20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2010  (Lest 171148 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2010
« Svar #1260 på: 18. Okt. 2010, 19:24 »
Jeg synes egentlig ikke det var morsomt i det hele tatt, med unntak av Alsakers fantastiske trønderdialekt - men absolutt ikke over streken heller. Det er tross alt bare en privat samtale som pga en eller annen produksjonsfeil havnet på lufta.

Leo Olsen er forøvrig stjerne-eksempelet på hvordan man skal håndtere den slags "rasist"-uttalelser som media blåser opp hele tiden. Nå blir han seende ut som en sporty og intelligent type, og ikke så patetisk som flere i lignende posisjoner har vært før han.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1262 på: 18. Okt. 2010, 22:09 »
Syns det er morsomt når slike feil skjer - og diskusjonene var så ufattelig usaklige at det hjalp mye på. Det er jo også et faktum at vi i "utkant-Norge" er fæle til å sette barn på hverandre i ung alder! ;)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1263 på: 18. Okt. 2010, 22:52 »
Synes ikke de sa noe som helst galt. Litt må folk tåle. Men når det er sagt, gud for noen dølle typer. Særs lite morsomt. Faktisk så lite morsomt at jeg ble flau på deres vegne. TV2 = Phail!
Nei.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1264 på: 19. Okt. 2010, 01:06 »
Arne Scheie mener Thomas Sørum er Tippeligaens beste spiss (vg lørdag)
Nannskog mener Nicola Djurdjic. Selv ville eg valgt Nicola. Ingen spisser som eg veit om jobber hardere for laget og få spillere i Tippeligaen har til å dra seg forbi spillere og trylle med ballen som Thomas kaller det.

http://www.nrk.no/nett-tv/indeks/233841/
At det er Tippeligaens beste spisspar i år trur eg nok. Kan ikkje komme på noen andre som har samarbeida så bra som desse to ialfall :)

Begge med ferske 3 årskontrakter, og får me beholde dei neste sesong så bør den tøffe andre sesongen i Tippeligaen gå ganske greit. Det kan kanskje tilogmed bli nok ein sesong i toppen  :)
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1265 på: 19. Okt. 2010, 10:17 »
Skjønner ikke helt hvordan Arne får til å komme utenom Iversen/Prica når han skal kåre Tippeligaens beste spisser.

Sørum og Djurdjic har for all del vært meget gode for Haugesund i år, og dere ligger merkelig nok an til å kunne kapre fjerdeplassen. Og begge ligger forsåvidt greit plassert på toppscorerlista. Men å ikke nevne fjorårets toppscorer i Tippeligaen, samt han som forhåpentligvis blir årets toppscorer (selv om jeg personlig tror Fall tar det) er for meg ganske rart.

Nå er jeg ikke så rent lite innhabil, men det skiter jeg i. Ville syntes det var like rart også om de aktuelle spillerne hadde spilt for Lillestrøm og Molde. Eller for den del, Hønefoss og Kongsvinger.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1266 på: 19. Okt. 2010, 10:39 »
Tipper det er et blaff og at FKH rykker ned neste sesong. Mark my words.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1267 på: 19. Okt. 2010, 14:24 »
De kommer til å få det langt tøffere - det kan jeg ihvertfall også skrive under på. Blir ingen nye fjerdeplass, nei!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1268 på: 19. Okt. 2010, 15:52 »
Enig i det. Skjønner godt at han klarer å komme utenom Ivers og Prica. To ultrastasjonære, trege spisser som er over toppen. Gode spillere i form, men begge to har nok sett bedre dager enn de gjør nå

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1269 på: 19. Okt. 2010, 19:43 »
Trur det er fordi Scheie ( 1 Sørum, 2 Årst, 3 Huseklepp)  baserer lista litt utfra forutsetningene og prestasjonene i år mens dei andre to P.Myhre ( 1 Iversen 2 Prica 3 Gunnarson ) og Nordlie ( Iversen,Prica, Rush/Nannskog) baserer lista meir på kem som har det største navnet på papiret.

Synes ikkje Prica har vert så enestående denne sesongen ialfall. Har virka lat og usynlig i flere av kampene eg har sett han. Når Ivers-Prica og Sørum-Djurdjic står med nesten likt antall scoringer i år og ein legger til  forutstningen og arbeidsforholdene spissene i RBK kontra FKH får så meiner eg det er logisk at ein trekker Sørum-Djurdjic som eit bedre spisspar i år. Det har levert heile sesongen mens eg føler Ivers og Prica faktisk har vert meir ustabile.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1270 på: 20. Okt. 2010, 12:39 »
Synes det er ganske godt gjort å være lat, usynlig og ustabile og samtidig score 6 (?) mål mer enn et tydeligvis helt fantastisk spisspar!

Hehe, bare tro meg, det er farlig å ta av. Stokkelien hadde vel 12 mål ifjord og Hulsker rundt 10. Hadde vi i år ikke hatt Bolanos halve sesongen samt en Årst i merkelig god form så hadde vi rykket ned. Sesong nr 2 i det øverste selskap er den vanskeligste!

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1271 på: 21. Okt. 2010, 04:14 »
Synes det er ganske godt gjort å være lat, usynlig og ustabile og samtidig score 6 (?) mål mer enn et tydeligvis helt fantastisk spisspar!

Ja det er heilt sinnsjukt bra gjort av RBK sine spisser og ha putta hele 6 mål meir enn FK Haugesund sine spisser. Sku nesten trudd at RBK var eit bedre lag når spissa dems scorer så mykje.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1272 på: 21. Okt. 2010, 07:52 »
Jeez! Skjønner dere virkelig ikke hva de mener, eller spiller dere bare dumme?
Nei.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1273 på: 21. Okt. 2010, 11:13 »
Enig i det. Skjønner godt at han klarer å komme utenom Ivers og Prica. To ultrastasjonære, trege spisser som er over toppen. Gode spillere i form, men begge to har nok sett bedre dager enn de gjør nå
Du har åpenbart ikke sett mange Rosenborg-kamper.
Det er lett å si at de er ultrastasjonære og trege når du ser på dem, uten å følge særlig godt med. Men hvis du faktisk følger sånn noenlunde med på kampene, så ser du at Iversen er langt mer bevegelig enn han får kreditt for. Og Prica er langt raskere enn onde tunger vil ha det til, selv om han på ingen måte er noe hurtigtog.

Men Prica har hatt en tung sesong. Han har ikke vært like god som i fjor. Men det skyldes i stor grad at han har slitt med skader, i tillegg til at han ikke har vært den som var mest begeistra for Eggens gjeninntreden. Prica passet perfekt inn i Hamréns system, men har ikke fått det like godt til under Eggen. Før nå i det siste. De synger begge på sistet verset, ja. Men de er fremdeles en del hakk bedre enn mange andre spisser.

Var Thiago Martins og Trond Olsen Tippeligaens beste spisser i 2008? Ut fra forutsetninger så var de kanskje det. Men skal en kåre de beste spissene i Tippeligaen må en se på prestasjoner, ikke forutsetninger. Prestasjonene tilsier at Iversen og Prica har scoret 25 mål til sammen denne sesongen, og de kan fort klare målet om 30, som de ikke klarte forrige sesong.

Du kan ikke si at Ameobi og Carroll er Premier Leagues beste spisser, bare fordi det er vanskeligere for dem å score et høyt antall mål, enn det er for Rooney og Torres.

De beste spissene er de som scorer flest mål.

I Tippeligaen er forskjellene små.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1274 på: 21. Okt. 2010, 12:00 »

Ja det er heilt sinnsjukt bra gjort av RBK sine spisser og ha putta hele 6 mål meir enn FK Haugesund sine spisser. Sku nesten trudd at RBK var eit bedre lag når spissa dems scorer så mykje.

Nesten morsomt at du blir provosert av det. I TL er det en ganske betydelig forskjell, og jeg tror gapet blir større når sesongen avsluttes. Ingen sier at dere ikke har hatt en god sesong (noe som alltid skjer med ett av de nyopprykka lagene), men tror nok dere skal se langt etter store bud på både Sørum og Djjurrdich.

Harewood må jo være den mest effektive spissen i PL, og når han i tillegg spiller i en dårlig klubb kan man jo lett plusse på 6 mål! Real neste!