20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2010  (Lest 172579 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2010
« Svar #1200 på: 03. Okt. 2010, 23:18 »
Fkh går for 3 nye poeng idag ;)

Lett!
Herlige kommentarer /dissing av Fagermo av Tori og Jos på fotballxttra  ;D
Btw Ka svarte dommer Johnsen har drokke for noke ? Må vær no hinsides sterkt noke...
« Siste redigering: 03. Okt. 2010, 23:20 av Benson »
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1201 på: 03. Okt. 2010, 23:28 »
Jeg vet ikke om Eggen spiller dum eller om han faktisk er så dum i det intervjuet jeg, men han står jo regelrett og driter seg ut i mine øyne! :P

Og en ting er vel helt sikkert: Dos Santos skulle ikke hatt noe gult i den situasjonen.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1202 på: 03. Okt. 2010, 23:31 »
Eggen driter seg kraftig ut i intervjuet med Andresen ja. Opptil flere ganger også. Han har ikke et eneste argument, og snakker likevel i store, arrogante ordelag.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #1203 på: 03. Okt. 2010, 23:39 »
Ja, det var en pinlig affære. Er enig i Andresen i alt, og Eggen viser seg som rett og slett mindre intelligent og svært, svært arrogant.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1204 på: 03. Okt. 2010, 23:55 »
Joakim: Jeg venter i spenning på NÅR du forsvarer Annan med at Muri "elget seg innpå" fingeren hans. Kanskje er sannheten noe sånt som at han "fikk rectum rundt fingeren"?

Nei; fy fader for en slesk fyr Muri er - stikke ræva på fingern til Annan...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1205 på: 04. Okt. 2010, 00:37 »
Hvorfor Annan klyper Muri i rassen får Annan selv svare for. Selv hadde jeg ikke hælt å ta i Muri med tang. Og minst av alt i ræva hans. Men Annan er en merkelig skrue. Det viktigste er uansett at han er en fantastisk god spiller.

Når Hauge først skal dømme på den kranglinga som skjer der før Iversen skyter straffen i mål, så må han gi gult til alle involverte parter. Dessverre glemmer han av å gi gult til Muri, men Dos Santos dytter han også, det viser TV-bildene ganske tydelig, og da skal Dos Santos ha gult kort. Enkelt og greit.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1206 på: 04. Okt. 2010, 07:36 »
Da skal Annan først ha gult for å klype, så gult for å dytte da? Og hvorfor får ikke Prica gult for å dytte? Dos Santos blir jo dytta frem og tilbake flere ganger, men gir kun en liten dytt tilbake og går vekk fra situasjonen.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1207 på: 04. Okt. 2010, 10:31 »
Uansett flaks for oss VIF-hatere at dømmingen var RBK-vennlig i går. Jeg tror nemlig VIF er bedre enn RBK 11 mot 11 for tiden. Og jo mer jeg tenker over det, jo deiligere er det å slippe å se Martin Andresen ta gull med VIF. Det finnes knapt noe mer kvalmende som kunne ha skjedd.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1208 på: 04. Okt. 2010, 10:48 »
Utrolig unødvendig av Annan, men som en dommer jeg kjenner uttalte etterpå. "Rødt kort for å klype noen i rumpa? Jaja, nå har jeg hørt det også". For the record, han hater RBK ;)

Synes situasjonen burde vært løst annerledes. Prica burde nok hatt et gult kort, og Muri kunne fort fått isteden for dos Santos. Sånn som vi så det på Lerkendal så det likevel ut som det var dos Santos som startet det hele, noe som også gir mening med tanke på at Vålerenga "tjener mer" på å starte en liten batalje og få det til å gå tid før straffen blir tatt.

Jeg synes det var synd at Vålerenga fikk en utvist og spesielt dos Santos, som virker som en trivelig kar som også skjønte selv at han var litt uheldig på den andre taklingen. Jeg tror i motsetning til Berntsen at vi hadde tatt VIF 11 mot 11 i går, da jeg faktisk synes vi var ganske gode. :)

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1209 på: 04. Okt. 2010, 14:48 »
http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/article2997927.ece
http://fotball.adressa.no/eliteserien/article182018.ece

Det er betimelig å spørre seg; Finnes det mennesker som er dummere enn Nils Arne Eggen?

Eggen: - Det er en situasjon hvor Anthony blir dyttet og prøver å ta tak. Men å påstå at det er med vilje - det er ikke i nærheten. (...) Jeg bare nevner en ting. Annan er mørk. Jeg bare nevner det, og jeg skal beskytte ham.

Han sier først det ikke var med vilje (haha!) før han spiller rasismekortet. Kan det bli mer patetisk?

Annan: - Holdt på å falle og måtte holde meg fast

Dette er bedre enn Pelu-saken! :D NFF burde nå gjøre dette til en prinsippsak og straffe Annan ordentlig synes jeg, men da blir de vel beskyldt av Eggen for å hetse både mørke utlendinger og homofile...

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #1210 på: 04. Okt. 2010, 15:01 »
Hahaha, dette er så sinnsykt magisk. ;D

Gir meg alvorlige flashbacks til Pelu-saken, ja.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1211 på: 04. Okt. 2010, 15:53 »
Herregud, Eggen er så jævlig patetisk. Blir flau på hans vegne.

Edit: tror jeg hørte Davy si noe slikt som "nå kommer vel snart rasismekortet", og neimen kom det ikke også XD
« Siste redigering: 04. Okt. 2010, 15:56 av tveit »

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1212 på: 04. Okt. 2010, 16:01 »
Eggen driter seg jo ut.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1213 på: 04. Okt. 2010, 18:02 »
Man kan si mye om at Eggen drar opp rasismekortet, men samtidig så har dette hele veien vært en veldig ensidig kampanje fra TV2s side rettet mot én eneste mann: Anthony Annan. "Tilfeldigvis" er han mørkhudet og utenlandsk. Snakker ikke norsk, og er en tøff spiller, som dessverre har noen små unoter. Problemet med dette er at klyping og holding og biting og hva det nå måtte være, foregår på samtlige fotballbaner i samtlige fotballkamper! På enhver corner i Tippeligaen er det dytting, holding, klyping, lugging og hva det måtte være. Hvis en hvit, norsk spiller hadde gjort dette, hvordan hadde TV2 reagert da?

Jeg tør garantere at de ALDRI I  VERDEN hadde reagert så sterkt som de gjør i forhold til Annan. Annan får ufortjent mye pepper fordi han er den han er. Og det kan man absolutt kalle for rasisme.

Annans klyping i går så ikke bra ut. Han fastholder selv at det dreide seg om å holde balansen - noe søkt forklaring, I know, men samtidig kan vi ikke konkludere med 100% sikkerhet at Annan lyver og si at dette var helt bevisst klyping, for å provosere. Annan blir dyttet før han klyper Muri, og det er vanskelig å se av TV-bildene akkurat når han klyper, og hvordan balansen hans er på det tidspunktet.

Situasjonen kunne vært løst på flere måter. Men når Hauge først skal gå inn og gjøre noe, så gjør han det riktige. Dos Santos ser ut til å skape hele situasjonen, og slik oppfatter også Hauge det. Da skal Dos Santos ha gult kort. Enten han selv og lagkameratene mener han er uskyldig eller ikke. Når Dos Santos hevder sin uskyld må også Annan få lov å gjøre det.

Ellers er det ingen grunn til å tro at Rosenborg ikke hadde greid dette 11 mot 11. Etter 1-0 skjerpet Rosenborg seg betraktelig og tok mye mer kontroll over kampen. Og fra 1-1 og ut omgangen ble Rosenborg bare bedre og bedre. Sånn som jeg kjenner Rosenborg, så er jeg ganske sikker på at vi hadde vært sterkere enn Vålerenga også 11 mot 11. Rosenborg hadde jo tatt over kampen på det tidspunktet Dos Santos ble utvist. Og uansett om det var riktig eller feil å gi Dos Santos kort i den klypesituasjonen, så er det like uvørent og tåpelig av Dos Santos å pådra seg det andre gule på den måten han gjør. Når du vet at du har et gult kort, så skal det stå veldig mye på spill for at du ikke lar mannen din gå i det der tilfellet. Så tidlig i kampen er det ingen vits i å pådra seg et rødt kort på den måten, særlig ikke når stillingen uansett var 1-1, og hadde Rosenborg scoret på angrepet, noe jeg tviler på, så hadde det uansett bare vært ett mål, og Vålerenga hadde sjanser til å gå opp i ledelsen i andreomgang, før Moldskred laget 2-1.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1214 på: 04. Okt. 2010, 18:05 »
Hvordan skaper Dos Santos situasjonen?