20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2010  (Lest 421839 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1020 på: 12. Mai 2010, 01:20 »
Men hvis vi bruker Taylor på HB. Bør vi ikke få inn en ny midtstopper?
Så da kjøpe vi en ny midtstopper for at den ene midstopperen skal spille høyreback`?

Hvorfor ikke kjøpe en ny høyreback? Istedenfor en ekstra midstopper.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1021 på: 12. Mai 2010, 02:06 »
Så da kjøpe vi en ny midtstopper for at den ene midstopperen skal spille høyreback`?

Poenget mitt var at vi kjøper den kvalitetsmessig beste forsvarspilleren vi får tak i, uavhengig av om han er høyreback eller stopper fordi vi har Steven Taylor som kan gjøre en jobb begge plasser. Det gjør at vi etter min mening, kan prioritere. Kan vi få tak i en fantastisk god stopper(eller omvendt hvis har muligheten på en veldig bra back), så kjøper vi han og bruker Taylor på backen istedenfor å hente inn en average høyreback bare for at Taylor skal forbli stopper.
« Siste redigering: 12. Mai 2010, 02:08 av kø1 »
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1022 på: 12. Mai 2010, 16:24 »

Poenget mitt var at vi kjøper den kvalitetsmessig beste forsvarspilleren vi får tak i, uavhengig av om han er høyreback eller stopper fordi vi har Steven Taylor som kan gjøre en jobb begge plasser. Det gjør at vi etter min mening, kan prioritere. Kan vi få tak i en fantastisk god stopper(eller omvendt hvis har muligheten på en veldig bra back), så kjøper vi han og bruker Taylor på backen istedenfor å hente inn en average høyreback bare for at Taylor skal forbli stopper.

Veldig enig med tankegangen din her hva gjelder forsvarspillere. Vi må rett og slett gjøre grundig research og så gå for den spilleren med mest kvalitet langs linja.  En fransk spennende forsvarspiller som har imponert meg de gangene jeg har sett ham denne sesongen er Etienne Capoue på Toulouse, men det spørs om vi har midlene. Kanskje er det mulig å finne en ny Bassong? Det er fortsatt mange gode unge forsvarspillere i Frankrike og det bør være mulig å finne noen spennende til en bra pris her! Tror uansett at vi bør se etter en fysisk robust forsvarspiller med fart slik at han kan utfylle forsvarslinja vår.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1023 på: 12. Mai 2010, 16:49 »
Spørsmålet er om vi egentlig trenger forsvarsspillere overhodet, hvis vi ikke kvitter oss med noen...

Enrique/Kadar -- Colo/Tozer -- Williamson/Tavernier/S.Taylor -- S.Taylor/Simpson/R.Taylor

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1024 på: 12. Mai 2010, 16:59 »
Ben Tozer og Tavernier holder ikke nivået, dessuten er ikke Kadar helt komfortabel på venstrebacken, men greit nok hvis vi ikke finner andre billige løsninger. Samtidig er jeg også litt usikker på om Danny Simpson holder nivå defensivt i PL. Vi har gode førstevalg som jeg mener holder PL nivå uten tvil, men det er tynt bak de og vi trenger helst to forsvarsspillere i sommer.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1025 på: 12. Mai 2010, 17:04 »
Forsåvidt enig i det, men jeg mener egentlig at vi er mer i beita for spisskompetanse på topp. Verken Ameobi, Best, Ranger, Carroll eller Løvenkrands holder Pl-nivå alene - men kunne nok ha gjort det hvis de ble paret med en klassespiss.

Hva med å kvitte oss med Best og Ameobi, og hentet noe klasse på topp? Ikke det at å selge de to ville fullfinansiert en klassespiss.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1026 på: 12. Mai 2010, 17:55 »
Jeg mener Løvenkrands sammen med Carroll i par kan være et bra spisspar også neste sesong, men som du er inne på så er vi helt nødt til å ha flere gode spisser. Jeg vil ha vekk Best og Shola i sommer, de er rett og slett ikke gode nok i PL.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1027 på: 12. Mai 2010, 19:09 »
Jeg mener Løvenkrands sammen med Carroll i par kan være et bra spisspar også neste sesong, men som du er inne på så er vi helt nødt til å ha flere gode spisser. Jeg vil ha vekk Best og Shola i sommer, de er rett og slett ikke gode nok i PL.

Det som er med Løvenkrands og Carroll er at de ingen av de har gjort det bra i PL før. Carroll har alderen å skylde på, mens Løvenkrands rett og slett ikke var god nok, noe som jo var grunnen til at vi ikke tilbydde han en ny kontrakt. Samtidig er jeg håpefull om at de kan ta nivået i år, spesielt har jeg troen på Carroll. Best og Shola er definitivt ikke gode nok, men blir det ikke litt tynt om vi skal selge begge? Uansett tviler jeg på at noen av dem blir solgt, desverre. Minst én av dem burde bli solgt, og så burde man kjøpe minst én spiss. Klassespiss sådan.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1028 på: 12. Mai 2010, 19:17 »
Løvenkrands fikk en halv sesong i PL sist vi var oppe, og det blir helt håpløst å dømme han utfra det. Dessuten var han ganske effektiv foran mål da han spilte, og han har også levert gode prestasjoner i Skottland tidligere. 12(8 fra start) kamper og 3 mål i 08/09. Godkjent.

Carroll gjorde også en bra figur siste halvdel av sesongen vi rykket ned, og hadde flere solide kamper 14(kun 5 av de fra start) kamper og 3 mål. Mer enn godkjent.

Ingen av de har fått sjansen fullt og helt i PL, men de har utvilsomt vist lovende takter på det øverste nivået begge to. Sier ikke at det er en selvfølge at de vil lykkes, men jeg tror de vil gjøre en god sesong.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1029 på: 12. Mai 2010, 19:51 »
Løvenkrands fikk en halv sesong i PL sist vi var oppe, og det blir helt håpløst å dømme han utfra det. Dessuten var han ganske effektiv foran mål da han spilte, og han har også levert gode prestasjoner i Skottland tidligere. 12(8 fra start) kamper og 3 mål i 08/09. Godkjent.

Carroll gjorde også en bra figur siste halvdel av sesongen vi rykket ned, og hadde flere solide kamper 14(kun 5 av de fra start) kamper og 3 mål. Mer enn godkjent.

Ingen av de har fått sjansen fullt og helt i PL, men de har utvilsomt vist lovende takter på det øverste nivået begge to. Sier ikke at det er en selvfølge at de vil lykkes, men jeg tror de vil gjøre en god sesong.

Lovende takter og lovende takter..
Løvenkrands var ikke god, rett og slett. Personlig mener jeg man med all rett kan bedømme en spiller etter en halv sesong. Han har heller aldri vært en notorisk målscorer (forutenom denne sesongen), så han er regelrett et meget usikkert kort. Han har derimot ferdigheter som skulle tilsi at han kan klare seg ganske bra. Jeg er håpefull, men blir ikke overrasket om han faller gjennom.
« Siste redigering: 12. Mai 2010, 20:02 av 17Parker »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1030 på: 12. Mai 2010, 20:25 »
Jeg er enig, Parker! Jeg mener en av de viktigste tingene vi må se etter er en klassespiss. Vi har ingen spisser som vi kan si med spesielt stor sikkerhet at vil garantere oss mål i PL. Helst ser jeg en bakromsspiss inn, som kan gå i par med Carroll.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1031 på: 12. Mai 2010, 20:54 »
Løvenkrands spilte jo mykje forige sesong og denne sesongen som ving, der er han rett og slett ubrukelig, blir helt usynlig. Det er som spiss han er god, det har han vist denne sesongen og eg synes han var bra dei gangane han spilte spiss forige sesong også.

Carrol har nok ikkje vist all verden i PL, men han var jo og er jo fortsatt ung og har utvikla seg enormt denne sesongen.
Eg trur begge desse kan hevde seg i PL. Er meir bekymra for bredden bak desse. Nolan kan jo spele hengande spiss men er jo helt tydelig at vi trenger meir enn dette.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1032 på: 12. Mai 2010, 21:02 »
Finnes det klubber som ville vært villige til å kjøpe Smith?
Jeg kunne fint solgt ham dersom det viste seg at O`Hara kom inn.

Blir spennende å se hva CH gjør på spissfronten. Vi har ikke blitt linket til mange beviste PL spillere. Jeg tviler på at vi henter en spiss fra de andre PL klubbene. Det vil bli for dyrt. Franskmenn er gambling etter min mening.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1033 på: 12. Mai 2010, 23:30 »
http://www.skogvokteren.org/?q=node/1357

"Lørdag kom Pool på venstrekanten hvor Perch hadde store defensive problemer. I går hadde Perch byttet side og jaggu kom ikke Pool med alt de hadde der også og fikk ENORMT god uttelling med 3 mål på Perch sin bekostning. "

Virkar ikkje som Perch står så høgt i kurs.

Perch hadde én skikkelig god kamp hele sesongen -mot oss. Resten har vært middelmådige.
Vet ikke hvor mange Perch-ønskere jeg har måttet forklare det til på nufcblog.com...

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1034 på: 13. Mai 2010, 00:09 »
Finnes det klubber som ville vært villige til å kjøpe Smith?
Jeg kunne fint solgt ham dersom det viste seg at O`Hara kom inn.

Vi kan jo trenge begge 2. Da er risikoen mindre til nødløsninger om skader eller suspensjoner.
O`Hara inn for Butt ville vært greit.