20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2010  (Lest 171113 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2010
« Svar #885 på: 25. Mai 2010, 09:49 »
husker jeg ikke helt feil fra regelboka (var dommer selv for MANGE år siden) så skal forseelser som skjer på banen under åpent spill, men hvor ballen ikke er i nærheten straffes med INDIREKTE frispark, uten at jeg skal påstå bastant at det var totalt feil av dommeren og gi straffe.

Der tar du nok dessverre helt feil :P

Problemet med dette er at "ballen i nærheten" blir et så udefinert begrep at det ikke er mulig å være konsekvent på dette.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #886 på: 25. Mai 2010, 13:38 »

Blir interessant å følge Brann fremover! Her må det komme inn en "Messias" ganske kjapt!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #887 på: 25. Mai 2010, 13:51 »
Etter i går skjønner jeg ikke helt hvordan noen skal kunne redde Brann. Vi ender opp som Leeds.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #888 på: 25. Mai 2010, 15:38 »
Lykken er at Brann og Sandefjord SØKKS. Føler meg litt tryggere da, siden spillerne våre har satt seg som mål å gi vekk minst 1 mål til motstanderne i hver kamp. Når jeg ser reprisen av målet Thomas Holm er skyld i, ser jeg at Forren ikke tar sin mann når skuddet går, og en eventuell retur ville havnet hos KIL spilleren.

Når da Larsen heller ikke var på topp ved den anledningen, var det tre bidrag i feil retning på ett mål. De to andre målene i mot er så latterlige at jeg ikke skjønner at JKL fikk sitte på hjem til Molde.

Mulig han kunne fungert på Molde 4...

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #889 på: 25. Mai 2010, 15:48 »
Åssen er forresten fotarbeidet til JKL no ? Har han forbedret seg eller slår han forsatt minst 5/10 utspark utover sidelinja ?
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #890 på: 25. Mai 2010, 15:54 »
Lykken er at Brann og Sandefjord SØKKS. Føler meg litt tryggere da, siden spillerne våre har satt seg som mål å gi vekk minst 1 mål til motstanderne i hver kamp. Når jeg ser reprisen av målet Thomas Holm er skyld i, ser jeg at Forren ikke tar sin mann når skuddet går, og en eventuell retur ville havnet hos KIL spilleren.

Larsen har like mye spenst og reaksjon som en sementsekk. Synes han burde ha tatt skuddet etter tabben fra Holm også. Ballen gikk jo rett i ansiktsområdet.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #891 på: 25. Mai 2010, 17:04 »
Men skjer ikke disse"knuffene" som regel når spillet er blåst av? Og er det ikke forskjell på knuffing og regelrett dytt med to strake armer?
Er det jeg mener. Annan og Dorsin var involvert i knuffing i dag, men da var ballen ute av spill og spillet blåst av..

Har det noe og si da? Hvis dommeren blåser for en stygg takling, kan ikke dorsin takle en ny spiller mens dommeren står og snakker med ham. Hvis dorsin hadde drylt danielsen på trynet, skulle dommeren oversett det siden han hadde blåst?
Gult kort bør være minimum ved knuffing etter at dommeren har blåst også. På samme måte som knuffin mens spillet er igang.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #892 på: 25. Mai 2010, 22:56 »
Var jo mye dulting i den situasjonen der - og Olsen gjorde jo rett i å la samtlige slippe unna med å roe ned situasjonen. Danielsen burde vel strengt tatt også hatt gult all den tid han prøvde å provosere Annan til å gjøre noe dumt ved å dra i trøya ved flere anledninger.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #893 på: 25. Mai 2010, 23:29 »
Så da har fotballen en inkonsekvent dyttingsregel med andre ord.
Vil påpeke at Jarstein fortjente det gule kortet. At han klarer å hisse seg opp over en klovnete Trond Olsen som først faller lett, og senere gir ham en ny mulighet til å spille teater kvalifiserer nesten til gult kort. Idiotisk. Men jeg tror han kommer til å lære å beherske temperamentet sitt. Jeg tipper at han kommer til å spille mange gode kamper fremover.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #894 på: 25. Mai 2010, 23:32 »
Det er da mulig å bruke skjønn. Det var ikke bare slik at Dorsin dytta helt uten videre i den situasjonen tidligere, og det var også slik at Danielsen holdt no sinnsykt i trøya til Annan slik at Annan etterhvert slo litt bakover i frustrasjon. Så enten gir man vel gult kort til samtlige som måtte ha gjort noe fyfy, eller så ordner man opp diplomatisk.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #895 på: 26. Mai 2010, 01:52 »
Men skjer ikke disse"knuffene" som regel når spillet er blåst av? Og er det ikke forskjell på knuffing og regelrett dytt med to strake armer?
Er det jeg mener. Annan og Dorsin var involvert i knuffing i dag, men da var ballen ute av spill og spillet blåst av..

Har det noe og si da? Hvis dommeren blåser for en stygg takling, kan ikke dorsin takle en ny spiller mens dommeren står og snakker med ham. Hvis dorsin hadde drylt danielsen på trynet, skulle dommeren oversett det siden han hadde blåst?
Gult kort bør være minimum ved knuffing etter at dommeren har blåst også. På samme måte som knuffin mens spillet er igang.

Halloisen? Så klart kan man ikke ignorere grove forseelser når dommeren har blåst av, som slag og spark. Men knuffing må være lov, forskjell på knuffing og dytt mener jeg. Ved knuffing er som oftest begge to med på det, mens Trond Olsen ikke gjorde noe nevneverdig mot Jarstein før han svarte med to strake armer.

Kan jo nevne Beckham i VM 98 mot Argentina. Spillet var blåst av, men Beckham sparket motstander = rødt kort. Men viktig å skille alvorlighetsgraden av forseelsene.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Van_Goor

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #896 på: 26. Mai 2010, 11:35 »
Denne kunn vel ha vært postet andre plasser, men siden TIL er med kommer den her.

http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article170475.ece
Ikke noe iveien med ambisjonene hans, men man kan jo lure på hvor mye han har fått med seg av hva som skjer i ute i europa! :P

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #897 på: 26. Mai 2010, 18:50 »
Ville sagt mulighetene til Ojo sine drømmer hadde blitt større hvis han hadde kommet til Tromsø, eller har han kanskje ikke hørt om Gamst og Reginussen..
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #898 på: 26. Mai 2010, 19:55 »
Så da har fotballen en inkonsekvent dyttingsregel med andre ord.
Vil påpeke at Jarstein fortjente det gule kortet. At han klarer å hisse seg opp over en klovnete Trond Olsen som først faller lett, og senere gir ham en ny mulighet til å spille teater kvalifiserer nesten til gult kort. Idiotisk. Men jeg tror han kommer til å lære å beherske temperamentet sitt. Jeg tipper at han kommer til å spille mange gode kamper fremover.
Haha. Trond Olsen faller lett?

1. Han blir tatt i armen av Stenslid
2. Han prøver å unngå Jarstein som kommer ut i full fart
3. Han kommer borti Jarstein, og faller av den grunn.
4. Stenslid klikkar på Olsen fordi han meinar, han prøver å skaffe seg straffe.
5. Jarstein tar over showet, Olsen har verken sagt eller gjordt noko mot Stenslid eller Jarstein.

Akkurat her må eg faktisk forsvare RBK, tros det er med eit tungt hjerte.

Da burde dommeren blåst frispark utenfor 16 meteren med andre ord. Siden han kommer borti Steenslid og faller av den grunn. Det bør også nevnes at Trond Olsen dyttet Steenslid først, noe kameraene ikke fikk med seg. Men flere som var på stadion fikk det med seg. At Trond Olsen kaster seg teatralsk på Jarstein dytten kan alle se.
« Siste redigering: 26. Mai 2010, 19:59 av annern »
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #899 på: 26. Mai 2010, 20:52 »
Leker du Joakim eller har du bare så selektivt syn?