20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Leon Best  (Lest 52672 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Leon Best
« Svar #240 på: 06. Feb. 2012, 13:08 »
Det er jo lang bedre enn hva vi hadde på denne tiden ifjor.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #241 på: 07. Feb. 2012, 14:01 »
Det er jo ikke så forbanna tynt. Vi har Ben Arfa som kan spille bak en spydspiss, og en Ameobi som fungerer som impact-sub.

Bare det at Pardew vegrer seg mot å bruke Ben Arfa i noen posisjon utover OMH
Sånn rent bortsett fra at han før nyttår konsekvent ALDRI brukte Ben Arfa i noen annen posisjon enn som hengende spiss. Jeg tror fremdeles at Pardew mener HBA er best i den rollen, og jeg tror også HBA på sikt vil passe best i den rollen. Det vil i realiteten si at Pardew har funnet to posisjoner å bruke Ben Arfa i. Det betyr vel dobbelt så stor mulighet for spilletid. Hva er så problemet?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #242 på: 07. Feb. 2012, 14:59 »
Eg synest Pardew har gjort riktig i å unngå å bruke Ben Arfa på høgrekant før nyttår. Eg synest laget vårt til tider skrik ut etter ein effektiv ving som kan trekke seg heilt ned til dødlinja og slå innlegg, eller slå inn gode innlegg frå høgrekanten djupare i banen, slik som det Solano (og tidvis også Barton) var ein flott representant for. Ben Arfa er ikkje ein slik spelartype, og eg håpar at vi heller får sjå han i mellomrommet mellom midtbane og spiss.

Eg har ein teori om at Pardew ikkje hadde lagt ut agn etter Ben Arfa om han hadde vore i CH sin posisjon, rett og slett fordi han ikkje ser på ein slik spelartype som ein nødvendig komponent i sin første-XI. No blir han meir ein game changer fram til han evt. omstillar seg 100 pst. til dei kvalitetane som Pardew krever av ein høgrekant, men eg håpar verkeleg at Pardew kan alternere seg fram til løysningar i kampar der Ben Arfa kan brukast som ein spydspiss bak enten Cissé eller Ba.

Obertan er langt nærare å vere den idealvingen som Pardew etterlyser, og vi får krysse fingrane for at han kan ta den rolla og forbetre seg som fotballspelar. Innleggskvaliteten og evna til å sleppe ballen frå seg til rett tid må absolutt opp eit par hakk, men eg synest innhoppet hans no sist var lovande.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #243 på: 07. Feb. 2012, 15:06 »
Du har mye rett i det du skriver her.

Obertan er en helt annen spillertype enn Ben Arfa. Og det er mindre som skal til før Obertan er der vi vil ha han, enn Ben Arfa. Og hvis vi får tilbake Marveux fra skade innen rimelig tid, så vil Ben Arfa enten spille som hengende spiss, eller sitte på benken. Enkelt og greit, og til stor frustrasjon for fansen, og sikkert også spilleren selv.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #244 på: 07. Feb. 2012, 15:30 »
Men da burde jo heller ikke Pardew signert han permanent da?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #245 på: 07. Feb. 2012, 17:11 »
Men da burde jo heller ikke Pardew signert han permanent da?
Ben Arfa du tenker på? Det var nok bestemt LENGE før Pardew ble ansatt som manager. Tviler på at det var Pardew som bestemte at vi skulle signere Ben Arfa permanent. Dessuten er jeg usikker på hvor mye han egentlig visste om Ben Arfa før han overtok.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #246 på: 07. Feb. 2012, 17:23 »
Trur også det hadde blitt ramaskrik om den kontrakta ikkje hadde blitt forlenga. Mange Newcastle-fans har nesten et slags religiøst syn på HBA. Kom til oss når han kunne gått kvar som helst, senka Everton, møtte djevelen de Jong og knytta nære band til fansen då han var ute med skade. Hadde Pardew sagt nei takk til HBA då, hadde han antakeleg fått eit helvete med fansen. Og på den tida trengte han det verkeleg ikkje. Ser for meg at han hadde fått bra med tyn om HBA hadde forlatt klubben no også, sjølv om 5. plass i PL verkeleg bør indikere at Pardew veit Newcastle sitt beste betre enn dei fleste andre.

Eg håpar i alle fall på eit Newcastle der det er plass til både HBA og AP.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #247 på: 07. Feb. 2012, 17:24 »
Hvorfor skulle han ikke signert Ben Arfa? Fordi han sitter på benken no, og Pardew slite med å sette ut andre spillere til fordel for han? Han er en kvalitetsspiller, som vi har og kommer til å få bruk for.

Jonas99

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #248 på: 07. Feb. 2012, 22:07 »
Hvorfor skulle han ikke signert Ben Arfa? Fordi han sitter på benken no, og Pardew slite med å sette ut andre spillere til fordel for han? Han er en kvalitetsspiller, som vi har og kommer til å få bruk for.

+1! Føler Benny prøver så mye på egenhånd nettopp fordi det forventes så mye av han! Han prøver og prøver for å vise at han kan, men med dårlig uttelling så langt..
Skal drible litt i meste laget til tider, istedenfor å gjøre det enkelt, invitere og få ballen igjen..

Kunne jo kanskje prøvd Benny på v.kant og flytte Jonas over på h.kant? Ingen av dem er noe særlig med "feil" fot, og de kunne da ha fått slått inn med favorittfoten!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #249 på: 07. Feb. 2012, 22:23 »
Altså - det var til den antydningen om at Pardew ikke ville hatt ham om han hadde fått bestemt. Da han ble signert permanent var Pardew manager - og han kunne lett lent seg på unnskyldningen om at skaden var såpass alvorlig at det ikke var verdt sjansen. Er ikke slik at han har verdens største transferbudsjett - og 5-6 mill for en spiller han ikke ville hatt hadde vært dumskap dersom det var en spiller han ikke mente passet inn i hans lag.
Jeg vet ikke helt hva planen med Ben Arfa er for øyeblikket. Mulig at grunnen til at Pardew har en lavere terskel for å benke ham kontra Obertan er rett og slett for å gjøre han tøffere, samt mer oppmerksom på egne defensive oppgaver. Minner meg som sagt litt om Robert-situasjonen under Souness. Souness benka han ofte fordi han ville ha mer defensiv jobbing. I det hele tatt var Robert en slik spiller som gjerne var frustrerende å ha på laget når det ikke stemte med ham - men han var derimot fantastisk å ha når han fikk det til.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #250 på: 07. Feb. 2012, 22:24 »
Tror at hvis Benny hadde fått fast spilletid, hadde han ikke hatt like stor trang for å vise seg frem. Det hadde sikkert også gjort underverker for selvtilliten hans. Ben Arfa trenger fast spill, akkurat som Obertan. Bare at Ben Arfa har et mye større potensiale.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #251 på: 07. Feb. 2012, 22:37 »
Synes forøvrig vi skal drøye LENGE med å sammenligne Ben Arfas bidrag med Roberts...

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #252 på: 07. Feb. 2012, 22:38 »
Feil tråd eller?
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #253 på: 07. Feb. 2012, 22:47 »
Synes forøvrig vi skal drøye LENGE med å sammenligne Ben Arfas bidrag med Roberts...

Du skjønner hva jeg mener da. Ikke feil å sammenligne han med Obertan dog.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #254 på: 07. Feb. 2012, 22:48 »
Sorry, muligens feil tråd. Er vel nesten Ben Arfa-diskusjoner i hver tråd her snart :P