20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: PC-Tråden!  (Lest 35389 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: PC-Tråden!
« Svar #120 på: 28. Aug. 2012, 16:02 »
Takk! Det var i grunn det eg og tenkte, men fekk litt kalde føtter her som eg stod med pakken!  :ler:
Men når eg tenkjer meg om, så fungerar jo Fruity Loops bra på maskina, så då er det berre å peise på!

Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #121 på: 06. Sep. 2012, 04:41 »
Har kjøpt XPERIA mobil.....når jeg kobler den til macen min så sier den at det ikke går å overføre sanger og sånn der..er det ikke mulig?

Hater Mac og Sony Ericsson hverandre så mye at de ikke klarer å synce det der? :/

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #122 på: 19. Okt. 2012, 17:34 »
Jeg har en stasjonær og en bærbar pc, som jeg gjerne skulle "slått sammen". Med HDMI.

Jeg er ekstremt noob på dette, så er det noen som kan hjelpe meg med hvordan jeg gjør det? Altså slik at det blir èn skjerm. ::p
Same old Shearer, always scoring!

Van_Goor

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #123 på: 23. Okt. 2012, 22:58 »
Noen her inne som har Altibox? Jeg fikk fiber inn i leiligheten idag, men trådløst får ikke 1/10 av hastigheten jeg skal ha. Lurer derfor på om noen vet om hjemmesentralen virkelig er så dårlig at jeg må skaffe meg en ekstra router for å kunne bruke pc trådløst? Sitter i samme rom som sentralen så problemet er definitivt ikke avstanden. Kan legge til at det er 25/25 linja jeg har.

Hakiki

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #124 på: 24. Okt. 2012, 13:11 »
Hjemmesentralen min suger også på det trådløse nettverket slik den står nå.  Dersom den står "fritt" i rommet funker den i beste fall greit, men i en liten leilighet er det for meg uaktuelt så hos meg står den plassert trygt og godt under sofaen bak noen esker der den ikke klarer gjøre nytte for seg.  Har kjøpt en egen linksys trådløs router som står rett ved siden av og fungerer utmerket.  For min del er det uansett ikke et problem da jeg bruker denne linksys-routeren til kablet nettverk i tillegg til det trådløse.  Stoler mer på kabel til parkert maskinvare som stasjonær PC og mediaboks, mens trødløs brukes bare til bærbar maskin, mobil, etc.
Genius by birth. Slacker by choice.

andyman

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #125 på: 24. Okt. 2012, 13:25 »
Opplever også at hjemmesentralen leverer betraktelig lavere hastighet enn den bør på det trådløse nettet. Og ikke nok med det, men ser jeg en video på YouTube i HD, så kutter nettet i et aldri så lite sekund, som er nok til at Skype osv. faller ut. Irriterende.

Van_Goor

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #126 på: 24. Okt. 2012, 18:25 »
Etter et par runder med kundeservice har det blitt litt bedre, men det største irritasjonsmomentet når er at hastigheten varierer noe enormt. Da han fyren ba meg teste hastigheten målte jeg 24 mbps som er greit nok, men 10 min etterpå var hastigheten nede i 4 mbps via kabel. Har skjønt det slik at sentralen ikke takler store hastigheter, men 25 er jo strengt tatt ikke i overkant av hva den skal greie. Så langt er jeg meget skuffet over Altibox.

steppe

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #127 på: 21. Mars 2013, 21:44 »
Hei.

Noen som kan hjelpe en som er blank på excel?( Det matte wordprogrammet)

Skal jobbe på et arrangement i helgen der det blir bruk for excel. Det er et scooterrace der de kjører på tid. Alle tider skal fylles inn i excel og regnes ut der etter. Jeg vet hvordan man regner ut, men så skal jeg flytte den som har best tid øverst og den som har dårligst tid nederst. Det er der det stopper for meg. Jeg får rett og slett ikke flyttet på navn og tidene

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #128 på: 21. Mars 2013, 22:47 »
Hei.

Noen som kan hjelpe en som er blank på excel?( Det matte wordprogrammet)

Skal jobbe på et arrangement i helgen der det blir bruk for excel. Det er et scooterrace der de kjører på tid. Alle tider skal fylles inn i excel og regnes ut der etter. Jeg vet hvordan man regner ut, men så skal jeg flytte den som har best tid øverst og den som har dårligst tid nederst. Det er der det stopper for meg. Jeg får rett og slett ikke flyttet på navn og tidene

Mange år siden sist jeg brukte excel, men er ikke det bare å velg kolonne, og gå til "redigering" --> "sorter og filter" og så velge "sorter minst til størst"?
sunt pueri pueri puerilia tractant

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #129 på: 21. Mars 2013, 22:57 »
Marker feltene --> Høyreklikk -->"Sort" --> "Ascending"/"Descending" alt ettersom om du ønsker det i økende eller synkende rekkefølge.

Husk på å lagre før du gjør endringer.  ;)

EDIT: La til "Høyreklikk" som et steg.
« Siste redigering: 21. Mars 2013, 23:03 av plebUTG »

steppe

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #130 på: 21. Mars 2013, 23:18 »
Men hvorfor blir det når man noen gang skriver 00.09:89, så plutselig forandres dette til 0,006789 f.eks?

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #131 på: 21. Mars 2013, 23:25 »
Men hvorfor blir det når man noen gang skriver 00.09:89, så plutselig forandres dette til 0,006789 f.eks?

Fordi det ikke er noen grunn til at Excel skal forstå "00.09:89" som en akseptabel verdi. Om du skal benytte deg av et slikt system du beskriver, så er jeg redd du er nødt til å omformulere tidene. Med mindre du er en ekspert i Excel-programmering... 

steppe

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #132 på: 21. Mars 2013, 23:29 »

Fordi det ikke er noen grunn til at Excel skal forstå "00.09:89" som en akseptabel verdi. Om du skal benytte deg av et slikt system du beskriver, så er jeg redd du er nødt til å omformulere tidene. Med mindre du er en ekspert i Excel-programmering...

Hvordan skal jeg da skrive tidene?

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #133 på: 21. Mars 2013, 23:35 »
Du må skrive dem som vanlige tall. Enten gange dem opp i antall sekunder eller få dem ned i minutter.

En som brukte 1 minutt og 15 sekunder skrives for eksempel som "75". Jeg vet at det ikke er naturlig i forhold til hvordan du ønsker å lese tidene på et slikt stevne, men det er den beste måten jeg kan komme på akkurat nå. Og jeg har jobbet mye med Excel opp gjennom de seneste årene.  ;)

steppe

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #134 på: 21. Mars 2013, 23:51 »
takk for hjelpen. Da har jeg blitt ti kilo lettere