20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Mike Williamson  (Lest 43457 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Mike Williamson
« Svar #75 på: 20. April 2011, 17:28 »
Einig. Mi bør satsa på han og Colo som stopparpar.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #76 på: 20. April 2011, 20:27 »
Vil helst ha en god stopper inn og ha Williamson og Taylor som backup. Er enig i at Willy har imponert i år, men han har fortsatt for store mangler til å være fast inventar i et lag som skal kjempe om Europacup neste år. Har klare svakheter i fart og teknikk, for å ikke nevne at han er et vandrende straffespark med holdingene og nedrivingene sine.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #77 på: 20. April 2011, 20:33 »
Vil helst ha en god stopper inn og ha Williamson og Taylor som backup. Er enig i at Willy har imponert i år, men han har fortsatt for store mangler til å være fast inventar i et lag som skal kjempe om Europacup neste år. Har klare svakheter i fart og teknikk, for å ikke nevne at han er et vandrende straffespark med holdingene og nedrivingene sine.

Enig. Føler løpet er ganske close mellom Tayls og Willie, får Tayls bukt med skadeproblemene har jeg kanskje hakket mer trua på ham. Var tross alt god den perioden han fikk spille etter skadecomebacket tidligere i sesongen - før han igjen ble skadd. Var nervøs et par ganger på Willies vegner i går, jeg. Solgte seg ved et par anledninger, og vi skal egentlig være glad at ManU egentlig spilte Williamson god i går - men han er ofte litt på hæla straks han blir utfordret langs bakken.
Uansett bør vi ha 4 gode stoppere, og når Campbell drar i sommer forventer jeg at vi kjøper inn en utfordrer til disse to herrene - gjerne en stopper med betydelig mer fart enn noen av våre nåværende - for det er mangelvare og et faremoment når vi stadig skal stå så høyt som vi ofte gjør.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #78 på: 20. April 2011, 20:50 »
Er uenig der Kristoffer. Sammen med Tiote eliminerte forsvaret to av pls formspisser. Williamson solgte seg en gang, da Rooney kom alene gjennom og avsluttet over. Men i den situasjonen var det Colo som solgte seg først. WIlliamson prøvde å rette opp hans feil. Jeg synes WIlliamson var solid i går, og har vært solid i flere kamper på rad nå.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #79 på: 20. April 2011, 20:52 »
For min del peikar pila no i favør Willo i duellen mellom han og Tayls i kven som skal vere makkeren til Colo. Synest han har gjort det meget godkjent, og så er han sjølvsagt avhengig av at han lærer av dei småfeila som av og til hopar seg opp. Føler også han må ta meir ansvar i dei kampane der Colo ikkje er i toppslag. Føler han ofte sank eit par hakk i kampar der Colo svikta kapitalt (1. omg mot Arsenal på SJP, Bolton på Rebook), men denne korrelasjonen kan sjølvsagt også gå motsett veg.

Alt i alt verkar Colo og Willo til å fungere godt i lag.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #80 på: 20. April 2011, 23:09 »
Enig, Colo - Willo er vårt beste stopperpar etter min mening. Taylor spiller ikke med hodet, kun med fysikken, hele forsvaret blir langt mer shaky og nervøst når Taylor spiller i stedet for Will. Men Taylor duger som backup.

Tommi H

• Benkvarmer
  • **
  • fikk værtfall ta Alan Shearer i honda:D
    • Vis profil
« Svar #81 på: 21. April 2011, 00:18 »
syns vi burde fått inn en ny mittstopper. mike er heller ikke go nåkk

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #82 på: 21. April 2011, 03:05 »
Jeg syns ikke Williamson jevnt over har vært noe bedre enn Taylor dersom man baserer Taylor på den lille raden med matcher Taylor fikk etter førsteskaden sin. Jeg sitter ofte med hjertet i halsen når Williamson går hodeløst inn i dueller eller holder som en galning - og det skjer alt for ofte. Det skjedde også noen ganger mot ManU, og han selger seg fortsatt for ofte. Problemet med Taylor er at han over det siste året har vært så mye skadet at han ikke har fått sjansen til å spille over en lengre periodet. Dog er det en myte at Willamson bidro mer enn Taylor da vi rykka opp - Taylor spilte flere kamper - sammen med Colo - og de var solide sammen. Nå er det vanskelig å si at Williamson bør benkes siden han tross alt igjen har hevet spillet sitt de siste kampene, men jeg ser på ham og Taylor som veldig jevngode når neste sesong skal sparkes i gang - der kan antakeligvis pre-season-formen være avgjørende. Åpenbart er det ihvertfall at vi trenger en kjappere stopper - for per nå er vel Taylor vår kjappeste stopper (?).
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #83 på: 21. April 2011, 09:47 »
Vist jeg ikke husker helt feil, var det i den perioden Taylor - Colo spilte sammen at vi hadde den enormt lange rekken uten tap og hvor vi holdt nullen? Etter at Taylor forsvant hadde vi en litt dårlig periode.
Men det er uansett et kupp. Skjeldent enn for en slik spiller til £1mill.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Simmi

• Gjest
« Svar #84 på: 21. April 2011, 10:17 »
Jeg syns ikke Williamson jevnt over har vært noe bedre enn Taylor dersom man baserer Taylor på den lille raden med matcher Taylor fikk etter førsteskaden sin. Jeg sitter ofte med hjertet i halsen når Williamson går hodeløst inn i dueller eller holder som en galning - og det skjer alt for ofte. Det skjedde også noen ganger mot ManU, og han selger seg fortsatt for ofte. Problemet med Taylor er at han over det siste året har vært så mye skadet at han ikke har fått sjansen til å spille over en lengre periodet. Dog er det en myte at Willamson bidro mer enn Taylor da vi rykka opp - Taylor spilte flere kamper - sammen med Colo - og de var solide sammen. Nå er det vanskelig å si at Williamson bør benkes siden han tross alt igjen har hevet spillet sitt de siste kampene, men jeg ser på ham og Taylor som veldig jevngode når neste sesong skal sparkes i gang - der kan antakeligvis pre-season-formen være avgjørende. Åpenbart er det ihvertfall at vi trenger en kjappere stopper - for per nå er vel Taylor vår kjappeste stopper (?).

Er så enig i alt du sier her.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #85 på: 21. April 2011, 11:34 »
Hva mener dere? skal vi kjøpe en utfordrer til Wolliamson eller en som er bedre? En raskere midtstopper vil ikke automatisk bety at han er bedre. Skal vi ha en raskere stopper som er like god på hodet og god plasseringsevne må vi enten gjøre et røverkjøp, eller bruke mye penger. Dette kan gå på bekostningen av andre plasser som må forsterkes.
Jeg håper selvfølgelig på at vi kunne funnet et stort stoppertalent, men vil ikke bruke massive penger på en ny stopper.
Jeg synes Williamson og Colo utfyller hverandre godt. Colo er ikke verdens treigeste, noe han beviste da han løp opp Hernandez.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #86 på: 21. April 2011, 12:02 »
Alt er jo avhengig av kor mykje pengar Pardew får til transfers i sommar og kven som forsvinn ut porten. Han må jo prioritera spissar.
Eg meinar per dags dato at Colo-Williamson er det beste stopparparet, men det hadde jo ikkje skada å fått inn ein brukbar stoppar som er raskare enn dei mi har. Eg er einig i at mi bør ha 4 stk.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #87 på: 21. April 2011, 12:24 »
Det Simmi og Kristoffer glemmer er at dette er første sesongen i PL for Williamson. Tar vi det i betrakning synes jeg han har klart seg godt. Tayls har tross alt mer pl-erfaring. Det som taler i Taylors disfavør er at han er skadet for ofte. For at et midtstopperpar skal bli gode sammen trenger de tid. Det blir litt vanskelig med pga Taylors skadehistorikk. I tillegg er rollefordelingen mellom Williamson og Colo relativt klar hvilket gjør arbeidet  enklere for begge. Noe også Colo selv har uttrykt. En siste fordel med å bruke Williamson er at hans spinkle fysikk tilsier at han slipper strekkskader, og Colo er betong. Williamson har ikke vært skadet i år, og Colo mistet vel en kamp.

Og Lars Arild: Taylor kom inn på laget igjen pga williamsons suspensasjon den 28 nov. Ble skadet 5. januar. Resultatene var som følger med Tayls på banen: N - Chelsea 1-1, WBA - N 3-1, N - Shitty 1-3, Tham - N 2-0, Wigan - N 0-1. Spilte halvparten av N - WH 5-0. Så den "perioden"  varte hele 1,5 kamp for Taylors del,  og det var mot to bunnlag :) Men til Taylors forsvar så møtte vi ellers vanskelige lag i den tiden han spilte

Konklusjonen min er at Williamson og Colo har spilt såpass bra sammen at klubben bør konsentrere seg om å få inn klare forsterkninger på andre plasser. Vi har Tayls som en god reserve. Dekiningen på mange andre posisjoner er alt for svak og i tillegg må vi ha minst to spisser i det kommende vinduet. Og jeg ser heller ikke Simpson som god nok..
« Siste redigering: 21. April 2011, 12:32 av InspectorC »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #88 på: 21. April 2011, 12:39 »
Jeg mener vi bør ha 4 stoppere - og jeg syns ikke det vil være feil å forsterke førstelaget på stopperplass heller. Campbell kan umulig få noen lengre kontrakt utover denne sesongen, og bør være ferdig. Da syns jeg det vil være fordelaktig å kjøpe en stopper mtp å kjempe om fast plass på førstelaget. Og da sier jeg jo at det vil være fordelaktig med en stopper som holder høyere tempo enn dagens stoppere.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #89 på: 21. April 2011, 14:53 »
Lee Ryder om Williamson:

Sitat
At the beginning of the season a group of tabloid journalists complained after being allocated an interview with Mike Williamson because he wasn't a "big name."

Even at the time, it was harsh on a player who had made the step up from playing in the Championship and taking on some of the best performers in the country with minimum fuss.

I won't beat around the bush, Mike Williamson does not get enough credit for the job he does and deserves more recognition.

Perhaps he is downplayed by some because he has plied his trade in the lower leagues but that should not be an issue given stars like Stuart Pearce, Ian Wright, John Aldridge, Peter Beardsley, David Platt and a host of others all done the same and still reaped the benefits in football.

Against Man United, Williamson didn't look out of place against some of the best players in the world with Nani, Valenica, Hernandez, Owen, Giggs and Rooney all making scuttling runs in and around the penalty area.

And let's not forget defenders at Chelsea, Arsenal and Liverpool have all failed to keep clean sheets against Man U this season.

Perhaps, Williamson's biggest asset is his down to earth outlook on life and appreciation at what he has around him at the club's training ground.

Failing to attract such players was a problem for Newcastle for years and instead paying over the odds for big contracts and so called bigger names only left the club in debt.

True enough, Newcastle are not playing in the Champions League nor even the Europa League with the current group of players.

But a blend of grafters like Williamson and three or four quality players - with a proven goalscorer a must - to go with Hatem Ben Arfa, Joey Barton, Jose Enrique, Kevin Nolan, Cheick Tiote and perhaps a fully fit Stephen Ireland next season, you just don't know what can be achieved next season.

And Williamson would be a worthy part of those plans.