20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2010  (Lest 422350 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #315 på: 11. Mars 2010, 22:06 »
Spennende.
Lest mange artikler som tolker det dithen at dette kan bety at Colo kan være på vei ut....
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #316 på: 11. Mars 2010, 22:11 »
Spennende.
Lest mange artikler som tolker det dithen at dette kan bety at Colo kan være på vei ut....

Han har vært outstanding i år, men ryktene skal visst også ha det til at han hever utrolige 80 tusen i uka. Og denne sesongen har jo han gjenopprettet ryktet sitt, så det kan jo hende at klubber er interesserte i ham nå igjen, forhåpentlig i Spania hvor jeg tror han vil gjøre det bra.
Usikkerheten om at han vil klare å holde PL-nivået kombinert med den enorme lønna (hvis den stemmer) tilsier at et salg bør være naturlig, så lenge vi får igjen noe av det vi betalte for ham.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #317 på: 11. Mars 2010, 22:35 »
Daily Mail har jo i dag skrevet at dersom vi rykker ned, må mange av våre spillere - da blant annet Smudge, Colo, Nolan og slike big-earners tilbys forlengelse av sine kontrakter, MEN lønnskutt. Kan jo hende det er noe i dette.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #318 på: 12. Mars 2010, 08:16 »
Dersom vi rykker opp Kristoffer ;)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #319 på: 12. Mars 2010, 09:11 »
Han tjener 85.000 pund i uken. Og dette er jo en formidabel sum i championship.
Feil. Han tjener 80.000 i uken.

The huge disparity in pay levels between first team stars at St James’s Park means that Coloccini, signed for £12million from Deportivo La Coruna on £80,000 a week, and Guthrie are worlds apart in terms of earnings - but still expected to do a job to get United promoted.
http://www.mirrorfootball.co.uk/news/Newcastle-wage-shock-Fabricio-Coloccini-earns-TWENTY-TIMES-as-much-as-team-mate-Danny-Guthrie-article318455.html
« Siste redigering: 12. Mars 2010, 09:16 av Lars Arild Stordal »
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #320 på: 12. Mars 2010, 11:18 »
http://www.thenorthernecho.co.uk/sport/football/newcastle/5057592.No_talk_of_wage_cuts_on_Tyneside/?

Nå viste det seg at storyen om at vi kommer til å tilby slike avtaler dersom vi rykker OPP er TØV. ;)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #321 på: 12. Mars 2010, 13:21 »
Alt det britiske medier skriver skal jo man ta med en stor klype salt. Men Nolan, Smith og Colo mener jeg bør akseptere et lønnskutt for at vi skal beholde dem. Ved å selge Smith og Nolan kun, sparer vi 86 millioner årlig i bare lønnsinntekter. I tillegg kommer evnt salgssummer. Med slike summer kunne vi ha hentet inn en ung lovende venstreback som backup for Enrique, en litt mer utviklet høyreback som kan ta over for Simpson. Og da har vi kanskje brukt £4 mill totalt med lønn. Tayls er god nok for PL mener jeg, så han erstatter Colo. Ergo så har vi kanskje 5 mill på å hente inn en ung og virkelig lovende midtbanespiller. Da har vi etter mitt skjønn forsterket laget betraktelig uten, samtidig som vi går i null.

Men Guthrie får trøste seg med at han nå herjer i Wanker. Og denne utviklingen kommer som en direkte konsekvens av mye spilletid i en divisjon som ikke er så krevende som PL. Og fortsetter han slik får han vel en vesentlig forbedret kontrakt hvis vi rykker opp.
« Siste redigering: 12. Mars 2010, 13:26 av InspectorC »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #322 på: 12. Mars 2010, 14:33 »
Så Tayls erstatter Colo? Men vi trenger da fortsatt en mann ekstra inn som stopper - dersom vi selger Colo. Vi er ikke jævla godt besatt på stopperplass - all den tid vi må hente inn lån som Fitz Hall å ha i bakhånd.
Jeg syns folk undervurderer betydningen av et godt kollektiv, og et samspilt lag. Skjønner ikke hvorfor vi skal drive å selge unna spillere som er en del av stammen i vårt nåværende, velfungerende kollektiv.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #323 på: 12. Mars 2010, 14:42 »
Ikkje optimalt å slege unna delar av stammen nei, men når vi har spelarar som Colo som hevar 80 000 i veka uten å ha prestert en dritt i PL, kva vil då andre jamngode og kanskje bedre spelarar seie når dei ikkje ein gang får halvparten i vekelønn? Skal vi ha en ny lønnspolitikk nyttar det ikkje med unntak, enten må slike spelarar godta et lønnskutt eller så må dei finne seg en ny klubb.

Et godt eksempel på dette er Milner-saken, han vart misfornøgd og ville vekk fordi klubben gav høgare lønn til Steven Taylor som er og var en langt dårligare fotballspelar enn James Milner.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #324 på: 12. Mars 2010, 15:06 »
Virker jævla lurt å selge unna viktige spillere, skjønner overhodet ikke poenget selv om det er en del spillere innvolvert. Det viktigste for klubben er å stable et lag på beina neste sesong som holder oss i PL, hvis vi rykker opp da. Klarer klubben å betale lønna til Colo per dags dato, så klarer de det hvertfall neste sesong. Det er ikke om å gjøre å leke snill heller, fotball er beintøff business, så hvis man har lyst å sutre for at lagkameraten får mer lønn enn seg selv så kan du ryke og reise for min del.

Colo har vært såpass overbevisende at jeg tviler ikke på han neste sesong, kanskje vi endelig kan ha tålmodighet med noen av de utlendingene vi kjøper og som ikke slår til umiddelbart??

Foran neste sesong er det kun Shola Ameobi, Nicky Butt, Pancrate og muligens Leon Best jeg ikke vil ha i troppen. Med forbehold om at jeg har glemt noen :)
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #325 på: 12. Mars 2010, 15:16 »
Enig her, kø1. Leon Best må allikevel fortsatt få mer tid på seg til å overbevise. Det gjør meg strengt tatt ikke så mye om en mann som Ameobi selges - all den tid vi veit at han aldri har stabilisert seg i PL, samtidig som vi strengt tatt har klart oss relativt greit uten ham denne sesongen.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #326 på: 12. Mars 2010, 15:31 »
Joey Barton kan dra. Hvis vi finner den rette spilleren kan Colo dra. Men hvis vi ikke klarer å finne en midtstopper som vi er sikre på kan gå inn og ta nivået i PL bør Colo få prøve seg på ny.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #327 på: 12. Mars 2010, 15:37 »
Jeg er forsåvidt enig i at Best skal få mer tid, og jeg dømmer han ikke helt enda. Likevel så er det ikke veldig lovende at han sliter såpass med å spille godt for et bra Newcastle lag, og når vi i tilegg mest sannsynlig skal et hakk opp neste sesong så er jeg veldig tvilende til om han slår til for oss.

Joey Barton kan dra. Hvis vi finner den rette spilleren kan Colo dra. Men hvis vi ikke klarer å finne en midtstopper som vi er sikre på kan gå inn og ta nivået i PL bør Colo få prøve seg på ny.

Drar Colo så trenger vi to spillere! Det er bare ikke så enkelt når stallen er så syltynn som det den er om dagen. Nå har Colo også to sesonger på baken for Newcastle...KONTINUITET!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #328 på: 12. Mars 2010, 16:31 »
Vi må kanskje hente inn en ung midtstopper til som backup, men jeg tror Taylor kan erstatte tomrommet etter Colo hvis vi rykker opp. Tayls har jo flere pl-sesonger under beltet allerede.

Men igjen dette er snakk om penger sammenlignet med hva vi får, . 85 000 i uka er fryktelg mye å betale per uke hvis Colo fortsetter trenden fra sin forrige PL-sesong. Den risikoen bør ikke klubben ta med den finansielle uroen som nå eksisterer. Og ditto mener jeg med Smith, men det kommer vel ikke som noe overraskelse på noen  :)

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #329 på: 12. Mars 2010, 16:57 »
Barton vil eg ha ut uansett samme faen.

Colo og Smith vil eg beholde med forbehold at dei godtar en lønnsnedgang. Meinar ingen av desse held PL-nivå sjølv om dei har gjort det bra denne sesongen trur eg det har mest med det lave nivået å gjere. Colo vil desverre bli slaktoffer også ved et evt opprykk til PL trur eg, mens Smith kan bli brukbar backup på det beste. Då meinar eg det blir feil at desse skal håve inn lønn på linje med verdensstjerner i Champions League. Eg nektar også å neglisjere det faktum at altfor høge lønnsutgifter er en stor grunn til at vi befinner oss i wankership no, dette er feil vi bør ha lært av no.

Det virkar nesten som om Colo og Smith som aldri har vist noke som helst på PL-nivå i Newcastle er fullstendig uerstattelige. Dei er sjølvsagt viktige for klubben denne sesongen, men om vi skulle rykke opp er det nok ikkje noko problem for oss å få tak i spelarar som er bedre/jamngode  for den prisen vi vil få i tillegg til dei pengane vi vil spare i lønnsutgifter. I tillegg har vi jo lenge hatt en tynn stall og det kan vel også tenkast at det kan skuldast altfor høge lønnsutgifter? En mann som har 80 tusen i veka har jo egentlig lønn for to PL-spelarar...

Likevel hadde som sagt det beste vore om begge desse godtok en lønnsnedgang fordi eg ser poenget med å beholde en stamme i laget i tillegg til at både Smith og Colo har bra med erfaring og rutine. Så spørs det jo om det er realistisk.