20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2010  (Lest 172496 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2010
« Svar #1065 på: 29. Aug. 2010, 15:57 »
Nei, ingen lag har klart å etablere seg, men man oppnår ikke noe konkurransefortinn av å vinne TL heller. Kun dersom man klarer å komme seg til Champions League etterpå. Året man fikk mesterlag- og best plassert-kvalikker i Europa ble det langt enklere å komme seg til CL for norske, relativt dårlig seedete lag, og jeg ser på det som fullt mulig at Brann kan komme seg dit om vi vinner serien igjen. Mye mer sannsynlig enn forrige gang, da vi måtte slå Olympique Marseille på veien. Jeg håper selvsagt på det fremfor et RBK som er uslåelige i Norge.  Det er en stor vits at RBK-fansen argumenterer for at jeg skal holde med laget deres.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1066 på: 29. Aug. 2010, 17:12 »
Jeg vil ikke at du skal holde med RBK. Jeg vil bare at du ska se at det ikke er verdens undergang for SK Brann, om Rosenborg hadde kvalifisert seg til CL. Men når du ikke evner å se på det øyet, uansett hvordan man vender og vrir på det, så er det kanskje like greit å gi opp.

Og hva angår RBK, så er det reltativt enkelt å bli best i Norge, blant annet gjennom å kjøpe de beste norske spillerne (som Trond Olsen og Morten Moldskred, skyter Erik Hoftun inn, og tror han har gjort et varp). Men de beste norske spillerne kommer fort til kort, når de møter sterk europeisk motstand. Ja selv sterk skandinavisk motstand var mer enn en håndfull for de fantastiske fotballspillerne som driblet Hoftun i hans tid som Glimt-spiller.

Selv en svensk landslagsspiller ble fullstendig avkledd mot bedre motstand enn det vi noen gang møter i Tippeligaen. Det sier sitt når Rosenborg bare kan gi 80% i andreomgang mot Molde, og likevel vinne kampen relativt komfortabelt.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1067 på: 29. Aug. 2010, 22:49 »

Den er vanskelig. På bildet er ballen litt i lufta, og man ser derfor hele streken. Synes det er umulig å se om hele ballen er over. Da jeg så situasjonen live var jeg sikker på at den var inne. Umulig for linjedommer å se i kampens hete.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1068 på: 29. Aug. 2010, 22:50 »
Nå har jeg verken sett kampen eller situasjonen, men ut i fra det bildet: ikke inne.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1069 på: 29. Aug. 2010, 23:41 »
Nei, den var ikke inne. Summerer bare opp hele kvelden for vår del. Helt ufattelig flaks. Start er mye bedre enn oss, vi har nesten ikke spillere, men vi vinner uansett  ???

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1070 på: 30. Aug. 2010, 11:44 »
Noen som har sett at Steffen Iversens sønn er kliss lik Nils Arne Eggen? Ikke noe kompliment kanskje, men de er så like at det nesten ikke KAN være tilfeldig. Lurer på hva som har foregått tidligere der oppe...

http://gfx.dagbladet.no/labrador/127/127999/12799966/jpg/active/960x.jpg

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #1071 på: 30. Aug. 2010, 13:10 »
Oj! Faktisk skremmende lik. Har nok skjedd en del drøyt på brakka ja.
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1072 på: 30. Aug. 2010, 14:09 »
Ryktes om at RBK skal erstatte Annan med Owello nå. Fy pokker altså, finn egne spillere!!

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1073 på: 30. Aug. 2010, 17:22 »
En spiller må jo uansett tas fra et annet lag da, hvis han ikke er egenprodusert. Owello hadde vært fint, selv om han dere Kara fra Tromsø virker bedre..
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1074 på: 30. Aug. 2010, 17:26 »
Owello er kanskje ingen dårlig erstatter det. Kara har vist altfor lite til at han kan være et reellt alternativ. Førstevalget er nok uansett Henning Hauger. Om vi nå først må erstatte Tony.
Håper vi slipper å tenke på det nå.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1075 på: 31. Aug. 2010, 11:02 »
Oj! Faktisk skremmende lik. Har nok skjedd en del drøyt på brakka ja.

Helt utrolig om ikke Iversen har mistenkt noe ihvertfall. Snakk om å legge igjen tydelige spor!

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1076 på: 31. Aug. 2010, 11:08 »
Jeg liker aktiviteten til RBK siste dag. Selv om det bare er lån tror jeg både Bjärsmyr og Sare kan gå inn og forsterke laget.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1077 på: 31. Aug. 2010, 13:34 »
Kjenner ikke til Saré, men etter det jeg har hørt skal han være en svært lovende spiller. Og jeg stoler fullt og helt på Stig Torbjørnsen, med tanke på de spillerne han har funnet tidligere (Traore, Konan Ya, Koné). Hvorvidt vi får sistemann til å passe inn i Rosenborg, når man har mislyktes med de tre andre, vil vise seg. Men blir han her utover denne sesongen, så er det håp.

Håper Annan blir værende, slik det ser ut til. Har heller ikke hørt noe nytt om Stadsgaard, men gjør regning med at den dealen går i orden.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #1078 på: 31. Aug. 2010, 13:43 »
Haha, kliss lik Nils Arne Eggen. Og jeg som trodde at Steffen Iversen hadde en ganske fin kone..? :-\

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1079 på: 31. Aug. 2010, 14:02 »
Hadde jeg vært Steffen Iversen ville jeg tatt en DNA test.