20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Danny Simpson  (Lest 93242 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Danny Simpson
« Svar #285 på: 14. Des. 2011, 23:07 »
Jeg må le. Ser du virkelig ikke forskjellen på Simpson og Obertan teknisk sett? Eller er du virkelig så inkompetent fotballmessig?

Nei, jeg er vel cirka på nivå med de andre her inne, med andre ord mange, mange, MANGE hakk under deg. For jeg ser virkelig ikke at Obertan er noe bedre enn Simpson på noe særlig annet enn farten.

I dette tilfellet stoler jeg fullt og helt på Pards. De ser ham dag ut og dag inn på trening, og vet hvor god han er. Hvis de mente han var uerstattelig, tror jeg nok et godt kontraktsforlag hadde kommet på bordet. Dessverre er han middelmådig. Og fotballen i dag er dessverre slik at man ikke har råd til å være sentimentale. Agenter gjør det de kan for å presse lønninger opp. Da må klubben være en kald fisk og se hva de får opp mot hva spiller og agent krever. Er det ikke samsvar må han mao selges. Bare fordi du liker ham ekstra godt, og tilskriver han fotballmessige kvaliteter han ikke besitter, vil ikke det si det samme som at klubben er like sentimental og inkompetent. Og takk og pris for det.

Er det derfor de har tilbudt han en ny kontrakt?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #286 på: 14. Des. 2011, 23:47 »
Obertan har mye større fart og et helt annet fintereportoar, men grunnteknikken er stort sett den samme. Ballbehandlingen til Obertan har ikke vært mye å skryte av i år. Det har forsåvidt ikke Simpsons heller, og den ene er ikke mye bedre enn den andre på dette. Simpson er bedre til å forsvare seg enn Obertan, Obertan har større fart, og slår bittelitt bedre innlegg, men forskjellen er ikke veldig stor.

Men nå spiller de i to forskjellige posisjoner, og sånn bør det også være. Om man mener Obertan har lite å bidra med offensivt, så har Simpson tross alt ENDA MINDRE å bidra med offensivt.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #287 på: 15. Des. 2011, 08:48 »
Eivind: Jeg sa en GOD kontrakt ;)

Men det blir litt spennende å se fremover nå. Vi må huske på at Obertan hadde kanskje sin beste kamp mot stoke. Så ble han skadet, og da han kom tilbake ble det mot ManU og Chelsea. Ingen enkel mostand. Mot Norwich hadde vi så mange skader at vi ikke fikk i gang noe som helst av angrepsspill. Nå derimot vil vi få litt enklere motstand, Obertan vil få mere rom, samt at vi har nøkkelspillere på vei tilbake. Forhåpentligvis vil dette gjøre Obertans arbeidsvilkår bedre.

Bresken

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #288 på: 15. Des. 2011, 09:26 »
Enig i at det er veldig vanskelig å dømme spillerne i de siste 3-4 kampene, men vi må også kunne forvente at spillerne kan hevde seg på tross av vanskelig motstand, mye skader osv. Selv om man spiller mot et antatt bedre lag, så er ikke det noe frikort for å spille dårlig fotball. Jeg mener at spillerne individuelt kan spille en god kamp, på tross av at man ryker på et stortap. Sier seg selv at det er vanskeligere å skinne om man sliter med å få igang spillet sitt, men når man først er involvert kan man allikevel gjøre gode valg.

Dionysos

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #289 på: 15. Des. 2011, 09:37 »
Her var jeg ikke enig i mye du, Thomas.

Vi må huske på at Obertan hadde kanskje sin beste kamp mot stoke. Så ble han skadet, og da han kom tilbake ble det mot ManU og Chelsea. Ingen enkel mostand.

Dette er da ingen unnskyldning for å spille ræv, men så gjorde han faktisk en grei kamp mot Man U da.

Mot Norwich hadde vi så mange skader at vi ikke fikk i gang noe som helst av angrepsspill.

Mot Norwich var det jo ikke angrepsspillerne som var problemet, vi fikk jo til plenty av det og hadde gode nok spillere tilgjengelig også. Hadde vi hatt minimum en stopper som faktisk var i stand til å markere og stoppe baller i luften hadde vi vunnet 2-1/2-0 eller kanskje mer.

Obertan vil få mere rom, samt at vi har nøkkelspillere på vei tilbake. Forhåpentligvis vil dette gjøre Obertans arbeidsvilkår bedre.

Hvorfor vil Obertan nå få mere rom enn det han allerede har fått og misbrukt? Det hans skyld at han trenger seg inn i hjørner og blindveier han ikke kommer seg ut av...

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #290 på: 15. Des. 2011, 11:52 »
Nå har det seg slik at gode lag gjør andre lag dårlige. Obertans prestasjoner kan kanskje til en viss grad forklares med skader og vanskelig motstand. Jeg forventer ikke at Obertan skal brilliere mot Chelsea. Han for urutinert til det. Men det positive er at han var god mot Stoke. Det er lovende. Hvis talentene klarer å stå frem i slike kamper, kan det være et tegn på at de kan utvikle seg videre, hvis de får spilletid.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #291 på: 15. Des. 2011, 12:04 »
Nå har det seg slik at gode lag gjør andre lag dårlige. Obertans prestasjoner kan kanskje til en viss grad forklares med skader og vanskelig motstand. Jeg forventer ikke at Obertan skal brilliere mot Chelsea. Han for urutinert til det. Men det positive er at han var god mot Stoke. Det er lovende. Hvis talentene klarer å stå frem i slike kamper, kan det være et tegn på at de kan utvikle seg videre, hvis de får spilletid.

Det er ikke motstanden som er årsaken til at Obertan er dårlig, han har mange ganger hatt god plass og tid. Problemet er at han fatter dårlige avgjørelser, gang på gang på gang. Det har ingenting med laget på andre siden å gjøre.
If it has tits or wheels, count on problems!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #292 på: 15. Des. 2011, 20:40 »
 :gp:

Det er ikke motstanden som er årsaken til at Obertan er dårlig, han har mange ganger hatt god plass og tid. Problemet er at han fatter dårlige avgjørelser, gang på gang på gang. Det har ingenting med laget på andre siden å gjøre.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #293 på: 16. Des. 2011, 08:31 »

Det er sant at han gjør dårlige valg. Disse valgene kommer derimot enda hyppigere mot gode motstandere fordi de er bedre i presset mv. Mao er det en blanding...

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #294 på: 16. Des. 2011, 11:32 »
Det er jo uansett det som kjennetegner gode spillere. Det at de er gode mot de dårlige lagene og faller gjennom når de møter de bedre lagene, så her er jeg selvfølgelig enig med Thomas.

Du merket også at Raylor var sjeldnere med oppover som høyreback enn som venstreback ja? Jeg spør derfor igjen. Kan det ha noe å gjøre med hvem som spiller kant på de forskjellige sidene?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #295 på: 16. Des. 2011, 12:00 »
Det som kjennetegner gode spillere er at de er gode mot svakere motstand med faller gjennom mot god motstand?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #296 på: 16. Des. 2011, 12:33 »
Nei, ikke i min verden, men så synes jeg ikke Obertan er noen spesielt god spiller heller. Simpson på den andre siden synes jeg har holdt bra kvalitet mot de beste lagene. Han har stort sett blokkert sida si uansett hvem vi har spilt mot.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #297 på: 16. Des. 2011, 12:52 »
Det er jo uansett det som kjennetegner gode spillere. Det at de er gode mot de dårlige lagene og faller gjennom når de møter de bedre lagene, så her er jeg selvfølgelig enig med Thomas.

Sliter litt med å følge resonneringen din her Geir. Kan du utdype litt?
Et godt lag gjør selvfølgelig spillere enda dårligere enn dårlige lag i form av å sette press på dem og tvinge dem til å fatte valg (for) raskt.. Med null press kan de fleste se ut som Messi. Poenget mitt er at Obertan er ikke spesiellt god mot dårlige lag heller. Du kan gi han så mye tid du bare vil, han vil fremdeles gjøre mindre heldige valg mesteparten av tiden..
If it has tits or wheels, count on problems!

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #298 på: 16. Des. 2011, 12:56 »
Det er bare kødd. Om Obertan hadde vært så fryktelig god hadde han ikke falt så kraftig i kvalitet mot de gode lagene. Det er mulig han har potensiale, men jeg er særdeles skeptisk egentlig. Det er veldig lett for en spillertype med såpass med fart å se veldig god ut mot dårlige lag, men mot gode lag vil han ikke få brukt farta si i like stor grad og er rett og slett nødt til å tenke mye raskere enn det han gjør i dag.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #299 på: 16. Des. 2011, 13:11 »
Med nå ja. Enig der. Det er som sagt en veldig lang vei å gå for Obertan foreløpig - og jeg forbeholder meg samme retten til å være skeptisk. For meg er han ikke noe bedre enn Routledge.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida