20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2010  (Lest 423409 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #360 på: 21. Mars 2010, 14:21 »
Hehe. Det tror jeg nettopp kommer av at alle ser hvor glimrende han er mann mot mann.Blir blendet rett og slett :Og han er sykt god mann mot mann. Det er vanskeligere å se plasseringsfeil så lenge man ikke er obs på det. Men jeg kan nevne eks fra i går: Oppheving av en offside fordi han ikke kom seg raskt nok ut. Ballen var på høyresida vår på midtbanen så han hadde full oversikt. Den feilen kostet oss en unødvendig corner i mot.  Han var også feilplassert på et innlegg fra vår høyreside, medførte et hav av rom på bakerste stolpe. Når det kommer et innlegg fra høyresiden så skal ikke Enriqe være rundt kanten på sin 5 meter, det sier seg selv.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #361 på: 21. Mars 2010, 14:48 »
Jeg fatter ikke noe av det du sier her. Vi har en ultratynn backrekke, så vil du selge halvparten av de som har vært bankers denne sesongen, når vi faktisk trenger backup/utfordrere til disse posisjonene. Colo vil du altså selge, med Steven Taylor som "erstatter", mens du vil hente inn NØDLÅNTE vi hadde fra Chelski som erstatter for The Bull. Når det er åpenbart at vi ikke trenger erstattere, vi trenger flere mann. Og ja, det meste er vel sagt om Enrique her, og som en av våre absolutt beste spillere skal han selvfølgelig beholdes.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #362 på: 21. Mars 2010, 16:19 »
Jeg er enig med med de som mener at Enrique har veldig mange plasseringsfeil. Men jeg tror ikke på at vi kan få inn en bedre spiller med pengene vi får for et salg.

Tror ikke det er lurt å komponere en helt ny firer bak før neste sesong. Hvis vi får en ny høyreback, og en ny stopper er det nok nye fjes.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #363 på: 21. Mars 2010, 20:51 »
-English Championship side Newcastle United are keeping tabs on Valencia winger Pablo Hernandez, according to reports.
-Also on Newcastle?s radar is Getafe attacker Juan Albin, as they look to re-establish themselves in the Premier League.
http://www.goal.com/en/news/12/spain/2010/03/21/1842787/newcastle-united-eye-move-for-valencia-winger-pablo
Spennende 8)
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #364 på: 21. Mars 2010, 20:58 »
For det første så tviler jeg sterkt på at Valencia er interessert i å selge Hernandez, da han for ikke lenge siden underskrev en ny kontrakt som binder han til klubben ut 2014.

For det andre så har jeg ingen tro på at han vil lykkes i PL.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #365 på: 21. Mars 2010, 21:02 »
Ser heller at vi prioritera folk som har bevist at dei duger i PL.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #366 på: 21. Mars 2010, 21:31 »
Er enig i at det kan virke litt radikalt. Men et salg av Colo Enrique og Smith vil sikkert gi oss over 100 millioner inn i direkte salg. I tillegg sparer vi da vanvittige 2 millioner kroner i UKA i lønnsutgifter  Dvs at vi frigir 100 millioner til per år. Altså har vi da minst 200 millioner kroner som kan brukes på å kjøpe talenter. Og da har vi solgt spillere som ikke har imponert særlig i PL . Hverken Enrique eller Colo var spesielt gode i fjor. Og Smith mener jeg uansett ikke holder PL-klasse. Jeg frykter nemlig at tempoet i PL blir for stort for alle de 3 spillerene. Og da kan det være en bedre strategi å selge dem FØR sesongen starter. Slik at vi ikke sitter med 3 dyre flopper på benken som ingen vil ha pga lønna.

Jeg mener det er en større risiko å ha slike høytlønnede spillere i stallen, hvis prestasjoner på toppnivå i PL er høyst usikker enn å selge dem og frigjøre kapital som muliggjør å hente inn talentfulle spillere ala Aanholt. Vi kan kjøpe 5-6 meget gode lovende spillere for den prisen.

Det er enkelte her som sier at Enriques talent er ENORMT og at han kan bli en av verdens beste backer. Hvis dette er tilfellet, ville en skokk med klubber prøvd å kjøpt ham på billigsalg da vi rykka ned. Ditto nå i julevinduet. Hvorfor skjedde ikke dette? Fordi potensialet ikke er så stort som dere skal ha det til.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #367 på: 21. Mars 2010, 21:45 »
Du vil altså risikere det sportslige fordi du vil spare penger og ha unge lovende spillere i stallen vi kan få kjøpt for en grei penge? Det meste tilsier at det vil være smart å beholde Colo, Enrique og Smith. Kontuinitet er et nøkkelord for alle gode lag, og det vil være veldig lite smart å kvitte seg med tre spillere som virker å ha en pil som peker oppoverbakke når det gjelder prestasjonene.

Unge lovende spillere som f.eks Van Aanholt vil variere mye i prestasjonene de også, og vil være usikre kort på et Newcastle lag som neste sesong kommer til å få ett tøft gjensyn med Premier League.

At du vil kvitte deg med 3/4 deler av backlinja, altså Simpson, Colo og Jose Enrique er ufattelig uklokt. Både fordi de har gjort det bra denne sesongen OG ikke minst fordi vi rett og slett ikke har bred nok stall til at vi kan kvitte oss med tre spillere i backlinja. Vi må gjerne hente inn nye oppå de vi har nå, men at vi henter nye spillere i sommer betyr ikke nødvendigvis at vi kan selge unna de vi har fra før!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #368 på: 21. Mars 2010, 21:58 »
Jeg sier ikke at vi skal kvitte oss med Simpson, men han holder ikke PL-nivå. Grei backup. Han sleit benken i Burn og ble rundlurt kraftig da vi spilte mot Nham og WBA. Og hans plassering i forhold til 2. målet i går var rett og slett elendig. Han må stille seg på en sånn måte at han tvinger motstanderen til å gå rundt på yttersiden og ikke invitere ham på innsiden som han gjorde. Dette er en amatørfeil som overhodet ikke hører hjemme på et så høyt nivå.

Men vi kan altså risikere at Colo og Enrique gjør flere brølere neste sesong. Dvs at vi er tvunget til å benke dem. Og de spilte ikke godt forrige sesong. Og da har vi en Leedssitasjon: Vi sitter med 2 spillere som tjener tilsammen 1,4 mill i uka. Ingen av dem er gode nok, samtidig må de spille for at vi skal klare å få solgt dem for å tjene tilbake litt av de vi har lagt ut. Dermed binder vi opp kapital som vi kunne ha brukt til å hente inn spillere. Og dette er en sannsynlig situasjon. Derfor mener jeg at vi må selge Colo hvis vi får et bud på f.eks 6 mill før sesongen starter. For en slik sum kan vi f.eks hente inn en midtstopper som vi VET holder PL-nivå. En spiller ala Kilgallon.       

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #369 på: 21. Mars 2010, 22:03 »
Ja, hvis det er spillere som Kilgallon som skal hentes inn så blir jeg nervøs. Har vært shite de gangene han har fått sjansen i Sunderland og stort sett slitt benken! :P

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #370 på: 21. Mars 2010, 22:05 »
Ja, hvis det er spillere som Kilgallon som skal hentes inn så blir jeg nervøs. Har vært shite de gangene han har fått sjansen i Sunderland og stort sett slitt benken! :P
Hehe. Dårlig eksempel da. Men du skjønner poenget mitt ikke sant...  :)

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #371 på: 21. Mars 2010, 22:10 »
Ja, for Kilgallon er jævla "proven" PL spiller...skjerp deg!

Du tar det altså for gitt at Colo og Enrique kommer til å gjøre tabber neste sesong? Og fokuserer hypotetisk på hvis og vass!!

Det Simpson gjør på det målet er selvsagt ikke optimalt, da hadde han vunnet ballen, men det er ikke så ille som du vil ha det til heller. Forsvaret var i ubalanse og det skal komme sikring bak når Simpson gjør førsteforsvarerjobben. Det er hatet ditt mot Simpson som gjør at du kommer med det der sølet ditt hele tida, for så ille var det heller ikke. Dessuten var det en veldig god prestasjon av angriperen deres, noen mål kan vi faktisk skrive på kontoen for gode prestasjoner og det var dette. De kontret oss effektivt i senk og utnyttet at vi var i ubalanse når vi jaget utligning.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #372 på: 21. Mars 2010, 22:15 »
Jeg sa at eksempelet med Kilgallon var dårlig. Det hjelper ikke at han skulle hatt sikring. For det første så skråstilte Simpson seg feil. Han inviterte spissen til å skjære innover, hadde han stilt seg rett ville det vært mye vanskeligere å gå den veien. For det andre, han stilte seg slikt at det var umulig for ham å få opp nok akselrasjon i tilfelle han kom i rundt. Han må altså stille seg i rett retning i forhold til mostanderen og i tillegg må stå slik at han leder spilleren ut mot kant. Dette er fotball-ABC Kø1, enten du liker det eller ikke.

Og alle vet han spilte elendig mot Nham og WBA. Og er det virkelig tilfeldig at han hadde 2 dårlige kamper da?Det er mot gode motstandere en dårlig spiller blir avslørt. Og det ble Simpson, til gangs.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #373 på: 21. Mars 2010, 22:22 »
Forresten: Skjønner ikke helt hva du driver å jatter om Forest-matchen for....

1) Den gikk ikke på tv, så hvordan du kan vite hvordan han spilte aner jeg ikke.
2) Han spilte stopper sammens med Zurab i denne kampen, ikke akkurat favorittposisjonen til Simpson.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #374 på: 21. Mars 2010, 22:24 »
Du kan drite i å prøve å lære meg fotball, da du umulig har nok kunnskap til å klare det. Jeg ba deg ikke om å forklare situasjonen en gang til. Og jeg sa ikke at Simpson gjorde det rett heller, så prøv å tenk litterann.