20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2010  (Lest 171161 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2010
« Svar #1050 på: 25. Aug. 2010, 23:52 »
Yay!" Gode greier. Og nok en gang er det bare å hylle Solbakken fordi han er Solbakken. HILL HAM!
Nei.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1051 på: 25. Aug. 2010, 23:53 »
Hvorfor skal vi på død og liv ha en så vanvittig mye dårligere Tippeliga, bare fordi det må være jevnere? Jeg skjønner det bare ikke. Jeg mener det SKAL være stor forskjell på de beste og dårligste lagene i norsk fotball. Det skal være forskjell på de nest beste og de beste også.

Og jeg mener Tippeligaen vil bli langt bedre av at Rosenborg spiller i Champions League, selv om det kanskje ikke blir så mye jevnere.

Men jeg forstår at det er kul umulig for andre å se det på den måten. For dere er jo det å slå Rosenborg det viktigste av alt. Koste hva faen det koste vil. Om dere går konk året etterpå, så er det verdt det, så lenge dere slår Rosenborg én eneste gang. Det er ikke rart Tippeligaen er en høkkertliga, det er ikke rart at Kypros står høyere på UEFAs ranking enn Norge.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1052 på: 25. Aug. 2010, 23:55 »
Ta deg en pille og tolv timers søvn før du svarer, du. Det gir nemlig ingen mening det du skriver.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1053 på: 26. Aug. 2010, 09:45 »
Utrolig pinlig forestilling av RBK. Var jo totaltdominans fra start til slutt. At de henger seg opp i hva andre mener er jo smått utrolig, når de faktisk ikke hadde nubbesjans til å kvalifisere seg uansett. Syns nesten det hadde vært litt flaut om lompa til Strand på slutten der hadde gått inn.

Men skal heie på dere i den andre cuppen, hva nå enn den heter :)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1054 på: 26. Aug. 2010, 18:16 »
Ta deg en pille og tolv timers søvn før du svarer, du. Det gir nemlig ingen mening det du skriver.
Innlegget i går var nok skrevet en tanke i sinne etter gårdagens flause i Køben. Men likevel, poenget er det samme. Jo jevnere Tippeligaen er, jo dårligere er standarden på lagene. Tippeligaen blir ikke bedre av at alle slår alle. Tippeligaen blir ikke bedre av at Hønefoss skal kunne rykke opp og kjempe om seriegull med en gang. Skjer det, så vil det faktisk være et tegn på at her har ting gått ALVORLIG galt.

Og det var et alvorlig sykdomstegn i 2008, da Glimt hadde rykket opp med nød og neppe, og gikk rett inn og blandet seg inn i tetstriden, og kapret til slutt en fjerdeplass. Tidvis har det i Tippeligaen vært så jevnt at det har skilt under 10 poeng mellom bronseplass og kvalikplass. Det høres kanskje frsitende ut at det er så jevnt, og at Rosenborg er så dårlige, at seriemesterskapet går på billigsalg. Men det er virkelig ikke til det beste for norsk fotball.

Jo dårligere det laget som vinner er, jo dårligere er standarden på Tippeligaen. Og vi så det i går, Tippeligaens to suverent beste backer ble fullstendig avkledd av FC København. En av Tippeligaens beste midtstoppere og en habil DM, ble fullstendig latterliggjort i Parken i går. Vadim Demidov var en K A T A S T R O F E. Det hjelper ikke å herje i Tippeligaen, i Europa blir du fort avslørt. Tenke seg til hvor ille det hadde gått til, om Brann, Tromsø eller Vålerenga hadde spilt i Rosenborgs sted.

Den eneste som holder nviået internasjonalt er Anthony Annan. Uten han falt Rosenborg totalt sammen. Andreomgang var mye, mye bedre. Men det var fortsatt en lang vei igjen til bra. FCK har et vaklende og ustabilt forsvar, men de ble knapt nok utfordret i det hele tatt.

Roar Strands skudd var så aldeles ingen lompe, Andy. Og det var en redning av høy, høy klasse som hindret det skuddet fra å gå inn. Men en kan jo ikke forvente at noen skal forstå hvor god en 40-åring egentlig er.

Om dere heier på Rosenborg i Europa League, og Rosenborg gjør det bra, så kan det hende at det fører til at RBK får en lettere vei til Champions League neste år. Hvis det er en sånn ekstrem katastrofe for norsk fotball om Rosenborg skulle gjøre det bra internasjonalt, hvorfor heie på Rosenborg i EL da? Spill i EL gir Rosenborg mindre penger, men kan gi Rosenborg en høyere ranking hos UEFA, og kan føre til at vi blir seedet i fjerde kvalikrunde til CL, og kanskje må spille en kvalikrunde mindre. DET vil virkelig være en katastrofe for norsk fotball, det. Om Rosenborg blir et bedre lag av å møte bittelitt dårligere europeisk motstand.

Jeg tror det er bedre om hele Norge hater oss, egentlig. Til og med media.
Det vil være langt enklere å forholde seg til. Det er dere som er blinde, ikke vi.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1055 på: 26. Aug. 2010, 18:59 »
Du har jo missforstått totalt. Jeg liker å se RBK på tv uti europa, men jeg ønsker ikke at dere skal få det økonomiske forspranget i Norge.

Jeg driter vel i hvilken kvalikrunde dere kommer inn i, men du må bare fortsette med å påsette meg meninger jeg ikke har. Det er ganske komisk.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1056 på: 26. Aug. 2010, 19:40 »
Har du egentlig lest noen av innleggene her, Joakim? Poenget er jo at folk vil at SITT EGET lag skal få en oppsving, ikke norsk fotball som helhet. For all del,  det hadde vært fint med en gullalder for norsk fotball, men bare om Brann sitter i førersetet. Da må man begynne med å bli best i Norge.

Forøvrig skjønner jeg ikke at du som er så vanvittig opptatt av norsk fotballs fremgang blir så lynende sint etter kampen i går. Nå får jo Norges fremtidige landslagssjef ytterligere internasjonal erfaring. En seier for alle i Norge, det! I tillegg får jo flaggskipet vårt, Hele Nordens København, løftet nordens anseelse ute i Europa. Dette er strålende for nordisk fotball, hele Skandinavia har en moralsk plikt til å holde med FCK fra nå av.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1057 på: 27. Aug. 2010, 13:12 »
Haha. Fjott.
Det er en skandale at Ståle Solbakken har blitt ansatt som norsk landslagssjef.

Og jeg skjønner godt at folk setter sitt eget lag høyest. Men hvorfor det er så forbannna viktig at Brann blir nummer 1 i Norge, at Tippeligaen skal bli Europas desidert dårligste liga, for at det skal skje, det skjønner jeg ikke.

Men jeg heier jo på Rosenborg, så jeg er ikke skapt for å skjønne det. Min interesse er en sterkest mulig norsk liga. Det øker rankingen til Rosenborg i e-cup, og det gjør at konkurransen blir bedre her hjemme. Jeg vil nemlig at andre lag skal bli BEDRE enn Rosenborg, ikke at Rosenborg skal bli DÅRLIGERE enn alle andre lag. Det er i mine øyne Brann som må heve seg, og ikke Rosenborg som må bli dårligere. Den tankegangen er for meg helt fullstendig idiotisk.

Ipt

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1058 på: 27. Aug. 2010, 16:17 »
Jeg vil nemlig at andre lag skal bli BEDRE enn Rosenborg, ikke at Rosenborg skal bli DÅRLIGERE enn alle andre lag.

Kan du ikke ta og ha den der som signatur/qoute.
« Siste redigering: 27. Aug. 2010, 17:55 av Ipt »

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1059 på: 28. Aug. 2010, 15:24 »
Beklager, Joakim, jeg holder ikke med Tippeligaen, norsk fotball, eller fotball som idrett i seg selv. Jeg holder med Brann. I det siste innlegget ditt virker du ikke som en fotballsupporter, bare generelt fotballinteressert. Da er det ikke rart du ikke forstår.

Eneste måten Brann kan hevde seg år etter år i Europa er å begynne å vinne serien og komme seg inn i CL. Og jeg bryr meg bare om Brann, ikke om at LSK og Stabæk skal skape "stolte norske øyeblikk".

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1060 på: 28. Aug. 2010, 20:18 »
Jeg vil nemlig at andre lag skal bli BEDRE enn Rosenborg, ikke at Rosenborg skal bli DÅRLIGERE enn alle andre lag.

Kan du ikke ta og ha den der som signatur/qoute.
Hehe. Sorry. No such luck.
Den kom litt feil ut. Uansett, det vil være en tragedie for norsk fotball om Brann (for eksempel) overtar hegemoniet i norsk fotball, gjennom at Rosenborg blir jævlig dårlige, og Brann er like forbanna dårlige som nå. For da vil landslaget være drit elendig, og Brann vil aldri være i nærheten av å lukte på noe som helst som kan kalles CL.

Derfor er det mye, mye bedre at Rosenborg er suveren ener og "flaggskip" for norsk fotball, fordi det gir andre klubber noe å strekke seg etter, i stedet for at de skal få lov å være så dårlige, og likevel kalle seg best i landet.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1061 på: 29. Aug. 2010, 15:04 »
Selvsagt vil Brann ha en meget god mulighet for å nå CL om de vinner serien år etter år. Alle lag kan fungere som "flaggskip" bare de blir rike som det RBK er. I oppgjøret mot København så vi forøvrig hvor elendig RBK har ivaretatt det enorme konkurransefortrinnet sitt. Det hadde kanskje vært greit, også for norsk fotballs del, at vi fikk en klubb som var bedre på dette som nummer en.

Ekstremt bra for norsk fotball om RBK tryner i Europa mao.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1062 på: 29. Aug. 2010, 15:14 »
Akkurat den biten om hvordan RBK har bevart sitt konkurransefortrinn er vel en liten skivebom. RBK spiller i en liga full av andre bedritne lag, og nivået er dermed svakt. Brann har jo også hatt sjansen til å bli på topp, men kasta den vekk, akkurat som Stabæk og Vålerenga gjorde.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1063 på: 29. Aug. 2010, 15:31 »
Det er jo ingen av oss som vet hvordan de andre klubbene ville taklet å ligge hundrevis av millioner foran resten. RBK imponerer ekstremt lite i så forstand.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1064 på: 29. Aug. 2010, 15:44 »
Hehe, nei, men tre andre lag har hatt sine muligheter, men ikke vært dyktige nok. RBK har som kjent hatt noen år i en liten bølgedal med alle trenerskiftene. Andre lag har dermed fått sjansen til å kunne etablere seg som seriøse tittelutfordrere, men ingen har klart det. Nå er de tilbake i toppen, men det betyr ikke nødvendigvis at det er forventa at de skal klare kvalifisere seg til gruppespillet i CL omgående.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida