20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2010  (Lest 423085 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1155 på: 23. Mai 2010, 03:58 »
http://www.nufcblog.com/2010/05/23/tom-cleverley-keen-on-loan-move-to-newcastle/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+nufcblog+%28The+Newcastle+United+Blog%29

Tom Cleverly interessert i å lånes ut til Newcastle.
Er NoTW, og ingen sitater, men virker som om dette er noe Newcastle kanskje jobber med. Synes ikke vi skal låne spillere uten å få med en opsjonsavtale. Å utvikle spillere for de antatt bedre klubbene, uten å få muligheten til å kjøpe de, bør vi ikke.
Rent bortsett fra det, har jeg ikke sett mye av gutten, men sikkert en grei squad-spiller?
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1156 på: 23. Mai 2010, 05:55 »
Tja. Fått inntrykk av at han var en av Watfords aller beste spillere sesongen som var. Relativt målfarlig og etter hva jeg har skjønt litt allrounder. Det kan jeg jo dog ikke si for sikkert da.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1157 på: 23. Mai 2010, 11:18 »
Helt enig at vi ikke bør låne spillere fra antatt bedre lag uten å sikre oss kjøptsopsjoner. Siste jeg vil er at castle gjør en scumspiller god.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1158 på: 23. Mai 2010, 12:40 »
Jeg hater at vi blir nødt til å utvikle spillere for Manu og de andre gode lagene i PL. Forhåpentligvis klarer å få inn noen talentfulle 17-18 åringer. Da kan vi ha egne unge spillere på benken om noen år.

Ser ut som vi blir pent nødt til å være farmerklubb i noen år, hvis vi skal ha bredde i laget.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

steppe

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1159 på: 23. Mai 2010, 13:38 »
Får vi en oppsjonsavtale kan det være greit, men ikke hvis vi skal bli en slags farmerklubb. Ellers er Kim Kællstrøm linka til oss, han kommer evt gratis. Det sier jeg ikke nei takk til. Det ser ut som det finnes mange spillere som blir Bossmansspillere i år.:)

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1160 på: 23. Mai 2010, 15:39 »
Vi blir også linket til Nedum Onhoua idag. Virker som en spiller med godt potensial. Har han spilt noe de siste sesongene? Han er jo blitt 23 år.
Prisen skal ligge på 3mp. (noe vi sansynligvis ikke har) Sunderland leder racet om spilleren, mens Villa og Newcastle lusker bak.

Spørs om det er troverdig siden han koster penger. Er veldig spent på å se om vi i det hele tatt kommer til å bruke noe denne sommeren.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1161 på: 23. Mai 2010, 16:20 »
Jeg satser på at det blir brukt noen millioner på en god høyreback og spiss (enten gjennom kjøp eller sign on). For det er der krisa er størst. Resten av plassene mangler vi dekning kun. På disse plassene regner jeg med at spillere blir lånt inn.

sheaer1

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #1162 på: 23. Mai 2010, 17:23 »
Jeg ville elsket å ha SWP i klubben :) Han er en spiller som ikke burde råtne på benken!
Men Wilshere hadde vært fantastisk:P

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1163 på: 23. Mai 2010, 17:46 »
Jeg satser på at det blir brukt noen millioner på en god høyreback og spiss (enten gjennom kjøp eller sign on). For det er der krisa er størst. Resten av plassene mangler vi dekning kun. På disse plassene regner jeg med at spillere blir lånt inn.

Der er jeg forsåvidt egentlig enig! Håper enda på at vi kan låne inn van Aanholt som backup for Jose Enrique - for vi trenger en venstreback i bakhånd. Et lån av Wilshere vil være veldig tilfredsstillende med tanke på at vi kun har 2 rene vinger i laget.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Mikael

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1164 på: 23. Mai 2010, 18:55 »
SWP hadde vært en drøm. Wilshire på lån er også en kurant løsning, da han kan bidra med mer teknikk en de andre midtbanespillerne våre.

Ser at vi også er linket til mackem og tidligere manure-spiller Kieran Richardson. Usikker på om han kan forsterke oss veldig.
"I have a whole country to conquer. It is a beautiful challenge."
- Hatem Ben Arfa

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1165 på: 23. Mai 2010, 19:04 »
Kieran er ikke helt feil han heller, han har mye talent i de føtterne sine!:) Det vil gi go konkurranse til Jonas og Routledge. Da har vi 3 ganske forskjellige typer å velge imellom:)

er Wilshire god? eller er han kun et talent på FM? Han spillte jo i Bolton, hva kan man si om den perioden? fikk han spille mye?

SWP hadde kunne gitt oss veldig mye, men når han føler seg uønsket med et lønnstilbud på 60laken i uka, så er han ikke en vi trenger i spillergruppa. Vi trenger folk som vil jobbe ilag til neste år.
Han kom, ble mett og dett var dett....

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1166 på: 23. Mai 2010, 21:29 »
Skysports skriver at Boyd fra Rangers er ønsket av Kayserispor, dette er vel en spiss vi burde kaste oss inn i kampen om.
Er vel blant de bedre spissene som kan komme gratis i sommer.

Loddo

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #1167 på: 24. Mai 2010, 00:04 »
Vil heller ikke ha Boyd mye pga av det Christian sier.
Wilshere på lån hadde vært fantastisk, en spiller med mye kreavitet, men tror neppe at Wenger vil låne han ut uten at han får garanter fast spilletid. Noe som bolton fikk beskjed om i år.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1168 på: 24. Mai 2010, 10:47 »
Er faktisk i mot Boyd, etter det eg har lest om han. Han scorar dei fleste måla mot dei dårligaste laga i SPL, mens få mot lag som Celtic og Aberdeen.

Det er en viktig faktor å ta med seg det ja.  Samtidig er det mindre viktig at han scorer mot topplag ala Scum og Chelski, det er jo vanskelig uansett. Hvis vi derimot skal overleve neste sesong kan Boyd likevel være nyttig å ha fordi han alltid vil putte mål mot antatt svakere motstand ala Stoke og Hull. Det var jo nettopp derfor vi rykka ned: Våre spisser brente megasjanser mot svake lag.. Ergo kan Boyd god å ha i den situsjonen klubben er i nå. Så får vi heller skifte ham ut når vi begynner å kjempe om CL-plass  :)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1169 på: 24. Mai 2010, 13:31 »
Godt poeng, Inspector.
For et lag som sannsynligvis blir å kjempe på nedre halvdel av sesongen, vil det være langt vikitgere å slå WBA, Blackpool, Bolton, West Ham, Wigan, Wolves og ikke minst Sunderland, enn det blir å slå Man City, Arsenal, Liverpool, Chelsea, ManU etc.

Og hvis Boyd er i stand til å score mye mål mot de førstnevnte lagene, så har han gjort en stor del av jobben sin. Om han scorer for eksempel ett eller to mål på de seks vanskeligste kampene i SPL, men scorer 10-15 mål på de andre kampene, så er han i mine øyne fremdeles en bunnsolid forsterkning i forhold til et par spisser som scoret 15-17 mål hver for seg i Championship. Jeg vil faktisk hevde at SPL er bedre enn Championship. Tror det er flere lag enn bare Celtic, Rangers og Aberdeen som kunne gitt bedre motstand enn Plymouth Argyle.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon