20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2010  (Lest 423119 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #735 på: 23. April 2010, 17:13 »
Huseklepp er jo ikke god nok for PL. Gode tyngdeoverføringer, men han mangler det lille ekstra. Men tror han ville ha utmerket seg en litt større liga enn den norske. F.eks Danmark eller Nederland

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #736 på: 24. April 2010, 00:22 »
GIANFRANCO ZOLA
Hadde han vært like gammel som da han kom til Chelsea på 90-tallet, så hadde jeg sagt amen.
Det hadde vært drømmespilleren.

Har ikke sett mye Wankership-fotball denne sesongen, noen som vet mer om hvilken type spiller Graham Dorrans er? Har sett han bli lovprist, men vet altfor lite om spilleren.

Huseklepp må nok ta et mellomsteg, innom Danmark eller Nederland han også, skal han bli god nok for Premier League. Danmark vil kanskje være ypperlig i så måte, så kan de trene han opp til å bli en norsk Løvenkrands.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #737 på: 24. April 2010, 00:30 »
Tror Dorrans er litt samme typen som Danny Guthrie, uten at jeg har sett og lagt merke til altfor mye av han. Virker som en målfarlig spiller ihvertfall, selv om mange av scoringene er kommet på straffe.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #738 på: 24. April 2010, 11:36 »
CHRIS Hughton says on-loan Spanish striker Xisco has no place in his Newcastle United Premier League plans ? and he will let him leave in the summer.

http://www.journallive.co.uk/nufc/newcastle-united-news/2010/04/24/xisco-to-have-no-place-in-hughton-s-plan-61634-26307026/

Ikke overaskende at han ikke har noen fremtid her. For håpe vi kan få en liten sum for han. Sikkert noen spanske klubber som er interessert, men det vi ga for han forrige sommer får vi nok aldri tilbake.

I linken får også Forster enda mer skryt;

The young goalkeeper has been outstanding for Norwich this season, helping the Canaries back into the Championship at the first attempt. He was hailed as ?world class? by Norwich manager Paul Lambert, who said Forster was the best under-21 goalkeeper in the country.

Luksussituasjon vi har her og det beste vil selvsagt være at han og Krul får matchtrening. Hvis Krul skal fortsette å være andrekeeper også neste sesong så ser det dårlig ut for hans del, men vi bør la Forster få fortsette i Norwich og få CCC-erfaring.

SuperAlmeida

• Midtbaneanker
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
« Svar #739 på: 24. April 2010, 12:44 »
Får vel rundt 3-4 mill. pund for Xisco.
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #740 på: 24. April 2010, 13:07 »
Håper Forster lånes ut enda en sesong og at Tim Krul får ny kontrakt og blir en av to keepere i stallen neste sesong. Krul har bevist i Newcastle trøya at han er en ekspesjonell keeper og jeg vil føle meg mest trygg på en keeper som har spilt kamper på et vesentlig høyere nivå enn hva Forster har gjort.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #741 på: 24. April 2010, 13:36 »
Krul har jo vore bra som regel men var visstnok veldig svak i et par av desse cupkampane tidlig i sesongen. Utvilsomt et bra talent men synes det blir tidlig å kalle han en eksepsjonell keeper. Er slett ikkje så sikker på at Krul er bedre enn Forster, det er nesten ei vurdering Hughton må ta. Forster får jo helt vanvittige skussmål fra både trenar og fans.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #742 på: 24. April 2010, 13:53 »
Har eigentleg ei kjensle av at Forster har betre føresetnader enn Krul, eg også. Er i alle fall sikker på at Forster har utvikla seg meir som førstekeeper i Norwich, enn det Krul har gjort på benken for oss. Nesten 2 meter gjev han gode føremon i feltarbeidet, han er reaksjonssterk og har ekstrem rekkevidde. Men det er nok jamnt mellom dei to, og eg skal innrømme at det er meir magefølelsen min som seier at Forster er den beste av dei to pdd.

Ang. Dorrans så er han for det første målfarleg, to gode pasningsføtter, overblikk som er magisk (talet på målgjevande pasningar i år seier sitt) og definitivt PL-klasse og vel så det. Eg vil utvilsamt hevde at han er ein betre spelar enn Guthrie, utan at det nødvendigvis igjen set Guthrie i eit spesielt dårleg lys. Begge er unge og kan bli akkurat så gode som dei sjølv vil, dersom ikkje uforutsette ting skjer.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #743 på: 24. April 2010, 14:00 »
Tror vi heller skal se etter en annen midtbanetype enn Dorrans. Som kjent er Nolan, Guthrie og Barton best når de kan være med offensivt og vi trenger en midtbanespiller som kan passe med dem i 4-4-2. Dermed er O'Hara et mye bedre alternativ for meg enn spillere som Dorrans og Charlie Adam (har vært linket til han også). I tillegg må vi nok betale WBA veldig mye hvis de skal slippe han. Da er det etter min menig bedre og bruke pengene på andre spillere, men han er for all del en veldig bra spiller.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #744 på: 24. April 2010, 14:11 »
Heilt enig i det. O'Hara kan matche Smith på det han er god til i den defensive rolla, samtidig som han også bringer med seg ein større mobilitet og ein meir konstruktiv pasningsfot. Dorrans går neppe for under 12-15 mill. Adam er ein strålande fotballspelar, men ikkje betre enn at vi får dekt kvalitetane hans rikeleg gjennom det vi har frå før.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #745 på: 24. April 2010, 14:16 »
Newcastle target Dutch striker Jeremain Lens

Apr 24 2010 by Lee Ryder, Evening Chronicle

NEWCASTLE United have run the rule over AZ Alkmaar striker Jeremain Lens.
Jeremain Lens

The 22-year-old Dutchman has been the subject of interest from a clutch of Premier League sides, including Wolves, Fulham and Sunderland, while PSV Eindhoven are also keen.

And with Newcastle?s UEFA Cup opponents of 2007 in financial crisis, along with many of their Eredivisie counterparts, AZ are inviting bids for their top stars, including Lens.

The Chronicle understands that Chris Hughton?s chief scout Graham Carr watched Alkmaar?s recent 1-0 win over Steve McClaren?s FC Twente.

The Amsterdam-born player has been capped by Surinam at full international level after making eight appearances for the Dutch Under-21s.

He was a title winner with AZ last season and has scored eight times in 40 appearances, and he played 31 games, scoring nine goals, on loan to NEC two years ago.

Hughton has already said that the days of spending millions are over ? not just for United but for many of their Premier League rivals next term. And he is cutting his cloth accordingly.

Carr has already taken in games in Germany, Holland and Belgium this season, while loan deals similar to those for Danny Simpson, who turned his move into a permanent one in January, Marlon Harewood and Fitz Hall are also options.

http://www.chroniclelive.co.uk/nufc/newcastle-united-news/2010/04/24/newcastle-target-dutch-striker-jeremain-lens-72703-26308880/

Noen som kjenner til denne spilleren? Målstatistikken hans er hvertfall ikke imponerende, særlig når vi snakker om nederlansk Eresdivisjon.

SuperAlmeida

• Midtbaneanker
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
« Svar #746 på: 24. April 2010, 14:38 »
Lens kan spille venstrekant også. Nei takk til han.
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #747 på: 24. April 2010, 21:09 »
Arsenal har jo også sikla etter Foster, og det er ikkje akkurat eit dårleg tegn heller.

Juventus sin sjefsspeider pekte jo også Krul ut som et av Europas største fotballtalent for noen år tilbake siden, så det er jo heller ikke et dårlig tegn.
Men vanskelig å bedømme verken den ene eller andre veien. Det lille jeg har sett av Forster var i en reservelagskamp mot Liverpool (mener jeg), og da var han ganske uferdig. Det er vel dog fra forrige sesong da tror jeg, og nå har han jo en hel sesong med Norwich under beltet.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #748 på: 24. April 2010, 21:44 »
Jeg så ham mot Charlton som sagt. Og der var han sykt god. Et par klasseredninger. Tror han har et veldig stort potensiale.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #749 på: 24. April 2010, 21:52 »
Selv om Forster har fått en hel sesong nå og gjort det veldig bra, så kommer man ikke fra at han ikke har spilt høyere enn League One. Tim Krul har spilt betraktelig færre kamper denne sesongen, men de har til gjengjeld vært på et høyere nivå enn hvor Forster matches. Krul har i tillegg massevis av internasjonal erfaring med Nederland, har spilt UEFA cup for Newcastle og har nesten spilt en hel sesong i Skotsk PL.

Hans J; Krul har ikke så gærne forutsetninger han heller med sine 1.93. Greit nok at Forster har fått en bra utvikling denne sesongen i Norwich, men som jeg nevner over så innehar Krul fortsatt mer erfaring som keeper.

Jeg har troen på begge, men jeg er uansett mest opphengt i Krul av disse to. Krul har vist et vanvittig toppnivå i noen enkelte kamper for Newcastle, og det mot veldige gode lag. Enorm skuddstopper, uredd og tøff i feltarbeidet(i motsetning til Harper som er en feig håpløs keeper i feltarbeidet sitt), bra med beina. Han må bli litt mere stabil, som nevnt hadde han et par blemmer i cupkampene han spilte, men for unge keepere må det være lov å feile. Forster hadde jo sin mareritt-aften når vi tapte 6-1 mot Leyton Orient også, men det er dette de lærer av. Forster har jeg sett lite, men jeg har fått med meg noen høydepunkter fra enkelte kamper og han har god rekkevidde og kan ta frem matchvinner redninger + at han virker å være ekstremt god en mot en, han har en liten svakhet med beina såvidt jeg har fått med meg. Ellers kan jeg ikke uttale meg all verden.

Det slår meg egentlig at vi har to unge keepere som har et bedre toppnivå enn vårt førstevalg Harper. Både Krul og Forster er tydeligvis keepere som har de virkelige matchvinnerredningene i ermet. Harper har veldig sjelden det og er en average keeper som har som styrke at han gjør lite store feil, han tar det han må, men ikke noe mer enn det. Vår 1.keeper spiller pga rutinen sin, er spent på hvor lenge han har plassen sin..