20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2010  (Lest 423158 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #750 på: 24. April 2010, 22:20 »
Forster har spelt 36 kampar for topplaget i League 1, Norwich. Eit lag som under Lambert utvilsamt er CCC-standard. At Krul har spelt ein divisjon over Forster spelar for meg liten rolle i den samanhengen, når han kun har ein halv omgang å skilte med i årets seriesesong  (då gjorde han det til gjengjeld strålande). Det blir hypotetisk å studere deira tidlegare merittar, ettersom Forster kunne gjort ein like god jobb som Krul mot Palermo, samtidig som Krul kunne hatt ein like bra sesong for Norwich som det Forster har hatt. I tenkte tilfeller, sjølvsagt. Det er vanskeleg å skille mellom både Krul og Forster i kvalitet. Begge kan bli verdsklasse, heldigvis.

Eg synest du er for streng mot Harper. Hadde det ikkje vore for eit par blemmer på slutten av sesongen, samt det faktum at ein 4-5 andre spelarar har vore jamt fantastiske denne sesongen, ville eg kanskje plukka han ut som årets spelar. Det du omtaler som feigheit i feltarbeidet kan, spør du meg, like gjerne vere eit resultat av god vurderingsevne. På defensive dødballar har vi Williamson/Taylor, Nolan og ikkje minst Carroll som stort sett ryddar opp i stor stil. Dette minkar behovet for ei målvakt som absolutt må markere seg i feltet.

Vi har sluppe inn svært få mål på innlegg frå motstandaren som har blitt nikka i mål. I farten hugsar eg det mot Sheff U på SJP, som Colo må ta skulda for, og den mot Sheff Wed i romjula, som moglegens burde vore avblåst for angrep på keeper. Kan du trekkje fram konkrete eksempel der Harper har gått ut i feltet, feilvurdert og såleis ført til stor målsjanse/mål til motstandaren?

Dessutan føler eg det er ei myte at Harper ikkje tek fram viktige redningar. Kva med kampen mot Sheff U i haust då han hadde fire-fem matchvinnande redningar? Kva med no sist mot Plymouth då han redda fabelaktig frå Mackie på stillinga 0-0. Dessutan synest eg slike målvakter som stadig får stempelet matchvinnarar, ofte får andre svakheiter lett dekka over. Espen Johnsen var ein slik type, men ein kunne aldri vite sikkert at han ikkje kom til å gjere ei blemme ved neste moglegheit. Eg vil heller ha ein stabilt god målvakt som leverer varene kontinuerleg, enn ein som reddar eit megaskot for deretter å sleppe inn to enkle.

Når det er sagt; Harper får knallhard konkurranse neste sesong, noko som er viktig for å halde han på alerten. På same måte som Harps igjen var ekstremt viktig for Given då han regjerte. Med Paul Barron i støtteapparatet er eg 100% sikker på at den beste målvakta vil få spele, og at denne løysinga igjen gjer at United er godt forspent på keeperplassen. Slik vi har vore det dei siste 10 åra.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #751 på: 24. April 2010, 22:53 »
Skal være enig med deg at det er vanskelig å sammenligne erfaring sånn sett, men Krul har 8 kamper i Newcastle trøya + 22 kamper fra SPL og 7-8 league one kamper fra Carlisle, mens Forster har noe i underkant av 50 kamper fra League One på sin CV. La det være, er enig at det er litt hypotetisk, men det er allikevel ingen tvil om at Krul har spilt på et høyere nivå hittil i sin karriere.

Det hjelper ikke at vi har gode hodespillere i forsvarsrekka, det er og blir enklere for en keeper og vinne en duell mot en som bruker hodet. Dessuten vinner en keeper ballen(så sant han holder den) i motsetning til en heading som kan gå hvor som helst...en keeper som er ute å plukker ned innlegg er uvurdelig! Det fratar i stor grad motstanderen målsjanser...

Harper har flere ganger denne sesongen vist dårlige takter i feltet og mistet enkle baller fordi han ikke er tøff nok i duellene. Riktignok har ikke alle resultert i baklengsmål. Eksempler hvor Harper blir stående når han skulle vært ute å plukket innlegg er det dessverre altfor mange av, han blir veldig ofte stående og lar forsvaret ta støyten. Vi blir ikke så ofte straffet for det i denne divisjonen, men det blir værre i PL neste sesong. Skulle gjerne trukket frem konkrete eksempler hvis jeg hadde husket motstanderen osv..men går rett og slett i surr etter 46 kamper og 23 motstandere :) men jeg sitter dessverre altfor ofte å irriterer meg over det feige feltarbeidet til Harper.

Etter min mening er Harper ikke en matchvinner keeper, selvfølgelig drar han frem noen feberredninger i blant, men det forventes det også. Problemet er at de kommer ikke ofte nok i forhold til de bedre keeperene i PL, noe vi så klart og tydelig forrige sesong. For å være helt ærlig så var ikke noen av de redningene mot Plymouth noe fabelaktig, det skal jaggu meg en keeper ta! Mot Sheff.Utd var han derimot veldig bra, og da var han uten tvil en matchvinner for oss, det er dette jeg vil se mere av, men det har han dessverre ikke vist tilstrekkelig i PL tidligere.

Jeg håper Harper får en god sesong neste år, men det skal ikke nøles med å sette inn Krul eller Forster om han begynner å slite. Som nevnt, så er jeg ganske sikker på at Krul og Forster er bedre ferdighetsmessig enn Harper, men rutinen og stabiliteten er det som driver Harper foran disse to. Jeg tror ikke Harper er førstekeeper ved sesongstart 2011/12.

BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #752 på: 24. April 2010, 23:51 »
Dette er i alle fall diskusjonar det er vanskeleg å få svar på før til neste år. Vi får i alle fall konkludere med at det er jamnt mellom Krul/Forster. Eg har mest tru på sistnemnde, du har mest tru på førstnemnde. OK.

Eg deler framleis ikkje din skepsis mot Harper, men det får så vere. Redninga på Mackie-skuddet er ein bra prestasjon, i og med at den kjem såpass raskt, frå ei uventa tverrvending. Hadde den gått inn hadde det blitt sett på som ei keepertabbe, men ei god redning var det likefullt. Dersom Harper skulle stått fram som ein matchvinnar i kvar einaste kamp denne sesongen, hadde det vore grunn til å stille spørsmålsteikn ved kva dei ti framfor han presterer. Vi har styrt mange av kampane, og Harper har i stor grad levert dei gongane han har blitt sett i aksjon.

Så spørst det kva han kan få til i PL. Du meiner han har ting å bevise der? Fair enough. Han fekk ikkje mange sjansane då Given var der, og han kunne kanskje gjort det betre ved enkelte høve i vårsesongen 08/09. Eg meiner likevel at det blir i overkant å dømme han blindt på det (seier ikkje nødvendigvis at du gjer det), ettersom han då stod bak eit lag i forfall.

Alle spelarane våre må heve seg eit hakk frå det dei har flyte på i årets sesong. Eg meiner dog at Harper har føresetnader for å klare dette. A) Han har lang erfaring B) Han har folk som pushar seg C) Vi har det som mange karakteriserer som Englands beste GK-coach.

Harper stod meget solid då Given var ute eit halvår med skaden han pådrog seg i kollisjonen med Marlon. I tillegg har han levert mykje bra då vi var i CL. Alle hugsar vel kampen mot Juve på SJP? Dette er rett nok ei tid tilbake, men eg har trua likefullt. Ein kan snakke om at vi har spelt i ein dårleg liga og alt det der, men 20 clean sheets er respektabelt uansett.

Om Forster eller Krul tek over plassen til Harper i løpet av neste sesong? Vanskeleg å seie. Eg tvilar. Men dersom dei fortener det, skal ikkje eg stille meg ulageleg til det. Som sagt, den beste kjem til å stå. Om det er Tim, Steve eller Fraser er irrelevant for meg, så lenge det kjem klubben til gode på best mogleg vis.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #753 på: 25. April 2010, 00:29 »
Jeg sier ikke at Harper skulle ha stått frem som en matchvinner i alle kampene denne sesongen, uansett...grunnlaget for min påstand om at han ikke er en matchvinner er hans tidligere sesonger i PL. Mulig vi har vært bortskjemt med Shay Given, men Harper har etter min mening aldri levert over tid noe som er i nærheten av nivået til Given.

Harper sto ikke spesielt bra når Given var ute med mageskaden han fikk i duell med Harewood, men det skal sies at laget var dårlig overall før Given og Dyer var tilbake fra skade mot Arsenal på Emirates, og fra det tidspunktet snudde sesongen seg på hodet. Harper innledetet derimot sesongen 2007/08(under BigSam) veldig bra og fortjente på mange måter ikke å bli vraket. Så spilte han også en del av vår kampene samme sesong under Keegan og da synes jeg også han leverte brukbart. Forrige sesong var han ikke spesielt bra da han ble gjort til 1.valg når Given dro. Han var kanskje ikke direkte dårlig, men han var helt average. Denne sesongen har han vært bra nok, men jeg kan ikke si jeg er over meg av begeistring allikevel. Han har gjort jobben sin, men det skulle også bare mangle på dette nivået.

Hele skepsisen min til Harper ligger i hans begrensninger, han er ikke en god nok keeper ferdighetsmessig, men han har til gjengjeld en veldig god psyke slik jeg oppfatter han. Det er uten tvil viktig at vi har en keeper i troppen med erfaring neste sesong, men i PL så vil han slik jeg ser det ikke være blant de 15 beste førstekeeperene og det er litt bekymringsverdig etter min mening. Det er ikke dermed sagt at jeg mener Krul eller Forster er topp 10 PL keepere eller noe sånt, men jeg tror faktisk hvis en av de to får sjansen neste sesong så vil vi aldri se Harper som førstekeeper igjen. Med tillitt så vil Krul/Forster vokse, og jeg er ikke redd for å sende utpå noen av de tre keeperne våre neste sesong. Skal ikke være for hypotetisk, men det er min oppfatning.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #754 på: 25. April 2010, 10:58 »
Harper har no hatt matchvinnande redningar i uttallige kampar denne sesongen...Og det er jo berre å sjå på antall innsluppe mål. No er det PL neste, og sjølvsagt eit heilt anna nivå. Og håpar og trur me kan fortsetta med det gode spelet bakøve. Så håpar eg Forster verte lånt ut ein sesong til og Krul får prøvd seg i cup-kampar.

SuperAlmeida

• Midtbaneanker
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
« Svar #755 på: 25. April 2010, 13:12 »
http://www.nufcblog.com/2010/04/25/erik-huseklepp-agent-move-to-newcastle-would-be-perfect/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+nufcblog+%28The+Newcastle+United+Blog%29

The Sunday Sun have interviewed Erik?s agent today, and there doesn?t seem to have been any official approach from Newcastle yet.

Huseklepp?s agent, Stig Lillejord, told the Sunday Sun:

?I have heard nothing from Newcastle but have had plenty of calls from people saying they are interested again in Erik,?

?Until I hear from Chris Hughton or anyone at the club, it is still just rumour. But a move to Newcastle, now they are back in the Premier League, would be perfect for Erik.?

?I have spent the last 10 days or so in France, where there is a lot of interest in him. But he would be a success in England.?

?He has great pace and can play left, right or playing behind a striker through the middle.?
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #756 på: 25. April 2010, 14:30 »
http://www.nufcblog.com/2010/04/25/erik-huseklepp-agent-move-to-newcastle-would-be-perfect/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+nufcblog+%28The+Newcastle+United+Blog%29

The Sunday Sun have interviewed Erik?s agent today, and there doesn?t seem to have been any official approach from Newcastle yet.

Huseklepp?s agent, Stig Lillejord, told the Sunday Sun:

?I have heard nothing from Newcastle but have had plenty of calls from people saying they are interested again in Erik,?

?Until I hear from Chris Hughton or anyone at the club, it is still just rumour. But a move to Newcastle, now they are back in the Premier League, would be perfect for Erik.?

?I have spent the last 10 days or so in France, where there is a lot of interest in him. But he would be a success in England.?

?He has great pace and can play left, right or playing behind a striker through the middle.?

Ingen kontakt altså. Flott.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #757 på: 25. April 2010, 14:51 »
Nei takk til Musecash. Han holder jo med Scum også. Vi klarer oss uten slike klissegutter  ;)

ErikLi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #758 på: 25. April 2010, 15:01 »
Mounir El Hamdaoui ;D
Selvom han sikkert er lite interessert i å komme til klubben, og AZ Alkmaar sikkert vil ha en del mer enn det vi har middler til...

sheaer1

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #759 på: 25. April 2010, 17:01 »
Lucas Barrios på Borussia Dortmund ?
Har scoret 18 mål i ligaen, han er sett på som en meget effektiv målscorer :)
Kanskje akkurat det vi trenger når vi skal opp :P

Låne Foster ut til Arsenal og få et av talentene deres tilbake :D

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #760 på: 25. April 2010, 17:20 »

Denne Barrios hadde en veldig fin statistikk. Så spennende ut. Du får tipse Hughton:)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #761 på: 25. April 2010, 17:24 »
Forster til Arsenal og Wilshere i retur høres fint ut :)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

sheaer1

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #762 på: 25. April 2010, 17:59 »

Denne Barrios hadde en veldig fin statistikk. Så spennende ut. Du får tipse Hughton:)
Ja ;) skal ta en telefon til han !

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #763 på: 25. April 2010, 22:59 »
skjønner ikke hvorfor folk er så negative til huseklepp. Han er ydmyk og helt klart klar for oppgaven. Mulig det er sjanse å ta i forhold til fysikken hans, men vi har faktisk en ganske lik type i laget fra før i Jonas og han klarer det jo utmerket. Huseklepp har en høy workrate og er veldig anvendelig. Jeg har vært skeptisk før,men er faktisk ganske overbevist nå. La oss si at han går for 20 mill som det er spekulert i. Da sier jeg at det er bare å satse!

SvampeBoB

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #764 på: 26. April 2010, 12:41 »
Huseklepp er per dags dato den eneste spilleren som er klar for nivået i England, med et hederlig unntak. Han må i gymmen og trene seg opp et par kilo. Han er i utgangspunktet en meget god spiller, men fysikken han er for spe for PL. Men til en pris på rundt 20 mill, som jeg tror er mer enn nok for Brann, så er det helt klart verdt sjansen.

Denne Lukas som det blir snakket om må jo være en ganske spennende kar, scorer du 18 mål for Dormund i Bundesligaen så er du jo en ganske god spiss.
jeg skjønner ikke de folka som sier fotball er et spill om liv og død. Det er langt viktigere enn som så. Bill Shankley!