20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2010  (Lest 422478 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1080 på: 15. Mai 2010, 14:28 »
At han er en illojal kødd er det ingen tvil om. Og han er en spillertype som aldri ville ha bøtta inn mål hvis han har spilt på et svakere PL-lag fordi da ville han ikke fått ballene han trenger.
Hvis du mener han er så fantastisk god, hvorfor spilte han ikke fast i Real eller Scum da?

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1081 på: 15. Mai 2010, 15:16 »
At han er en illojal kødd er det ingen tvil om. Og han er en spillertype som aldri ville ha bøtta inn mål hvis han har spilt på et svakere PL-lag fordi da ville han ikke fått ballene han trenger.
Hvis du mener han er så fantastisk god, hvorfor spilte han ikke fast i Real eller Scum da?

Jeg har ikke nevnt noe om at Owen er en verdensklasse-spiss jeg, for det er tross alt det du må være for å kunne spille fast i Real Madrid og Manchester United. Har bare sagt han er en god avslutter, noe både oppholdene i Real og Manchester viser.

Det er ingen tvil om at han er en illojal kødd?? Javel, hva var så illojalt med Owen i Newcastle...? Han var ihvertfall aldri ute i media å klaget, han lagde heller ingen uro. Owen kan overhodet ikke noe for at navnet hans ble trukket opp i media annenhver dag. Om du mener Owen er illojal fordi han forlot Newcastle i fjor sommer, eller at han ikke forlenget så får du legge vekk supporterbrillene to sekunder og tenke på hvilken situasjon klubben var i. Det er jaggu meg ingen selvfølge at spillere skal signere noe som helst når klubben er et eneste stort rot!

Hvis du vil drite deg ut enda litt mer, så skal jeg gjerne svare deg mer for dette er på grensen til komisk.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

steppe

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1082 på: 15. Mai 2010, 15:27 »
Er hellig overbevist om Hughton får noen mill £ å handle for, men at det blir rekord utbetaling til signeringer tror jeg ikke.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1083 på: 15. Mai 2010, 15:44 »
Jeg forstår godt hva du mener Inspector, og jeg har tenkt akkurat det samme som deg når det kommer til Michael Owen. Man må skille mellom evnen til og avslutte og evnen til og være på rett sted til rett tid. Owen var en veldig bra målgjører, og hadde evnen til og være på rett sted til rett tid, og jeg er veldig enig i det Sir Alex sa om Owen, det med at han er verdens beste til og holde offside-linja.
Samtidig er jeg veldig enig i det Solskjær sa om Owen, og det han sa var at Michael Owen ikke kan skyte, og det er jo sant. Han har dårlige skudd, og avslutter ikke spesielt godt fra vanskelig vinkler, og jeg husker mange eksempler på grove bom fra Owen sin side da han var hos oss. Både alene mot keeper og innenfor 16 meteren. Det frustrerte meg lenge. Han er rett og slett ingen god avslutter med bena sine, selvom han scorte/scorer mange mål. Som nevnt så trenger man ikke gode avslutninger for og score på mange av de målene som Owen satt for oss.

Et par eksempler på fantastiske avsluttere er Fernando Torres, Wayne Rooney og Didier Drogba.

Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Kjartan

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #1084 på: 15. Mai 2010, 16:28 »
Sitter å ser på Chelsea - Portsmouth no, og det er noen interessante Portsmouth spillere.. Særlig Dindane og O'Hara kunne eg tenkt meg i Newcastle.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1085 på: 15. Mai 2010, 17:13 »
Eg trur nok dessverre at Avram tek med seg det han vil ha av Pompey-spelarar (var snakk om både James, O'Hara og Boateng) til sin nye klubb, som mest sannsynleg blir WHU. Det blir nok massiv flukt frå Fratton no, og eg tippar det er meir snakk om tiår (enn år) før vi møter Portsmouth i seriesamanheng igjen.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1086 på: 15. Mai 2010, 17:15 »
Boateng er jo enten sist eller nest sist på alt av sjanser Pompey har hatt så langt. God teknikk har han også. Absolutt en spiller CH bør tenke på.

Straffe til Pompey!

Og Boateng bommet selvfølgelig!  >:(

Stanga igjen for Chelsea, men denne gangen stang inn! 1-0. Drogba
« Siste redigering: 15. Mai 2010, 17:20 av Frode »

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1087 på: 15. Mai 2010, 17:26 »
Joe Ledley er free agent til sommaren, og framtida hans vil i alle fall avhenge veldig av korleis det går i playoff-finalen. Dersom Cardiff ikkje rykkjer opp, er nok dette hans aller siste sesong. Eg har ikkje sett han veldig mykje (kanskje ein 6-7 kampar), og han slår meg som ein mann med mykje balltalent. Spesielt dersom O'Hara går fløyten, tek eg gjerne imot Ledley.

Her er rapporten til ein som følgjer han langt nøyare enn nokon av oss her inne, datert september i fjor. Veldig fyldig og interessant lesing, samtidig som det også er veldig artig å lese.

http://cardiff.theoffside.com/cardiff-city-news/is-joe-ledley-just-a-run-of-the-mill-second-division-midfielder.html

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1088 på: 15. Mai 2010, 17:33 »
Jeg forstår godt hva du mener Inspector, og jeg har tenkt akkurat det samme som deg når det kommer til Michael Owen. Man må skille mellom evnen til og avslutte og evnen til og være på rett sted til rett tid. Owen var en veldig bra målgjører, og hadde evnen til og være på rett sted til rett tid, og jeg er veldig enig i det Sir Alex sa om Owen, det med at han er verdens beste til og holde offside-linja.
Samtidig er jeg veldig enig i det Solskjær sa om Owen, og det han sa var at Michael Owen ikke kan skyte, og det er jo sant. Han har dårlige skudd, og avslutter ikke spesielt godt fra vanskelig vinkler, og jeg husker mange eksempler på grove bom fra Owen sin side da han var hos oss. Både alene mot keeper og innenfor 16 meteren. Det frustrerte meg lenge. Han er rett og slett ingen god avslutter med bena sine, selvom han scorte/scorer mange mål. Som nevnt så trenger man ikke gode avslutninger for og score på mange av de målene som Owen satt for oss.

Et par eksempler på fantastiske avsluttere er Fernando Torres, Wayne Rooney og Didier Drogba.

Der er du og jeg enige  :) Og vel formulert. Jeg kjenner jeg blir litt irritert når jeg begynner å skrive om ham, og slenger inn noen herlige adjektiver i tillegg som kanskje er litt usakelige. Men det var nettopp det som var så frusterende med å se både Owen og Martins da vi rykka ned. De satt ikke åpenbare muligheter. Jeg husker Owen scora på noen nydelige headinger, der han timet fantastisk og headet inn noen innoverskrudde frispark/crossere. Derimot bommet begge på sjanser som til og med jeg kunne hatt en brukbar mulighet til å sette. Det var nettopp slike grove bommer som medførte at kampen bikket i vår disfavør, tror jeg. Slike åpenbare sjanser kommer alltid i løpet av en kamp og må settes, spesielt mot bedre lag. Det hjelper lite at man scorer på noen perfekte headinger i ny og ne (man forventer ikke at disse går inn hver gang) når man fullstendig upressset skyter rett på keeper eller utenfor fra rundt 5 meter.

Det er nettopp den fantastiske evnen Owen har til å time løpene sine i bakrom og å dukke opp som gjør ham til en god spiss (Dog er han helt avhengig av å få servert ballen i rommet)  Hvis han i tillegg hadde hatt vært mindre skadet og hatt samme avslutningeegenskapene som Shearer, Raul, Torres eller Drogba er det ikke tvil om at han hadde spilt fast både på Scum og Madrid og ville ha  herjet noe voldsomt.
« Siste redigering: 15. Mai 2010, 17:38 av InspectorC »

nufc4life

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1089 på: 15. Mai 2010, 20:15 »

Alan Shearer hadde ikke vært en dritt uten gode medspillere rundt seg han heller.

Har du egentlig sett noen av målene til Kongen? Han har scora på ett utall frispark, og fått mål fra alle slags vinkler, og en mester i å vende med mann i ryggen for så å hamre ballen i mål. Kan ikke sammenlignes med Owen, helt annen spillertype.. TOTALT avhengig av de irundt seg for å prestere.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1090 på: 15. Mai 2010, 20:59 »

Alan Shearer hadde ikke vært en dritt uten gode medspillere rundt seg han heller.

Har du egentlig sett noen av målene til Kongen? Han har scora på ett utall frispark, og fått mål fra alle slags vinkler, og en mester i å vende med mann i ryggen for så å hamre ballen i mål. Kan ikke sammenlignes med Owen, helt annen spillertype.. TOTALT avhengig av de irundt seg for å prestere.

Regner med det er meg du svarer siden du siterer setningen min. Nei, jeg har selvfølgelig aldri sett noe av Alan Shearer...luring du!!

Tror ikke jeg trenger å utdype nødvendigheten av f.eks Solano og Laurent Robert under Sir Bobby Robson sin glanstid, for ikke å nevne Craig Bellamy! Han spilte på et bedre lag, men Shearer var også en bedre spiller enn Owen. Tok litt hardt i på den, men det er en viss sannhet i det også. :) For å sitere boka til Sir Bobby Robson, I 2003/04 sesongen scoret Robert 11 mål og hadde 29 assist. Det sier noe om hvilken service Shearer fikk, men like mye hvilken fantastisk spiller Shearer var. Hypotetiske konklusjoner er igrunn uvesentlige som bare det, men skulle gjerne sett både Owen, Martins, til og med Mark Viduka få bedre service av midtbanen under deres tid i klubben. Det at man som spiss er avhengig av spillere rundt seg er også i stor grad vanlig, det er enkelte som undervurderer det her inne.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1091 på: 15. Mai 2010, 21:48 »
http://dagbladet.jumpmediagroup.no/default.asp?ID=1934&Mal=8&CID=33&vd=

Det er ganske fåfengt å diskutere enkelte ting mot deg da uansett. Du lar hatet mot både MO og ManU skinne veldig enkelt gjennom. Men å si at Owen bommer på mange sjanser er bare jævla dumt. Ingen som sier at han er en verdensklasse spiss eller fantastisk spiss heller forsåvidt nå heller.
MO og Newcastle ble en tragedie, men fyren gjorde aldri noe galt i Newcastle-drakta, verken på eller utenfor bana. Skal en være forbanna for at han ble dyr - vær forbanna på Fat Fred. Owen kan strengt tatt ikke skyldes på for at han ble så uheldig med skadene.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1092 på: 15. Mai 2010, 22:18 »
Michaael Owen er helt korrekt verdens beste til å holde seg onside selv mot de beste offside-fellene. Han er verdensener på det området. Owen er vanvittig fotballsmart. Mye smartere enn mange av sine kolleger i Premier League.

Men ja, han er ingen god skytter som Solskjær og Shearer, blant andre. Han har scoret svært få mål fra utenfor 16-meteren. Og jeg har en følelse av at Owen har scoret en svært høy andel av såkalte tap-ins. Men vi skal ikke undervurdere betydningen av å score slike mål. Det er gjerne det som skiller en klassespiss fra en middelmådig spiss. Det er det som skiller Owen fra Rooney som målscorere.

At Martins bommet på svært mange opplagte sjanser er det ingen tvil om. Han bommet som regel alltid på de mest opplagte sjansene og scoret på de minst opplagte. Michael Owen vart ikke spesielt god til å score fra vanskelige vinkler. Men sjanser fra litt vanskelige vinkler er ikke opplagte målsjanser, Inspector!

Owen er en veldig vanskelig spiss å spille mot, da du må være våken hele forbanna tida. Shearer måtte du bare hindre å skyte. Owen må du virkelig gå i kroppen på, og spille helt på grensen til det ulovlige for å stoppe.

I Real Madrid hadde Owen hellige Raul og überfantastiske Ronaldo som konkurrenter. Prøv selv å danke ut fansens ubestridte helt og verdens absolutt beste spiss. Selv Ronaldo måtte sitte en del på benken i Real Madrid. Ronaldo!
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

SvampeBoB

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1093 på: 15. Mai 2010, 22:38 »
Kan vi ikke bare legge denne Owen diskusjonen til side, eller eventuelt lage en MO tråd eller noe.

At han er en bra spiller er det ingen tvil om, bare se på statsen hans, så kan kan du do the math yourself. Mannen forlot skuta når den sank, greit nok, er nok mange som hadde gjort det samme. Ser man på mål per kamp ratio i Newcastle så er han faktisk ganske bra i forhold til det andre som var der i samme periode.

Det som er den tråden her, er transfer news. SYnes vi skal holde oss til det. (og jeg veit jeg motsier meg selv med å dra opp det om MO i denne posten, men mener det trengte å bli sagt)

Noen som har noen ferske rykter å  by på?

http://www.tribalfootball.com/newcastle-boss-hughton-targets-championship-talent-840331

Her er det som gjør at jeg vil at CH skal bli lenge i Newcastle, det er mye talent i Championship, og vi bør kunne hente en del av de, ene og alene fordi vi spiller et nivå høyere enn de akkurat nå. Håper vi kjøper ungt og bra fra Championship, gjerne engelsk også. Aller helst også noen med forankring til Newcastle. Spillere som vil jobbe for klubben.

Skjelbred har hatt en horribel sesong i tippeligaen og jeg håper ikke at vi henter ham akkurat nå, håper heller ikke vi henter Huseklepp, selv om han kan vise seg å være bra nok for PL. Men det jeg mener med å dra opp disse, er jo selvfølgelig at Skjelbred er NUFC supporter, og hadde blødd for drakta. Det er sånne spillere vi må hente :)
jeg skjønner ikke de folka som sier fotball er et spill om liv og død. Det er langt viktigere enn som så. Bill Shankley!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1094 på: 15. Mai 2010, 22:43 »
La Eggen ta over RBK NU, og du skal faen meg få se en Ciljan i knallslag ;)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida