20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle i media  (Lest 224350 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle i media
« Svar #675 på: 15. Okt. 2014, 14:25 »
Virker som det er ein global overbevisning om at det blir nedrykk med Pardew men om ein sparker han så beholdes plassen. Er jo ein litt merkelig overbevisning ettersom han neppe vil bli ersatta med ein kvalitetsmanager.

Har vel litt med at Pardew har gjort en så forferdelig jobb at han fortjener å bli sparket. Flaut å være supporter av en klubb som tviholder på en kødd som han.
Slår vi ikke Leicester så er det enda en negativ rekord som blir slått under Pardew, åtte kamper uten seier på en pl seriestart. Vet ikke hvor mange rekorder Pardew har slått, men det begynner å bli mange.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #676 på: 15. Okt. 2014, 14:28 »
Dessuten finner jeg det vanskelig å fatte hvorfor en skal forsvare en mann med de resultatene Pardew har hatt siste året. Eller - kan si de siste par årene. Komplementer elendige resultater med total mangel på spillmessig identitet, hawaii-oppførsel på sidelinja og sikkert enda fler faktorer - så har jeg enorme vansker med å fatte hvordan en kan forsvare å beholde Pardew som manager. Vi er jo blant hele det engelske ligasystemets verste lag både offensivt og defensivt i 2014 Dersom vi skulle basert en sesong på kalenderåret 2014 rykker vi vel med klar margin ned. Jeg tror ikke det er tilfeldig at Pardew sliter veldig etter hvetebrødsdagene i klubbene han trener.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #677 på: 15. Okt. 2014, 14:43 »
Dessuten finner jeg det vanskelig å fatte hvorfor en skal forsvare en mann med de resultatene Pardew har hatt siste året. Eller - kan si de siste par årene. Komplementer elendige resultater med total mangel på spillmessig identitet, hawaii-oppførsel på sidelinja og sikkert enda fler faktorer - så har jeg enorme vansker med å fatte hvordan en kan forsvare å beholde Pardew som manager. Vi er jo blant hele det engelske ligasystemets verste lag både offensivt og defensivt i 2014
Jeg fatter det heller ikke. Jeg har vel nesten ikke sett nufc dårligere enn det siste halvåret i min tid som supporter. Likevel babler man om hvem som skal komme inn å gjøre en bedre jobb. Seriøst slå opp fakta, det kan jo ikke bli værre (selvfølgelig kan det bli værre om man tenker klubben falle nedover i divisjonene, men om man vil være en klubb i den øverste ligaen så er det skandale). Tok jo en evighet før engelske journalister fikk øynene opp for hvor dårlig statestikken faktisk var. Samme oppgulpet runde etter runde, Ashley er vanskelig å jobbe under, Cabaye solgt osv. Greit det, men fotball handler uansett om resultater. Resultatene under Pardew de siste månedene har vert skandale, se på statestikken den er hårreisende dårlig.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #678 på: 12. Nov. 2014, 14:27 »
http://www.telegraph.co.uk/sport/football/teams/newcastle-united/11221168/Newcastle-United-fans-were-right-to-call-for-Alan-Pardew-to-be-sacked-and-to-argue-otherwise-is-insulting.html

Skulle vert sendt rundt til samtlige journalister og "eksperter" som ikke aner hva de snakker om når det gjelder nufc. "Kan ikke konkurrere med City og Manu, "kan ikke forvente titler og pokaler", er setninger jeg har lest. Er ikke det det handler om i det hele tatt!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #679 på: 12. Nov. 2014, 14:40 »
Hadde selv tenkt til å dele denne, og han har helt rett. Var ingenting urimelig over misnøyen blant fansen verken ovenfor Pardews ledelse av laget frem til denne seiersrekken, eller Ashleys manglende ambisjoner for en av de største klubbene i landet. Knallgod artikkel!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #680 på: 12. Nov. 2014, 14:48 »
Fantastisk god artikkel. Alle betraktningene er spot on.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #681 på: 12. Nov. 2014, 15:13 »
Det siste er at fansen er fickle, Bellamy som tror nufc fansen forventer å være like store som Manu, denne eksperten som mener fansen skal skjemmes fordi resultatene har snudd. Jeg vet ikke hva det er, men det virker som alle tv/avis fjes prøver å komme med stikk til nufc så fort de har mulighet til det. Som det står i telegraph artikkelen, nufc er blant de sju største når det gjelder omsetning, litt forventninger bør man forvente da. Ikke minst hva ledelsen har sagt gjennom årene så er det vel forståelig at fansen ikke går stille.
Liverpool murrer for tiden selv om Rodgers tok de til nesten gull sist sesong. Er ikke noe fickle klage der. Selv en klubb som Tottenham som ikke har vunnet stort mer enn nufc får lov å klage alt de vil uten å bli kritisert. Og skal vi enda lavere på rangstigen så klagde West Ham fansen på fotballen de ble servert, uten at noen reagerte på det. Hva om disse klubbene opplevde alt nufc fansen har opplevd siden nyttår. Det hadde blitt ramaskrik, side opp og ned med krise, journalister som krevde ditt og datt etc. Men nufc fansen skal ti stille?

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #682 på: 12. Nov. 2014, 17:53 »
God artikkel. Jeg mener absolutt supporterne har lov til å klage. De siste sesongene har jeg dog støttet Pardew fordi jeg mener at det er få andre managere som ville klart det bedre med tilsvarende begrensende midler. I tillegg har de beste spillerne våre alltid blitt solgt, og således har det vært vanskelig for Pardew å få jevne og gode resultater. Jeg synes av og til at de engelske nufcsupporterne har vært kortsiktige i sin tankegang, de har vært anti-pardew i flere sesonger, uten at de har tatt særlig hensyn til Pardews betingelser som manager.  ADeres kritikk denne sesongen har på den andre side vært berettiget. Jeg også ønsket Pardew ut, blant annet pga. at han nå har hatt et bedre lag på lenge, feige laguttak, dårlig fotball og hans svake håndtering av Mbiwa og HBA.

Nå spiller vi derimot bedre fotball igjen, og vi har et spennende lag med mange unge spillere. Pardew har begynt å gjøre de riktige laguttakene der de unge spillerne har levert, og resultatene har kommet deretter. Og det fortjener han skryt for. For øvrig har NUFC har det yngste laget i PL. Det kan tenkes at vi nå blir belønnet for akademisatsningen vår.  For en knapp måned tilbake var jeg klokkeklar på at jeg ville ha ny manager. Nå er jeg usikker.  Dårlige managerbytter er katastrofalt for en klubb. Det ser ut som at Tham har klart å rote vekk et soleklart forsprang på oss med sine hyppige bytter og det kan virke som at Rodgers fomler i blinde uten Suarez. Hvis Pardew fortsetter å levere frem til jul tenker jeg det er mer riktig å bruke de 100millionene det vil koste å kjøpe Parew fri og skaffe en ny manager til å kjøpe en bedre midtstopper og en spiss til.
« Siste redigering: 12. Nov. 2014, 17:56 av Thomas »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #683 på: 12. Nov. 2014, 22:48 »
For å bygge litt videre her:

http://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/football-news/how-newcastle-united-been-transformed-8092109

Ganske fin liten artikkel med 5 punkter angående hvordan ting har snudd.
Spesielt det første punktet treffer veldig bra angående Pardew:

Sitat
At the end of last season, a former Premier League coach ? on condition of anonymity ? passed a judgement to this correspondent on why Newcastle had become so beatable. ?They?ve become predictable,? the sage said. ?And it looks to me as if their sole focus is on trying not to get beaten.?

It was an interesting observation. Under Alan Pardew, it has always been difficult to pinpoint exactly what Newcastle?s underlying style and system has become. He spoke on his appointment of a commitment to attacking football and playing in an entertaining way but even in the good times, no one would say that the manager?s black and white legacy is to create The Entertainers Mark 2.

Newcastle?s style is interchangeable and Pardew?s strength is that when his team generates momentum, he knows exactly how to utilise it. Good, in-form players are given their head and told to lead from the front and he benefits from their loyalty because he has steadfastly refused to criticise them during the bad times.

Hans mangel på klar fotballfilosofi er åpenbar, og er jo mye av grunnen til at mange av oss lenge har vært negativ. Og at det han sier ikke samsvarer med hvordan vi har spilt. Større fokus på å hindre å tape, kontra det å gå ut for å angripe. Uansett motstander.
Samtidig har Pardew en veldig god evne til å utnytte det når vi først havner i døtten. Ekstremt god til å utnytte at laget og spillere er i god form. Vanskelighetene kommer når vi møter motstand. Da sliter han med å finne løsninger-  og ender ofte opp med å bli ekstremt defensiv og feig i tilnærmingen.

Det vi egentlig har sett under Pardew er at vi er et ekstremt humørlag. Har hatt noen helt fantastiske perioder hvor vi fremstår som uslåelige. Og så har vi motsetningen når ingenting fungerer. Da fremstår vi totalt uten struktur bakover, og helt hjelpesløse fremover. Gode spillere ser da helt forjævlige ut. Pardews utfordring er enda å stabilisere laget på et høyt nivå. Det sleit han med selv da vi endte på 5. plass.
Selvfølgelig skal han unnskyldes for at vi har vært nødt til å selge unna stjernespillere. Men helt håpløst er det ikke når vi snakker ressurser heller. Vi er vel på øvre halvdel hva lønnskostnader angår.

Så er forøvrig punktet angående at han er tykkhudet veldig tellende. Han har stått oppreist gjennom noen jævlige tider. Og det skal han ha respekt for uansett.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #684 på: 13. Nov. 2014, 01:22 »
http://www.physioroom.com/news/english_premier_league/epl_injury_table.php

Litt usikker på om dette er rett plass for denne, men slenger den ut her likevel. Leder skadetabellen. Noko må jo gjerast fullstendig feil i denne klubben når det kommer til trening? Det skulle berre mangle nå at Raylor slår opp ein skade og er ute resten av sesongen...
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #685 på: 13. Nov. 2014, 16:38 »
I fjor ble Cabaye solgt midt i sesongen. Før salget slo vi flere topplag. NUFC med og uten Cabaye har vært to forskjellige lag, og uten hans kreativitet har jeg forståelse for at vi spilte dårlig i fjor.  Jeg tenker at noe av den ræva fotballen vi har spilt er en kombinasjon av mangel på gode spillere sentralt og pardews egen feighet.

siddis

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #686 på: 02. Des. 2014, 19:02 »
http://www.vg.no/sport/fotball/tippetips/vgs-oddstips-alan-pardews-hodepine/a/23348012/

Siden jeg selv smått ironisk meldte at norske medier kom til å kaste seg over skadesituasjonen vår.
Vel er det oddstipset, men jaja :o
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #687 på: 02. Des. 2014, 19:05 »
Fortjener jo å få mye mer oppmerksomhet. Kan umulig være noen klubb i verden som gjør det dårligere enn oss når det kommer til skader.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #688 på: 28. Des. 2014, 21:11 »

Crossbar challenge

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #689 på: 29. Des. 2014, 09:23 »

Crossbar challenge
Det er det eneste jeg har sett av Facundo Ferreyra i Newcastle.