20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2010  (Lest 423283 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ErikLi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #75 på: 07. Feb. 2010, 11:30 »
Newcastle følger Hedenstad:

http://www.sundaysun.co.uk/sport/newcastle-utd/newcastle-utd-news/2010/02/07/magpies-get-a-heds-up-on-youngster-79310-25778327/
Herlig ;D

Noe jeg la merke til forresten:

Newcastle already have long-standing interest in Norwegian players, with Rosenborg midfielder Per Ciljan Skjelbred and SK Brann winger Erik Ruseklepp on their radar.

Liten skriveleif fra Sun :P
Jeg har troa på Hedenstad jeg, sønnen til Dan Eggen forresten.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #76 på: 07. Feb. 2010, 11:44 »
Er ihvertfall helt uenig i de som vil hente 9-11 nye spillere og kvitte seg med enda flere som er nevnt noen sider lenger bak her. Det synes jeg ville vært helt idiotisk.

Jeg mener vi skal bygge videre på det vi allerede har og det som Houghton nå har begynt med. Få en fin kjerne og stamme i laget med forholdsvis gode, unge og lovende spillere. Kontinuitet er viktig nå.

Selvfølgelig trenger vi et par nye spillere om vi når opp til PL neste sesong, men ikke et helt lag! Det som er viktig er at CH gjør de rette utskitningene i spillermaterialet slik at både stallen og startellveren blir bedre. De første spillerne jeg da tenker på som må vekk er Butt, Pancrate og Barton. De 2 førstenevnte er ikke gode nok og har kontrakter som går ut, mens Barton ikke har bidratt en dritt, verken da vi rykket ned, eller denne sesongen.

Vi må jo selvfølgelig lytte til bud om det skulle være noe interesse for våre spillere fra andre klubber. Men med den nåværende finansielle situasjonen i de aller fleste ligaene rundt om i verden skal vi nok ikke håpe for mye på at klubben vil sitte igjen med store summer etter salg av spillere.
Istedenfor må NUFC selv utnytte muligheten disse dårlige tidene bringer med seg ved å hente gode spillere fra klubber som sliter litt økonomisk.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #77 på: 07. Feb. 2010, 14:34 »
Ed Harrison oppsummer hvordan laget ser ut, og hva vil skal se etter i sommer. Mye av det samme som folk her etterlyser.
http://www.nufcblog.com/2010/02/07/newcastle-squad-looks-so-much-stronger-now/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+nufcblog+%28The+Newcastle+United+Blog%29
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #78 på: 07. Feb. 2010, 17:51 »
Sitat fra: ErikLi link=topic=3740.msg210723#msg210723
[/quote

Hvor har du det fra? har jeg aldri hørt før. Hedenstad kom fra Elverum og Dan Eggen er vel og bor i Oslo.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #79 på: 07. Feb. 2010, 19:32 »
Er ihvertfall helt uenig i de som vil hente 9-11 nye spillere og kvitte seg med enda flere som er nevnt noen sider lenger bak her. Det synes jeg ville vært helt idiotisk.

Jeg mener vi skal bygge videre på det vi allerede har og det som Houghton nå har begynt med. Få en fin kjerne og stamme i laget med forholdsvis gode, unge og lovende spillere. Kontinuitet er viktig nå.

Selvfølgelig trenger vi et par nye spillere om vi når opp til PL neste sesong, men ikke et helt lag! Det som er viktig er at CH gjør de rette utskitningene i spillermaterialet slik at både stallen og startellveren blir bedre. De første spillerne jeg da tenker på som må vekk er Butt, Pancrate og Barton. De 2 førstenevnte er ikke gode nok og har kontrakter som går ut, mens Barton ikke har bidratt en dritt, verken da vi rykket ned, eller denne sesongen.

Vi må jo selvfølgelig lytte til bud om det skulle være noe interesse for våre spillere fra andre klubber. Men med den nåværende finansielle situasjonen i de aller fleste ligaene rundt om i verden skal vi nok ikke håpe for mye på at klubben vil sitte igjen med store summer etter salg av spillere.
Istedenfor må NUFC selv utnytte muligheten disse dårlige tidene bringer med seg ved å hente gode spillere fra klubber som sliter litt økonomisk.

I do agree. Altfor mange FM-spelarar her som skal byta ut heila laget og det skal attpå til vera spelarar vi har veldig liten sjanse for å få tak i.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #80 på: 08. Feb. 2010, 18:00 »
Det er teoretisk umulig for Colo å hevde seg som midtstoppar i PL med den fysikken han har, han vart slakta på fysikken forige sesong og eg tør vedde på at han blir det igjen om vi rykker opp og satsar på han.

Tåpelig påstand. Se bare på Ricardo Carvalho, en av PL´s absolutt beste stoppere. Har en fysikk som kan sammenlignes med Coloccini. Så hadde du Roberto Ayala for noen år siden, 177cm høy, knapt noen som klarte å slå den mannen i hodedueller. Så at du hevder Coloccini har en fysikk som er umulig å lykkes med i PL er pisspreik.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #81 på: 08. Feb. 2010, 18:10 »
Ikke vær så hissig nå kø1 :)  Colo har mange gode egenskaper som spiller. En av grunnene tror jeg til små midstoppere ala Caravalho, NEsta og Ayala er gode er at de er fotballsmarte pluss at de har en vanvittig til timing når de går opp og header. Hadde de ikke hatt de egenskapene tror jeg det hadde vært vanskelig for dem å slå gjennom. Men følelsen for spillet tror jeg Colo fortsatt mangler. Derfor tror jeg det er fare for at han kan falle gjennom i PL neste år.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #82 på: 08. Feb. 2010, 18:44 »
Det er teoretisk umulig for Colo å hevde seg som midtstoppar i PL med den fysikken han har, han vart slakta på fysikken forige sesong og eg tør vedde på at han blir det igjen om vi rykker opp og satsar på han.

Tåpelig påstand. Se bare på Ricardo Carvalho, en av PL´s absolutt beste stoppere. Har en fysikk som kan sammenlignes med Coloccini. Så hadde du Roberto Ayala for noen år siden, 177cm høy, knapt noen som klarte å slå den mannen i hodedueller. Så at du hevder Coloccini har en fysikk som er umulig å lykkes med i PL er pisspreik.

Er ikkje spenst en del av fysikken då? Coloccini sin spenst er ikkje i nærheten av hverken Carvalho, Ayala, eller f.eks Cannavaro, alle desse har/hadde rå fysikk med enorm spenst og stor fart, og i tillegg til rå styrke sjølv om dei er relativt små.

Hadde selfølgelig vore knall hvis eg skulle bli motbevist, men er ganske sikker på at det ikkje kjem til å skje.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #83 på: 08. Feb. 2010, 19:35 »
Du har et godt poeng der med "følelsen for spillet" eller spillerforståelse, inspector, så der forklarte du egentlig det jeg skulle frem til. Det er  helt klart blant annet et av momentene der Coloccini ikke når opp i forhold til de stopperne vi nevner her, men poenget var bare at fokuset på fysikken til Colo ikke må bli for stort.

Og Øyvinden...jeg tror heller ikke det er noe i veien med spensten til Coloccini i særlig stor grad i forhold til de som nevnes heller. Det blir forsåvidt bare spekulasjoner og hypotetiske påstander fra oss begge.. Jeg tror derimot vi kan si at Coloccini mangler timing og kløkt i forhold til de aller beste. Dvs se bare på Nesta, Carvalho og Cannavaro...de er ringrever, de går gjerne bare hardt i kroppen på motspilleren, eller de sniker seg foran. De er rett og slett bare jævla smarte i duellspillet. Det kan også Coloccini bli, og ergo så er min mening at det er ikke fysikken som står i veien for at Coloccini ikke er en verdensklassestopper. Det er andre momenter som er mye mer utslagsgivende.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #84 på: 08. Feb. 2010, 21:24 »
Trenger ikke å rippe opp i forrige sesong, men når du er på rett side og oppe i ryggen på Shane Long så skal det ikke vere mulig at han klarer å vende vekk deg som midtstopper. Husker den situasjonen godt fra heimekampen mot Reading i høst.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #85 på: 08. Feb. 2010, 21:32 »
Trenger ikke å rippe opp i forrige sesong, men når du er på rett side og oppe i ryggen på Shane Long så skal det ikke vere mulig at han klarer å vende vekk deg som midtstopper. Husker den situasjonen godt fra heimekampen mot Reading i høst.

Poenget ditt er..............??

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #86 på: 08. Feb. 2010, 22:11 »
At han sliter fysisk. Ingen midtstopper skal la en spiller som Shane Long vende en vekk, når man har full kontroll på han helt oppe i ryggen.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #87 på: 08. Feb. 2010, 22:26 »
At han sliter fysisk. Ingen midtstopper skal la en spiller som Shane Long vende en vekk, når man har full kontroll på han helt oppe i ryggen.
Hehe, og det ene eksempelet skal lissom vise fasiten? Tipper du kan finne ganske mange eksempler hvor f.eks Terry eller Ferdinand blir runda også..

SuperAlmeida

• Midtbaneanker
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
« Svar #88 på: 08. Feb. 2010, 23:04 »
Sitat fra: ErikLi link=topic=3740.msg210723#msg210723
[/quote

Hvor har du det fra? har jeg aldri hørt før. Hedenstad kom fra Elverum og Dan Eggen er vel og bor i Oslo.
De er ikke i slekt tror jeg.
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #89 på: 08. Feb. 2010, 23:37 »

Nå skal det sies at Ricardo Carvalho er mye sterkere enn Coloccini da. De er like store, men Carvalho er langt sterkere. Husker spesielt Carvalho i hans første sesong i Premier League, og han vant drit mange fyiske dueller mot de sterkeste spissene i ligaen, spesielt i lufta. Ayala er Ayala. Jeg har aldri sett en spiller med bedre spenst. Den mannen slo Jan Koller i lufta, og det sier litt. Spensten hans var drøy. Coloccini kan naturligvis trene opp spensten sin, men den vil aldri bli i nærheten av Ayala sin spenst. Det ligger ikke i Coloccini. Jeg tror aldri Coloccini vil bli noen stor midtstopper i verdens hardeste liga. Han gjør så utrolig mye rart og er verdensmester i å ruse seg inn i taklinger. Han gjorde ihvertfall det når vi spilte i Premier League. I tillegg til det har han ingen av de ferdighetene som ihvertfall jeg mener at en midtstopper i den engelske ligan burde han.

Håper selvfølgelig jeg tar feil og at Coloccini storspiller i Premier League hvis vi rykker opp.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.