeg kunne drept for en femteplass i PL og semifinale i UEFA-cupen (Europa League) i dag. Det er DER vi hører hjemme. Det er det som er vår rettmessige posisjon. Tett oppunder topp 4.

Vi har flere ganger vært der Tottenham er nå, men vi har ikke greid å tenke langsiktig, og gjenskape prestasjonene.

Og selv om vi ikke er der nå, vi er langt unna der nå, så synes jeg likevel det blir feil å tenke som så at hvis en spiller fra et bedre lag kan være tilgjengelig på lån, så skal vi slå til. Først og fremst fordi lån av spillere bare gir en kortsiktig effekt, og det vi trenger mest av alt nå, er å tenke langsiktig. Så spillere vi eventuelt låner inn, bør være spillere vi er i stand til å kjøpe også, om de er gode nok.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Tim S

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • muscleraw.com
« Svar #1370 på: 18. Juni 2010, 02:08 »
Trur vi overrasker alle og vinner hele PL neste sesong!!!

Er spillerene gode nok te at dem spiller fast på 11 vår sier jeg ja til å låne inn spillere fra konkurrentene vår, kjøpeklausul eller ei. Vi trenger spillere som kan gå rett inn på laget, spille fast og gjer ein gode jobb. Då betyr det mindre om vi låner, kjøper eller free-transfer. Men spillere trenger vi uansett!!
Newcastlesupporter siden 1992

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #1371 på: 18. Juni 2010, 09:26 »
Med lån av spillere går vi en kortsiktig effekt sportslig sett, men vi kjøper oss da også bedre tid til å utvikle egne spillere og speide etter de riktige kjøpene til riktig pris. Vi blir ikke å kjempe om Europa-liga spill med dagens tropp. Ja kanskje visst vi unngår suspensjoner og skader, men det vet vi at det gjør vi ikke. Derfor må vi ha inn forsterkninger. Siden det ikke finnes flust med penger å handle for kan lån være riktige løsningen. Selvsagt vil permanente overganger ALLTID være å foretrekke, men er det umulig ser jeg det som helt nødvendig å låne spillere.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1372 på: 18. Juni 2010, 10:28 »
Førstepri er å sikre overlevelse i PL, selv om det innebærer en lånspolitkk hvor vi gjør andre spillere enn våre egne gode. Bare et hypotetisk tilfelle: Hvis vi får tilbudet om låne Dos Santos fra Tham for en ok pris mener jeg klart vi bør slå til. Og hvis det da er nødvendig å ikke ha med en kjøpsklausul får å få ham til klubben, mener jeg det er helt greit: Sannsynligheten for at vi holder oss i PL med en Dos Santos på midtbanen er mye større enn uten.

Siden situasjonen er slik den er, bør vi svelge et par kameler helt til vi får etablert oss i PL igjen. En moderat økonomisk politikk og PL-spill i et par sesonger fremover, og jeg tror klubben er friskmeldt.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1373 på: 18. Juni 2010, 18:55 »
Robert Koren på free transfers bør me seriøst vudere.
Er jaggu ikke så sikker på om en spiller som blir vurdert ikke god nok for WBA er løsningen for oss heller jeg. Med Smith, Barton, Guthrie og Nolan er vi vel i utgangspunktet ok dekka sentralt på midten også.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1374 på: 18. Juni 2010, 18:59 »
4 sentrale er vel bredde nok! :)

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1375 på: 18. Juni 2010, 19:35 »
Joa, muligens greit nok det, men da bør vi ihvertfall hente en som er bedre enn de vi allerede har, ellers kan vi like godt bare bruke en unggutt som den 5 spilleren sentralt på midten.

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1376 på: 19. Juni 2010, 01:01 »
Vuckic kommer sikkert til å bli matchet forsiktig neste år, så vi hadde trengt klasse først og fremst kreativt på midten. Men det blir jo spennende å se hvordan treningskampene vil vise seg.

Flere enn meg som ble imponert av Ziani på Algerie i dag? tankevekker at han er ute i kulden i wolfsburg...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1377 på: 19. Juni 2010, 02:05 »
Robert Koren er ikke det fnugg bedre enn Joey Barton.
Og jeg er ikke så rent sikker på at Joey Barton er vår beste sentrale midtbanespiller. Det er mest sannsynlig Guthrie. Og som jeg altså sa, Koren er ikke bedre enn Barton. Derfor, skal vi hente en ny sentral midtbanespiller, må vi hente en som er bedre enn Danny Guthrie. Bedre enn de spillerne vi allerede har.

Ellers kan vi som sagt i stedet bruke Vuckic.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1378 på: 19. Juni 2010, 08:23 »
Joa, muligens greit nok det, men da bør vi ihvertfall hente en som er bedre enn de vi allerede har, ellers kan vi like godt bare bruke en unggutt som den 5 spilleren sentralt på midten.

Synes det er litt stusselig å gå til PL med Nolan, Guthrie, Smith og Barton. De var gode i CCC, ihvertfall de fleste av dem, men i PL må de opp på et helt annet nivå. Den lagdelen der mangler hurtighet så det holder, kansje til og med svakest i PL på dette punktet. Rent teknisk er den heller ikke blant de beste selv om Guthrie og Barton holder brukbart nivå der.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1379 på: 19. Juni 2010, 09:39 »

Synes det er litt stusselig å gå til PL med Nolan, Guthrie, Smith og Barton. De var gode i CCC, ihvertfall de fleste av dem, men i PL må de opp på et helt annet nivå. Den lagdelen der mangler hurtighet så det holder, kansje til og med svakest i PL på dette punktet. Rent teknisk er den heller ikke blant de beste selv om Guthrie og Barton holder brukbart nivå der.

Det er definitivt ikke sentral midtbane man skal bekymre seg over. Høyrebacken, backup på vingene og spissplass derimot...