20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2010  (Lest 173497 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2010
« Svar #1275 på: 21. Okt. 2010, 13:35 »
Enig med Andy her, jeg. Nå som Moa er borte, vil jeg anse Ivers for den beste spissen i TL. Han kunne seriøst vært en god spiss for et lag på nedre halvdel i PL. Drømmeparet i TL må jo være Ivers-Huseklepp.

Forøvrig vil jeg antakeligvis heller fremheve FKHs lag som en helhet - slik jeg også vil gjøre det samme med Glimt da de var så nær bronsje for to år siden. Laget gav 110%, og avgjorde på den måten tette kamper i sin favør - i tillegg til at det var en ekte entusiasme og guts i spillet. Det ser vi ofte at gjelder med nyopprykka lag. Jeg kan være tilbøyelig til å tro at Sogndal kan klare det neste år, men de kommer til å slite jævlig året etterpå. 
« Siste redigering: 21. Okt. 2010, 13:54 av Kristoffer »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

tomejohansen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1276 på: 22. Okt. 2010, 10:48 »
Holder jo å se på scoringssnittet for å se at det beste spissparet i år har vært Moa og Shelton :)
Totalt 25 mål på 46 kamper.
Iversen/Prica: 25 mål på 47 kamper
Sørum/Djurdjic: 19 mål på 49 kamper

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1277 på: 22. Okt. 2010, 14:20 »
http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=10025648

Nok en gang sprer Eggen sine visdomsord. Skandale at ikke Jostein Flo først og fremst legger til rette for Hele Norges Rosenborg.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1278 på: 24. Okt. 2010, 00:52 »
Det der har alltid vært Eggens policy.
Sånn var det også på 90-tallet. De største talentene i Norge burde spille for RBK før de gikk utenlands.

Men jammen var det ikke gamle herr Eggen selv som avviste den unge kritsiansunderen Solskjær, og mente han ikke var god nok for RBK, bare et par år før han ble solgt til Man Utd.

Det var litt lettere på 90-tallet enn i dag. Men fortsatt fikk jo RBK nei fra blant andre Rune Lange i sin tid, som førte til at man i stedet hentet Carew (tror ikke Eggen angret på det).
Men den gangen kunne RBK bla opp 15-20 for en spiller. Det kan man ikke i dag.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1279 på: 24. Okt. 2010, 01:11 »
Ifølge Solskjær selv hadde han tilbud fra både Molde, RBK og Brann da han valgte Molde. Jepp, jeg har lest selvbiografien hans.

Det latterlige her er uansett ikke hva Eggens "policy" er for noe. Det er måten Eggen liksom skal belære sportssjefene, trenerne og spillerne i andre klubber til å tenke på RBK og norsk fotballs beste fremfor seg selv og sin egen klubb når de tar avgjørelser. For det første er fyren stokk dum, det kan du skjønne bare ved å se intervjuer av ham, og for det andre er han så inhabil at man fysisk burde satt på han munnkurv. Han har i tillegg gått ut på dato for et tiår siden. På tide han holder kjeft nå, først og fremst for RBK's skyld...

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1280 på: 24. Okt. 2010, 19:59 »
Holder jo å se på scoringssnittet for å se at det beste spissparet i år har vært Moa og Shelton :)
Totalt 25 mål på 46 kamper.
Iversen/Prica: 25 mål på 47 kamper
Sørum/Djurdjic: 19 mål på 49 kamper

Ja virker ikkje som det er noken som ser på noke anna her.
At Sørum Djurdjic er vel så gode til å skape målsjangser for andre/kverandre har ingenting å si. At Djurdjic Sørum står med flere assists enn Prica-Iversen har ingenting å si.
« Siste redigering: 24. Okt. 2010, 20:00 av Benson »
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1281 på: 24. Okt. 2010, 20:11 »
Så assists teller mer enn mål nå? Eller har mål ingenting å si? Lol...

Og btw, hvis man skal kåre vinneren ut ifra assists tror jeg man kan glemme både RBK og Karmøy spissene
http://www.altomfotball.no/element.do?cmd=tournamentStatistics&tournamentId=1&seasonId=332
(trykk på assists)
« Siste redigering: 24. Okt. 2010, 20:26 av Andy »

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1282 på: 24. Okt. 2010, 20:55 »
Hallo RBK vokne. Ska ikkje ha noke Tromsø poeng her i dag. Steffen Iversen, Rade Prica get it in !!

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1283 på: 24. Okt. 2010, 21:39 »
Sånn ja Prica :)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1284 på: 25. Okt. 2010, 01:34 »
Hyggelig å være til hjelp, Benson.

Vi spiller en fantastisk dårlig fotballkamp, og skaper vel kanskje en eller to kvalifiserte målsjanser. I den grad scoringen egentlig er et resultat av en målsjanse. Og hvis Skjelbreds pasningsforsøk(!!!) alene med keeper på 7 meter er en målsjanse.

Men vi vinner. Og det sier det meste om hvor fantastisk dårlig kvaliteten på Tippeligaen er.

Berntsen: I Solskjærs selvbiografi står det vel noe sånt som at Eggen ville kjøpe han, og låne han ut en sesong. Molde på sin side var desperate etter Solskjærs underskrift. Like desperate som de er etter å få han som trener nå.

Eggen har alltid vært den typen som sier det han har på hjertet, og som driter en lang marsj i om det er korrekt, om det er moralsk riktig, om han har faktakunnskapene på sin side. Han sier det han vil si, uansett. Og jeg liker han for det. Selv om jeg ikke alltid er enig.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

tomejohansen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1285 på: 25. Okt. 2010, 08:16 »
Gratulerer RBK med seriegullet! Fullt fortjent, desverre. Håper dog dem går på en smell i en av de to siste kampene, helst på Gjemselund :)
Håper også Enga fortsetter fremgangen til neste år. Dersom de får beholde stammen i laget, så kan de gi RBK en god kamp om gullet :D

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1286 på: 25. Okt. 2010, 11:01 »
Latterlige 15 000 tilstede når RBK avgjør gullet. En tankevekker for alle som har ment det er bra for norsk fotball at ett lag vinner hvert år?

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #1287 på: 25. Okt. 2010, 11:31 »
http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=10025900

Skulle nok ønske at han spilte fotball i en by med litt mer entusiasme, ja... (for å si det pent)

tomejohansen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1288 på: 25. Okt. 2010, 11:36 »
Skjønner jo at supporterne ikke synes dette er så stort lenger,hehe. Blir jo som å glede seg til julebord med jobben hvert år. Etter å ha opplevd nøyaktig det samme så mange år på rad, gidder man ikke å møte opp til slutt :) Men, som talsmannen for kjernen påpeker, så stod det faktisk igjen flere hundre på tribunene etter kampen :)

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #1289 på: 25. Okt. 2010, 12:00 »
Julebord er alltid konge - uansett. ;)

Men kommentaren til Kjernen-talsmannen må jo nesten printes ut og rammes inn i albumet over klassiske trønder-uttalelser. Siterer:

"Vi var flere hundre som stod igjen på tribunen og sang sammenhengende i 45 minutter. Det tror jeg nesten ikke har skjedd i Norge før."

Har hørt rykter om et visst lag som fikk hundretusener av mennesker til å gå bananas i gatene, der også tusenvis (ca 16-17 tusen tipper jeg) sto igjen i mange timer etter kampstart og hyllet sine egne. Men igjen, dette kan jo bare være rykter.  ;D