20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2010  (Lest 423355 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #525 på: 06. April 2010, 22:55 »
Skal huske på at Parker egentlig ikke ville forlate Newcastle da vi solgte ham.
Når det er sagt - er ikke så hypp på tanken på å hente tilbake gamle spillere. Nå mener jeg jo at Parker var en god spiller for oss, og som ikke burde vært solgt i utgangspunktet. Han er også et mer komplett anker enn Alan Smith.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Nico

• Midtbaneanker
  • Legend
    • Vis profil
« Svar #526 på: 06. April 2010, 23:21 »
Ryktene går om at Hughton er intressert i både Ledley King og Robbie Keane. Nei takk til King, mens tja til Robbie Keane

Robbie Keane ville vært VELDIG bra for oss. Det er jeg overbevist om. Carroll - Keane høres absolutt ikke feil ut i mine ører. King - NEI TAKK. Man kjøper ikke fotballinvalide folk

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #527 på: 06. April 2010, 23:28 »
Føler ikke for å lage noe lengre innlegg akkurat nå, men spillere jeg tror ville vært både spennende, ikke for dyre, og mulige å få tak i:

Jamie O'Hara
Chris Gunther
Adam Lallana

alop123

• Midtbaneanker
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
« Svar #528 på: 07. April 2010, 12:50 »
Eg kommer på O'Hara, Hutton, Boyd som gode alternativ. skulle gjerne likt å sett shawcross og mcgeady linket til oss også. Så må me spe på med talent som f.eks Tom Cleverley osv...
Venter i spenning...

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #529 på: 07. April 2010, 13:16 »
Er redd for at ein framtidig landslagsstoppar som Shawcross sikkert vil koste nesten heile budsjettet vårt. Han verkar dessutan til å vere Stoke-fan ned til hjarterota, og forlet nok ikkje klubben for noko anna enn ein etablert topp 4/6-klubb.

Enig i dei tre du trekk fram først, alop123. Boyd har nase for mål og er gratis til sommaren.

No som Liverpool sitt renomé som klubb for spansktalande verkar til å vere på nedadgåande kurve, er det vel kanskje vi som står igjen (utanom klubbane i topp 3) som den mest fristande for unge spanjolar/argentinarar? Ser ikkje vekk ifrå at menn som Colo, Jonas og Jose kan vere med på å lokke til oss ein brukbar, hurtig kantspelar som kan konkurrere med Wayne Inzane og Spiderman.

-
Inn:
Hutton
O'Hara
Solid, proven PL-spiss (i verste fall Boyd)
Solid forsvarar (gjerne ein Cuellar-type som kan spele både midtstoppar/back)
Ving som kan konkurrere med Jonas/Rout

Ut:
Ein spiss (neppe Best)
Pancrate
Butt
Hall
(Kadar, Ranger og Krul/Forster på lån)

--
Heime bør vi byggje vidare på Fortress SJP frå denne sesongen.

På bortebane er det vel nærliggande å tru at vi ofte vil spele 4-5-1. Så får ein vel variere litt på om ein skal ha eit oppspelspunkt (Carroll), ein Fuller-esque type (Løvenkrands) eller evt. ein toppspiss.

...................... O'Hara.................Barton/Nolan           
Gutierrez......................Guthrie...............................Routledge/ny ving

På bortebane trur eg midtbana ovanfor skal innehalde både løpskraft (Gutierrez, O'Hara), pasningstryggleik (Barton/O'Hara), gjennombrotskraft (vingane), kreativitet (sentrale trioen), tempo (Routledge), taklingsstyrke (indreløparane) og forhåpentlegvis ein viss  målteft  (O'Hara, Guthrie, Nolan).

Dette blir gull, gutta. Lett.                   
« Siste redigering: 07. April 2010, 13:18 av Hans J »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #530 på: 07. April 2010, 13:27 »
Jeg ser for meg at Nolan kan spiller bak en spydspiss i endel bortekamper, jeg. Slik han har gjort noen ganger denne sesongen, spesielt før nyttår. Og da også scoret endel mål.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #531 på: 07. April 2010, 13:33 »
Godt mulig det. Ser vel kanskje ikkje for meg at det er nok tempo i skrotten for Nolan til å lure like fritt i mellomrommet som han har gjort denne sesongen. Men når vi spelar på bortebane med einsleg spiss er det i alle fall viktig at vi klarer å fylle på med folk rundt Carroll, slik at nedfallsfruktene ikkje endar opp hos andreforsvararen til motstandaren. I ein slik situasjon vil indreløparane vere viktige, og forhåpentlegvis kan Nolan/O'Hara m.fl vere med på å oppretthalde press og dunke inn noko av det som Big Andy legg igjen der oppe/evt. det som Jonas/Jose/høgreback/Routledge svingar inn framfor kassa.

Dersom dei fire breiddehaldarane kun har Carroll å sikte på inne i boksen, er eg redd for at det blir i tynnaste laget sjølv for ein luftbaron som Andy.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #532 på: 07. April 2010, 13:51 »
Det er det vel ingen tvil om. Selv håper jeg at vi i størst mulig grad spiller tradisjonell 4-4-2 både borte og hjemme!

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #533 på: 07. April 2010, 14:12 »
Det er det vel ingen tvil om. Selv håper jeg at vi i størst mulig grad spiller tradisjonell 4-4-2 både borte og hjemme!

Slik PL er blitt nå, så mener jeg at ren 4-4-2 er selvmord i enkelte bortekamper, kanskje t.o.m også på hjemmebane. Spesielt mot de bedre lagene vil midtbanen bli fullstendig overløpt i en 4-4-2. Det som vil gjelde i mange kamper neste sesong etter min mening;  et anker, to indreløpere og for at vi skal få til noe offensivt må vi ha hurtige kantspillere som kontre lag i senk.

T.o.m et lag som Manchester United velger ofte å gå ut i 4-5-1/4-2-3-1 for å få kontroll på midtbanen.

Tror også 4-5-1 er noe som kan passe Newcastle ganske godt, hvis vi får inn en ny god defensiv midtbanespiller/evt Alan Smith, så har vi Barton og Nolan som fungerer godt som indreløpere og de er målfarlige. Vi har to hurtige kantspillere, men trenger en til og vi har Carroll eller Løvenkrands som er gode på hver sin måte på topp.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

steppe

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #534 på: 07. April 2010, 14:44 »
Nå vet jeg at man skal ta rykter med en stor klype salt, og da spesielt i klubben vår. Men jeg leste at Ashley vil frigi 15-20m£ i det kommende vindu, og at det skal gå til spillere under 26 år. Hvis vi da klarer en topp 10 plassering vi det komme mer penger sessongen etter der igjen. Kort sagt, dess bedre vi gjør det jo mere penger vi Hughton ha å rutte med. Jeg tror det er en god strategi jeg

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #535 på: 07. April 2010, 15:01 »
Joda, jeg ser den, og jeg er også klar over at vi mot topp 7 nok må belage oss på å kjøre 4-5-1, ihvertfall. Og med Hughton som manager tror jeg også at det defensive vil ha stor prioritet. Men jeg håper å se oss mye i 4-4-2 også, mot lagene vi kanskje kan hamle opp med!

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #536 på: 07. April 2010, 15:37 »
Trur ikkje det nødvendigvis er så svart-kvitt med tanke på formasjon. Eit eksempel er jo i første kamp i nedrykksesongen, borte mot Man Utd. Då spelte vi 4-4-2 (noko som også dei gjorde) og gjorde ein særs habil kamp med eit ikkje ufortent poeng som resultat. Dette krevst dog knallhard arbeidsinnsats over heile fjøla, spesielt må angriperane vere dyktige førsteforsvarar (her tykkjer eg mellom anna at Carroll har gjort store forbetringar denne sesongen).

Midtbana vår må sjølvsagt også jobbe knallhardt. I den kampen stilte vi med Guthrie, Jonas, Butt og Milner frå start. Å få inn ein mann som kan gjere jobben til Butt bør vere piece of cake. Då har kanskje Routledge ein lengre veg å gå før han er i nærleiken av arbeidsinnsatsen til Milner. Men potensiale bør vere der.

Eg fryktar i langt større grad at vi legg oss med 11 mann bak ballen mot lag som Chelsea, Arsenal, Man Utd etc. Gir vi desse for frie tøylar risikerer vi lett å bli malt i fillebitar. Då må vi heller tørre litt, samtidig som vi sjølvsagt er disiplinerte bakover.

Vi viste jo fleire kampar i våre siste PL-sesongar at vi kan spele jamnt med mange av dei andre laga, og nøytraliserte jo seinast Agbonlahor/Young på Villa Park. Defoe og Lennon vart jo også latterleggjorde av oss for berre eit par sesongar sidan, då vi knuste Spurs i begge oppgjera.

Sjølv om vi er nyopprykka, og for all del ikkje skal tru at vi er betre enn vi er, er det minst like livsfarleg å møte opp med altfor stor respekt.

*Sjølvsagt klar over at spesielt Spurs har utvikla seg ein heil del medan vi har vore nede og møtt Plymouth & co.
« Siste redigering: 07. April 2010, 22:50 av Hans J »

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #537 på: 07. April 2010, 16:21 »
Jeg vil gjerne ha Perch fra Forest også. Som kommentatorene sa under Nhamkampen: De skjønte godt hvorfor Castle var ute etter ham. Han tok jo Jonas nesten ut av kampen. Var en av de svakste kampene fremover på banen av Jonas på lenge. Bakover er han derimot alltid suveren  :)

Hvis ikke Nham rykker opp tror jeg vi kan få ham til en ok pris. Hvis de rykker opp bør vi få han inn før han sparker ball i PL. Hvis ikke kan han bli dyr.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #538 på: 07. April 2010, 17:55 »
Muligens allerede postet denne linken?
http://www.guardian.co.uk/football/2010/apr/06/mike-ashley-newcastle-chris-hughton

Jeg mener vi trenger en skikkelig god spiss, som vet hvor målet står. Burde være en som kan spille sammen med Carroll, altså en hurtig og beveglig spiss. Ser Keane nevnes, og han er smart til og time løp og leser spillet godt, men det er alderen og lønnen da?
Uansett, det er her vi burde legge mye av midlene vi for til rådighet.

Trenger og en kreaviv midtbanespiller sentralt, helst en med gode defensive egenskaper og denne spilleren burde være så god at han går rett inn på laget og forsterker oss.

Så er det den utsatte h.back possisjonen. Blir Taylor værende, burde vi bruke han istedenfor Simpson. Men vi trenger en spiller som er bedre enn Simpson iallefall.
Så er det venstre back. Kjøpe ungt og godt, spiller med stort potensiale, som kan utfordre Enrique og gjøre han bedre.
Resten av pengene burde brukes på potensielle unge stjerner som vi kan snappe opp og som kan være backup i forskjellige possisjoner.
« Siste redigering: 07. April 2010, 18:10 av Lars Arild Stordal »
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #539 på: 07. April 2010, 19:16 »
Jeg vil gjerne ha Perch fra Forest også. Som kommentatorene sa under Nhamkampen: De skjønte godt hvorfor Castle var ute etter ham. Han tok jo Jonas nesten ut av kampen. Var en av de svakste kampene fremover på banen av Jonas på lenge. Bakover er han derimot alltid suveren  :)

Hvis ikke Nham rykker opp tror jeg vi kan få ham til en ok pris. Hvis de rykker opp bør vi få han inn før han sparker ball i PL. Hvis ikke kan han bli dyr.

Han virket spennende mot oss, men litt skurrer det når han ikke blir nevnt en eneste gang i "Player of the year" på Forest-forumet.

"http://www.forestforum.co.uk/showthread.php?t=17501"

Han har vel også sittet en del på benken.

Edit:

Fant noen utdrag fra noen av supporterene:

"I`d expect to see offers come in for:

Camp
Cohen
Gunter
Wilson

I`d expect the club to want to sell:

Tyson
Garner
McGugan
Maloney
Smith
Perch
Adebola

------

I hope Perch leaves, he is very unsettled.

------

Perch - Newcastle are/were known to be interested, and he hasn't really held down a place in the team since his return from injury. I'm guessing Billy sees him as a full-back, and given the ongoing pursuit of a left-back, Perch's future would seem to involve understudying for Gunter and not a lot else.

-----

« Siste redigering: 07. April 2010, 19:28 av 17Parker »