20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2010  (Lest 423345 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #375 på: 21. Mars 2010, 22:24 »
Da var det de 2 kampene mot WBA da..

Og når det gjelder Colo og Enrique, det er ikke hypotetisk vissvass. Vi snakker om erfaring fra forrige gang de spilte i PL.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #376 på: 21. Mars 2010, 22:26 »
Hva får deg til å tro at gresset er så mye grønnere på den andre siden? Coloccini har vært en av de beste midtstopperne i Cola denne sesongen, så hvorfor kan han ikke fortsette denne trenden i PL neste sesong? Kanskje han trengte en sesong på å tilvende seg Engelsk fotball?

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #377 på: 22. Mars 2010, 00:00 »
Vi har jo sett veldig mange eksempler på at noen spillere tar ikke nivået med en gang. De trenger litt tid til å venne seg til en ny type fotball.
Colo har spilt i Argentina, Italia og Spania, og fotballen i de landene er veldig annerledes enn den engelske.
Jeg tror at de to sesongene Colo og Enrique har fått under beltet i engelsk fotball gjør dem bedre rustet til en sesong i PL, enn de var første gang.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #378 på: 22. Mars 2010, 00:43 »
Vi har jo sett veldig mange eksempler på at noen spillere tar ikke nivået med en gang. De trenger litt tid til å venne seg til en ny type fotball.
Colo har spilt i Argentina, Italia og Spania, og fotballen i de landene er veldig annerledes enn den engelske.
Jeg tror at de to sesongene Colo og Enrique har fått under beltet i engelsk fotball gjør dem bedre rustet til en sesong i PL, enn de var første gang.

Jose Enrique har to sesonger bak seg i PL da dette er tredje sesongen han er i Newcastle, men uansett så er jeg enig i den siste setningen der. Det er jo hele poenget. Være tålmodig med spillerene, utvikle de, gi dem trygghet og vi vil se at dem vokser! Potensialet har de begge vist, og det gjelder å utvikle dem til å levere stabilt.

Vi har hatt mange spillere i Newcastle som har blomstret i andre klubber etter at vi har kvittet oss med de, og jeg tror det handler om å ha en manager som gir dem trygghet og en real sjanse. Newcastle har vært en klubb hvor det har vært stor utålmodighet rundt nye spillere, og jeg tror det nedrykket her har lært både trenere og supportere at veien til suksess ikke nødvendigvis er å kjøpe inn nytt hele tiden. Her gjelder det å bygge et lag, så hvorfor i helvette skal vi rive grunnmuren når vi akkurat har begynt å komme oss oppover igjen?? Ingen tvil om at f.eks Coloccini hadde et tøft år i fjor, og for meg så er han årets spiller denne sesongen, så jeg fatter ikke logikken med at vi skal selge han nå. Med den tankegangen der så kan vi egentlig sette hele stallen til salgs, ingen er gode nok..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #379 på: 22. Mars 2010, 10:26 »
Jeg er kritisk fordi Colo tjener ufattelige 85 tusen i uka. Igjen, vi betaler alt for mye i lønn i forhold til hva de leverer og kan levere på banen evnt i PL. Hadde Colo hatt en normal lønn ville jeg UTEN tvil ment at han burde beholdes.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #380 på: 22. Mars 2010, 11:19 »
http://www.tynetime.com/2010/03/21/newcastle-scouting-spanish-stars-juan-albin-and-pablo-hernandez/

Pablo Hernandez får vi aldri. Men Albin er jo kontraktsløs etter sesongen så det burde ikke være umulig. Han er ihvertfall en drit god fotballspiller som jeg mer enn gjerne kunne tenkt meg å sett i svart og hvitt.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #381 på: 22. Mars 2010, 13:32 »
Albin hadde vært helt rått, men har hørt at Arsenal også vil ha han.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #382 på: 22. Mars 2010, 16:36 »
Jose Enrique har to sesonger bak seg i PL da dette er tredje sesongen han er i Newcastle, men uansett så er jeg enig i den siste setningen der.

Ja, er egentlig svakt av meg å ikke huske det, men du tok poenget ;)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #383 på: 22. Mars 2010, 16:53 »
Skal huske på at Jose ikke hadde mye regelmessig tillit da vi var i PL. Ofte ble Zog foretrukket som back. Det som allikevel skal påpekes er at han alltid var god da han fikk tillit over tid.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #384 på: 22. Mars 2010, 17:22 »
Det skal også påpekes at Jose var en svært ung back da han kom til klubben. Bare 20 år gammel. Han hadde ikke veldig lang erfaring fra La Liga, hadde vel egentlig bare én ordentlig sesong bak seg i Villareal, før vi kjøpte ham. Det er veldig naturlig at en 20-åring vil kunne trenge litt tid på å tilvenne seg en helt ny klubb, et helt nytt land og en helt ny spillestil. Det spiller dessuten en veldig stor rolle at vi byttet manager bare noen få måneder etter at han kom til klubben. Og Big Sam var vel heller ikke den beste manageren han kunne ha fått til å begynne med. Enrique fylte 23 år i januar. Denne sesongen har han tatt STORE steg i forhold til de to første. Det tror jeg ville skjedd enten vi hadde spilt i PL eller Wankership. Og det er ingen tvil om at Jose Enrique har alle forutsetninger for å bli en knallgod venstreback, og jeg blir ikke overrasket om han er fast inventar på Spania om et par år. Men hvor god han blir, er vanskelig å si. Han er fremdeles BARE 23 år, og har i aller høyeste grad GOD TID på seg. Så lenge han fortsetter utviklingen og tar stadig større steg for hver sesong, så blir dette bra.

Han sliter fortsatt litt plasseringsmessig defensivt, men dette kan læres. Det har vi tid til. Så mange og så store tabber vil det uansett ikke bli. Så dårlig er han ikke.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #385 på: 22. Mars 2010, 17:31 »
At Jose vil takle PL er eg helt sikker på, han har fysikken som skal til og eg kan aldri huske at han nokon gong har blitt avslørt på farten. Huskar spesielt måten han henta igjen Aaron Lennon med farta si etter å ha komt på etterskudd. Er langt meir usikker på om Colo vil takle nivået.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #386 på: 22. Mars 2010, 18:58 »
Jeg føler meg veldig sikker på at Enrique kommer til og spille kjempe bra for Newcastle i årene framover, jeg. Han har alt det som kreves for at han skal lykkes som høyreback. Farten og styrken er vel råeste med fyren. Posisjonering osv er noe alle kan bli bedre på. For meg så er Jose Enrique blant de beste spillerne i start 11`eren. Jeg er nok mere tvilende til Coloccini foran neste sesong, selvom han har gjort det bra i Championship. Tror han får kjørt seg hardt mot spillere som Rooney, Drogba, Anelka, Defoe samt mange flere. Han er ikke god på og farsvare noen av ferdighetene som disse spillerne besitter. Han er veldig god med ball i beina, men det er det.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #387 på: 22. Mars 2010, 18:58 »
Da var det de 2 kampene mot WBA da..

Og når det gjelder Colo og Enrique, det er ikke hypotetisk vissvass. Vi snakker om erfaring fra forrige gang de spilte i PL.

For det første var det ingen som presterte den sesongen, så da kan vi selge samtlige. For det andre var det slettes ingen enkel sesong å debutere eller spille i for NUFC spillere. CH hadde ansvaret 2 ganger (den ene sammen med Calderwood), Keegan ledet laget i sesongoppkjøringen og starten av sesongen, Kinnear overtok etter litt om og men, Shearer avsluttet sesongen som manager.
Tar du med dette så synes jeg det er urettferdig å kritisere enkelte spillere som ikke presterte optimalt, og ihvertfall de som var nye i klubben. Da må man isåfall kritisere samtlige spillere i troppen.

Dessuten er det sjelden at kontinuitet har skadet laget. Derfor mener jeg at man må bygge videre på det man allerede har.
At man kun har sluppet inn rekordlave 28 mål så langt i sesongen og spiller særdeles gjerrig selv med store skadeproblemer i forsvaret er så absolutt noe klubben må ta med seg opp i PL. Honnør til våre defensive spillere til det. Spe på med Jonas og Routledge løpsstyrke og hurtighet, samt Carroll sin fysikk og hodestyrke, synes jeg det er mye bra som allerede er tilgjenglig i stallen.

Noen nyervervelser håper jeg på, men det må være spillere som forsterker første ellveren betraktlig. Butt, Ameobi og Pancrate er de jeg i første rekke tenker å bytte ut med noen bedre. I tillegg må klubben fortsette å bruke unge spillere som Kadar og Ranger.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #388 på: 23. Mars 2010, 08:58 »
Absolutt enig i kontiniuitet, jeg bare påpeker usikkerhetsmomentene rundt Enrique og Colo. Hadde det ikke vært for lønningene de håver inn ville det absolutt å satse på dem.

Er enig med mye som er sagt her, men det som gjør meg spesielt bekymret med Enrique er at han "sover" av og til på banen. Mao det virker som at han går i egne tanker i stedet for å følge med. Akkurat det samme som Sholadinhio. Og sånne dagdrømmetendenser er det mye vanskeligere å kvitte seg med enn en person som "er på nett" men plasserer seg feil pga av dårlige taktiske vurderinger.

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #389 på: 24. Mars 2010, 16:27 »
Pompey får lov til å selge spillere allerede nå: http://www.skysports.com/story/0,19528,11674_6051641,00.html  Jeg mener fks. både Belhadj og Prince Boateng ville styrket oss kraftig. Prince Boateng har vel mye av det vi mangler på midtbanen, men har hørt noe rykter om at det kan være endel kontroverser rundt han. Noen som vet noe om dette? Tanker rundt pompey-spillere?