20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2010  (Lest 421990 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1290 på: 09. Juni 2010, 02:28 »
Jeg begynner å frykte at det ikke finnes noe budsjett. Og da tenker jeg både lønn (free transfer), og overgangspenger. Jeg er sikker på at vi ville vært mer aktive om det faktisk var noen penger å rutte med. Jeg tipper vi ender opp med et par lån, hvor vi betaler minimalt med lønnsutgifter.
Når det var klart at vi skulle spille i PL sa CH flere ganger at det var en stor fordel, for da kunne klubben begynne å jobbe med overganger tidlig. I ukene så kom snakket han om 5 nye spiller, så var det 4, så 3. I hele mai og juni har han ikke snakket om overganger i det hele tatt. Eneste som blir sagt er hvor god troppen er, og at den har mye erfaring. Når vi i tillegg får de håpløse pressemeldingene fra MA må vi kanskje innse at det ikke blir noe.
Jeg tenker med skrekk på hvordan denne sesongen kan utarte seg med 2-3 skader.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1291 på: 09. Juni 2010, 09:55 »
Cashley Cole viser igjen sin storhet. Må forlate klubben fordi han ikke fikk 1mill i uka, i forhold til 800 tusen som han har nå ifølge avisene.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1292 på: 09. Juni 2010, 10:01 »
Cashley Cole viser igjen sin storhet. Må forlate klubben fordi han ikke fikk 1mill i uka, i forhold til 800 tusen som han har nå ifølge avisene.
Nå er det vel Joe Cole det er snakk om her... :)

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1293 på: 09. Juni 2010, 12:57 »
oi, det var bommert. Selvfølgelig burde jeg vist at det var Joe Cole, siden han har blitt diskutert før i denne tråden. Da får jeg si Joe "money man" Cole viser sin storhet :)
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

SvampeBoB

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1294 på: 09. Juni 2010, 14:43 »
en drøm å fått Cole ja, men realistisk: nei!! Men det er jo lov å drømme!!
jeg skjønner ikke de folka som sier fotball er et spill om liv og død. Det er langt viktigere enn som så. Bill Shankley!

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1295 på: 09. Juni 2010, 15:03 »
Vel, han var ikke heltent på å gå ned i lønn, så han kan vi bare glemme. Singerer nok for SPurs
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1296 på: 09. Juni 2010, 15:38 »
Nå har vel spurs en rimelig tight lønnspolitikk dem også da, men uansett mener jeg faktisk vi burde strukket oss et godt stykke etter Cole, men det skjer jo ikke.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1297 på: 09. Juni 2010, 16:40 »
'Arry har jo sagt at han tror Cole allerede har bestemt seg fra en klubb ut fra det han har hørt, men at det ikke var Spuds da. Så det er vel ManShitty.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1298 på: 09. Juni 2010, 16:43 »
Joe Cole? Nei takk. Greit at han er en glimrende spiller. Men hadde han valgt Castle, ville han gjort det utelukkende for pengenes skyld. Har vi ikke hatt nok av spillere som føler null for klubben og som hovedsakelig er ute etter å sikre sin økonomiske fremtid? Cole sin er forøvrig allrede sikret.  Hvis vi skal ha noe som helst mulighet til å holde oss neste år må vi hente spillere villige til å blø for drakta, ikke spillere som potensielt er gode men som ikke gidder å yte maks fordi  livet i nedre del av tabellen blir vanskelig for dem. Cole har ingenting å bevise og har opplevd omtrent det som er å oppleve på en bane. For å overleve i PL trenger ikke så mye finesse. Det vi trenger er et lag som jobber knallhardt for hverandre og tetter igjen bakover.  I tillegg har han  vært for mye plaget med skader i det siste.

Skjønner godt at Chelski pælmer han på dør. Synes det er forkastelig at 67 prosent av alle inntekter i PL nå går til lønninger. Jeg sier heller: Sett ned spillerlønninger og dermed kan fotballen gjøres tilgjengelig for de fleste på balløya. Selv om Tham har en restriktiv tror jeg Cole havner i Tham av flere grunner: Sitt vennskap med redknapp, tham har sikret seg CL sannsynligvis og i tillegg kan en evnt lavere lønn kompenseres med et klekkelig sign on-beløp

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1299 på: 09. Juni 2010, 18:02 »
Jeg ville gjerne også sett et Newcastle med spillere som elsket klubben og som blør for drakta,  men jeg tror ikke det er mulig, derfor bør og kanskje må det handles litt spillere som kommer pga. pengene etter min mening.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1300 på: 09. Juni 2010, 18:09 »
Tøv å tro at Joe Cole ikke skal kunne jobbe hardt for penga han får. Selv om Nicky Butt hadde opplevd alt og tjent masser av peng før han kom til oss, var aldri innsatsen noe å si på. Kan ikke ta alle for å være Luque-folk. Dessuten har helt sikkert Joe Cole fine planer om England-spill. Joe Cole er for meg en drømmesignering, men jeg har jo hele tiden lagt trykk på nettopp dette med drøm.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1301 på: 09. Juni 2010, 20:07 »
Butt leverte jo overhodet ikke. Ei Owen, Martins, Viduka eller Duff. Alle var high earners. Nevn en spiller som vi har hentet fra en større klubb som har hatt suksess med oss de siste sesongene..? Nøkkelen ligger ikke å hente spillere mette på suksess, men spillere som har noe å bevise og som har motivasjon til å yte..Og spillere av den typen spillere finnes hos mindre klubber som synes Castle vil være et forbedret karrieretrekk. Umotiverte spillere får vi fra de beste klubbene. Disse har vunnet det meste og i utgangspunktet vil slike spillere se Castle som et steg nedover, men pga gode lønnsbetingelser aksepteres dette. God lønn vil ikke si det samme som god innsats. . Kjøpet av Bellamy var et kjempegodt eksempel på hvordan det skal gjøres.
« Siste redigering: 09. Juni 2010, 20:09 av InspectorC »

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1302 på: 09. Juni 2010, 20:47 »
Butt leverte jo overhodet ikke. Ei Owen, Martins, Viduka eller Duff. Alle var high earners. Nevn en spiller som vi har hentet fra en større klubb som har hatt suksess med oss de siste sesongene..? Nøkkelen ligger ikke å hente spillere mette på suksess, men spillere som har noe å bevise og som har motivasjon til å yte..Og spillere av den typen spillere finnes hos mindre klubber som synes Castle vil være et forbedret karrieretrekk. Umotiverte spillere får vi fra de beste klubbene. Disse har vunnet det meste og i utgangspunktet vil slike spillere se Castle som et steg nedover, men pga gode lønnsbetingelser aksepteres dette. God lønn vil ikke si det samme som god innsats. . Kjøpet av Bellamy var et kjempegodt eksempel på hvordan det skal gjøres.

Jeg er så forbanna lei av å lese alt tøvet ditt om lønninger og ditt og datt og pisspreik. Joe Cole hadde selvsagt vært en fantastisk signering for Newcastle. Du kan begynne å dømme spillere etter prestasjoner, uten å legge vekt på hva de tjener. Det er nemlig sånn man måler prestasjonene, og ikke med sånn type vridd dømmekraft som du har fått for deg.

Martins presterte bra nok i Newcastle trøya, og Owen leverte greit unntatt siste halvdel av fjorårssesongen. Owen var skada mye av tiden, det er jævla mye vi og han kunne gjøre med det ass!!!!! For å bruke realiteten......
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1303 på: 09. Juni 2010, 21:05 »
Rett og slett enig. Butt leverte også. Duff fikk oppholdet ødelagt på grunn av skader han også, viljen til å prestere var aldri manglende der heller.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1304 på: 09. Juni 2010, 21:06 »
Det kan være mindre sammenheng mellom prestasjoner og lønn. Problemet er pengene som ligger i fotballen: I stedet for å fordele pengene nedover blir lønna fordelt til spillere og eiere. Jeg synes det har tatt fullstendig av når middelmådige fotballspillere som Gamst og Carew tjener henholdsvis 50 og 60 i uka. 

Hverken martins eller owen leverte godt nok i forhold til hva de tjente. Herregud, det var kjøp av slike high earners som ikke leverte som medførte nedrykk. Spørsmålet er fortsatt: Nevn en spiller fra en større klubb (med god lønn) som vi har hentet inn de siste sesongene som faktisk har levert.