20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Barnsley - Newcastle United (12.desember 16:00)  (Lest 35159 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Rissen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Barnsley - Newcastle United (12.desember 16:00)
« Svar #225 på: 13. Des. 2009, 12:19 »
haha ;P Samme her..
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

Yahh

• Supersub
    • Vis profil
« Siste redigering: 13. Des. 2009, 14:21 av Yahh »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #227 på: 13. Des. 2009, 14:21 »
Hjemmesnekra kommentering? :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #228 på: 13. Des. 2009, 14:46 »
Hvorfor hadde vi ingen ved stolpene på den siste corneren? Da hadde jo målet blitt avverget, også første stolpe i tillegg. Utrolig bittert å se!!  >:(

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #229 på: 13. Des. 2009, 15:15 »
Argh! Var litt sloppy begge målene til barnsley. På 1. målet spratt ballen veldig mye rett vei for dem. Og dårlig markering på 2. målet. Men sett under ett var det vel fortjent med uavgjort.

Som sagt, plukker vi poeng mot disse på borte og fortsetter den overlegne formen hjemme så må det ende med opprykk.

Matsaran

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #230 på: 13. Des. 2009, 18:07 »
Hjemmesnekra kommentering? :P
HAHAAHHAA ikke stor fan av kommenteringa jeg heller ;D

ErikLi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #231 på: 13. Des. 2009, 18:21 »
Hvorfor hadde vi ingen ved stolpene på den siste corneren? Da hadde jo målet blitt avverget, også første stolpe i tillegg. Utrolig bittert å se!!  >:(

Ja... det sto 3-4 NUFC spillere oppi hverandre, 2 av dem kunne hvertfall stått nærmere målet.

amt

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #232 på: 13. Des. 2009, 19:04 »

Veldig enig. Greier ikke å begripe hvorfor ingen står ved stolpene på cornere imot. Totalt unødvendig.
Andreas Martins

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #233 på: 13. Des. 2009, 19:32 »
Nå fikk vi ikke sett alle sjansene i kampen, men ut i fra Barnsley målene så burde forsvaret vårt gjort det mye bedre i begge mål. Surt å ikke ha en spiller på stolpen på siste målet.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #234 på: 13. Des. 2009, 21:45 »
Faen, blir irritert over Harper på 2-2 målet ! Om det ikkje sto nokken der i heile tatt skal han ha all skyll for at han ikke setter en mann der. Om det sto nokken der, skal han rett og slett klikke! Eneste eg egentlig har å utsette på Harper er at han er for lite autoriter og virker rett og slett alt for lite engasjert !

Ellers var det to fine mål vi scorte, men veldig skeptisk til laget vi stilte. Eg mener i alle fall at Løven skal spille, og sjølv om Carroll vinner masse i lufta så blir det ellers mest villt og lite konstruktive inngrepner. Dette kan selvføgelig komme med åra. Lukter rett og slett for lite mål av han.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #235 på: 13. Des. 2009, 22:47 »
Carroll vant duellen på begge målene våre så jeg ser det som helt riktig at Hughton valgte å starte med han. Løvenkrands har fått score noen mål de siste kampene, men kan ikke si at han har sett like bra ut som da han kom forrige sesong. Syntes det også er helt riktig at vi gir talenter som Carroll spilletid istedenfor spillere som er oppe i årene.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #236 på: 14. Des. 2009, 02:13 »
Carroll gjør jobben på topp igjen han, og har etter min mening vært vår beste spiss denne sesongen. Vi tjener enormt mye på å ha duellstyrken hans på banen, ikke minst i begge 16 meterene. Jeg skulle ønske han hadde scoret litt mer, men det er to grunner til at han ikke scorer mer. Det ene er at han får for lite/dårlige innlegg å jobbe med. Nummer to er at hans rolle ofte innebærer at han er target mann på topp, slik at han er med i angrepene på en litt annen måte enn en måltjuv. Kan helt sikkert stille noen spørsmålstegn ved utnyttelser av sjanser også, men i det hele tatt synes jeg han har scoret greit med mål i forhold til hvor mange målsjanser han har hatt i de kampene jeg har sett høydepunkter fra, og det er de fleste..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #237 på: 14. Des. 2009, 15:17 »
Jeg synes det er merkelig at vi bytter så mye på laget fra kamp til kamp, uten at det er noen grunn til det. Riktignok har vi mange spisser, men hadde det ikke vært bedre å bestemme oss for at X og Y er våre spisser, og at en av dem også kan spille alene på topp dersom vi føler det er nødvendig. Selv skjønner jeg ikke helt hvorfor vi alltid bytter formasjon etter om vi spiller hjemme eller borte.

Jeg setter det på Hughtons kappe, og tar den kjefta jeg er forberedt på å få.
At det ikke står folk på stolpene på corner er delvis også Hughtons feil, men jeg velger å fordele litt av skylda på Harper også, som tross alt har et overordnet ansvar under kamp, for å sikre at alle deler av målet er dekket.

Tellefeil på defensive cornere er et velkjent problem for oss  Newcastle-supportere, og det er jo betryggende å se at vi fortsatt ikke har greid å gjøre noe med det. At motstandernes kontringer alltid går via våre spillere og videre i beina på deres spisser er en minst like kjent sak. Sånn har det alltid vært, og vi kan kanskje ikke være så overrasket over at heller ikke det har forandret seg.

Og spillere som holder oss tilbake, som er mye dårligere enn alle de andre, får spille mye mer enn de skal, fordi de er fine folk, greie folk og venner med sjefen.
Sånn har det alltid vært, og det kommer overhodet ikke til å forandre seg så lenge Chris Hughton er in charge.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #238 på: 14. Des. 2009, 16:35 »
Her snakker du mye tull Joakim.

Angående folk på stolpene, så har vi det hver eneste kamp. Vi hadde det ikke forrige kamp fordi en av som pleier å stå ved en stolpe, nemlig Enrique hadde akkurat gått av banen. Ingen tok ansvar å tok over jobben til Enrique, er det Hughton sin feil? Han kan da umulig gi instrukser på enhver situasjon som skulle oppstå.

Vi er det laget i CCC som har sluppet inn minst mål denne sesongen. Nivået er lavere, men den defensiver tryggheten er bedre enn den har vært de siste 10 årene. Men det skal bli spennende å se hvordan den er i PL.

At vi roterer på laget ser jeg heller ikke noe i veien med så lenge det fungerer, og ingen kan komme her å si at det Newcastle gjøre nå IKKE fungerer! Det er ikke lenge siden vi klaget over at folk har hatt klippekort på laget, slik det er nå så er det ingen som er sikret plass i start 11eren, og det liker jeg svært godt. Det er vel kun Butt som du mener "holder oss tilbake", og det er jeg enig i. Men hvor mange kamper har han egentlig spilt denne sesongen? Og hvor mange kamper spilte Butt når Shearer eller Keegan var her? For første gang på evigheter har jo Butt faktisk vært henvist til benken i flere kamper på rad.

Når det gjelder diskusjonen rundt Carroll litt lengre opp her så har han blitt vanvittig hauset opp av Barnsley fansen etter kampen. Flere hevder han er den beste spissen i CCC og nest beste spilleren kun forbigått av Nolan :) Så det er tydelig at de to gjorde en god figur på Lørdag.
« Siste redigering: 14. Des. 2009, 16:37 av Lars Thomas Nistad »

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #239 på: 14. Des. 2009, 17:03 »
Du må for all del ikke lese hva jeg skriver. I utgangspunktet har sjefen ansvaret for at vi alltid har folk ved stolpene på faste situasjoner, men underveis i kampen er det keeperen som har ansvaret for gjennomføringen av dette. Spillere kan ha gått av banen, da må noen andre overta det ansvaret vedkommende hadde. Dette er vel så mye Steve Harpers oppgave, som Chris Hughtons. Likevel, de to må dele ansvaret for denne blemmen.

Nicky Butt har vært henvist til benken i noen kamper i år, men han har spilt alt for mye i forhold til at han er så mye dårligere enn alle de andre denne sesongen. Under Keegan var Butt vår beste midtbanespiller, selv om alle andre hevder det stikk motsatte. Det er derfor svært overraskende at kvaliteten til Butt har dalt såpass mye, tatt i betraktning at vi også har rykket en divisjon ned og spiller mot mye dårligere lag.

Det skrytes enormt av denne defensive tryggheten. Jeg er ikke like trygg på den tryggheten. Vi leder serien med god margin. Selvfølgelig har vi sluppet inn færrest mål. Greit nok, ikke alle serieledere slipper inn like få mål, men stort sett så er antall innslupne mål synonymt med antall tap og derav plasseringen på tabellen. Det er svært sjelden at serielederen har tapt spesielt mange kamper. Og taper du få kamper, så slipper du inn få mål. Det sier seg egentlig selv.

Med mindre vi er i 1990-årene, manager er Kevin Keegan og vi spiller ultra-offensiv fotball med det målet å score flere mål enn motstanderen. Altså heller 4-3 enn 1-0. Men så vant vi heller ikke spesielt mange pokaler på 90-tallet...

Greit nok at rotasjonssystemet har fungert. Men jeg synes likevel at det er tull.
Og jeg kan ikke huske å ha ment at Nolan og Carroll var dårlige fotballspillere.
Men at Carroll ikke har hatt nevneverdig stor utvikling denne sesongen står jeg fast ved.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon