20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2010  (Lest 172306 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2010
« Svar #1560 på: 19. Feb. 2011, 18:39 »
Det der er nok nærmere sannheten enn sannheten selv noen gang vil komme. ;D
Applaus!
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Rissen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1561 på: 19. Feb. 2011, 18:42 »
Old news men finner det ikke her :P

IFK Norrköpings kaptein, Daniel Josè Bamberg, er klar for FK Haugesund..
26 år gamle brasilianer
http://www.fkh.no/index.php?option=com_content&task=view&id=1561&Itemid=221
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #1562 på: 19. Feb. 2011, 19:47 »
http://www.aftenposten.no/statsmakt/article4031556.ece Kanskje derfor?
Hehe  :P

Eventuelt fordi fyren er kaptein på et av de desidert beste adeccolagene, og ikke gidder å sitte på benken hos Brann for så å  bli kastet ut om et år. ;)

Hvis Bentley kommer... da snakker vi!

Fagermo sa til TV2:
? Hvem vet hva han vil? Han sier til oss at han ikke ønsker å gå til Brann, og at han vil bli i Odd, men samtidig går han ut i media og sier noe helt annet. Jeg vet ikke hva jeg skal tro, men man vet jo aldri helt med de afrikanske spillerne.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1563 på: 21. Feb. 2011, 20:31 »
"Man vet jo aldri helt med de afrikanske spillerne"? Er det bare jeg som mener det er et direkte tåpelig og smått rasistisk utsagn? Nei, jeg skal ikke mase om rasisme nå, men jeg mener det er en idiotisk ting å si.

Dette er useriøse spillere. Og useriøse spillere finner du i alle verdensdeler, nasjoner, byer og fotballklubber. Vi snakker her om spillere som på død og liv vil bort fra den klubben de er i, men som ikke vil si det til sin arbeidsgiver - av forståelige grunner.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1564 på: 21. Feb. 2011, 22:32 »
Det er vel hevet over enhver tvil at mange afrikanske og sør-amerikanske spillere (og agenter) har oppført seg litt spesielt i forhold til norsk fotballkultur mens de har vært involvert her. At Fagermo er fotball-Norges største drittsekk skal jeg ikke si noe på, men man blir ikke rasist av å si sannheten.

Hva synes man forresten om dette: http://www.nettavisen.no/sport/article3095279.ece

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1565 på: 21. Feb. 2011, 22:37 »
Tipper de fleste Tippeliga-dommerne har eller har hatt sympatier for forskjellige Tippeliga-lag. Kanskje ikke i like stor grad som denne saken, men alikevel. Han vil uansett bli vurdert etter prestasjoner på banen akkurat som alle andre dommere.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1566 på: 21. Feb. 2011, 22:46 »
Kan ihvertfall ikke se at det er noe verre enn at Terje Hauge har dømt RBK eksempelvis, kontra at denne fyren skal dømme RBK. LSK er kanskje på grensa, men fortsatt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1567 på: 21. Feb. 2011, 23:14 »
Jeg tror ikke det har noe som helst å si. Dommere er som spillere i størst grad interessert i å gjøre en best mulig jobb, akkurat som Andreas Nordvik er når han spiller for VIF mot RBK.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1568 på: 22. Feb. 2011, 00:04 »
Jeg tror ikke det har noe som helst å si. Dommere er som spillere i størst grad interessert i å gjøre en best mulig jobb, akkurat som Andreas Nordvik er når han spiller for VIF mot RBK.

Heller mest mot dette synspunktet jeg også. Tror egentlig det er størst fare for det motsatte, at dommere forsøker å bevise at de IKKE er påvirket av klubbfølelser. På samme måte som mange dommere i flere matcher helt tydelig skal vise at de ikke er hjemmedommere, eller blir påvirket av press fra et engasjert publikum, og lar seg påvirke i for stor grad av det.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1569 på: 22. Feb. 2011, 13:35 »
Problemet er at han hevdet han har "lagt VIF-sympatiene bak seg". Det er en håpløs uttalelse. Han forsøker å få oss til å tro at han ikke lenger har noen som helst følelser overfor Vålerenga, og at han er 100% nøytral. Det er et faresignal.

For det er nok av de dommerne som prøver veldig hardt å bevise at de ikke har klubbfølelser, og dermed ender opp med å dømme ekstremt one-sided. Som Berntsen er inne på.

Når det gjelder Andreas Nordvik tror jeg han er en av dem som ikke har det minste imot å score mot sin gamle klubb, og bevise at han har det så mye bedre i sin nye klubb, og at han er "for god" for Rosenborg. Har aldri oppfattet Nordvik som noen sympatisk spiller som ikke vil provosere sin gamle klubb og deres supportere.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1570 på: 22. Feb. 2011, 13:57 »
Det var den første jeg kom på, spillere går jo nærmest ikke mellom norske klubber lenger.

Jeg tror du legger for mye i det at han har "lagt VIF-sympatiene bak seg", det vil i praksis bare si at han kommer til å dømme likt for alle lag, akkurat som alle andre dommere som også har lokal tilhørighet til et eller annet lag.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1571 på: 23. Feb. 2011, 16:18 »
Bakary Saré har bestemt seg for å gå til Cluj av alle klubber. Hva er greia med den klubben egentlig, bruker de ikke egne speidere eller noe? Har jo tidligere hentet Dorsin, Kone og Hirschfeld fra oss.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1572 på: 23. Feb. 2011, 18:00 »
Forøvrig utrolig mye negativ omtale rundt RBK-administrasjonen i det siste. Kostnadene er jo skyhøye. Det virker nesten utenkelig at RBK kan ha gått i stormannsgalskaps-fellen etter å ha vært vitne til Branns mageplask etter seriegullet, men hva er det egentlig som skjer i den klubben? Gambles det fortsatt på at man skal nå champions league med jevne mellomrom? 

Tommi H

• Benkvarmer
  • **
  • fikk værtfall ta Alan Shearer i honda:D
    • Vis profil
« Svar #1573 på: 23. Feb. 2011, 18:20 »
HEIA BRYNE ;D

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1574 på: 23. Feb. 2011, 21:24 »
Det største problemet er jo egentlig at vi ikke aner hvor alle pengene tar veien. Det kan virke som om administrasjonen er et bunnløst sluk og at det er der alle pengene havner, men at det ikke blir gjort noe med.