20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2010  (Lest 171098 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

tomejohansen

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2010
« Svar #690 på: 04. Mai 2010, 14:13 »
Vil påstå at det er en vesentlig forskjell på Annan og andre som holder i feltet. Annan viser NULL interresse for ballen, han fokuserer kun på spiller. Og det er så tydelig hva som er hensikten når han blir satt til å markere mostanderlagets sterkeste hodespiller..Det som blir feil her.
Og ja, alle lag har spillere som holder i feltet, men ingen setter bevist en av lagets minste spillere til å markere ut sterke hodespillere..

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #691 på: 04. Mai 2010, 14:33 »
At det burde vært straffe er nå så - men hvordan saken vinkles er da et annet tema. Ser at Høgmo sier at TIL ikke fikk straffe fordi Annan spiller på RBK, men dette med at holding er et enormt problem som vel bare dømmes på i 1 av 10 tilfeller, er jo et faktum uavhengig av lag. Generelt er dommere jævla lite konsekvente på det.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #692 på: 04. Mai 2010, 14:33 »
Jeg vil påstå at den til Annan er klarere enn vanlig, men jeg kan vanskelig se at det er en holding, men mer en obstruksjon, altså noe som gir indirekte frispark, ikke straffespark.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #693 på: 04. Mai 2010, 16:11 »
Klarer nesten ikkje venta på kampen i mårå. Husker lokaloppgjørene fra 90 tallet. Kor villt det var, spesielt i 97 når FKH vant både heima og borte.
Vestlandet e kvitt å blått.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #694 på: 04. Mai 2010, 21:38 »
Skulle likt å sett noen som dømte indirekte frispark på noe sånt inne i straffefeltet. Det er klar straffe spør du meg.

Benson: Nordvestlandet e også kvitt og blått. (Iallefall på Torsdag)

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #695 på: 04. Mai 2010, 22:15 »
Jeg er egentlig ikke så interessert i hva folk synser om situasjonen, om du mener at det er en holding så er det straffe, er det derimot en obstruksjon som jeg mener det er er det indirekte frispark.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #696 på: 04. Mai 2010, 22:51 »
Selvfølgelig er det obstruksjon. Annan holder ikke på samme måte som vi ser RBK-spillerne bli holdt på bildene til Nils Heldal.

Men okey, jeg kan strekke meg til å si at det KAN dømmes straffe på situasjon nummer to, dersom man mener at Annan holder Rushfeldt. I mine øyne kan det like gjerne dømmes frispark til Annan, da Rushfeldt legger arma si over skuldra hans, og river han ned.
Det kan dømmes begge veier i denne situasjonen.
Situasjon nummer én mellom Rushfeldt og Annan er verken det ene eller andre.

Jeg vet ikke om noen regel som sier at spilleren MÅ følge med på spillet i duell med en motspiller. Og det er ikke mange, men Rosenborg er ikke de ENESTE som bruker en rask, sterk, fysisk god spiller, selv om han er liten av vekst, til å hindre motstanderens spillere i å komme på innløp inn i boksen på defensive dødballer.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #697 på: 04. Mai 2010, 22:54 »
Kåre Ingebrigtsen ble brukt i samme rolle som Annan da han spilte for RBK for et par år siden - så det er ikke helt ny taktikk fra RBK ivaffal.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

tomejohansen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #698 på: 05. Mai 2010, 10:30 »
Selvfølgelig ingen regel som sier at en spiller må følge med på spillet. Poenget mitt er at Annan ikke er interressert i noe annet enn å hindre Rushfeldt.
Samme sies jo i dueller ute på banen. F.eks en hodeduell der en av spillerne får en albue i hodet. Stor forskjell der også på om den andre kun ser på ball og utilsiktet treffer, eller om han fokuserer på spiller og sikter seg inn..

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #699 på: 05. Mai 2010, 10:44 »
Kåre Ingebrigtsen ble brukt i samme rolle som Annan da han spilte for RBK for et par år siden - så det er ikke helt ny taktikk fra RBK ivaffal.
:)

BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #700 på: 05. Mai 2010, 11:45 »
Selvfølgelig ingen regel som sier at en spiller må følge med på spillet. Poenget mitt er at Annan ikke er interressert i noe annet enn å hindre Rushfeldt.
Samme sies jo i dueller ute på banen. F.eks en hodeduell der en av spillerne får en albue i hodet. Stor forskjell der også på om den andre kun ser på ball og utilsiktet treffer, eller om han fokuserer på spiller og sikter seg inn..

Nå er det likevel en vesentlig forskjell på å slå noen i hodet med albuen og å hindre dem i å komme fram.

Når det er sagt, det hadde absolutt ikke vært noen skandale om det hadde blitt blåst, det er bare litt merkelig at det blir slik en stor sak ut av noe som skjer ganske så ofte og etter min mening også klarere enn Annan her gjør på Rushfeldt.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #701 på: 05. Mai 2010, 11:57 »
Er redd for at det blir et stygt resultat for mitt stabæk på lerkendal i kveld. Vi har ikke mindre enn 7 skadet(Daniel Nannskog, Pontus Farnerud, Johan Andersson, Palmi Rafn Palmason, Torstein Andersen Aase, Diogo og Morten Morisbak Skjønsberg) og en usikker(Espen Hoff) før kveldens oppgjør. Og av disse 7 regnes 6 som viktige 1.lagsspillere. I realiteten kommer kveldens oppgjør til å være mellom Rosenborg og Stabæk 2.

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #702 på: 05. Mai 2010, 12:23 »
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_trondelag/1.7109884
Kloke ord fra Erik Hoftun.

TIL spiller jo da borte mot Brann i kveld, og med Kara, Koppinen, Mo og Rushfeldt ute kan det bli litt tøfft. Spesielt Kara kommer til og savnes. Virker som om Brann er i fremgang om dagen, så er meget fornøyd med et poeng.
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #703 på: 05. Mai 2010, 12:39 »
Sitat
1997
For ganske nøyaktig 13 år siden skulle FKH møte storebror Viking for første gang i en obligatorisk fotballkamp. Og det attpåtil i en eliteseriekamp - på Stavanger Stadion.

FKH-spillerne brydde seg lite om lillebrorstempelet, og etter 34 minutter scoret Kjell Sture Jensen (dagens fysiske trener i FKH) karrierens første eliteseriemål og sendte bortelaget i ledelsen.

På tampen av kampen, da Viking-supportere hadde begynt å forlate stadion, fikset Asbjørn Helgeland (dagens sportssjef i FKH) 0-2.

Jostein Grindhaug (dagens hovedtrener) spilte nesten hele kampen. Trygve Nygaard (årets FKH-spiller til nå i år) kom innpå da det gjensto 27 minutter.

Artig og litt spesielt at årets trener sportsjef og fysiske trener + ein spelar var med og slå Viking for 13 år siden.  :)
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #704 på: 05. Mai 2010, 13:06 »
Spesielt? Ja det er jo kjempe unormalt at klubber ansetter gamle spillere i apparatet...

Borgersen og Mathisen i Start, Hoftun og Bratseth i RBK osv....