20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2010  (Lest 172577 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2010
« Svar #1215 på: 04. Okt. 2010, 18:46 »
Denne saken er jo vanvittig morsom, men noe av det som faktisk er litt trist med den er at slike idiot-uttalelser som bla. Eggen og Joakim her kommer med er med på å utvanne begrepet rasisme, og på å bygge opp under brune holdninger. Det er faktisk veldig kvalmende, ynkelig og patetisk.

Når det gjelder forklaringen om at han holdt på å falle er den meget troverdig. Hvem har vel ikke stått på et sted med masse mennesker (f.eks taxikø), holdt på å falle, for så å putte den ene fingeren i rompa på sidemannen og den andre hånden rundt balla på ham for å unngå det?

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1216 på: 04. Okt. 2010, 18:55 »
Rasisme er et ord som burde slettes fra ordbøkene, rett og slett fordi folk kaster om seg rasisme så fort det er noe som omhandler en "hvit VS svart". Måten folk bruker ordet "rasisme" på om dagen er helflaut og sjokkerende.

Annet enn det synes jeg den saken her er morsom.

Som sagt før: Norsk fotball er best utenfor banen. ;D
Nei.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1217 på: 04. Okt. 2010, 19:49 »
Synes det er utrolig rasistisk at Eirik Bakke har fått så mye pes de siste sesongene. Det er ENE OG ALENE fordi han er hvit!!

Fyfaen for en dum diskusjon. Blir flau av Eggen, og jeg er rimelig sjokkert over at RBK'ere beskytter det tullet. Men jaja, kjør det forbanna rasismekortet, fordi nå mister det hele betydningen.

Husker den klysa Ijeh også kjørte sympatikortet og beskyldte Doffen for det samme.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1218 på: 04. Okt. 2010, 19:55 »
Og der kom Jokke med det utspillet jeg etterlyste i går:-)
Jeg er 100% enig med Berntsen i balansespørsmålet. Hvis man holder på å falle; ville det ikke da være mer naturlig å søke et høyt feste??? Og ville det ikke i utgangspunktet være bedre å falle istedenfor? Jeg hadde gladelig deiset rett i asfalten istedenfor å stikke en finger i ræva på noen...

Måten nøff vurderer dette gjør meg fly forbanna. Det er ikke mange uker siden Thione fikk rødt og ble utestengt 1 kamp for å touche hælen på en motspiller. Da kunne ikke nøff hjelpe. DVS at Thiones forseelse vurderes verre enn finger i rumpa fra Annan. Begge er mørke, så her faller rasismekortet på steingrunn. Hadde jeg vært Muri hadde jeg anmeldt Annan for sexpress...

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #1219 på: 04. Okt. 2010, 20:08 »
Hvordan klarer man ved hjelp av en tommel og en pekefinger (vil anta det er disse to fingrene man snakker om) å holde balansen.
Nå er jeg riktignok en del tyngre enn Annan, og helt sikkert høyere tyngdepunkt, men jeg vil finne det mye, mye mer naturlig å bruke neven for å holde balansen. Og nei, ikke opp i endetarmen :P
Jeg ville ha søkt noe høyere opp, antageligvis en arm eller drakt.
Samtidig, tenker ikke Annan på stakkars Muri her? Hvis nå Annan hadde falt, hadde nok fingeren ikke befunnet seg i ræva, men hva med den andre handa som angivelig ble holdt rundt familiejuvelene? Ser for meg at det kunne ha blitt en smertefull opplevelse for Muri :D
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1220 på: 04. Okt. 2010, 20:18 »
Ser at det uansett finnes video som tar livet av den allerede syltynne "jeg holdt på å falle"-løgnen; http://www.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/her-tar-annan-ballegrep-paa-muri-3306296.html

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #1221 på: 04. Okt. 2010, 20:21 »
Bortforklaring på bortforklaring.
Er Annan lystløgner?!
Håper han blir solgt snart, så vi slipper slikt. Ja, en god fotballspiller, men også en ufyselig en.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1222 på: 04. Okt. 2010, 20:22 »
Jeg kom akkurat på en annen episode med thione og ramovic, der nøff gikk ut i ettertid og ga begge 1 kamp karantene etter litt halvslapp kliping og et sløvt dask med hånda til hodet. Ikke noe sexpress eller endetarm rundt kroppens ekstremiteter, og man skulle tro at det derfor var mer tilgivelig. Like fullt gjaldt da ikke prinsippet til nøff om at de ikke griper inn på noe annet enn forseelser som gir minst to kamper. Føkkings nøff

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1223 på: 04. Okt. 2010, 20:25 »
Forøvrig interessant at NFF har slått fast at denne typen aktiviteter er fullt lovlig under TL-kamper. Det bør jo absolutt kunne bli en taktikk man kan benytte av seg oftere om det ikke er straffbart.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1224 på: 04. Okt. 2010, 20:44 »
Farse, farse, farse. Relativt pinlige saker for RBK dette. Og forsåvidt norsk fotball forøvrig. Det er stort sett slike saker, og ikke de sportslige tingene som står i fokus når sesongen skal telles opp.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1225 på: 04. Okt. 2010, 23:15 »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1226 på: 05. Okt. 2010, 00:43 »
http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/article2998190.ece

Resten av RBKs ledelse tar avstand fra....Eggen!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Mikael

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1227 på: 05. Okt. 2010, 08:01 »
Idiotisk gjort av Annan, og overraskende umoden opptreden i media fra Nils Arne Eggen i etterkant. Forklaringen fra Annan i ettertid er også syltynn, og Nils Arne er helt på jordet når han spiller rasismekortet. Minner litt om den Pelu-saken, og sånt blir bare for dumt.

Annan har et problem med temperamentet sitt, og RBK bør virkelig jobbe med det mot neste sesong. Skulle likt å se oppstyret i England hvis Essien hadde gjort de samme greiene...
"I have a whole country to conquer. It is a beautiful challenge."
- Hatem Ben Arfa

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1228 på: 05. Okt. 2010, 10:16 »
Jeg er helt enig i at Nils skal dra frem rasismekortet. Men folk misforstår totalt. Det er medias heksejakt på Annan som den store, fæle syndebukken som Eggen reagerer på, i hvert fall slik jeg ser det. Og det er denne heksejakten jeg mener er rasistisk. Enten det er bevisst eller ikke, så ville ikke denne saken fått i nærheten de samme dimensjonene om det hadde kommet fra Erik Bakke. Da hadde man bare ledd og møtt det med et skuldertrekk. "Ja, det var jo ikke akkurat særlig overraskende når det kommer fra den kanten" og ferdig med saken.

Når det er sagt, så er det tåpelig av Annan å lyve om at han holdt på å falle. Og gamle Eggen kunne kanskje ordlagt seg bedre når han skulle forsvare Annan. Dette var en stygg sak fra Annan, men ikke styggere enn at det kvalifiserer til gult kort. Og han fikk jo også gult kort i den situasjonen. Hallo, flere kampers karantene for å klipe  noen i ræva, eller beføle familiejuvelene? Jeg velger heller å si det sånn at Annan bør lære seg at man ikke kan gå rett på desserten. Man må spandere kino og middag først. :P

Samtidig så driver media og maler et bilde av Annan som en stygg spiller, og de nevner ikke en gang at han snakket Hauge fra å gi Hæstad et feilaktig gult kort, fordi Annan hadde vrikket foten for egen hjelp, og ikke på grunn av noe Hæstad hadde gjort. Men dette la ikke en gang kommentatorene merke til.
I stedet drar man opp igjen alle situasjonene fra den gangen Annan var ung og dum. Det vil si én episode i Start-trøya, én i Stabæk-trøya, én i Ghana-trøya og den latterligste av dem alle, den påståtte bitinga av Aarøy, som det ikke finnes fnugg av bevis for (av TV-bildene fra den kampen ser du verken biting eller glefsing, du ser bare at Annan lener seg inn mot brystet til Aarøy). Jeg bare minner, lett og forsiktig, om at Anthony Annan er mørkhudet. Og det er alt jeg sier.

Jeg skjønner bare ikke hvorfor akkurat denne lille fillesaken skal få ALL oppmerksomhet etter at Vålerenga ble rundspilt etter alle kunstens regler i det som liksom skulle være en seriefinale, der Vålerenga liksom skulle slå Rosenborg.
Rosenborg var det klart beste laget i 70 av 90 minutter, og vant fullt fortjent. Og det hadde vi gjort uansett om Dos Santos hadde blitt utvist eller ikke. I hvert fall all den tid Steffen er sikker som banken fra krittmerket.

Hvis Essien hadde gjort noe liknende i England hadde det nok sannsynligvis blitt et tema på Match of the Day på BBC, men det ville ikke blitt diskutert opp og ned i mente i flere dager etterpå. Uansett om Essien hadde innrømmet skyld eller ikke. Og Essien ville heller ikke blitt utestengt i mangfoldige kamper.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Vegard9

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1229 på: 05. Okt. 2010, 10:21 »
Annans forklaring og Eggens bruk av rasismekortet er idiotisk å høre på! En skam for norsk fotball.

Annan er en god fotballspiller, men rett og slett en stor idiot! Forklaringen hans om at han måtte gripe tak i ræva til Muri for ikke å falle, er så tynn at det nesten er ekkelt!
Når nye TV-bilder i tillegg viser hvordan Annan tar balletak på Muri, så skjønner en hvor forbanna dum Annan faktisk er. Latterlig!!

http://www.dagbladet.no/2010/10/04/sport/fotball/tippeligaen/rosenborg/valerenga/13689346/