20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2010  (Lest 171104 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

morgan303

• Midtbaneanker
  • Optimist? ja altid
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2010
« Svar #1455 på: 21. Des. 2010, 18:12 »
http://www.sa.no/sport/article5422852.ece

Kva synst folk om fredagskampar? Bedre enn tirsdag som dei snakka om også. Men spent på korleis oppmøte frå bortesupporterene blir på fredagskampane.
Har de ikke det i Tyskland? Har trua på deg jeg

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1456 på: 21. Des. 2010, 20:56 »
FFK har signert en 2års-kontrakt med Jørgen Horn. Fornøyd med den signeringen, får bare håpe han klarer å holde seg i skinnet! :P

FFK har også signert Alexander Ruud Tveter fra Follo i dag. 91-modell som scora 9 mål som venstrekant denne sesongen.
« Siste redigering: 21. Des. 2010, 20:59 av Daniel »

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1457 på: 22. Des. 2010, 22:31 »
Jeg tror Røkke har betalt Hoftun for å fåkke opp RBK før neste sesong. Det kjennes faktisk heelt greit...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1458 på: 22. Des. 2010, 22:32 »
Hehehe! Konradsen har bestemt seg for Godset - så da må bare Godset gi det Glimt krever.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1459 på: 23. Des. 2010, 14:03 »
http://www.dagbladet.no/2010/12/23/sport/fotball/tippeligaen/nils_arne_eggen/14823831/

Nå kritiserer også gamlefar Eggen RBK-ledelsen for luguber økonomistyring i klubben.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1460 på: 23. Des. 2010, 14:07 »
Jeg er rett og slett litt usikker på hva Eggen egentlig kan om økonomi, men vi supporterne har jo lenge lurt på hvor i helvete alle pengene blir av.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1461 på: 23. Des. 2010, 14:21 »
Veit heller ikke hvor mye han kan, men han har vært så lenge i gamet at han nok har en viss peiling og følelse på hva som foregår - kan jeg tenke meg til. Han merker sikkert at noe ikke gjøres riktig hva pengebruk angår i RBK.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1462 på: 23. Des. 2010, 14:51 »
Jeg er rett og slett litt usikker på hva Eggen egentlig kan om økonomi, men vi supporterne har jo lenge lurt på hvor i helvete alle pengene blir av.
Dere har jo latterlig høye lønninger, så tipper en del går med der ;)

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1463 på: 23. Des. 2010, 14:59 »
Nils Arne Eggen er jo ekstremt PR-kåt, i tillegg til at han nærmest har fremstått som senil flere ganger i media det siste året. Men mye av det han sier her høres jo faktisk fornuftig ut. Det er mange likhetstrekk med RBK nå og Brann i 2007. Den store forskjellen er vel at RBK har en gigantisk egenkapital, så det er vel litt tidlig å begynne å bekymre seg..

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1464 på: 23. Des. 2010, 16:01 »
Ja - la dem snu det blinde øyet til i noen år, så kanskje andre klubber kan vinne noe igjen, når RBK må betale samme lønn som resten. Ikke misforstå; de har fortjent suksessen, men faaan hvor kjedelig at ett lag dominerer sånn

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1465 på: 23. Des. 2010, 16:10 »
Det er ihvertfall viktigere enn noensinne for resten av oss at RBK ikke klarer å snuble seg til Champions League denne gangen heller. Har hørt fra en bekjent at RBK vil ha færre seeding-poeng foran neste Europacup-runde enn i år, og det er jo et godt utgangspunkt. 

Hvis RBK ikke kommer til Champions League i år, og f.eks Molde vinner serien, da kan den skyhøye pengebruken i klubben bli et enormt problem.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1466 på: 26. Des. 2010, 17:46 »
jeg har aldri helt hatt forståelsen for at man håper at tippeligaen skal bli dårligere, bare for at et lag er suverene. hadde Brann vært det suverene laget, ville jeg heller ønsket at rbk skulle bli bedre, enn at brann ble dårligere. for meg er eget lags suksess viktigere enn andres tap. men for deg er det viktigere at rosenborg taper enn at brann vinner. skjønner bare ikke tankegangen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1467 på: 27. Des. 2010, 10:14 »
Ser du ikke sammenhengen Jokke?
Ingen av lagene kan skylde på RBK for at vi ikke er bedre enn vi er, men det blir enklere å oppnå resultater hvis RBK ikke er suverene. Det har jo sitt å si for å attraktiviteten til de andre klubbene, sånn at vi kanskje kan bygge et lag for Europa selv.

Som sagt ikke RBK sin feil, men jeg håper de går på en smell snart. Selv om det er mystisk for for deg, synes jeg likevel det er viktigere for meg at Molde gjør det bra enn at RBK "drar med seg tippeligaen" i Europa. Det er bare RBK fans som ikke skjønner dette.

Dette betyr ikke at det er viktigere for meg at RBK taper enn at Molde vinner, men det gjør det enklere for Molde å vinne hvis RBK driter seg ut.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1468 på: 27. Des. 2010, 13:58 »
jeg har aldri helt hatt forståelsen for at man håper at tippeligaen skal bli dårligere, bare for at et lag er suverene. hadde Brann vært det suverene laget, ville jeg heller ønsket at rbk skulle bli bedre, enn at brann ble dårligere. for meg er eget lags suksess viktigere enn andres tap. men for deg er det viktigere at rosenborg taper enn at brann vinner. skjønner bare ikke tankegangen.

Det er ikke rart du ikke skjønner tankegangen når du tydeligvis har misforstått totalt. Det er selvsagt mye viktigere at Brann vinner enn at RBK taper. Eneste grunnen til å håpe på RBK-kollaps er jo nettopp for at Brann skal få sjansen til å bli best.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1469 på: 27. Des. 2010, 15:49 »
jeg askjønner at veien til toppen blir langt enklere hvis rbk driter seg ut, men det må da være mye større å slå et godt rbk-lag enn å slå et dårlig ett. men ja, jeg er rosenborg-supporter og derfor skjønner jeg ikke at noen kan ønske at rbk skal tape.
jeg vil mye heller slå Brann og Molde i gode-sesonger enn i dårlige. detb gjør prestasjonen så mye større.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon