20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Mike Williamson  (Lest 43609 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Mike Williamson
« Svar #180 på: 06. Jan. 2013, 23:11 »
Kan liksom ikke være forbanna på Williamson for at vårt unike speidernettverk og geniale transferblueprint på gud veit hvor mange overgangsvinduer enda ikke har klart finne en stopper til oss.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #181 på: 20. Okt. 2013, 17:40 »
Ferdighetsmessig er Williamson vår klart svakeste stopper allround(av de fire vi har på førstelaget). Men med sin spisskompetanse i lufta og gode organisering så viser han seg ofte veldig verdifull mot gode lag spesielt. Taper få dueller, gjør aldri noe spektakulært og løser opp situasjonene enkelt. God i egen boks når vi blir trykket skikkelig imot.

Latt meg imponere over de kampene han har gjort denne sesongen, tross en feil mot Cardiff for to uker siden.
Tar man en liten titt tilbake i tid har han vært innvolvert i veldig mange av våre beste kamper siden vi rykket opp i 2010.
3-0 mot Manutd, 2-0 og 3-1 mot Liverpool, 1-0 mot Arsenal på Emirates, 2-0 seieren på Stamford Bridge.
Glemmer ikke hvordan han og Perch i tospann usynliggjorde Suarez/Carroll på St. James våren 2012.

Det er iallefall en interessant statistikk han har, og antageligvis er han den makkeren Coloccini er mest komfortabel ved siden av.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #182 på: 20. Okt. 2013, 22:19 »
Det er så rart, for av og til føler jeg nesten at forsvaret virker tryggere når Williamson spiller.. Jeg ville kanskje ikke sagt det samme tidligere, men han har hvertfall ikke gjort noen store tabber til nå.

Edit: Men det sier jo bare litt om hvor utrygt forsvaret vårt faktisk er og har vært..
« Siste redigering: 20. Okt. 2013, 22:21 av Eriksen »

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #183 på: 21. Okt. 2013, 11:22 »
Colo trenger en trygg fyr ved siden av seg. En som gjør ting enkelt og ligger riktig. Saylor er nok den beste matchen til Colo tror jeg, men akkurat nå er Mike helt oppe der. Mbiwa trenger tid.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #184 på: 21. Okt. 2013, 12:10 »
Enig i alt her, Panzer. Føler Yanga-Mbiwa i tillegg til mer tilvenning også er for lik Colo. Det blir for lite muskler. Syns strengt tatt han har spilt sine beste matcher som back for oss.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #185 på: 21. Okt. 2013, 17:31 »
Jeg synes Mbiwa var jævlig god frem til utisning mot Liverpool. Han mistet hodet helt der og burde heller satser på at Krul tok den. Men før det var han helt enorm, og det er synd at Tiote ikke setter fart og kommer seg opp igjen og LØPER ut igjen, i stedenfor å småjogge. Slapt.
Nei.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #186 på: 21. Okt. 2013, 17:37 »
MYM var veldig god mot Liverpool synes jeg, og spilte sin beste kamp som stopper for oss.

Veldig spesielt at Willy nå kommer fram som en slags fellesnevner for de gode defensive kampene våre (rer kø1's innlegg), når de fleste, meg inkludert, anser/anså han som en av våre svakeste spillere.

Men mange gode poenger i de siste innlegg, og det er jo ikke nødvendigvis slik at de beste individualistene utgjør den beste duoen.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #187 på: 21. Okt. 2013, 18:04 »
Mbiwa var knallgod før Suarez var gjennom. Tiote får dele den med Mbiwa selv om ikke Tiote er direkte skyld i det. Hvem som skal dekke hvem på corner vet jeg ikke, men nok en gang glipper det på dødball og Suarez står egentlig helt alene og får avslutte rett i hodet på Santon. Det samme skjedde mot Villa da Benteke scoret, det samme skjedde på dødball mot Hull og det samme nå med Suarez. Alle kamper med Mbiwa som stopper. Jeg vet ikke om Mbiwa er skyld i dette, men det ser iallefall komplett tåpelig ut når det skjer gang på gang på dødball. Synes også at Mbiwa ofte ruser ut av sin posisjon. Når det fungerer så ser det bra ut, men han har gått på noen blemmer på grunn av det også.
Forskjellen med Williamson er at han dirigerer og snakker mye med sin makker. Der Debuchy, Santon, Mbiwa og til dels Colo nesten ikke sier et knyst til hverandre. Nå skal jeg ikke begynne å hylle Williamson for det blir vel ikke lenge til han får en skikkelig stinker av en kamp han også. God å ha i boksen men han henger av og til ikke med når ballen går fort langs bakken/mangel på nærteknikk. Sist mot Cardiff er en skikkelig bom av Williamson. Han blir også lurt trill rundt av vendingen til Moses som fører til Suarez sin assist til Sturridge.
Kan jo legge til en litt artig en til slutt, Dummett: ?I have to give credit to Mike Williamson.
?He was the one who sent me round the back, and he should claim an assist for that goal! It was a good finish though, and I?m happy.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #188 på: 22. Okt. 2013, 00:43 »
Ikke for å skuffe dere, men Newcastle-fans (og fotballsupportere generelt) har en tendens til å glemme hvor dårlige spillerne sine er hvis de spiller godt i en kamp eller to. Det er slik Shola har fått holde på med snoflinga si i alle år, og jeg er sikker på at Willy kommer tilbake på sitt gamle nivå før eller siden.

Når det er sagt så er jeg også imponert over det han har fått til hittil. Det har vært over all forventning. Men de som forventer at dette kommer til å fortsette vil nok bli fryktelig skuffet.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #189 på: 22. Okt. 2013, 11:47 »
Det er ikke det handler om, Nordin - at han har kommet tilbake og spilt to gode kamper.
Det jeg belyste handler om at Williamson har vært involvert i stort sett samtlige av våre store "bragder" de siste sesongene.

Jeg trekker ingen konklusjon, men det er interessant å se! Er det tilfeldig eller ikke, det er veldig vanskelig å vite.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #190 på: 02. Nov. 2013, 21:58 »
Tar opp igjen denne!
I dag var en av våre største seiere de siste 12-18 siste månedene. Mike Williamson var strålende i dag

Det er bare å glemme at Coloccini og Mbiwa skal spille sammen. De har ikke nok duellkraft, og vi ser hvor viktig det er i dag, som også i alle andre kamper. Vi er avhengig av å ha enten Williamson eller Taylor i midten.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #191 på: 02. Nov. 2013, 23:07 »
Duellstryken er viktig, men han er så ekstremt treig med ball i beina. Sinker alltid oss i oppspillsfasen, og søker alltid lange løsninger.

bbrandseth

• Supersub
    • Vis profil
    • Yngve & his Boogie Legs
« Svar #192 på: 03. Nov. 2013, 13:21 »
Williamson spelte ein god kamp mot Chelsea, utifrå sine begrensningar. Mitt store problem med Williamson er kor utruleg nervøs han er når han får ballen i beina (ofte heilt upressa også). Komplett motsatt av Anita og Tiote f.eks...

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #193 på: 03. Nov. 2013, 14:58 »
Si hva man vil om han, men du vet ihvertfall hva du får. Han er jo veldig bevisst egne mangler og spiller på det safe, noe jeg synes er helt greit. Sjelden han gjør noen direkte tabber også. De gangene han er involvert i baklengs er det fordi han rett og slett ikke er helt god nok. Og det kan man på en måte ikke klandre han for.

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #194 på: 06. Nov. 2013, 15:10 »
Newcastle have had 31 clean sheets since coming back into PL. 21 of them have been when mike williamson has been in defence.
sunt pueri pueri puerilia tractant