20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2010  (Lest 423159 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #255 på: 04. Mars 2010, 16:03 »
Ingen vits i å begynne gro det ugresset vi kvitta oss med av gode grunner!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #256 på: 04. Mars 2010, 17:00 »
Beye må kun være en backup-løsning hvis vi ikke finner noen andre. Jeg ser for meg at Taylor kan bli benyttet på beck når han er tilbake, men en moderne ving-beck hadde vært et tilskudd fremover. Noen forslag til dette? Etienne Capoue, Ebondo? Eller er Simpson og Raylor kanskje gode nok?

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #257 på: 04. Mars 2010, 17:11 »
Alan Hutton :)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #258 på: 04. Mars 2010, 17:55 »
Alan Hutton :)

Er en veldig bra kandidat, men kommer selvsagt an på hvor spurs krever av for han. Når han er så viktig at de velger å sende han på lån siste del av sesongen bør det være håp å kunne få til en brukbar deal.

Beye vil heller ikke jeg ha. Backup har vi i Simpson i Raylor og Beye slet mye med skader siste sesongen han var hos oss. I tillegg var vel ikke måten han forlot oss på den beste.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #259 på: 04. Mars 2010, 18:16 »
Greit nok at folk ikkje vil ha han tilbake fordi han ikkje blei med oss ned, men å si at han kan komme med bare som backup blir for dumt. Beye er et hav bedre enn det vi har på backen i dag i alle fall. Når først er inne på at han forlot oss også, så kan det faktisk hende at det var klubben som pressa dei ut. Vi måtte jo bli kvitt overbetalte spillere for å overleve en sesong i PL.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #260 på: 04. Mars 2010, 19:26 »
Vi trenger stabile gode spillere med jernmentalitet.

Uenig. Vi har de spillerene. Vi trenger fart og kreativitet. Det trenger ikke dermed å bety at vi må betale i dyre dommer.

Jeg har ikke sagt at vi ikke må kjøpe spillere med fart og kreativitet.  Når jeg snakker om jernmentalitet, tenker jeg på spillere som takler presset som kommer neste sesong. Vi kan ikke ha spillere som legger seg ned når de butter imot. Spillere ala N`zogbia. Vi trenger ikke uprøvde unge spillere som kan bli gode om 3 år. Jeg sier ikke nei takk til unge lovende spillere. Men hovedprioriteten må være å få inn spillere som gjør laget godt nok  til å holde seg.
« Siste redigering: 04. Mars 2010, 19:28 av annern »
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #261 på: 04. Mars 2010, 20:01 »
Vi trenger stabile gode spillere med jernmentalitet.

Uenig. Vi har de spillerene. Vi trenger fart og kreativitet. Det trenger ikke dermed å bety at vi må betale i dyre dommer.

Jeg har ikke sagt at vi ikke må kjøpe spillere med fart og kreativitet.  Når jeg snakker om jernmentalitet, tenker jeg på spillere som takler presset som kommer neste sesong. Vi kan ikke ha spillere som legger seg ned når de butter imot. Spillere ala N`zogbia. Vi trenger ikke uprøvde unge spillere som kan bli gode om 3 år. Jeg sier ikke nei takk til unge lovende spillere. Men hovedprioriteten må være å få inn spillere som gjør laget godt nok  til å holde seg.

"Stating the obvious" med andre ord;) Men da er vi selvfølgelig enige.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #262 på: 04. Mars 2010, 22:10 »
Greit nok at folk ikkje vil ha han tilbake fordi han ikkje blei med oss ned, men å si at han kan komme med bare som backup blir for dumt. Beye er et hav bedre enn det vi har på backen i dag i alle fall. Når først er inne på at han forlot oss også, så kan det faktisk hende at det var klubben som pressa dei ut. Vi måtte jo bli kvitt overbetalte spillere for å overleve en sesong i PL.

Enig. Habib Beye var en liten personlig favoritt når han spillte for oss, så jeg ble meget trist når han skiftet klubb.

Dette uttalte han i slutten av mai:

The players who will be here next year must put this club back in the Premier League.? ?I?m in ? I?m a Newcastle player.?

?I?m sad like everyone else.? ?I?m under contract, and I will be here next year to put this club back in the Premier League.?

?I have played for Newcastle for two years, and I love this club.?

?Everyone is responsible for this situation. Every player is responsible.? ?I think everybody must understand it?s not just about 11 players, or 18 players.

?It?s about a city and the fans, and a lot of people who work at this club.? ?It?s hard to think about.?

?Newcastle is a massive club, and what can I say? We?re really, really sad. We must look forward, and if this club is in this position, it?s for some reason.?

Det kan da ikke være noe annet enn at klubben har presset han ut? Selvfølgelig har nok lag som Aston Villa lokket, men fra å være så full av godord og lovord -  til å være DEN hykleren. Det er noe som skurrer.

Uansett hvorfor og under hvilke omstendigheter han forlatte oss, er jeg veldig lysten på å ta tilbake Beye. Det eneste som trekker ned for min del er alderen. Han er absolutt god nok for PL og etter min mening av mye bedre kvalitet enn Simpson.  I tillegg blir han billig.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #263 på: 04. Mars 2010, 22:26 »
Vil ikkje ha han tilbake av hverken usportslige eller sportslige grunnar. 2. sesongen hos oss var han svak/middels, og no har han knapt vore på bana for Aston Villa denne sesongen. Drar på åra gjer han også, tviler på han vil heve oss nevneverdig. I tillegg hadde han sikkert stilt strenge lønnskrav.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #264 på: 04. Mars 2010, 22:46 »
Det kan da ikke være noe annet enn at klubben har presset han ut? Selvfølgelig har nok lag som Aston Villa lokket, men fra å være så full av godord og lovord -  til å være DEN hykleren. Det er noe som skurrer.

Uansett hvorfor og under hvilke omstendigheter han forlatte oss, er jeg veldig lysten på å ta tilbake Beye. Det eneste som trekker ned for min del er alderen. Han er absolutt god nok for PL og etter min mening av mye bedre kvalitet enn Simpson.  I tillegg blir han billig.

Slik jeg husker det så kom han med positive sitater etter nedrykket, men når vi kom til sommeren og mange spillere var på vei bort begynte Beye å signalisere klart at han ville dra. Sammen med Bassong var han den som sutret mest slik jeg husker det.

Beye i 2007/08 form er klart bedre enn både Raylor og Simpson. Det er det ingen tvil om, men hvis vi husker litt tilbake så slet han vanvittig med skader sist sesong. I tillegg begynner han å bli eldre og har som nevnt spilt lite for Villa også. Derfor ser jeg heller at vi går for en annen, yngre back som Hutton.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #265 på: 04. Mars 2010, 23:27 »
Vil ikkje ha han tilbake av hverken usportslige eller sportslige grunnar. 2. sesongen hos oss var han svak/middels, og no har han knapt vore på bana for Aston Villa denne sesongen. Drar på åra gjer han også, tviler på han vil heve oss nevneverdig. I tillegg hadde han sikkert stilt strenge lønnskrav.

At en spiller forlater en klubb i så virrvar som vi var i trenger ikke nødvendigvis å si så mye om gjeldende som person. Han var forøvrig godt likt av medspillerene så det er heller ikke dét det skal stå på. At Beye klarer seg bedre enn Simpson mot gode lag er jeg også skråsikker på. Men selvfølgelig, alle med sine meninger.

alop123

• Midtbaneanker
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
« Svar #266 på: 05. Mars 2010, 01:48 »
Greit at Beye alltid har vært diplomatisk i sine uttallelser, men det ser eg på som eit selvfølge av ein så pass "gammel"/voksen herremann som til og med har bært eit kapteinsbind før, for klubben som vant ligue 1 i frankrike i fjor! Beye forsvant nok for di han hadde 45k i uka, og me hadde opprydning forige sesong og han var lett å få solgt pga hans rykte. Når det er sagt ville eg kje tatt han tilbake, han var super for oss første sesong, andre sesong var han ikkje på samme nivå (gjelder hele laget selvfølgelig, men over så mange kamper imponerte han ikkje skikkelig nok) denne sesongen har han suttet på benken, og midtstopperen cuellar har til og med blitt prioritert foran ca hele veien, har ikkje fått mange kamper og har ikkje spilt skikkelig fotball på lenge. Neste sesong er vi i PL (mest sannsynlig) Da vil Beye bli 34(?) i spillende sesong, og hadde så absolutt bare blitt back-up i mine øyne, i tillegg til ein god rolle-modell. Men det blir aldri det samme som første-sesong, og det er bare til å la være spør du meg! Likte beye frem til slutten av sin andre sesong eg også...
Venter i spenning...

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #267 på: 05. Mars 2010, 10:07 »

At en spiller forlater en klubb i så virrvar som vi var i trenger ikke nødvendigvis å si så mye om gjeldende som person. Han var forøvrig godt likt av medspillerene så det er heller ikke dét det skal stå på. At Beye klarer seg bedre enn Simpson mot gode lag er jeg også skråsikker på. Men selvfølgelig, alle med sine meninger.

Han er for gammel rett og slett mener jeg. Men også jeg er rimelig sikker på at han ville ha klart seg bedre enn Simpson som har bevist at han ikke holder mål mot virkelig gode wankerlag som Swansea og WBA.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #268 på: 05. Mars 2010, 15:12 »
At Beye nå går ut i media og sier at han ser seg om etter andre klubber pga manglende spilletid viser dårlig holdning. Han kunne fint spart seg til etter sesongen.  Jeg støtter meg til de som ikke vil ha ham tilbake. Om vi ikke skulle finne noe bedre alternativ sier jeg okei. Jeg tror uansett at vi ikke vil betale den lønna han krever. Dermed ender han nok opp i USA, Tyrkia eller andre land som betaler overpriste lønninger for gamle spillere.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #269 på: 05. Mars 2010, 15:22 »
Han har jo sagt at han ikke vil tilbake til Frankrike fordi lønningene i England er så mye bedre, så sånn sett passer han ikke så godt inn i den nye lønnspolitikken vår :p
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.