20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2010  (Lest 172490 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2010
« Svar #870 på: 24. Mai 2010, 22:48 »
Men skjer ikke disse"knuffene" som regel når spillet er blåst av? Og er det ikke forskjell på knuffing og regelrett dytt med to strake armer?
Er det jeg mener. Annan og Dorsin var involvert i knuffing i dag, men da var ballen ute av spill og spillet blåst av..

Bravo. Det er en særs viktig forskjell. Jarstein dytter Olsen når spillet enda er i gang - knuffingen med Dorsin og Danielsen skjer mens det er oppbrudd i spillet. Syns Olsen var veldig god i denne kampen jeg. Altså dommer Olsen.

Takk:) For det er en meget viktig forskjell....
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #871 på: 24. Mai 2010, 22:55 »
Tragisk for noen - fint for andre som trengte en RBK-seier som en radmager trøst på en fæl dag! :)
Men du har helt rett. I dag er det ingen grunn til å klage på dommerstanden for inkonsekvens. Rune Jarstein dreit på draget - det kan vi ihvertfall fastslå!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #872 på: 24. Mai 2010, 23:04 »
 Vil herved gratulere Bjarte Flem med pensjonist tilværelsen - i dag kunne du endelig abdisere som keepertabbenes Konge. Du er vel unt "pensjonist tilværelsen".

Jarstein kan råtne i helvete...

Og JA - etter regelboka er det straffe! Bare så synd regelboka sjelden har vært benyttet tidligere i sesongen  :P

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #873 på: 24. Mai 2010, 23:27 »
Ja, virker som det ikke hadde blitt frispark hvis det hadde skjedd ute på banen. Men når det skjer innafor straffefeltet skal dommeren virkelig markere seg. Dette skjer 1000 vis av ganger i england uten at det blåses!

Er det virkelig spillere som dytter hverandre mens ballen er i spill i England, aldri sett det ikke har resultert i konsekvenser hvertfall, hvis dommeren har sett det...

Godt eksempel er jo   :P
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #874 på: 24. Mai 2010, 23:38 »
Eg var på stadionen idag, sidan dama er RBK supporter(!hjelp meg!  :P).
Jeg har ikke tenkt å hjelpe deg. Jeg synes det er veldig bra at du har fått tak i ei dame med mye vett i. ;D
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Glasvegas

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #875 på: 24. Mai 2010, 23:43 »

Et eksempel der det ikke blir dømt i England, selv om det er et veldig trist eksempel :P

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #876 på: 24. Mai 2010, 23:43 »
Ja, virker som det ikke hadde blitt frispark hvis det hadde skjedd ute på banen. Men når det skjer innafor straffefeltet skal dommeren virkelig markere seg. Dette skjer 1000 vis av ganger i england uten at det blåses!

Er det virkelig spillere som dytter hverandre mens ballen er i spill i England, aldri sett det ikke har resultert i konsekvenser hvertfall, hvis dommeren har sett det...

Godt eksempel er jo   :P

Hvis man skal pirke kan jeg si at de slår det første slaget før jeg ser dommeren har blåst av spillet, men dette er slåsskamp. Så blir en alvorlighetsgrad over det Jarstein gjorde.
Bobby Robson:

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #877 på: 24. Mai 2010, 23:45 »

Et eksempel der det ikke blir dømt i England, selv om det er et veldig trist eksempel :P

Haha! Vil si at Jarstein sin dytt var verre enn disse, fantastiske skuespilllere :P
Bobby Robson:

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #878 på: 25. Mai 2010, 00:15 »
Herregud for en møkkakeeper MFK har. To håpløse mål av Jan Kjell. I tilegg en stor tabbe av Holm som medførte et skudd som jeg vet en bedre keeper hadde tatt. Hadde MFK kjøpt en bedre keeper før sesongstart ville de vunnet så mange kamper som har gått i deres disfavør pga RÆVA keeperspill. Kongsvinger skapte ikke EN mulighet selv. Og for å krone det hele så bommet Hoseth på sin andre straffe i sin karriere.

Hehe såg dei og dei var rimelig store ja. Karriera til Jan Kjell har ikkje akkurat eksplodert etter at han for 5 år siden forlot  FKH som landslagskeeper. Virka ialfall som ein veldig  fokusert og treningsvillig gutt i Haugesund så veit ikkje heilt koffer han ikkje har tatt fleire steg det siste åra.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #879 på: 25. Mai 2010, 00:25 »
Jeg lurer veldig på hvordan de som mener dette ikke er straffe mener regelverket burde vært formulert for slike situasjoner. Der tror jeg nemlig dere får et kjempeproblem.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #880 på: 25. Mai 2010, 08:01 »
husker jeg ikke helt feil fra regelboka (var dommer selv for MANGE år siden) så skal forseelser som skjer på banen under åpent spill, men hvor ballen ikke er i nærheten straffes med INDIREKTE frispark, uten at jeg skal påstå bastant at det var totalt feil av dommeren og gi straffe.

Jani

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #881 på: 25. Mai 2010, 08:21 »
Et straffespark blir tildelt motparten hvis en spiller innenfor eget målfelt begår en av de forannevnte 10
forseelser (a ? j), uansett hvor ballen befinner seg på spillebanen, forutsatt at den er i spill.

a) sparker eller forsøker å sparke en mot spiller
b) feller eller forsøker å felle en motspiller
c) hopper på en motspiller
d) angriper en motspiller
e) slår eller forsøker å slå en motspiller
f) skyver en motspiller
Et direkte frispark skal også dømmes når en spiller gjør seg skyldig i én av de følgende
4 forseelser:
g) under utførelse av en takling treffer mot spiller før ballen
h) spytter på en motspiller
i) holder en motspiller
j) med vilje tar i/spiller ballen med hånd eller arm (unntatt målvakt i eget målfelt)
Straffespark 2
2
4 forseelser:
g) under utførelse av en takling treffer mot spiller før ballen
h) spytter på en motspiller
i) holder en motspiller
j) med vilje tar i/spiller ballen med hånd eller arm (unntatt målvakt i eget målfelt)
Straffespark
3

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #882 på: 25. Mai 2010, 09:00 »
Husker jeg lanserte Jarstein som en kandidat til mentalsykehus for noen måneder siden da han dreit seg ut på samme måte mot Start. Den gang fikk jeg reaksjoner fra noen på forumet her som mente at det ikke var straffe - men Goodson som filmet (!).

Og i går klarte han faktisk å gjøre det samme igjen. Magisk.

Var diskutert på TV2s nachspiel hvorvidt en spiller med så store mentale problemer bør få spille på landslaget - og den diskusjonen er vel relativt sentral etter at han ikke har lært av sine feil.
« Siste redigering: 25. Mai 2010, 09:07 av plebUTG »

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #883 på: 25. Mai 2010, 09:23 »
Husker jeg lanserte Jarstein som en kandidat til mentalsykehus for noen måneder siden da han dreit seg ut på samme måte mot Start. Den gang fikk jeg reaksjoner fra noen på forumet her som mente at det ikke var straffe - men Goodson som filmet (!).

Og i går klarte han faktisk å gjøre det samme igjen. Magisk.

Var diskutert på TV2s nachspiel hvorvidt en spiller med så store mentale problemer bør få spille på landslaget - og den diskusjonen er vel relativt sentral etter at han ikke har lært av sine feil.

Det var Prica som hadde en mye mindre dytt da, altså riktig med straffe, men ikke overraskende mer Hollywood-takter på amerikaneren Goodson.
Bobby Robson:

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #884 på: 25. Mai 2010, 09:45 »
Hmm. Jeg husker det som om at Jarstein var svært delaktig også i den situasjonen - og at det ble stilt spørsmålstegn ved hvorvidt han klarte å beherske sinnet sitt. Mener at også Jarstein, i tillegg til Prica, dyttet til Goodson i ren frustrasjon.