20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2010  (Lest 171144 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2010
« Svar #1095 på: 03. Sep. 2010, 13:17 »
Jeg tar det heller som et kompliment at lag frykter oss såpass. Jeg holder med andre norske lag når de spiller i Europa selv, uten at jeg bastant kan si at jeg ville gjort det om jeg ikke egentlig visste/følte/mente at vi uansett var bedre enn dem. Jeg skjønner at Brann- og Vålerengafansen vil ha en annen tilnærming til dette enn Konsvinger- og Haugesund-fansen.

Det er akkurat sånn man bør ta det! Og jeg bor i Trondheim og vet forsåvidt at det er mange RBK-supportere som har et like fornuftig forhold til det. Det er jo ikke noe galt i litt rivaleri, det gjør jo det hele bare morsommere og mer spennende. Toppidrett og supporterkultur handler ikke om "mest mulig til alle", men "alt til oss - ingenting til de andre".

Joakim; Litt sent å begynne å ro nå, ettersom du har skrevet utrolig mye om dette tidligere. Men at du begrenser deg og skjønner du har tatt feil er på alle måter et framskritt!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1096 på: 03. Sep. 2010, 14:07 »
Det at jeg ikke liker ManU har selvfølgelig med dominans å gjøre. Vel og merke, dominans i den form at de alltid har hatt et overtak på oss, at supportere, spillere og manager i den klubben har utnyttet det overtaket og alltid forsøkt å gni det inn. Som når Solskjær uttaler at det alltid er artig å møte Newcastle, fordi det alltid blir målrike kamper, med ManU som vinner. Som med supporterne som uttaler at deres verden gikk under da laget ble nummer tre i PL. Eller som når manageren gang på gang inntar offer-rollen, og mener at verden er urettferdig når dommeren ikke legger til 20 minutter (selv om han fikk det nøyaktig som han ville i derby-kampen mot City i fjor) overtid eller Roy Keane får rødt kort for slåssing.

Men det har null og niks å gjøre med alle pengene de får for CL-deltakelse, eller at de liksom skal "støvsuge det britiske markedet". Noe de aldri har gjort. Og noe RBK heller aldri har gjort i Norge/Skandinavia.

De beste lagene må få lov å hente de beste spillerne, om de har økonomiske muskler til det. Og det er flere norske spillere som har sagt nei til RBK opp gjennom tiden. Rune Lange gjorde det i sin tid, Moa og Marcus Pedersen har gjort det i det siste. Men på samme måte som at ManU i sin tid kjøpte Rooney, ser jeg ikke noe problem med at RBK skal forsøke å hente Pedersen til klubben. At han velger Nederland i stedet for er kanskje vel så bra for norsk fotball, og veldig bra for Strømsgodset.

Jeg har for øvrig aldri sagt at andre norske supportere må heie på RBK i mesterliga-kvalik. Men jeg har uttalt at det er til det beste for norsk fotball om RBK kvalifiserer seg til CL. Og at det også vil være til gagn for SK Brann. Om enn ikke på kort sikt (akkurat den biten har jeg kanske glemt å tilføye, men det er uvesentlig).
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1097 på: 04. Sep. 2010, 00:13 »
Som ein tilhenger av norsk fotball er det naturlig og heie på norske lag i europacupen. Engelske fans av liverpool united chelsea etc heier på kverandre i CL. Synes det hadde vært kjedelig om eg ikkje sko gleda meg over norske lags prestasjoner i europa. Eg har mange gode minner fra norske lags prestasjoner i europa. RBKs Champions League eventyr fra 2-1 over Blackburn til Valencia 2-0 0-2, er så mykje og glede seg over her Heggems Gool på San Siro, Grusinga av Real Madrid og ein drøss andre europeiske storklubber,  Branns og Enga Cupvinnercupeventyr. I tillegg til når pakket frå feil sida av boknafjorden slo ut sjølvaste Chelsea :P

RBKs suksess i CL gjør det jo også enklere for andre lag og få oppleve europacupspill. Molde spilte jo også i Champions League eit år. Artig.
Hadde Rbk kvalifisert seg til Cl hadde det drypt 400 000 til kver klubb i Tippeligaen til utvikling av spillere. Det er synd at det er viktigere at RBK ikkje får ein økonomisk fordel enn at kvaliteten på norsk fotball forbedres.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #1098 på: 04. Sep. 2010, 01:24 »
Engelske fans av liverpool united chelsea etc heier på kverandre i CL.

Ok..? Har et veldig sterkt inntrykk av at det er omvendt. Gleden over at Bayern slo ut Manu i fjor var i hvert fall ekstrem på internett blant LFC-sympatisører.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1099 på: 04. Sep. 2010, 03:44 »
Veit faktisk om LFC-fans her til lands som heier på alt av engelske lag i CL. Men ja....
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #1100 på: 11. Sep. 2010, 22:43 »
Grei match på Alfheim i dag, i hvert fall. Reddet på en måte dagen på veldig mange måter. Huseklepp viser nok en gang at han er levende legende, med tre (?) målgivende pasninger.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1101 på: 11. Sep. 2010, 23:23 »
Huseklepp en levende LEGENDE faktisk. Det var da ikke måte på.
En klubb som har hatt så mange fantastiske fotballspillere i sine rekker, og så er Huseklepp allerede en legende.

Hvis Huseklepp er en legende lurer jeg på om Kniksen er noe annet enn dau.

Steffen Iversen har skutt Rosenborg til seriegull et par ganger. Men ingen av dem kommer til å oppnå legendestatus av den grunn. Jepp, sorry Steffen, men det vil for alltid være din far som huskes når noen nevner navnet Iversen 20 år frem i tid. Akkurat det tør jeg garantere.

Derfor greier jeg ikke helt å se hvorfor Huseklepp skulle fortjene legendestatus allerede. Før han har fått ut sitt fulle potensiale.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1102 på: 12. Sep. 2010, 00:15 »
Steffen Iversen? Selvsagt blir ikke han en RBK-legende når han synger "hater, hater hater RBK!" på Vålerenga-party. Huseklepp takket ja til en treårskontrakt med Brann som medfulgte at han gikk ned i lønn og mistet en sjanse til å bli utenlandsproff, og det rett etter sitt store gjennombrudd. DET er hva man kaller klubbfølelse og legende-materiale. Huseklepp er den største Brann-spilleren siden Kniksen, rett og slett. Og det har vært mange store spillere her siden den gang.

Fantastisk å få et pusterom fra nedrykksstriden i dag forresten. Brann holder seg i TL!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1103 på: 12. Sep. 2010, 09:01 »
Huseklepp er selvfølgelig ingen legende. Jeewzuz, får da være måte på hvordan man slenger "legende" rundt seg.
Nei.

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1104 på: 12. Sep. 2010, 14:22 »
Sjelden jeg blir glad for en Brannseier, men tusen takk Huseklepp og Bergen!  :-*

"For vi ska vinne to på rad, hurra, hurra!"

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1105 på: 12. Sep. 2010, 16:29 »
Sjelden jeg blir glad for en Brannseier, men tusen takk Huseklepp og Bergen!  :-*

"For vi ska vinne to på rad, hurra, hurra!"
Akkurat som om Tromsø er noen utfordrer for Rosenborg lenger.. :P

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1106 på: 12. Sep. 2010, 16:44 »
Huseklepp er selvfølgelig ingen legende. Jeewzuz, får da være måte på hvordan man slenger "legende" rundt seg.

Hoho. Du skal få lov til å mene det, men jeg synes det er rart at du er så livredd for svulstige superlativer når du er den på forumet som bruker dem mest, spesielt om den supersære musikken du liker.

Huseklepp er en Legende og en Konge. Med stor bokstav.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #1107 på: 12. Sep. 2010, 18:29 »
Jeg vil herved legge ned forbud mot at Newcastle og Tromsø vises på TV samme dag. og gud bedre for et ran det var på begge stadionene i går.
Men nå handler fotball om å score mål og det klarte verken TIL eller Newcastle i går. to jævla møkka kamper for min del.

Gullet havner i Trondheim - og med sannsynligvis havner sølvet i Oslo. Håper bare Tromsø klarer å holde unna i kampen om 3.plassen...

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1108 på: 12. Sep. 2010, 19:29 »
Opdal var heldigvis i slag igår. Ellers hadde det blitt stygt.
Var en opptur etter Newcastlekampen ^^

Unner deg ikke to sånne kamper på en dag, Ulf!

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1109 på: 13. Sep. 2010, 00:52 »
Begynne jo å lokta europacup dette  ;D
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]