20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: PC-Tråden!  (Lest 35402 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: PC-Tråden!
« Svar #60 på: 23. Jan. 2010, 09:49 »
Jeg forstår forsåvidt den. Du må nok ut med nesten dobbelt så mye for å få en like god mac. Likevel føler jeg at det er verdt det, fordi mac er så uendelig mye mer enn bare en laptop. Jeg har ikke vært mac-bruker særlig lenge, men vet likevel allerede at jeg aldri vil bytte tilbake til windows. Mac er ikke noe bruk og kast-maskin. Mac koster såpass mye fordi det er såpass mye bedre.

Det kommer vel veldig ann på hva man skal bruke pcen til?

Jeg har kun brukt mac til å redigere filmer, biler og diverse.
Er ingen stor fan av mac, og det eneste jeg faktisk likte bedre ved en mac enn en vanlig pc var nettopp å redigere filmer og bilder.

Og at en en vanlig laptop ikke holder lenger enn et år eller to, vel...de fleste holder lenger enn det.
Til info kan jeg jo fortelle om en kompis som bruker mac i jobb som har måtte sende den inn 2 ganger på et halvt år pga. problemmer med den.  :P

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #61 på: 23. Jan. 2010, 22:46 »
Har lest at det har vært endel feil med de nyere macbookene, jeg.
Uansett, tøv at en vanlig laptop ikke varer mer enn 2 år. Er du vettug i bruken, og ikke har et møkkamerke kan du ha de lenge. Grunnen til at min gikk til helvette er nok fysisk skade, grunnet at den ble hevet i lufta og smalt i et hardt gulv på et nach for en tid tilbake siden.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #62 på: 24. Jan. 2010, 19:19 »
Jeg hadde noen bittesmå, ubetydelige problemer med macbooken min kort tid etter at jeg fikk den, men et par turer inn på service, uten en krone i utgift, og vips så går den bedre enn ei klokke.

Jeg bruker ikke macen til noe spesielt, jeg redigerer ingen filmer og lite bilder. iTunes funker på pc også. Synes likevel mac er mye enklere. Enklere menyer, snartaster for absolutt alt, har ikke lært meg halvparten ennå. Og designmessig er det jo en helt annen verden. Både utenpå og inni.

Å si at en vanlig laptop bare varer i ett til to år er naturligvis å overdrive. Jeg kjøpte macen for litt under et år siden, og hadde før der en Toshiba bærbar pc som jeg kjøpte i 2004. Den har med andre ord vart i fem år, omtrent. Men gudene vet hvor mange ganger den var inne på service. Gudene vet hvor mange ganger jeg måtte skifte batteri. Jeg måtte få ny strømadapter to ganger. Jeg holdt liv i pc'en min kanskje to år lenger enn den egentlig holdt. Men gudene vet hvor irritert jeg var. Tastaturet gikk i stykker en del ganger også. Og pc'en min ble egenltig behandlet ganske pent. I hvert fall frem til det siste året. Da sendte jeg den i bakken et par ganger. I ren frustrasjon. Jeg betalte 13 000 for seks år siden. For en macbook betalte jeg 10. Jeg tror jeg vil få veldig mye mer glede for de 10 000 enn for de 13 000.

Jeg vil mye heller ha maskina inn til service hos Eplehuset eller Apple, enn til hva disse dataverkstedene nå heter.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

amt

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #63 på: 17. Mai 2010, 00:52 »
Hei. Lurer på om noen kan svare. Jeg har hatt min bærbare snart ett år og har aldri brukt batteriet. Batteriet står ikke i, og den har kun gått på strømforsyning. Noen som vet om batteriet kan bli ødelagt av å aldri vært brukt? Batteriet står i esken i vanlig romtemperatur. Jeg tenkte at så lenge den aldri har vært i bruk så er det ikke så farlig.
Andreas Martins

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #64 på: 17. Mai 2010, 01:01 »
Det skal ikke være mulig såvidt meg bekjent?
Har selv batteriet ute straks det er ferdiglada og jeg ikke har bruk for det! Det praktiserte jeg med min gamle maskin også, og da holdt det 9-cellers batteriet mitt i 5 timer hele veien. Frem til jeg fikk en kontaktfeil i strømledninga og ble tvunget til å ha i batteriet konstant, hvilket medførte at det etterhvert fikk kortere batteritid. Så jeg tror nesten du gjør lurt i det..
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

amt

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #65 på: 17. Mai 2010, 11:13 »
Men bør jeg lade batteriet nå og da for å holde liv i det? eller holder det seg best ved at jeg fortsetter å ikke bruke det? For jeg har hørt at hvis jeg først har tatt det i bruk en  gang, så må jeg fortsette å lade det. Hvis ikke går det istykker. Men har og hørt at det går i stykker før eller senere uansett pga aldring.
Andreas Martins

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #66 på: 15. Juni 2010, 18:23 »
Har problemer med den ene PC-en. Får ikke startet Ad-Aware 2008 og får heller ikke slettet det. Noen som kan hjelpe?

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #67 på: 01. Sep. 2010, 23:20 »
Hei!

I det siste har jeg slitt med oppstarten av min bærbare PC med Windows 7. Jeg får et glimt av en blue-screen før den restarter seg selv, og jeg må ta en startup recovery for å komme meg inn igjen. Har opplevd det to ganger, første gangen tok recoveryen ganske kjapt, men i dag tok det opptil 1 time.

Noen som vet hva dette kan være? Blir like nervøs hver gang at den ikke skal starte opp...
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Simmio

• Gjest
« Svar #68 på: 11. Okt. 2010, 16:27 »
Folkens!

Jeg skal kjøpe ny bærbar PC til rundt 6000 kr. Det er viktig at jeg kan game Starcraft 2 og FM. Er Samsung r580 bra nok da ? :P Den har i3 prosessor og en ganske bra grafikkløsning.

Setter pris på hvert eneste svar!!

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #69 på: 04. Feb. 2011, 23:01 »
Pc-hjelp søkes!

Sliter med å finne en ekstern harddisk på pc'n. Det vil si, den kommer opp inne på min datamaskin, men jeg får ikke kontakt med den. Får kontakt med den, og brukt filene på PS3. Men ikke på pc'n. Da står det bare "Lokal disk (L:)", og kommer hverken inn på egenskaper, eller på selve harddisken. Når jeg klikker på den, eller høyreklikker, låser "Min datamaskin" seg.. noen som har noen tips?
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #70 på: 05. Feb. 2011, 00:09 »
Hadde et tilsvarende problem med ipoden min, der jeg til slutt fikk den til å funke ved å gå inn på egenskaper og trykke reparer eller noe, men det kan jo bli vanskelig om min datamaskin låser seg ved høyreklikk.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #71 på: 05. Feb. 2011, 00:49 »
Jaa. Fant et program som heter "Recover my files", men finner ikke serienummeret på versjon 4.6.8 (993) :(
Virker som et genialt program, men betaler ikke $70 for det :P
Er heller ikke min harddisk, men skulle låne den for å dra over filene.... Var klar over komplikasjonene, men ville prøve..
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #72 på: 21. Feb. 2011, 19:25 »
Hallais folkens!

Jeg kjøpte meg en ny bærbar pc nå i jul og den har funket fint frem til nå.
Fikk et problem her om dagen om at den ikke ville skru seg på. Jeg tok ut og inn batteriet og da funket den. Men så fikk jeg en feilmelding nede i høyre hjørne om at "ingen batteri ble funnet".

Nå idag ville ikke pc'n slå seg på, selv ikke etter jeg tok ut og inn batteriet. Nå tok jeg ut batteriet av pc'n og sitter med laderen i. Da funker den.
Noen som har noen triks i ludo? Er dette noe jeg kan fikse eller må jeg kjøpe et nytt batteri?
kan jeg sende inn batteriet på reperasjon eller få et nytt gratis i og med aat jeg kun har hatt det i 1.5 mnd?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #73 på: 21. Feb. 2011, 19:39 »
Veldig spesielt, aldri hørt noe lignende. Men det er helt klart noe som skal gå på garantien - for enten er vel batteriet ødelagt, eller så er det noen form for kontaktfeil der - tenker jeg ihvertfall.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #74 på: 28. Juni 2011, 09:31 »
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!