20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: PC-Tråden!  (Lest 35388 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

FM Ruler

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Sv: PC-Tråden!
« Svar #75 på: 28. Juni 2011, 11:22 »
Noen som har peiling som kan fortelle om dette er et bra kjøp? 41% rabatt (kampanjepris) fra 28.-30. juni.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=628706

Simmi

• Gjest
« Svar #76 på: 28. Juni 2011, 12:13 »
Det spørs på hva du skal bruke den til. God prosessor, men dårlig grafikk. Probook-serien er jo kontor pcer for det meste, og hvis det bare er kontorarbeid, nettsurfing og FM ;) du skal bruke den til, så er det et godt kjøp. Skal den brukes til spilling som feks COD, er den ikke bra nok. ATI Mobility HD Radeon 4250 er ikke godt nok til spill, rett og slett.

Håper dette var til hjelp. :)

Jon87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #77 på: 28. Juni 2011, 12:31 »
Noen som har peiling som kan fortelle om dette er et bra kjøp? 41% rabatt (kampanjepris) fra 28.-30. juni.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=628706

Har den selv, både som jobb og privat PC faktisk. Jobber forøvrig i HP, og prisen ser god ut.

Bruker du PCen nesten utelukkende for underholdning, spill, film, musikk osv. ville jeg nok vurdert en annen, blant annet er det ikke HD-utgang, som irriterer meg en del. Men en meget god kontor PC er det absolutt, om det i stor grad er dette den er tiltenkt som.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #78 på: 28. Juni 2011, 12:40 »
Eg trenger ein pc som eg kan redigere film, bilete o.s.v med. Speling er ikkje så viktig.

Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #79 på: 28. Juni 2011, 13:19 »
Eg trenger ein pc som eg kan redigere film, bilete o.s.v med. Speling er ikkje så viktig.

Kva med ein iMac istaden :o

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #80 på: 28. Juni 2011, 13:45 »

Mac er nok perfekt for ditt bruk da. Kommer litt ann på hvor heavy filmredredigering du skal gjøre, men jeg ville gått for enten MacBook Pro eller en iMac. Om du kun skal drive med enkel filmredigering, altså kun i iMovie OSV og ikke Final Cut Pro så holder det med MacBook.

Ipt

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #81 på: 28. Juni 2011, 16:18 »
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=609953#extra

Greit kjøp?

Mac er nok ikke så dumt for ditt bruk, men hvis du skal holde deg til PC, så gå heller for denne Asusen.
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=629046.

Her er en anmeldelse http://www.klikk.no/teknologi/data/article673207.ece.

Her ser du en test av prosessoren som viser at den er bedre enn den på din versjon http://starredreviews.com/intel-core-i3-2310m-vs-core-i3-380m/7007/

Asus er uansett et lett valg, hvis du skal ha PC, men de har noen modeller som er bedre enn andre:)

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #82 på: 28. Juni 2011, 17:04 »
Takk for input!

Er verkeleg apple produktene verdt pengane? Har veldig dårlege erfaringar med iPod produktet, så kan nokon fortelle meg kvifor ein bør legge litt ekstra penger i ein mac?

Etter å ha lest kommentarfeltet på anmeldelsen av asus-modellen, så vart eg litt skeptisk.
Trur eg må la sunnmøring-mentaliteten min ligge på hylla, og heller bla opp nokre ekstra lapper for ein solid bærbar.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #83 på: 28. Juni 2011, 17:55 »
Synes ikke de norske prisene på appleprodukter rettferdiggjør produktet personlig.

Kjøpte en Macbook Pro nå når jeg var i USA til ~14000, og når jeg sammenlignet prisen på apple.no så kom prisen på ~25000. Altså 11000 kroners forskjell.

Hvis du har mulighet til å kjøpe den i utlandet så burde du absolutt slå til. Fantastisk til film- og bilderedigering. De kan skifte til norsk tastatur gratis for deg, og det er norsk språk og tastaturinnstillinger på alle operativsystemene dems. Så går det også an å kjøpe kun ledning (uten a/c adapter som følger med originalt) slik at det passer i norsk støpsel dersom de bruker noe annet der du kjøper den.

Kanskje du har noen venner i utlandet som kan kjøpe for deg e.l.?

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #84 på: 28. Juni 2011, 18:00 »
Takk for input!

Er verkeleg apple produktene verdt pengane? Har veldig dårlege erfaringar med iPod produktet, så kan nokon fortelle meg kvifor ein bør legge litt ekstra penger i ein mac?

Etter å ha lest kommentarfeltet på anmeldelsen av asus-modellen, så vart eg litt skeptisk.
Trur eg må la sunnmøring-mentaliteten min ligge på hylla, og heller bla opp nokre ekstra lapper for ein solid bærbar.
For det første, macene er ikke spesiellt mye dyrere enn pcer med tilsvarende ytelse og spesifikasjoner. I tillegg får du alltid det beste avd et beste i en mac, og den vil ikke som en PC(gjennomsnittspcen iallefall) bli tregere og tregere og tregere og dårligere og dårligere etter å ha brukt den så og så lenge. De fleste pcer er kun plastic fantastic innvendig, og produsentene velger de billigste løsningene for å kunne selge produktet så billig som mulig. Dette gjør at du får en PC som yter kjempebra med en gang, men etterhvert som pcen begynner å bli godt brukt, vil ytelsen bare synke fordi innmaten i pcen ikke er bra nok. PCprodusenter må gjøre dette ettersom at det er såpass mye konkurranse i markedet, at de ikke kan velge dyrere løsninger. Med mac derimot er det kun apple som produserer, og de har ingen konkurranse. Dette fører til at apple tar seg råd til å bruke bedre of dyrere innmat i macen, og resultatet er en mac som får topp ytelse og som vil fortsette å ha topp ytelse lenge, MYE lenger enn en normal PC. DEt finnes selvfølgelig PCer som bygges på samme måte, men de er ikke noe billigere enn mac. Dessuten sparer du penger på at du ikke trenger antivirus.programvare o.l på mac.

Så jeg vil si at en mac definitivt er verdt pengene. Mange tror at når du kjøper apple så betaler du en god sum ekstra for design også, det stemmer ikke. Du betaler for å få det beste av det beste, og dersom du skal ha et tilsvarende produkt fra en av konkurrentene må du ut med like mye penger.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #85 på: 28. Juni 2011, 18:43 »
Har nettopp fått min første mac macbook pro. Fekk broddern til å kjøpe den i Usa. Halv pris kontra Norge... Tar tid å bli vant med. Drit ein ik har hdmi og vga uttak og bare 2 usb og den magic mousa som går via blototh er ufattelig treig og tung men har trua på denne vil holde lengre enn pcene som stort sett klikker etter noen måndeder :s
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #86 på: 28. Juni 2011, 18:50 »
Ja, det er også noen minuser med macbooks. Det går med vga for min del, så hdmi utgang er ikke noe stor greie, men skjønner godt at mange andre synes det er et stort minus.

Synes magic mouse er fantastisk selv nå når jeg har brukt den i snart to måneder. Still opp sensitiviteten på den en del hvis ikke du allerede har gjort det Benson. Størrelsen, vekten og formen er ren tilvendingssak.

Ipt

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #87 på: 28. Juni 2011, 19:09 »
Takk for input!

Tror ikke du skal vektlegge kommentarene så nøye. Asus er den produsenten med minst feil på maskinene sine. Apple kom 3-5 eller noe sånt. HP kom sist mener jeg å huske. Men selvfølgelig kan det forekomme feil på alle maskiner. Det som er greit med Asus er at de har 3 års garanti på modellene sine, så hvis noe skjer så er du sikret mer enn bare 1 år, som mange produsenter har nettopp fordi de vet at de har flere feil.

Ellers veldig sant det som Tveit sier, mange produsenter som synder når det kommer til maskinvare.

Valget mellom Mac og PC bør avgjøres av bruk og pris, noe som effektivt ekskluderer Mac for mange.

Simmi

• Gjest
« Svar #88 på: 28. Juni 2011, 19:18 »
Støtter det ipt sier her.

En test Pcworld gjorde for en stund tilbake, (orker ikke å finne linken) viste at Acer var helt på bånn, mens HP var like over. Helt øverst lå Asus, mens mac og Toshiba også lå langt oppe.

Men det er også stor forskjell på de forskjellige "merkene". Billige HP Pavillion blir ofte svært fort ødelagt, mens HP Probook holder lenge.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #89 på: 28. Juni 2011, 19:23 »
Har nettopp fått min første mac macbook pro. Fekk broddern til å kjøpe den i Usa. Halv pris kontra Norge... Tar tid å bli vant med. Drit ein ik har hdmi og vga uttak og bare 2 usb og den magic mousa som går via blototh er ufattelig treig og tung men har trua på denne vil holde lengre enn pcene som stort sett klikker etter noen måndeder :s
Bare å kjøpe en overgang fra mini display port til hdmi, den støtter både lyd og bilde. tror en slik overgang koster ca 200 kr. Du får også overgang til VGA om du trenger det. Eplehuset og humac har alt av slikt utstyr. I tillegg til USB har du jo firewire(enten 400 eller 800 kommer ann på hvor gammel den er) som er MYE raskere enn usb, og som er det eneste man bruker i proffesjonell sammenheng mtp på videoredigering o.l.

Ipt: Når det gjelder forsikring så er det forbrukerkjøpsloven som gjelder uansett hva produsenten sier så lenge du kjøper den i Norge. Da får du 2 års garanti og 5 års reklamasjonsrett ;)