20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle United - Cardiff City (05.februar 20:45)  (Lest 33997 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Cardiff City (05.februar 20:45)
« Svar #15 på: 04. Feb. 2010, 16:13 »
Har jeg gått glipp av noe? Newcastle slipper jo rekordlite mål om dagen. Jeg er enig i at det finnes bedre forsvar, men hovedproblemet er for lite kreativ midtbane som ikke klarer å styre kampen og holde ballen i laget skikkelig.
Han kom, ble mett og dett var dett....

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #16 på: 04. Feb. 2010, 16:55 »
Har jeg gått glipp av noe? Newcastle slipper jo rekordlite mål om dagen. Jeg er enig i at det finnes bedre forsvar, men hovedproblemet er for lite kreativ midtbane som ikke klarer å styre kampen og holde ballen i laget skikkelig.

Har sett et pr episoder som både Enrique og Colo hadde blitt straffet for hvis de hadde spilt i PL. De største svakhetene begge har, er plasseringsevnen og slurvpasninger. Men som du sier Erlend, det er ikke der hovedproblemet vårt ligger. I flesteparten av kampene har Colo og Enrique vært outstanding. Noe helt annen kan vi si om den sentrale midtbanen vår bestende av Butt, Smith og Nolan, og det har jeg nå påpekt i månedsvis.  8)

Smith er glimrende å ha så lenge vi spiller borte mot de beste lagene, som WBA. I den kampen var han god, men det er logisk siden vi blir presset bakpå. Men når vi spiller mot mostandere som synes ett poeng er mer enn nok og derfor stiller med alle mann i forsvar, vil smith være ubrukelig. Et godt eksempel var Derbykampen. Smith mottok ballen bak i banen. Hadde han løftet hodet ville han sett det enorme rommet sentralt i midtbanen som han kunne ha sprunget i.  Hva gjør Smith? Han slår støttepasning til sin egen midtstopper, og det skjer uten at noen Derbyspillere presser ham! Er det noe rart at alt da skjer på vår venstrekant.

Og det verste av alt er at resten av spillerene lider, blant annet som Løven aldri får springe på bakromsballer (mannen er jo genialt flink til å holde seg akkurat onside). I tillegg får vi selvsagt aldri vridd spillet raskt til motsatt side fordi ingen er i stand til å slå den magiske crosseren.

Heldigvis er Jonas og Simpson klare. Selv om det ikke er sannsynlig, håper jeg på denne 11'eren

Harper
Simpson   Colo   Williamson  Aarnholt

Routledge  Guthrie  Smith   Jonas

Best   Løven

Denne midtbanen og et slikt angrep vil gi en helt annen bevegelighet. Og da bør Smith være på banen.
« Siste redigering: 04. Feb. 2010, 18:47 av InspectorC »

Theo

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #17 på: 04. Feb. 2010, 21:46 »

Har sett et pr episoder som både Enrique og Colo hadde blitt straffet for hvis de hadde spilt i PL. De største svakhetene begge har, er plasseringsevnen og slurvpasninger. Men som du sier Erlend, det er ikke der hovedproblemet vårt ligger. I flesteparten av kampene har Colo og Enrique vært outstanding. Noe helt annen kan vi si om den sentrale midtbanen vår bestende av Butt, Smith og Nolan, og det har jeg nå påpekt i månedsvis.  8)

Smith er glimrende å ha så lenge vi spiller borte mot de beste lagene, som WBA. I den kampen var han god, men det er logisk siden vi blir presset bakpå. Men når vi spiller mot mostandere som synes ett poeng er mer enn nok og derfor stiller med alle mann i forsvar, vil smith være ubrukelig. Et godt eksempel var Derbykampen. Smith mottok ballen bak i banen. Hadde han løftet hodet ville han sett det enorme rommet sentralt i midtbanen som han kunne ha sprunget i.  Hva gjør Smith? Han slår støttepasning til sin egen midtstopper, og det skjer uten at noen Derbyspillere presser ham! Er det noe rart at alt da skjer på vår venstrekant.

Og det verste av alt er at resten av spillerene lider, blant annet som Løven aldri får springe på bakromsballer (mannen er jo genialt flink til å holde seg akkurat onside). I tillegg får vi selvsagt aldri vridd spillet raskt til motsatt side fordi ingen er i stand til å slå den magiske crosseren.

Heldigvis er Jonas og Simpson klare. Selv om det ikke er sannsynlig, håper jeg på denne 11'eren

Harper
Simpson   Colo   Williamson  Aarnholt

Routledge  Guthrie  Smith   Jonas

Best   Løven

Denne midtbanen og et slikt angrep vil gi en helt annen bevegelighet. Og da bør Smith være på banen.

Enig! Tror nok CH kjører Butt og Smith i midten med Nolan som hengende spiss, men vi får nå håpe  :)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #18 på: 04. Feb. 2010, 22:50 »
hadde gjerne sett at kampen gikk på tv, men når jeg uansett skal på DumDum Boys-konsert i morra kveld, så er det egentlig like greit at den ikke gjør det.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #19 på: 05. Feb. 2010, 17:09 »
Er jo provoserande at det ikkje er tv-kamp når den spelast på en fredag!  :-X

Heilt fram til skrivande stund gjekk eg utfrå at kampen vart sendt på teve, og derfor lagt opp dagen etter den. Fy faen så irriterande. Då får det bli radio, eit glas whiskey og ein vrien og ekstremt viktig kamp.

Eg har vore optimisk før alle dei kampane vi har skuffa denne sesongen, så den gryande pessimismen min spelar forhåpentlegvis positivt inn denne gongen. Tippar 1-0 til oss. Fitz Hall på overtid etter at Colo blir skada i løpet av kampen.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #20 på: 05. Feb. 2010, 18:08 »
Seier er uansett det eneste som er godt nok. Er egentlig greit at denne kampen ikke går på tv. Vi har jo avgitt poeng i alle kampene som har blitt sendt på tv i det siste.

I følge nufc.com er dette grunnen til at kampen går i kveld og ikke er tv-sendt:
"United play a rare Friday evening first team game tonight when Cardiff City visit SJP. Despite confusing claims from Skysports earlier in the week, the game is not live on TV and has been switched from Saturday on police advice, to avoid a clash with the mackems v Wigan fixture"

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #21 på: 05. Feb. 2010, 19:02 »
Smith, Butt og Coloccini ute med skader i følge Radio Newcastle. Synd med Colo, de andre er det ikke så farlig med egentlig da de begge har vært ræva i det siste.

Håper da på dette laget:

Harper

Simpson - Williamson - Kadar - Van Aanholt

Routledge - Guthrie - Nolan - Jonas

Best - Løvenkrands

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #22 på: 05. Feb. 2010, 19:15 »
Smith ute betyr det samme som Butt spelar.
Ikke når Smith OG Butt er ute! :)

Daggi--

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #23 på: 05. Feb. 2010, 19:22 »
Howay the lads!!! Sitte på BALI å ska hørra på kampen nå :) Klokken her er ca 01.30 så kan bli ei longe nått dette :) Lets get at a winner!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #24 på: 05. Feb. 2010, 19:43 »
Ahh..For en gangs skyld er begge de to spillerene skadet. Nolan har vært så ræva at det hadde vært morsomt med One Size på midtbanen: Og at han har spilt glimrende selvsagt  :)

amt

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #25 på: 05. Feb. 2010, 19:52 »
NUFC: Steve Harper, Danny Simpson, Fitz Hall, Mike Williamson, Patrick van Aanholt, Wayne Routledge,Kevin Nolan, Danny Guthrie, Jonas Gutierrez, Andy Carroll, Leon Best
Subs: Tim Krul, Tamas Kadar, Nile Ranger, Peter Lovenkrands, Shola Ameobi, Ryan Taylor, Fabrice Pancrate
Andreas Martins

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #26 på: 05. Feb. 2010, 20:00 »
NUFC: Steve Harper, Danny Simpson, Fitz Hall, Mike Williamson, Patrick van Aanholt, Wayne Routledge,Kevin Nolan, Danny Guthrie, Jonas Gutierrez, Andy Carroll, Leon Best
Subs: Tim Krul, Tamas Kadar, Nile Ranger, Peter Lovenkrands, Shola Ameobi, Ryan Taylor, Fabrice Pancrate

Fornøyd med dette laget. Håper virkelig at Guthrie storspiller denne kampen. Er vel en av de få kampene han har startet sentralt. Men jeg synes egentlig at Nolan burde ha startet på benken. Han har vel vært en av virkelig svake de siste kampene.

amt

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #27 på: 05. Feb. 2010, 20:01 »

Fornøyd med dette laget. Håper virkelig at Guthrie storspiller denne kampen. Er vel en av de få kampene han har startet sentralt. Men jeg synes egentlig at Nolan burde ha startet på benken. Han har vel vært en av virkelig svake de siste kampene.

Hvem vil du skal spille på midten istedenfor Nolan?
Andreas Martins

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #28 på: 05. Feb. 2010, 20:14 »
Synd vi ikke for sett Hall i aksjon. Ellers gledelig over offensivt lag uttak, men kan ikke forvente noe annet vist vi har skader sentralt.
Blir seier og mye mål i kveld tror jeg. Lykke til 8)
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #29 på: 05. Feb. 2010, 20:18 »
One Size kan spille defensiv midtbane, har bekledt denne rollen før. Nolan har vært katastrofalt dårlig i alle vinterkampene som jeg har sett på tv. Kader inn sammen med Williamson.  Tillit er viktig selvsagt, men når er en av dårligste i flere kamper, mener jeg man sender ut et viktig signal ved  benke ham. Han selv får seg en vekker og de andre er holder seg også på tå hev. 
« Siste redigering: 05. Feb. 2010, 20:24 av InspectorC »