20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2010  (Lest 422645 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

SvampeBoB

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1005 på: 11. Mai 2010, 16:40 »
Tayls er en brukbar midtstopper han, og holder nivået i Premier League sånn mer eller mindre. Er jo en grunn til at mange av de store har sett på han. (Om man skal tro på ryktene som sier at både Arsenal, Chelsea og Bracelona har sett på han) (Noe man selvfølgelig ikke gjør)

Men Han er bra nok til at om vi skal forsterke noe sted og faktisk får penger til å gjøre det, så er det andre steder. Høyreback f.eks. Tayls er ingen høyreback, vet han har spilt der, og faktisk har spilt bra der, men mannen eier jo ikke innleggsfot i hele tatt, og faller igjennom offensivt. Bør ikke, og skal ikke spille back.

Midtbane har vi jo forsåvidt grei dekning, selv om vi mangler noen klassespillere her og der. Men en midtbane med Jonas, Barton, Guthrie og Routledge kan faktisk fungere ganske greit. Kreativitet og fart i Jonas og Guthrie, Innsats i Barton og en helt ok ving i Routledge. Vi MÅ ha en spiss som passer sammen med Carrol, og vi MÅ ha en høyreback. Resten kan vi godt utvikle for min del, da det virker som det gror godt på akademiet!!!
jeg skjønner ikke de folka som sier fotball er et spill om liv og død. Det er langt viktigere enn som så. Bill Shankley!

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1006 på: 11. Mai 2010, 16:41 »
Colo var ikke den eneste som var ræva den sesongen for å si det sånn.  Jeg tror Colo og Williason passer godt sammen fordi med Williamson på plass vinner vi mange flere dueller på hodet. Og Colo er den som plukker ballene i bakrom.  Sistnevnte er bedre med føttene enn Tayls og førstnevte er bedre på hodet. Ergo er dette tilsammen et bedre midtstopper par fordi de passer sammen. Jeg håper selvsagt at jeg tar feil når det gjelder lønna (og at han er en drittsekk). Tror han vil gjøre det bedre enn Simpson, som jeg mener ikke holder mål på backplass.

Problemet med Colo sist vi var i PL var at han slet stort med fysikken. Han ble løpt fra og knust i dueller gang på gang og hvis han ikke har forbedret seg kommer han til å slite igjen. Selv om den andre stopperen er god i lufta kommer Colo helt sikkert til å komme i mange dueller han også på f.eks. døballer. Som flere har skrevet; Taylor er den eneste stopperen som har noe å vise til i PL, og å satse på at Colo og Williamson skal prestere på godt PL nivå er et vanvittig sjansespill. Stopperplassen er også en meget vitktig posisjon, særlig for nyopprykkede lag. Og jeg spør igjen hvor har du de ryktene fra om at TAylor krever så mye i lønn??

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1007 på: 11. Mai 2010, 16:46 »
The Chronicle sier dette om statmentet;

The Chronicle understands Hughton is not ruling out permanent transfers, but the days of paying for players over instalments ? such as the deals for Damien Duff and Spanish flop Albert Luque ? are over.

Hughton spent time in France last week eyeing potential targets, attending Lyon?s clash with Auxerre, although he knows he must cut his cloth accordingly and has admitted on several occasions that the days of ?Hollywood? signings at St James? Park are long gone.

And as we revealed last night, the loan market remains a viable option for the Toon boss, with Manchester United duo Danny Welbeck and Tom Cleverley among those on a list of possibilities, and Arsenal starlet Jack Wilshere is keen to bolster his top-flight experience again next season.

The 18-year-old interested Hughton back in January but was desperate to play in the Premier League and so moved on to Bolton, but Newcastle now have the top-flight carrot to dangle in front of any potential loan signings.

Hughton reiterated last week that he was expecting plenty of speculation in the next few months, but that no player had told him he wanted to leave and that he expected no departures.

Yet United could loan out teenage striker Nile Ranger next season to a Championship or League One side, while Ryan Donaldson is also likely to be farmed out to gain first-team experience.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1008 på: 11. Mai 2010, 16:52 »
The Chronicle sier dette om statmentet;

The Chronicle understands Hughton is not ruling out permanent transfers, but the days of paying for players over instalments ? such as the deals for Damien Duff and Spanish flop Albert Luque ? are over.

Hughton spent time in France last week eyeing potential targets, attending Lyon?s clash with Auxerre, although he knows he must cut his cloth accordingly and has admitted on several occasions that the days of ?Hollywood? signings at St James? Park are long gone.

And as we revealed last night, the loan market remains a viable option for the Toon boss, with Manchester United duo Danny Welbeck and Tom Cleverley among those on a list of possibilities, and Arsenal starlet Jack Wilshere is keen to bolster his top-flight experience again next season.

The 18-year-old interested Hughton back in January but was desperate to play in the Premier League and so moved on to Bolton, but Newcastle now have the top-flight carrot to dangle in front of any potential loan signings.

Hughton reiterated last week that he was expecting plenty of speculation in the next few months, but that no player had told him he wanted to leave and that he expected no departures.

Yet United could loan out teenage striker Nile Ranger next season to a Championship or League One side, while Ryan Donaldson is also likely to be farmed out to gain first-team experience.

Da er det jo ikke problemer. Så lenge vi ikke selger de beste spillerene våre.

Ellers ser jeg overhodet ikke hva vi skal med en uproven spiller som Welbeck. Ranger er minst like talentfull, selv om jeg selvfølgelig ser at han kan ha godt av et utlån. Uansett, Welbeck er ikke god nok for en førstelagsplass i Newcastle, så jeg ser ikke helt grunnen til at Manu skulle ville låne han til oss.

steppe

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1009 på: 11. Mai 2010, 16:53 »
Jeg tror nok det kommer mill til spillerkjøp, men at degene der man betalte overpris for spillere er nok over. Takk gud for det

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1010 på: 11. Mai 2010, 16:57 »
Wellbeck imponerte hvertfall ikke veldig for Preston så jeg har heller ikke veldig lyst på han. Wilshere derimot ville vært veldig fint siden han kan spillere ving og der er det åpenbart at vi trenger backup. Jeg vil bli overasket om vi ikke bruker noe penger. Som flere har nevnt vi har spediere rundt om i Europa og Ashley må se at vi hvertfall trenger noen spillere for å ikke slite noe vanvittig med skader. Men som i januar så kommer vi nok til å bruke små summer så får vi håpe Hughton treffer like godt denne gangen.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1011 på: 11. Mai 2010, 16:59 »
Colo var ikke den eneste som var ræva den sesongen for å si det sånn.  Jeg tror Colo og Williason passer godt sammen fordi med Williamson på plass vinner vi mange flere dueller på hodet. Og Colo er den som plukker ballene i bakrom.  Sistnevnte er bedre med føttene enn Tayls og førstnevte er bedre på hodet. Ergo er dette tilsammen et bedre midtstopper par fordi de passer sammen. Jeg håper selvsagt at jeg tar feil når det gjelder lønna (og at han er en drittsekk). Tror han vil gjøre det bedre enn Simpson, som jeg mener ikke holder mål på backplass.

Problemet med Colo sist vi var i PL var at han slet stort med fysikken
. Han ble løpt fra og knust i dueller gang på gang og hvis han ikke har forbedret seg kommer han til å slite igjen. Selv om den andre stopperen er god i lufta kommer Colo helt sikkert til å komme i mange dueller han også på f.eks. døballer. Som flere har skrevet; Taylor er den eneste stopperen som har noe å vise til i PL, og å satse på at Colo og Williamson skal prestere på godt PL nivå er et vanvittig sjansespill. Stopperplassen er også en meget vitktig posisjon, særlig for nyopprykkede lag. Og jeg spør igjen hvor har du de ryktene fra om at TAylor krever så mye i lønn??

Var ikke bare dette som var problemet til Coloccini sist vi var i Premier League. Han var jo elendig til og markere spillere. Det er en av tingene jeg syns er så skummelt med Coloccini, nemlig markeringsfeilene hans.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1012 på: 11. Mai 2010, 17:16 »
Både han og Enrique er litt slepphendte der ja Mats.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1013 på: 11. Mai 2010, 17:36 »
Jeg skjønner ikke at folk her er så negative til å bruke Steven Taylor på høyreback. Han har en vanvittig motor og løper opp og ned sida hele tida. Vinner masse dueller og er vanskelig å passere, gjør at vi er ekstra sterke defensivt. Offensivt så kommer han fremover hele tiden, og selv om innleggsfoten ikke er prima så er han med å skaper overtall og situasjoner der oppe. Se på f.eks Gael Clichy og Patrice Evra, de har også dårlig innleggsfot, så en back kan kompensere på andre ferdigheter selv om Steven Taylor kompenserer mest med defensive egenskaper. Carlos Cuellar har spilt mye back for Villa i år og er et eksempel på en spiller som ligner Taylor i stilen. Defensiv trygghet blir viktig neste sesong, og en Steven Taylor som dundrer frem og tilbake langs høyresiden er ikke meg imot..

Poenget mitt er at vi ikke nødvendigvis MÅ ha en høyreback inn i sommer, vi kan heller se mot markedet og fokusere på at vi skal ha en forsvarsspiller også kjøper vi en så god spiller som mulig. Blir det en stopper, så tar Taylor høyrebacken. Finner vi oss derimot en back, så blir Taylor fortsatt stopper...En åpen tankegang på markedet er viktig, og det er godt å vite at vi har gode alternativer på alle plasser foran neste sesong, vi trenger bare dybde i stallen vår.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1014 på: 11. Mai 2010, 17:36 »
Kan ikke si det samme om Enrique altså. I mine øyne er han kanskje den som holder høyest nivå på laget. Og dersom han har vært slurvete i markeringene til tider, så gjør det nesten ikke noe, for han løper jo opp det som er. Det er ikke mange som kommer forbi Enrique, selv ikke Aaron Lennon greide det. Coloccini derimot, er jo nesten ikke i stand til å markere. Hvis en følger nøye med på Coloccini i løpet av noen kamper, så er det utrolig lett å se.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1015 på: 11. Mai 2010, 18:05 »
Tror ikke vi kommer til å hente inn en ny høreback så lenge Tayls signerer en ny kontrakt. Greit at Tayls vinner dueller, men han tryner ofte også. Hvor ofte har vi ikke sett Tayls sklidd eller mista motorikken i avgjørende situasjoner,.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1016 på: 11. Mai 2010, 18:18 »
Tror ikke vi kommer til å hente inn en ny høreback så lenge Tayls signerer en ny kontrakt. Greit at Tayls vinner dueller, men han tryner ofte også. Hvor ofte har vi ikke sett Tayls sklidd eller mista motorikken i avgjørende situasjoner,.

Merkelig argument inspector... Er sånn som skjer inniblandt det der..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Vegard9

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1017 på: 11. Mai 2010, 18:30 »
Jeg er til dels enig med deg kø1. Steven Taylor kan spille høyreback, og har gjort det bra de gangene han har spilt der. Som du påpeker, har han defensive styrker, og kan sammenlignes med Cuellar.

Når det er sagt, ser jeg helst at Taylor spiller midtstopper. Jeg vil ha inn en høyreback som går rett inn i første 11'ern.

Dersom vi ikke får tak i en høyreback, er jeg enig i at Taylor kan ta den plassen.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1018 på: 11. Mai 2010, 19:35 »
Gallas ferdig i Arsenal ifølge tv2:

http://msn.tv2sporten.no/fotball/england/-gallas-paa-vei-bort-fra-arsenal-3205402.html

Sutrekopp og en potensiell ødelegger av moralen i Newcastle.

"Og mens Arsenal mener Gallas ikke lenger fortjener de drøyt 700 000 kronene han tjener i uken, vil Gallas ha en lønnsøkning på nærmere 200 000 kroner i uken."

Om du ønsket han til Newcastle, regner jeg med disse tallene viser nok.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1019 på: 11. Mai 2010, 23:34 »
Om Taylor skal beholdast eller ikkje kjem for min del litt an på kor sanne desse rykta om at han er en skikkelig drittsekk som sprer kvalme i spelargruppa er. Hvis ikkje synes eg han er en brukbar spelar som vi bør beholde.

Det har jo i ettertid blitt sagt at folk rett og slett har bedrevet en skitten svertekampanje mot Tayls etter slagene på treninga. Jeg velger å tro det som lenge har blitt sagt om Tayls de siste sesongene, at han har vært en fyr som har gjort pek og klovnet litt for å gjøre humøret i laget bedre.
Forøvrig enig med kø1 angående Tayls.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida