20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2010  (Lest 171150 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2010
« Svar #1245 på: 11. Okt. 2010, 15:13 »
Både Solli og Vaagan Moen gir klare signaler om at det blir bosman-dom på dem ved nyttår. Jeg lurer på hvordan i helvete Brann skal klare å stable et lag på bena som klarer å holde seg i Tippeligaen neste år også.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1246 på: 11. Okt. 2010, 15:24 »
Jeg er positiv til Royal League, men er redd for at ingen lag kommer til å ta turneringen seriøst, og at det ikke er noe prestisje i å vinne den. Men synes det hadde vært morsomt med en slik turnering, og det hadde vært gøy å spille flere kamper mot svenske og danske lag. Men for at lagene skal være interessert i denne turneringen, bør seier i turneringen bety europacup eller noe liknende.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1247 på: 11. Okt. 2010, 16:39 »
Den var jo totalflopp sist! Kanskje et lite pluss med matchtrening for landslagsspillere, men utover det kan jeg ikke se spesielle grunner til at det skal gå bedre nå enn sist.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #1248 på: 11. Okt. 2010, 16:43 »
Som tveit er inne på, europacup-spill hadde vært en skikkelig gulerot. Men nå er vel de fleste av de som kvalifiserer til RL med i Europa. Husker ikke helt hvor mange EC-plasser Norge får da, men hadde sikkert vært mer interessant for lagene.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1249 på: 11. Okt. 2010, 23:09 »
I januar og februar vil jeg heller at spillerne skal trene og spille treningskamper i varmere strøk, enn å begynne å spille en mikke mus-cup på snødekte norske baner på et tidspunkt hvor spillerne trenger veldig god grunntrening mer enn betydningsfulle kamper.

For Rosenborg sin del kan jeg ikke fatte og begripe hvordan dette skulle være noe å satse på. Vi har e-cup til midten av desember nesten hver sesong, og spillerne trenger deretter ferie før de begynner på ny frisk i januar. For at Rosenborg skal kunne hevde seg i europa i november og desember trenger man ikke Royal League i januar og februar, man trenger trening, trening og atter trening. I tillegg til en og annen kamp mot diverse høkkertlag og et par gode lag i varmere strøk, eller i Abrahallen.

Rosenborg har mer bruk for en uke eller to med trening i Barcelona enn kamper annenhver uke på et snødekt Lerkendal nesten blottet for tilskuere.

Det norske fotballpublikummet har problemer nok med å gidde å dra på kamp midt i sesongen, om ikke de skal presses til å kjøpe dyre billetter til kamper også utenom sesongen. Royal League vil ikke selge i det formatet det er nå. Det er ikke dette man trenger for å lokke flere tilskuere til norske fotballarenaer.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1250 på: 12. Okt. 2010, 00:56 »
Du skylder meg forresten femten tusen kroner Joakim. Men det regner jeg med du er klar over, og holder på å skrape dem sammen.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1251 på: 12. Okt. 2010, 13:22 »
Du skylder meg forresten femten tusen kroner Joakim. Men det regner jeg med du er klar over, og holder på å skrape dem sammen.
???

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1252 på: 12. Okt. 2010, 18:47 »
Hvis Martin Andresen greier å stabilisere Vålerengen og ta medalje i Tippeligaen 2010, så blir jeg ikke bare særdeles overrasket, jeg blir sjokkert. Jeg anser det som helt usannsynlig.

Jeg er fristet til å si at jeg skal gå til Oslo eller et eller annet sånt. Men dersom himmel og jord settes i bevegelse, Dommedag kommer og verden går ad undas, så vil det være fysisk umulig å gjennomføre det. Så jeg tror jeg nøyer meg med å si at jeg er villig til å sette en finfin slump penger på at så ikke skjer, dersom noen er gal nok til å vedde imot.

Ok. Femten tusen?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1253 på: 13. Okt. 2010, 10:23 »
Hahaha.
Typisk meg å være så jævlig bastant i forkant, for så å se at det hele eksploderer i trynet mitt til slutt. Men såvidt jeg kan huske inngikk jeg aldri noen avtale om å vedde 15 000, jeg sa bare en "fin slump penger", så hvis du flytter komma tre plasser tilbake, så kan jeg være med på det :P

Men der og da, så så dette ut som et helt greit tips. Var svært lite som tydet på at Vålerenga var sterke nok til å kjempe om gullet på forhånd (i den grad de i det hele tatt har gjort det da, de har jo ligget bak Rosenborg hele sesongen, og kom aldri nærmere enn fem poeng).

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1254 på: 18. Okt. 2010, 15:43 »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1255 på: 18. Okt. 2010, 17:06 »
Wow, klarte å slenge dritt mot mange på kort tid, der ja. Uansett er det jo ingen som når opp til Kenneth Fredheim når det gjelder kommentatortabber: http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/33912/

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1256 på: 18. Okt. 2010, 17:21 »
Lo ikke, jeg ble på ingen måte fornærmet, men det var langt ifra morsomt. Det er jo bare tåpelig. Bra at det settes fokus på det da.'
'
Men alle vet at disse to ikke er de skarpeste knivene i skuffa, og Bohinen er jo en vits i seg selv. En jævlig dårlig en sådan. Hva med en unnskyldning til Per Ciljan Skjelbred, når de først er på ringerunden?

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #1257 på: 18. Okt. 2010, 18:31 »
Synes det var litt morsomt jeg. Alsaker var artig han :)

Selvfølgelig ikke helt heldig, men sier de sier de så mye galt da? Litt i gråsonen med Leo Olsen, men ikke noe mer.
Beklage til Ciljan? De har en mening om at han er for ung til å få barn, noe jeg er uenig i selv, men den meningen bør de få lov til å ha.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1258 på: 18. Okt. 2010, 18:33 »
Hehe! Syns det var mye morsomt - spesielt Alsakers trønder-imitasjoner var høy klasse på! Og dette med Ciljan - det var jo et relativt godt poeng de kom med der!

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1259 på: 18. Okt. 2010, 18:35 »
Hva de mener om Skjelbred er gammel nok til å være far har egentlig ingen ting på riksdekkende tv å gjøre. Det er ikke så ille, men det er jo totalt uinteressant. Var vel likevel verre å være Harald Bredeli under et håndballmersterskap for noen år siden :P