20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2010  (Lest 422367 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #120 på: 14. Feb. 2010, 21:47 »
Modric og King Kev forrige sesong kunne jo betydd en hel del.
For ikke å nevne denne.....
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #121 på: 14. Feb. 2010, 22:09 »
Modric og King Kev forrige sesong kunne jo betydd en hel del.
For ikke å nevne denne.....

Tok han ikke jeg? Denne Kinnear? :P

Sorry, litt treig jeg! Joda, kunne jo i aller høyeste grad det. Men det er bare en av tusenvis av tanker som settes inn på "tenk på, hvis, om, dersom"-kontoen  ;)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #122 på: 14. Feb. 2010, 23:08 »
Altså, denne sesongen ja? :P
Joda, selvfølgelig. Hvis vi ikke hadde rykket ned, hadde PL vært like ustabil?
Det er veldig mye hvis, men man blir deprimert av å tenke på det :P
Satse på at det går bra i sommervinduet, og at vi hevder oss neste år.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #123 på: 15. Feb. 2010, 01:45 »
Nettopp fordi PL har vært så ustabilt tror jeg vi rykka ned på verst tenkelig tid. Vi kunne tatt endel jafs innpå andre lag dersom vi ikke hadde rykka ned og riktige grep mot formodning hadde blitt tatt. Jeg tror ihvertfall riktige grep hadde blitt tatt på transferfronten dersom vi ikke rykka ned, da ryktene tilsa at Shearer kom til å føre en transferpolitikk veldig lik den som Hughton nå faktisk fører.
Men igjen, jeg griner inni meg bare når jeg tenker på slikt, det er ikke sunt for noen Newcastle-supportere ;)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #124 på: 15. Feb. 2010, 12:42 »
Chelsea are being linked with a £9million swoop for Newcastle defender Steven Taylor when the window opens again.
http://www.eatsleepsport.com/newcastle-united/star-linked-with-9m-exit-1023665.html
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #125 på: 15. Feb. 2010, 13:15 »
Vil egentlig beholde han, men £9mill er mye penger  :-\
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #126 på: 15. Feb. 2010, 14:50 »
Tror Ashley sier ja til 9mp uten å blunke.

Men jeg tviler litt på den prisen der.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #127 på: 15. Feb. 2010, 15:18 »
9 millioner ja, det lukter silly season.
Aldri i verden om de betaler så mye for Taylor.

Men hadde de gjort det, så hadde jeg faktisk sagt ja,takk, og begynt letingen etter en erstatter. Det kan bli veldig vanskelig å erstatte Steven Taylor, og vi kan trenge han som nyopprykket lag i PL, men han fortjener faktisk muligheten til større utfordringer, og utvikle seg til å bli den toppspilleren han har potensiale til å bli.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #128 på: 15. Feb. 2010, 19:10 »
Jeg er ikke enig. Såfremst - det henger på Tayls selv. Dersom han faktisk skulle si - nei, jeg vil gjerne bli i klubben i mitt hjerte, så hadde jeg faen ikke ville solgt Taylor for 9 mill. En slik spiller betyr så inderlig mye for oss, og i mine øyne er han vår beste forsvarsspiller ved siden av Jose Enrique.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #129 på: 15. Feb. 2010, 20:44 »
Synes ikkje Taylor er spesielt god, men eg ville beholdt han fordi han er en ledertype og en engasjert og lokal type som er bra å ha i laget.

Kjøper ihvertfall ikkje argumentet om å selge fordi han fortjener bedre, her er det klubben eg bryr meg om og ikkje enkeltspelaren som teller.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #130 på: 15. Feb. 2010, 20:48 »
Sistepoenget ditt er i hvertfall særdeles godt. Det er jo helt bak mål. Da kan vi jo likesågreit bare gi opp toppsatsinga og bli farmerklubb for Chelski eller ManC.

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #131 på: 15. Feb. 2010, 20:49 »
Skjønner ingenting når enkelte vil selge S.Taylor for 9mp. Taylor er jo den spilleren i klubben med sterkest følelser for klubben, og han er en spiller som ofrer absolutt alt for klubben. I tillegg er han er den eneste midstopperen i klubben som vi VET holder PL-nivået, det samme kan ikke sies om Colo, Hall, Williamson og Kadar. Når vi i tillegg vet at Taylor er ung og bare vil bli bedre med årene, og besitter lederegenskaper som ingen av de andre spillerne i troppen er i nærheten av synes jeg det er jævla rart at dere vil la Taylor gå for 9mp. For det første vil vi ikke klare å hente en spiller av Taylors kaliber for 9mp, og skulle han vise seg å være en god signering så risikerer vi at han stikker ved første mulighet (Bassong).

Husker mange her inne var positiv når vi fikk rundt 10mp for Milner, nå er han en av Villas aller beste spillere og bli ikke overrasket om han er med i Capellos VM-tropp.

Nei nå må vi slutte å selge unge talentfulle spillere som bare vil bli bedre i framtiden. Nå må vi bygge laget rundt typer som Taylor, Enrique, Routledge og Carroll. I tillegg håper jeg vi beholder spillere som Krul, Simpson, Guthrie, Jonas og Ranger.
an sparker ikke Bobby Robson??

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #132 på: 15. Feb. 2010, 20:51 »
Godt sagt. Jeg vil nødig se flere idiotsalg ala Milner-salget.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #133 på: 15. Feb. 2010, 21:07 »
For all del, jeg mente ikke at vi skal selge spillere av sympatigrunner.
Men jeg mener 9 millioner er en meget god pris for Steven Taylor. Han er en svært talentfull, men noe uferdig midstopper, som spiller for et Championship-lag. Han viser tidvis at han kan, men viser også at han er uvøren og tidvis heit i toppen. Det er tull å tro at vi kan kreve stort mer enn 9 millioner for Taylor. Han er kanskje vår beste spiller, men det hjelper lite. Han er i midten av 20-åra, har ikke utviklet seg veldig mye på de siste sesongene, og spiller for et lag som i sommer kan komme til å være nyopprykket i PL. Da er 9 millioner i mine øyne en god pris, og for den summen kan vi få en minst like god stopper i retur. Spesielt hvis vi sper på med ørlitegrann selv. Og det bør vi absolutt ha råd til.

For all del, jeg ser aller helst at vi beholder Taylor, og optimalt sett skulle jeg sett at han ble solgt for 15-20 mill, men det er totalt urealistisk.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #134 på: 15. Feb. 2010, 22:12 »
Dette ryktet er bare tull tror jeg. Chelsea har ikke akkurat hatt tradisjon for avle talenter de siste årene. Selv om tayls har vært med en stund er han som folk nevner fortsatt ikke ferdig utviklet som stopper.  Hadde vært litt mer sannsynlig om det var villa, everton eller arsenal som var interesserte.

9 mill er mye gryn, men samtidig er han en lokal lad, og spillere som blør for drakta har ikke castle  hatt for mange av de siste åra. Og jeg tror det er mange supportere som blir opprørte om vi selger arvesølvet vårt. Forhåpentligvis holder castle på  å få på plass en struktur som gjør at vi er i stand til å utvikle spillere enda mere.

Da vi solgte Milner, var jeg fornyød. Det var først i de siste kampene for castle at han begynte å prestere. Han hadde ikke det sluttproduktet som han nå har i villa. Nå tør han å avslutte og i tillegg vet han når han skal sentre og når han skal fortsette med ballen. Og  jeg tror han absolutt er best der han spiller nå, som indreløper.  Men for å være helt ærlig, tror jeg Milner ville ha stagnert hvis han fortsatte i caste. Let's face it: O Neill er en forbanna dyktig manager. Ironisk nok var han egentlig på vei til castle, og så ble vel kona hans syk tror jeg..
« Siste redigering: 15. Feb. 2010, 22:17 av InspectorC »