20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2010  (Lest 171331 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

ScandinavianMagpie

• Gjest
Sv: Tippeligaen 2010
« Svar #825 på: 23. Mai 2010, 08:46 »
Dersom Brann-spillerne slet med en kravstor Nilsen, tror jeg IKKE de vil trives noe bedre under Sollied som stiller ennå skarpere krav enn S.N. Eneste "positive" er vel at Bakke og Sollied muligens har nogenlunde samme fritidssysler...

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #826 på: 23. Mai 2010, 11:53 »
Sitat
Eneste "positive" er vel at Bakke og Sollied muligens har nogenlunde samme fritidssysler...

Sakleg

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #827 på: 23. Mai 2010, 11:58 »
Haha, utrolig hva folk skriver i ren bitterhet og misunnelse! ;D

Tror Sollied hadde passet inn i Brann. Høye ambisjoner, klar lederstil og en autoritet som kan temme sutrekoppene.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #828 på: 23. Mai 2010, 12:06 »
Haha, utrolig hva folk skriver i ren bitterhet og misunnelse! ;D
Bitterhet og misunnelse på hva? :P

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #829 på: 23. Mai 2010, 13:50 »
Det var ikke bitterhet og misunnelse jeg skrev, jeg bare merker meg at Trond Sollied aldri blir å tilgi Glimt for å sparke han på grunn av hans alkoholvaner, som var såpass fremtredende at det ble en ukultur for hele klubben.
Trond Sollied er dog en fantastisk trener - men han er streng, arrogant og ikke noen type som koseprater med spillere. Så det blir ikke noe mindre strengt enn under Steinar Nilsen. Husker selv som liten gutt da Glimt og Sollied kom for å spille treningskamp hjemme på Stokmarknes. Jeg var jo da så uheldig å kræsje med Sollied på sidelinja under kamp, og jeg ble faen meg skjelt skikkelig ut av han :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #830 på: 23. Mai 2010, 17:40 »
Jeg er absolutt ikke bitter eller misunnelig - sist jeg sjekket tabellen var den ekstremt hyggelig lesning for min del. Jeg sier som Trond Mohn: "Du kan gjerne lese tabellen for meg, det holder med de to første lagene".  :P  ;D

Det jeg mener å si er at det virker som at spillere som Bakke har litt vel mye å si i klubben, og var "sutrekoppene" misfornøyd med en kravstor Steinar Nilsen tror jeg de skyter seg selv i begge kneskålene ved å ønske seg Mr. Sollied. Er vel få, om noen norske trenere som stiller større krav til omgivelsene sine enn han?

Hvis det skjer vil jeg anbefale Bakke (og muligens flere spillere) å finne seg en annen klubb/ evt legge opp.

Jeg setter en knapp på Rössler som neste Brann trener   :P

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #831 på: 23. Mai 2010, 18:15 »
Eirik Bakke drar nok snart til Sogndal uansett, så tror ikke det blir lagt så mye vekt på hans meninger mtp kommende trener.

Og akkurat når det så mørkest ut, så setter VG i gang spekulasjoner som kan få situasjonen til å gå fra nitrist til magisk:

Helstad-retur?

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #832 på: 23. Mai 2010, 19:30 »
Kommentarfelt under sportsnyheter på nettaviser er normalt sett rimelig tragisk lesestoff, men under hver Brann-sak finner man alltid noen underholdende, bitre "hater Brann"-meldinger av forskjellig slag. Etter Sollied lanserte seg selv som mulig Nilsen-erstatter har det derimot tatt helt av virker det som. Det går inflasjon i hatmeldinger med trøndersk dialekt, er RBK-fansen livredde for at Brann skal få tak i Sollied, tro?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #833 på: 23. Mai 2010, 19:34 »
Hva i all verden er greia med Brann? Her sier de gang på gang at de ikke har råd til å kjøpe spillere, de har ikke råd til noen verdens ting. Så sparker de Steinar Nilsen, noe som umulig kan ha vært billig, og nå skal de kjøpe Helstad og Strømstad, og flørter med tanken på Trond Sollied som trener?

Hvem er det som er så gale at de kaster penger etter Brann, selv etter at Hardball har trukket seg ut på grunn av et evig kaos?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #834 på: 23. Mai 2010, 19:43 »
RBK-fansen er nok livredde for at Sollied skal dra til Brann ja.
Dette har med Sollied å gjøre. Sollied vil sannsynligvis bli hatet til evig tid i Trondheim om han går til Brann med en gang de har en ledig stilling, mens han gang etter gang etter gang etter gang har gjort seg kjempefin for Rosenborg, og trukket seg langt tilbake når det kom til stykket.

For å sitere et innlegg på RBKweb:
"Herr Sollied er en større flørt i trenerspekulasjoner enn enkelte "skjønnehter" kan være på byen".

Mange RBK-supportere har Sollied i halsen allerede, etter at han utallige ganger har gjort seg "fin" for RBK, mens RBK har gjort seg "fin" for Sollied, men når det kommer til stykket, så sier han bestandig nei.

En ordentlig luremus, er vel det rette ordet for herr Sollied.

Og med det ordet lever jeg nok farlig i forhold til å bli saksøkt. Men hittil har Kristoffer greid seg bra, så da er det vel håp for meg også. Advokaten hans er sikkert ikke fast leser av dette forumet, like mye som han tråkler DGHs forum.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #835 på: 23. Mai 2010, 19:46 »
Hehehehe. Hadde helt glemt den! Det søksmålet der var jo relativt latterlig. Men må vel passe på så jeg ikke åker ut for lignende problemer :P
Har stor respekt for Trond Sollied som trener - kun Eggen og Drillo er større i Norge. Og som Glimtsupporter er jeg selvfølgelig takknemlig.
Men fyren er arrogant på en langt mindre likende måte enn hvordan Mourinho eksempelvis er arrogant.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #836 på: 23. Mai 2010, 19:56 »
Jeg tror heller ikke en stall Sollied råder over er like utsatt for spilleropprør fra teite spillere som en stall Nilsen råder over. Han har jo nettopp den typen autoritet Nilsen (og Mjelde) mangler, som kommer i form av erfaring og mye suksess tidligere.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #837 på: 23. Mai 2010, 20:15 »
For all del, det er lettere å vippe Nilsen av pinnen, enn Sollied. Ikke fordi han er en dårlig trener, men fordi han rett og slett ikke har den erfaringen som skal til for å se slike problemer før de dukker opp. Akkurat som Ola By Rise manglet den evnen i 2004, til å se at de etablerte spillerne hadde et problem med han, og gikk bak ryggen hans, for å få han vekk.

En erfaren, merittert trener vet å oppdage en bitteliten misnøye før det blir en stor misnøye. Det er derfor du ikke kødder med Nils Arne Eggen, Trond Sollied eller Egil Olsen. Det er jo heller ingen som tør å prøve å kødde med disse gutta.
Selv Erik Bakke hadde blitt stiv av skrekk, som Trond Olsen ble det, om han hadde fått Nils Arne Eggen som sjef.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #838 på: 24. Mai 2010, 13:29 »
Det er ikke det at han nødvendigvis er så flink til å se oppbyggende spilleropprør jeg egentlig siktet til, det er mer det at hans suksesskarriere er noe som setter han i en høyere naturlig maktposisjon i utgangspunktet. Som bjørni sier så er ikke hierarkisk struktur nødvendigvis noe godt mål på hvor mye reell makt en person har.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #839 på: 24. Mai 2010, 13:49 »
En annen ting er jo at Steinar Nilsen ble for Brann litt det samme Sam Allardyce var for oss. Hovedfokus på det defensive og det å stoppe motstanderen først.
Trond Sollied spiller underholdende finfotball.