20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2010  (Lest 174277 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Sv: Tippeligaen 2010
« Svar #990 på: 08. Aug. 2010, 19:59 »
Herlig kamp av FKH, ja :D
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #991 på: 08. Aug. 2010, 21:36 »
Da kan vi vel begynne feiringen av seriegullet! :) Tusen takk Haugesund og Aalesund! Elsker dere.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #992 på: 08. Aug. 2010, 22:01 »
Utrolig merkelig å sette opp Aafk-Tromsø som hovedkamp. Greit nok at begge lag ligger relativt høyt på tabellen, men tror ikke det var taktisk av TV2 å velge denne matchen om de skulle hatt høyest mulig seertall.

Fikk med meg slutten av FKH-VIF, og må ærlig innrømme at det er noe av det dårligste jeg har sett av Vålerenga i år. Mulig de hadde gitt opp, men Haugesund spilte jo rundt dem.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #993 på: 09. Aug. 2010, 08:34 »
Rått av Haugesund. Sånne ting gjør at man får respekt for et lag. Fuck yeah!
Nei.

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #994 på: 10. Aug. 2010, 15:49 »
http://www.rbk.no/rekrutt/article176623.ece

Her er en video fra RBK 2 - Kolstad 7-1. Hvis dere er interessert i å se hvilken skuddfot som kommer til å bli Tippeligaens beste om noen år, bør dere se etter Pål André Helland. Fantastisk venstrefot som jeg har spilt mot noen ganger tidligere.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #995 på: 11. Aug. 2010, 20:24 »
Stiller meg svært tvilende til om Helland kommer til å nå opp til det nivået. I hvert fall ikke RBK-nivå. Utlånsoppholdet i Ranheim var jo en katastrofe, han spilte vel knapt en kamp. Er dessverre redd han ikke har det lille ekstra. Selv om skuddfoten hans er særs bra.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #996 på: 17. Aug. 2010, 15:02 »
I dag må vi vel frem med det danske flagget igjen. Utrolig viktig at trønderne ikke får innkassert mer CL-penger.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #997 på: 17. Aug. 2010, 15:24 »
Hehe. Ettersom mitt lag ser ut til å måtte belage seg på en hel del år på nivå 2 og kanskje 3 her i Norge, i verste fall for godt - så må jeg nok håpe på at RBK gir meg litt action ute i Europa. For Tippeligaen for min del blir bare elendighet :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #998 på: 17. Aug. 2010, 15:48 »
Forståelig nok det. Må innrømme at jeg også har blandede følelser for å holde med ekstremt arrogante fotballdansker og med Ståle på toppen av det hele, men Drillo og landslaget vårt får heller slenge de ned på jorda igjen når EM-kvalikken starter.

ErikLi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #999 på: 17. Aug. 2010, 17:11 »
Er kvart dansk, og har slekt i København, så jeg får holde med København i denne kampen. Det er i tillegg sinnsykt mye penger på spill, som vil gi Rosenborg større ressurser, og gjøre dem mer suverene.

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1000 på: 17. Aug. 2010, 17:57 »
Jeg holder alltid med norske lag i kvalifisering for europacupspill. Synes det er merkelig at man kan få seg til å håpe på at et dansk (forøvrig jævlig sleezy!) lag slår et norskt. Jeg tenker hvertfall slik at det beste for norsk fotball er å være representert i Europa. I stedet for å sitte med skjegget i postkassa her hjemme i Norge og knive om cupen. Nå er jo vi allerede kvalifisert for Europa League, men det er ikke en brøkdel av så stort som CL.

Det er vel misunnelsen som sniker inn. Når alle andre norske lag driter seg ut gang på gang mot latterlig dårlig motstand, blir vel forargelsen over at et annet klarer det for stor. Jeg ser poenget med pengesuverenitet, men ser ikke helt at SK Brann eller Vålerenga blir dårligere av den grunn. De får noe å strekke seg opp mot. HEIA ROSENBORG OG NORGE!

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #1001 på: 17. Aug. 2010, 18:25 »
Jeg ser poenget med pengesuverenitet, men ser ikke helt at SK Brann eller Vålerenga blir dårligere av den grunn. De får noe å strekke seg opp mot. HEIA ROSENBORG OG NORGE!

Dersom Microsoft fikk en pengegave på 10000 milliarder dollar, så ville ikke Apple blitt dårligere. Men gapet på det finansielle i de to selskapene ville blitt så enormt at Microsoft kunne utklasset Apple på markedsføring, produktutvikling, forskning m.m.

Brann og Vålerenga blir ikke dårligere av at RBK vinner i kveld (og om èn uke), men de blir ikke  bedre heller. Sjansen for fremtidig, langvarig utklassing vil øke drastisk, noe jeg synes det er litt snevert å kunne se bort ifra.

Det siste jeg husker av Brann i E-cup er utklassingen av et av Spanias desidert beste klubblag på Brann Stadion, og en mildt sagt godkjent innsats over to kamper mot Olympique Marseilles (?). Men jeg er enig i at for mange norske lag har gått på for mange smeller mot antatt dårligere motstand i løpet av de siste årene.

At jeg er blant dem som er misunnelige stemmer nok ikke, men jeg kan være enig i at noen kanskje er det. Men at mesteparten ikke ønsker RBK videre pga misunnelse stemmer nok ikke - det blir som å ikke se lengre enn sin egen nesetipp. ;)

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1002 på: 18. Aug. 2010, 12:30 »
Jeg holder alltid med norske lag i kvalifisering for europacupspill. Synes det er merkelig at man kan få seg til å håpe på at et dansk (forøvrig jævlig sleezy!) lag slår et norskt. Jeg tenker hvertfall slik at det beste for norsk fotball er å være representert i Europa. I stedet for å sitte med skjegget i postkassa her hjemme i Norge og knive om cupen. Nå er jo vi allerede kvalifisert for Europa League, men det er ikke en brøkdel av så stort som CL.

Det er vel misunnelsen som sniker inn. Når alle andre norske lag driter seg ut gang på gang mot latterlig dårlig motstand, blir vel forargelsen over at et annet klarer det for stor. Jeg ser poenget med pengesuverenitet, men ser ikke helt at SK Brann eller Vålerenga blir dårligere av den grunn. De får noe å strekke seg opp mot. HEIA ROSENBORG OG NORGE!

Det handler ikke om misunnelse, men om fornuft. Over 95 prosent av de viktige kampene norske lag spiller er i den norske serien (eller cupen). Når man vet på forhånd at vi ikke har den minste mulighet til å vinne denne serien, fordi RBK støvsuger markedet, blir selvsagt fotballhverdagen med Brann mye kjedeligere. Europacupene er mindre viktige, der ryker jo hele gjengen ut mot kokoslag hvert år for tiden. Selv "flaggskipet" RBK røk jo fullt fortjent ut mot et middels lag fra Azerbadsjan i fjor. Vi er grusomt dårlige hele gjengen. Jeg er langt mer interessert i muligheten for å kapre plassen som beste norske lag år etter år, før jeg begynner å tenke på hva vi kan oppnå i Europa.

oyvinvo

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #1003 på: 18. Aug. 2010, 14:00 »
Jeg mener nå andre lag bør se på det som en utfordring om det er et lag i ligaen som er bedre enn de. Om Rosenborg tilbyr andre norske klubber nok penger til at de vil selge, og spilleren helst vil spille for Rosenborg så ser jeg ikke noe problem med det. Jeg foretrekker en norsk liga med et veldig godt lag en med mange middels gode lag.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1004 på: 18. Aug. 2010, 16:32 »
Om du er en nøytral fotballinteressert er selvsagt det forståelig. Men jeg synes ikke det bør være så vanskelig å tenke seg hvordan supportere av andre norske lag tenker. Vi vil heller vinne Tippeligaen enn å få "prøve oss mot de store." Det var 100 ganger morsommere å vinne TL i 2007 enn å slå storlaget Deportivo året etter.