20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2010  (Lest 173016 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2010
« Svar #810 på: 22. Mai 2010, 03:19 »
Skarsfjord bør virkelig ikke få jobben permanent. Han er ikke klar for å være hovedtrener i en så stor og uryddig klubb som Brann. Dessuten noe usikker på om han har hovedtrenerformat generelt.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #811 på: 22. Mai 2010, 11:01 »
Og nå bekrefter Brann Nilsens avgang. Nå må klubben ut med ytterligere 2 millioner i fallskjerm og det i tillegg til alle millionlønningene. Ligner mye om Leeds og Newcastle dette  :)

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #812 på: 22. Mai 2010, 12:15 »
Blir forbanna om Tørum går nå, men tviler på at han vil.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #813 på: 22. Mai 2010, 12:16 »
Jeg unner ikke Tørum å dra til Brann. Klarer rett og slett ikke se fyren ha en sånn pressekonferanse som den han hadde da hadde da han gikk fra RBK igjen. Alt for bra fyr.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #814 på: 22. Mai 2010, 14:37 »
Tørum er faktisk en herlig type. Den pressekonferansen der var faktisk slik at jeg fikk klump i halsen av husker jeg!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #815 på: 22. Mai 2010, 15:39 »
Jeg ser helst at vi får en annen fyr enn Tørum. Han trener uansett et bedre lag enn Brann per dags dato, så tviler nesten på at han gidder. Da må i så fall størrelse på klubben og engasjement rundt klubben stå høyt hos han.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #816 på: 22. Mai 2010, 16:07 »
Tror dessverre du har helt rett annern. Spillergruppen virker utrolig feige, og redde for å ta ansvar for dårlige resultater. Det samme skjedde med Mons Ivar Mjelde. Han var ifølge spillerne for snill, og fikk dem ikke til å yte. Nilsen er ifølge de samme spillerne for slem, og er for brutal i lederstilen. Det er nok dessverre spillerne som i stor grad er problemet.

Eg mener det samme
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #817 på: 22. Mai 2010, 17:47 »
Haha blir nok Skarsvik. Syns nesten synd på Brann då.  :P At han stakk til Brann er noke av de besta som har skjedd FK Haugesund. Kynisk defansiv drittfotball. Arrogant oppførsel. Dårlig behandling av spillere... Grøss. Glad den tida er over.

TV2-nyhetskanalen i går:
Sitat
Journalist: "Ja, hva tror du? Er det nå Rune Skarsfjord som blir den som skal få Brann på rett kjøl?"
Davy Wathne: "Skarsfjord"? "han ble jo kjeppjaget ifra Haugesund og hele byen flagget da han reiste"!
hehe
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #818 på: 22. Mai 2010, 18:02 »
Jeg tipper det ender opp med Arne Sandstø. Har heller aldri hatt sansen for Skarsfjord, og kan ikke tenke meg at hvis spillerne misliker Nilsen, at de da liker Skarsfjord.
http://fotballmagasinet.no/?mode=news&id=21593
« Siste redigering: 22. Mai 2010, 18:18 av Aslak »
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #819 på: 22. Mai 2010, 18:05 »
jeg tror ikke at Steinar Nilsen er problemet. Jeg tipper at de overbetale middelmådige spillerna har for stor makt innad i troppen og klubben. De har brukt Steinar Nilsen som unnskyldning for deres egen begredelige innsats.

Synes dette er et problem som eksisterer i veldig mange klubber i Norge, ikke bare Brann. Mange gode trenere er i Norge blitt sparket de siste årene på grunn av mistillit i spillergruppa.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #820 på: 22. Mai 2010, 18:14 »
Jeg tipper det ender opp med Arne Sandstø. Har heller aldri hatt sansen for Skarsfjord, og kan ikke tenke med at hvis spillerne misliker Nilsen, at de da liker Skarsfjord.
http://fotballmagasinet.no/?mode=news&id=21593

Jeg tror du kan ha rett i det. Han står ihvertfall for offensiv, morsom Brann-fotball, som Mjelde også gjorde, og det bør være en fordel. Men jeg vet ikke hvor lurt det er å si ja til å jobbe for den gjengen med nisser som styrer Brann nå. Det er en utakknemlig stilling for øyeblikket. På den annen side er de fleste klar over nettopp dette, og utfordringen legger kanskje langt mindre press på den nye treneren enn det man vanligvis vil føle i Bergen.

Sitat
Synes dette er et problem som eksisterer i veldig mange klubber i Norge, ikke bare Brann. Mange gode trenere er i Norge blitt sparket de siste årene på grunn av mistillit i spillergruppa.

Det er sånn det er overalt. Stjernespillere har utrolig mye makt. Så vidt jeg forstod var det Zlatan som var den viktigste beslutningstaker da Hamrén skulle godtas som ny svensk sjef...

At det er fremtredende i Norge tror jeg i de fleste tilfeller har med dårlig lederskap å gjøre. Det er forskjellige måter å få autoritet på, og det er ikke alle som fungerer like godt på lang sikt...

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #821 på: 22. Mai 2010, 18:50 »
Dette gjelder også mer og mer i arbeidslivet og på skolen. Det finnes ingen hierarkisk struktur i samfunnet, og man får ikke autoritet i kraft av sin stilling lengre. Det igjen betyr at terskelen for å motsi lederen blir for lav og man får uformelle ledere blant spillerne som har mer reell makt enn treneren. Det igjen er starten på slutten for treneren, som fort mister respekten fra spillerne når laget sliter. Dette betyr også at normalt sett sterke ledere, som Nilsen, mister autoriteten så snart motgangen oppstår

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #822 på: 22. Mai 2010, 19:10 »
Jepp, og "sterke ledere" som Nilsen er vel ofte de som mister autoriteten først i motgang. Tror jeg.

Dette overrasket meg å lese forresten; 

BAs Brann-ekspert Geirmund Brendesæter lanserer Trond Sollied som sin soleklare kandidat til trenerrollen i Brann. Og treneren med fortid i Rosenborg, Club Brügge, Olympiakos, AA Gent og Heerenveen, er ikke fremmed for tanken.

? Det kom brått på, men Brann er en av de tre klubbene jeg kunne tenke meg å trene i Norge, ved siden av Rosenborg og Vålerengen, sier Sollied.

Hadde aldri trodd Sollied ville være aktuell. Det hadde vært en kjempesignering.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #823 på: 22. Mai 2010, 19:15 »
Den pompøse alkisen vil ikke trene Glimt igjen nei :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #824 på: 22. Mai 2010, 22:47 »
Er det noen som vet om han har hatt arbeidsuke utplassering hos "the special one"???