20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2010  (Lest 423056 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #195 på: 24. Feb. 2010, 12:49 »

Først av alt, Biabiany er i eid av både Inter og Parma.
Parma fikk 50 % eierskap for 1 måned siden, så det spørs vel både på prisen og om Parma i det hele tatt er villig til å la ham gå.

Fritz er en kjempespiller, men er han ikke rimelig fast i Werder Bremen? Tviler på vi har store sjanser på denne karen.

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #196 på: 24. Feb. 2010, 19:40 »
Inn til sommeren: Remy/Montano ,Moussa Sissoko, Jose Ernesto Sosa, Van Aanholt signet permanent. pluss ny høyrebeck

Urealistisk? Tja, eneste jeg ser på som direkte urealistisk er Loic Remy som allerede er etablert stjerne. Men går han ikke til noen storklubb så kanskje vi har en sjanse til sommeren. Montano er uansett et nydelig alternativ. Sissoko er en juvel som også scorer mye fra sin midtbaneposisjon. Jeg tror vi kan få han, men litt flaks må vi ha. Vi er tidligere linket til ham så jeg regner med at speidernettverket er obs. Jose Ernesto Sosa er akkurat nå på utlån fra Bayern til Estudiantes om jeg ikke tar feil. Litt i skyggen i Bayern nå, så kanskje vi kunne lurt den lille magikeren til nord og sine landsmenn i Colo og Jonas? Van Aanholt synes jeg har vært veldig bra og han burde også være mulig å hente da jeg ikke ser for meg at han kan få spilletid i Chelsea på en god stund til. Han har tross alt ganske hard konkurranse på plassen sin ;)

Spillere ut: Ameobi - Han holder ikke mål i PL. Selg han nå så kanskje vi til og med får money inn!

Butt: Tiden din har kommet og jeg håper for guds skyld jeg eventuelt slipper å se deg på banen i PL. Hvor mye tjener egentlig Butt, det skulle jeg likt å vite!

Joey Barton: Den nye spiriten i laget skal ikke ødelegges av en med feilkobling i hypotalamus. Få han vekk før han stikker en kniv i en av våre.

Fitz Hall: Hall'er ikke i PL. Gi da heller Kadar eller et annet ungt talent sjansen. Vi har Simpson og Kadar for crying out loud...

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #197 på: 24. Feb. 2010, 20:19 »
Vil ikke Remy og Sissoko bli fryktelig dyre? Med Mike Ashley som eier har jeg ingen tro på at vi kommer til å bruke mye penger.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #198 på: 24. Feb. 2010, 20:42 »
Jeg tror kanskje vi blir positivt overrasket i sommer. Ikke summer som vi har betalt for Owen eller lignende, men skal ikke se bort ifra at vi bruker en god del penger.
Vi får jo også litt penger som følge av sponsoravtaler, tv-inntekter og lignende.
Men håper vi bruker pengene smart, og ikke gambler. Butt's kontrakt går vel ut etter sesongen tror jeg, men ser gjerne at vi holder på Barton.
Ser gjerne at vi prøver oss på Hall. Han er god nok for å unngå nedrykk, og hvis Colo ikke skulle takle PL (som noen insinuerer her, dog jeg tror han klarer det), er det greit å ha noe i back-up. Dessuten vil jeg gjerne at vi satser litt mer på cupene, og da er det greit å ha gode spillere i back-up :)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #199 på: 24. Feb. 2010, 20:42 »
De skal vel prøve å etterligne Arsenal tror jeg. Dvs at de ikke skal hente inn spillere som ikke har en viderealgsverdi. Det hører til sjeldenhetene at Arsenal henter inn spillere som koster over £10 mill f.eks. Og jeg tror dette er veien å gå.  En spiller skal spille eksepsjonelt godt for at man skal få igjen/tjene en investering på £10 mill. 

Jeg tror ikke vi trenger å forsterke så mye neste år. Vi må få inn noen ungdommer slik at vi har dekning for enrique f.eks. Men hvis vi skulle ha brukt penger, må det bli en skikkelig god sentral midtbane.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #200 på: 24. Feb. 2010, 20:45 »
Tror også vi kommer til å hente en ekstra spiss.
Hvis vi kvitter oss med en av de spissene vi har i dag, noe jeg ser på som sannsynlig (Ameobi), kommer vi nok til å hente en spiss til. Da helst en skikkelig goalgetter.

Men trenger nok ikke mange spillere til. Van Aanholt er vel kanskje en vi kommer til å forsøke oss på, samt vi trenger en god, teknisk ballfordeler på sentral midtbane. Da er det helt vitalt at Butt forsvinner, kanskje en til?

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #201 på: 24. Feb. 2010, 20:58 »
Hvis vi klarer å kvitte oss med Butt, sparer vi jo i overkant av 50 i uka. Smith tjener 60, og Ameobi (den klura) tjener 25. Dette er alle spillere som må ut mener jeg. Dvs over 50 mill spart i året, minst. Hvis vi i tillegg klarer å få noe for dem i tillegg vil dette frigjøre noe kapital.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #202 på: 24. Feb. 2010, 20:59 »
Vi får helt klart mer penger inn ved et opprykk og håper selvfølgelig at Hughton vil få mye penger å handle for, men man skal huske på at januar-vidnet var det første vinduet siden Big Sam handlet da vi faktisk brukte penger på nye spillere. Greier derfor ikke være for optimistisk mtp hvor mye vi kommer til å bruke.

Syntes vi først og fremst trenger en ny høyreback som går rett inn på laget, utfordrer til Enrique, kreativ midtbanespiller, ving (kan ikke bruke Guthrie på vingen i PL) og en spiss. Hvis vi skal hente spillere som har vist at de holder godt PL-nivå vil det koste en del dessverre.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #203 på: 24. Feb. 2010, 21:08 »
Svulstane som innførte arsenal-policyen der vi henta ubeskrevne utenlandske spillere, er jo ute av klubben no. Tror vi kommer til å fortsette å hente spillere fra england, men og prøve oss meir i utlandet når vi har litt meir peng å rutte med.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #204 på: 24. Feb. 2010, 21:13 »
I utgangspunktet trenger vi en kreativ midtbanespiller, samt en goalgetter.
Vi har Danny Simpson og Ryan Taylor på høyreback. Ettersom vi har et så godt stopper-par pr. dags dato, kan vi også vurdere Saylor på høyreback. 3 alternativer. Og gode nok for PL.

På venstreback har vi Enrique. Vi trenger en utfordrer, men har Kadar og i verste fall Raylor i back-up. Hadde vi fått inn Van Aanholt, haddde det vært perfekt.

Vi har to gode vinger i Jonas og Routledge. Kan også bruke Raylor på begge vingene i krise, samt Løven kan gå ned på venstre.

Sentral midtbane mangler kreativitet, og tror ikke Guthrie kan bli fullverdig god nok til å fylle en slik rolle. Vil beholde han, men kanskje ikke i en slik rolle. Kanskje mer boks-til-boks spiller.

Spissene er et eget kapittel. Har vel ikke en ordentlig god målscorer. Løven kan ha sin periode, og da er han god.
To meget spennende unggutter i Carroll og Ranger, men tror ikke de er goalgettere. Ranger hadde jo en utrolig sesong i fjor for reservene, og U18, så der kan jeg nok ta feil.
Best trenger nok litt tid på å finne seg til rette, er nok litt vanskeligere for en spiss, da de blir målt etter målene. Og det kan ta lang tid å finne samarbeidet sammen med de andre offensive spillerne våre. Men fortsatt ung, bare 23.
Ameobi er Ameobi, og MÅ ut.

I bunn og grunn må vi altså ha en playmaker sentralt, og en goalgetter. Får vi på plass det, kan vi gjerne se etter en venstreback (Van Aanholt), utfordrere til vingene, høyreback. Helst i den rekkefølgen.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #205 på: 24. Feb. 2010, 21:14 »
Butt sin kontrakt går ut til sommaren, så han blir me kvitt så lenge me ikkje er dumme å signerar ny kontrakt med han.

Det skjer nok ikke. Det føler jeg meg bombesikker på. Kanskje han får en trenerkontrakt ;)

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #206 på: 24. Feb. 2010, 21:21 »
Jeg er jo superfan av Løven, derfor mener jeg selvsagt at han har goalgetteregenskapene vi trenger. Men for at han skal lykkes trenger vi en god sentrallinje som kan slå stikkere:dermed kommer Løven til sin rett. Rask ballfordeling fra sentrallinjnen og ut til kantene  vil medføre at  innleggene kommer oftere også, ergo vil Carroll bli mye bedre.

Tror ikke Simpson holder mål. Men vi kan jo håpe at han blir bedre fremover. Men fikk jo virkelig kjørt seg mot WBA f.eks.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #207 på: 24. Feb. 2010, 21:33 »
Vi har Danny Simpson og Ryan Taylor på høyreback. Ettersom vi har et så godt stopper-par pr. dags dato, kan vi også vurdere Saylor på høyreback. 3 alternativer. Og gode nok for PL.

Danny Simpson og Ryan Taylor har slitt i PL tidligere. Simpson fikk lite spilletid i Blackburn da han var på lån der. Ryan Taylor var på mest på benken til Wigan før vi hentet han forrige sesong og overbeviste ikke akkurat hos oss heller. Så jeg er på ingen måte sikker på at de er gode nok for PL.

Williamson og Colo har fungert bra sammen de kampene de har spilt sammen i CCC. Ingen av dem har bevist at de holder PL-nivå. Den eneste stopperen vi har som har bevist at han har det nivået inne er Saylor så jeg syntes vi skal satse på han som stopper (der han også er best). Syntes det derfor er klart at vi trenger en ny høyreback.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #208 på: 24. Feb. 2010, 23:26 »
Jeg er som veldig mange enig med at spillerene vi trenger er en kreativ midtbanespiller, en kvalitets spiss, en høyreback som går rett inn på laget, og backup/konkurranse til Enrique på venstrebacken (gjerne da i form av Van Aanholt). Ellers kan vi med hell også skaffe oss et par vinger hvis det er penger nok..

Spillere jeg vil ha ut er:

Fitz Hall
Vi har Steven Taylor, Kadar, Colo og Williamson. Det bør være mer enn bra nok.

Nicky Butt
Det er ingen spillere som irriterer meg mer han her. Feilpasninger og løping i hytt og pine uten noe videre resultat. At han i tillegg har en syk lønn gjør det hele bare verre. Nå er det på tide å bli kvitt ham, så jeg håper for all del det ikke blir noen kontraktsfornyelse.

Shola Ameobi
Gode gamle Shola. Desverre holder han ikke PL-nivå og det har han vist opptil flere sesonger. Det er etter min mening nå på tide å splitte lag.

Fabrice Pancrate
Han kan godt bli, men tror ikke han kommer til å tackle nivået i Premier League bra nok.  Han har vist seg fram de to siste kampene fra innbytterbenken og hadde et fantastisk mål mot Watford, men generelt har han ikke vært god nok denne sesongen.

Ellers vil jeg bare nevne Andrej Kramaric som en liten kuriositet. Hadde vært morsomt om vi fikk tak i denne karen. Det trenger heller ikke være umulig å gjøre det da han er rimelig uoppdaget ("ifølge internett"). Men desverre trenger vi nok ikke flere talentfulle spisser..
Uansett, han er som sagt en spennende spiss fra Kroatia født i 1991. Han har 16 kamper for laget sitt Kroatia Zagreb og har scoret 10 mål. Han har også to u21 landslagskamper med ditto antall mål.
« Siste redigering: 24. Feb. 2010, 23:28 av 17Parker »

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #209 på: 25. Feb. 2010, 00:59 »
Vil ikke Remy og Sissoko bli fryktelig dyre? Med Mike Ashley som eier har jeg ingen tro på at vi kommer til å bruke mye penger.

Med Remy så snakker vi nok opp i mot 10 mill tenker jeg. Men det må vi antagelig ut med for en klassespiss. Sissoko er jeg mer usikker på.4-7 mill kanskje. Tror han ville grepet en sånn mulighet og han er vel ikke så "hypet" enda. Hovedpoenget mitt er at vi må regne med å bruke litt penger for å hente klassen vi absolutt trenger. Houghton har allerede signalisert at han vil styrke kraftig hvis det blir opprykk og det er jo lov å håpe at Ashley støtter opp. Jeg tipper Remy, Sissoko og Sosa hadde kostet ca 15 mill til sammen, men da hadde vi også forsterka med klasse som vi absolutt trenger i PL. Jeg er helt enig med de som vil ha ut Smith. Han kan vi muligens cashe inn litt på også. La oss si at vi hadde solgt Barton,Smith og Amøben til sommern, da hadde vi fort hatt 6-7 mill inn tror jeg. Sosa er den spilleren jeg ser på som mest spennende for laget vårt. Jeg tror han hadde kommet og jeg tror han hadde vært forholdsvis billig. Kunne tilført oss masse!
« Siste redigering: 25. Feb. 2010, 01:02 av kung_zlatan »